Wintertests Barcelona 2018

Gestart door Mickey, 26 februari 2018 - 16:10:27

« vorige - volgende »

JS JTD

Hmmm.. Helmut Marko beweert dat de RedBull sneller is dan de Ferrari en dicht bij Mercedes zit.
Gewaagde uitspraak, maar we zullen het zien over een paar weekjes!


Wings

Citaat van: JS JTD op 07 maart 2018 - 14:24:50
Citaat van: lieven op 07 maart 2018 - 11:48:04
het begint beschamend te worden voor Mclaren.
Zou het dan toch ook een groot deel aan Mclaren gelegen hebben de vorige jaren?

Je zou het haast gaan denken... alhoewel feit blijft dat de Honda krachtbron ondermaats presteerde en ook nu in alle waarschijnlijkheid het minste pk's neerzet.
Het is de vraag hoe snel ze motor kunnen doorontwikkelen gedurende het jaar om het gat met de concurrentie te dichten. Het is ze in ieder geval gegund.

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Verder oogt McLaren smaller aan de achterzijde dan Toro Rosso. Mogelijk gevolg is dat de Toro Rosso de warmte makkelijker afvoert. Dat heeft een positief effect op de levensduur en dus het bruikbaar vermogen. Ik begreep dat het intrinsiek vermogen hoger was dan het bruikbaar vermogen. Het probleem was dat McLaren en Honda het vermogen niet naar het asfalt kregen. Laten we niet vergeten dat McLaren sinds de komst van de turbomotor weinig successen heeft gekend. Ook niet in de tijd dat zij reden met de oppermachtige en dominerende Mercedes-turbomotor.

Hoe je het ook wendt of keert, Toro Rosso Honda maakt een solide eerste indruk. Ik denk niet dat Toro Rosso en Honda een succesformule is maar als blijkt dat Honda zijn zaken op orde heeft en op hoog tempo ontwikkeld, Red Bull met hen aan de slag gaat. Het zou mij niets verbazen als Red Bull een team heeft ingesteld die nu al aan de slag gaan met Honda om een sterke basis te ontwikkelen voor een succesvolle samenwerking.

JS JTD

Citaat van: Wings op 09 maart 2018 - 13:05:42
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Verder oogt McLaren smaller aan de achterzijde dan Toro Rosso. Mogelijk gevolg is dat de Toro Rosso de warmte makkelijker afvoert. Dat heeft een positief effect op de levensduur en dus het bruikbaar vermogen. Ik begreep dat het intrinsiek vermogen hoger was dan het bruikbaar vermogen. Het probleem was dat McLaren en Honda het vermogen niet naar het asfalt kregen. Laten we niet vergeten dat McLaren sinds de komst van de turbomotor weinig successen heeft gekend. Ook niet in de tijd dat zij reden met de oppermachtige en dominerende Mercedes-turbomotor.

Hoe je het ook wendt of keert, Toro Rosso Honda maakt een solide eerste indruk. Ik denk niet dat Toro Rosso en Honda een succesformule is maar als blijkt dat Honda zijn zaken op orde heeft en op hoog tempo ontwikkeld, Red Bull met hen aan de slag gaat. Het zou mij niets verbazen als Red Bull een team heeft ingesteld die nu al aan de slag gaan met Honda om een sterke basis te ontwikkelen voor een succesvolle samenwerking.

Er wordt inderdaad gezegd dat Honda aanpassingen aan de McLaren body heeft voorgesteld ten gunste van de motor, en dat McLaren dat afgewezen heeft. Als Toro Rosso wel goed naar Honda heeft geluisterd kan het totaalplaatje er al heel anders uit zien. De berichtgeving vorig jaar omtrent de Honda krachtbron was ook dat deze op de testbank wel degelijk competitief vermogen leverde, alleen op de baan niet.
RedBull heeft nog 2 maanden de tijd om een keuze te maken voor de 2019 motor, dus Honda zal alle zeilen bijzetten om een competitieve motor te bouwen.

robbert

ok een seconde was dus veel. Het is maar 3-tienden. En gelukkig is redbull sneller dan ferrari. Is goed voor verstappen. Vettel zal wel weer gefrustreerd zijn, want hij zei nu al dat hij meer snelheid eist van ferrari...

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/236691/-

Mickey

Is dat wel zo? Heb het door drukte nauwelijks kunnen volgen, maar er leek mij weinig veranderd in de top 3. Bovendien heb ik RBR maar één keer de tijden zien toppen, ergens vorige week.

Wings

Wat ik weet is dat Max racetrims heeft gereden.

Sabai

Het ziet er naar uit dat het dichtbij elkaar zit.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 10 maart 2018 - 07:59:23
Het ziet er naar uit dat het dichtbij elkaar zit.

Red Bull zelf denkt dat zij voor Ferrari staan en net achter Mercedes.

Maar ik heb verschillende berichten gelezen dat Mercedes weer erg veel eisend is met de banden en dat Ferrari en RBR een veel betere balans hebben. Mercedes is super snel over 1 ronde, maar verliest aanzienlijk op race afstand.

Tuesday

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/363123/ricciardo-niet-de-snelste-wagen-maar-we-spelen-mee/

als ik dit lees, dan lijkt het of Ricciardo en Red Bull toch de laatste 2 dagen verrast zijn door de snelheid van Ferrari. Ik denk dat daarmee eerdere uitspraken enigzins achterhaald zijn. Vooralsnog denk ik dat het gewoon weer tussen Mercedes en Ferrari zal gaan, waarbij ik bang ben dat Mercedes toch weer de beste papieren gaat hebben.

robbert

ja mercedes zal zeker de beste wagen hebben. hier op deze site wordt zelfs gezegd dat het toch wel een seconde verschil is tussen mercedes en ferrari
https://racingnews365.nl/mercedes-veel-sneller-tijdens-lange-runs-dan-ferrari

Tuesday

Citaat van: robbert op 10 maart 2018 - 11:31:54
ja mercedes zal zeker de beste wagen hebben. hier op deze site wordt zelfs gezegd dat het toch wel een seconde verschil is tussen mercedes en ferrari
https://racingnews365.nl/mercedes-veel-sneller-tijdens-lange-runs-dan-ferrari
dat lijkt me sterk. Qua racepace zaten ze vorig jaar gemiddeld juist heel dicht op elkaar. Dan moet Mercedes heel veel gevonden hebben en Ferrari een mindere auto hebben afgeleverd. Verschillende omstandigheden kan in een race zo maar een minuut schelen. Daarnaast reed Vettel in zn laatste ronde zo maar ff een dikke seconde harder dan het gemiddelde van zn laatste stint, dat geeft ook wel aan dat er echt nog wel meer in het vat zit. Ik denk dat de verhoudingen niet zo veel anders liggen dan eind vorig jaar, Mercedes er wel voor, bepaalde races onverslaanbaar, maar in andere races kan het best eens spannend worden.

robbert

ja idd, daar geef ik u gelijk in, maar mss is het op dit circuit dat ferrari minder goed rijd dan op andere circuits dit jaar. Kan altijd. Want het was vooral in de bochten dat ferrari trager was.

Jozef

Je blijft die verschillende concepten hebben, Mercedes met de lange wielbasis en Ferrari met de kortere. Daardoor zal het inderdaad altijd zo blijven dat de ene auto beter geschikt is voor het ene circuit, en de andere voor een ander circuit. Zet nu al je geld op een Ferrari-zege in Monaco. ;)

Toch hebben ze bij Mercedes ook niet stilgezeten en hebben ze met name heel erg naar de voorwielophanging gekeken met de bedoeling om de bandentemperatuur beter onder controle te krijgen. Dan is het ook logisch dat ze er in de eerste testweek wat langer over deden om een goede afstelling te vinden voor de balans etc.

Wat rondetijden betreft, Gunther Steiner zei dat er wel eens een seconde verschil zou kunnen zitten tussen de hypersoft en de ultrasoft. Neem dat ook even mee in je beschouwingen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 10 maart 2018 - 13:04:06
Je blijft die verschillende concepten hebben, Mercedes met de lange wielbasis en Ferrari met de kortere. Daardoor zal het inderdaad altijd zo blijven dat de ene auto beter geschikt is voor het ene circuit, en de andere voor een ander circuit. Zet nu al je geld op een Ferrari-zege in Monaco. ;)

Toch hebben ze bij Mercedes ook niet stilgezeten en hebben ze met name heel erg naar de voorwielophanging gekeken met de bedoeling om de bandentemperatuur beter onder controle te krijgen. Dan is het ook logisch dat ze er in de eerste testweek wat langer over deden om een goede afstelling te vinden voor de balans etc.

Wat rondetijden betreft, Gunther Steiner zei dat er wel eens een seconde verschil zou kunnen zitten tussen de hypersoft en de ultrasoft. Neem dat ook even mee in je beschouwingen.
Ferrari heeft zn wielbasis ook wat verlengt, maar zit idd nog steeds op een ander concept dan Mercedes. Monaco kon dit jaar wel eens een RBR circuit worden. Mercedes was vorig jaar ook niet zo ver bij de pole vandaan trouwens. Wat betreft de tests; vorig jaar met de nieuwe regelgeving kun je een beetje de contouren zien van hoe de verhoudingen gaan zijn. Dit jaar denk ik dat je er als buitenstaander niet veel wijzer van wordt. De Mercedes/Hamilton fans zullen vol vertrouwen zijn, maar voor de Ferrari/Vettel en Red Bull/Max fans zijn er toch ook best aanknopingspunten. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik Mercedes zeggen, maar ik zie Ferrari of Red Bull ook zo maar verrassen in Melbourne.