Wintertests Barcelona 2018

Gestart door Mickey, 26 februari 2018 - 16:10:27

« vorige - volgende »

Mickey

And so it begins.

Het pre-seizoen-speculaastopic. Ricciardo topt de charts voor nu. Op mediums. Waar de concurrentie zachter materiaal nodig had. Al is daar om zoveel redenen niets zinnigs over te zeggen. Vanmiddag gemiezer dus ik vraag me af of ze er überhaupt nog bij komen.

De poletijd van vorig jaar was er al vroeg aan trouwens. Actuele stand van zaken:

1. D. Ricciardo   1:20:179
2. V. Bottas       1:20:349
3. K. Räikkönen 1:20:506

Mickey

Correctie: Bottas stond ook op mediums.

Matthijs

Voordat iemand gaat roepen: "Tijden zeggen niks", tijden zeggen heel veel als je de context weet (brandstof, motorinstelling, afstelling etc) en die weten we niet. Red Bull en Renault-motor lijkt in ieder geval veel betrouwbaarder uit de startblokken gekomen dan vorig jaar.

BMW.WilliamsF1

Ja alle teams zijn wel betrouwbaar heb ik het idee. Iedereen heeft wel redelijk wat rondjes gereden zonder al teveel problemen. Honda gaat ook wel lekker. Mooi voor STR en Honda :)

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_begint_als_snelste_en/

Niemand echt met serieuze problemen, alleen Alonso met een gebroken wielnaaf. Maar dat is op te lossen.

Honda is ook goed uit de startblokken gekomen.

De temperaturen zijn erg laag en het pas de eerste dag, dus nog niet heel veel te zeggen over de tijden. Lijkt erop dat de er komende dagen nog veel regen komt en ook lage temperaturen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Het begint te sneeuwen in Barcelona. Maar bij Force India laten ze zich daardoor niet van de wijs brengen.

https://mobile.twitter.com/ForceIndiaF1/status/968515923870089227/photo/1

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt dit. Sneeuw tijdens het testen  :D

Jozef

Wanneer een wintertest écht een wintertest wordt...

gloudiesaurus

En de discussie om volgend jaar in Bahrein te testen zwengelt aan!
De kleine teams klagen al over de kosten...

Of dat de oplossing is? Herinner me dat enkele jaren geleden (2009) daar ook niet getest kon worden vanwege een zandstorm.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens Kubica vooralsnog de snelste Williams coureur. Op dezelfde dag sneller dan Sirotkin.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 01 maart 2018 - 00:14:29
Overigens Kubica vooralsnog de snelste Williams coureur. Op dezelfde dag sneller dan Sirotkin.
Op dit moment is Sirotkin de allersnelste rijder op een natte baan. Vind ik net zo nietszeggend. Sorry.

Sabai

Wat mij trouwens opvalt is dat de str ten opzichte van rbr een veel bredere enginecover heeft. Dus die Honda heeft  imo nog steeds veel te doen.

gloudiesaurus

De Honda oogt nu wel betrouwbaar... dat is de laatste jaren wel anders geweest!

http://www.gppits.net/nieuws/hamilton_snel_op_laatste_dag_verstappen_heeft_baaldag

Hamilton lijkt snel, zelfs met halo. Als hij op zachtere banden gaat rijden zijn ze weer sneller dan vorig jaar.
Maar de meeste teams zijn nog niet echt voor de snelle tijden gegaan.

Volgende week wordt er beter weer voorspelt in Spanje dan weten we wellicht weer wat meer.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Met sneeuwkettingen kun je ook niet heel veel verwachten....  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel