Wintertests Barcelona 2018

Gestart door Mickey, 26 februari 2018 - 16:10:27

« vorige - volgende »

Wings

Hoezo 'zelfs met halo?' Verder doet Honda het verrassend goed. Helpt de koude temperatuur hen in het zadel of 'deugt' de nieuwe Honda-motor? Het zou een stunt zijn als Toro Rosso sneller is dan McLaren, dankzij de Honda-motor.

Matthijs

Nouja, Honda was eind vorig jaar ook al betrouwbaar. Het lijkt erop dat ze ook qua snelheid een stap hebben gemaakt, maar ik wacht even tot Melbourne.

robbert

Citaat van: Wings op 04 maart 2018 - 19:25:34
Hoezo 'zelfs met halo?' Verder doet Honda het verrassend goed. Helpt de koude temperatuur hen in het zadel of 'deugt' de nieuwe Honda-motor? Het zou een stunt zijn als Toro Rosso sneller is dan McLaren, dankzij de Honda-motor.

haha zou een grote sneer zijn naar alonso toe. Die wou dat mclaren de samenwerking met honda stopzette

Wings

Citaat van: Matthijs op 05 maart 2018 - 07:09:44
Nouja, Honda was eind vorig jaar ook al betrouwbaar. Het lijkt erop dat ze ook qua snelheid een stap hebben gemaakt, maar ik wacht even tot Melbourne.

Tuurlijk. Ook ik houd een slag om de arm.

FolkertE

Ondertussen gaan Mercedes, Ferrari en RBR rustig door met het afleggen van ronden.
104 ronden voor Max en 103 voor Vettel. En 110 totaal voor Mercedes.

Mclaren doet het erg slecht met slechts 23 rondje en die hadden ook al tegenvallende eerste test week.

Sabai

Het valt nu wel op dat McLaren idd al jaren over het beste chassis beschikt en het allemaal aan Honda lag  ;)

FolkertE

Citaat van: Sabai op 06 maart 2018 - 16:13:50
Het valt nu wel op dat McLaren idd al jaren over het beste chassis beschikt en het allemaal aan Honda lag  ;)

Mclarens slechte test dag vandaag is ook Honda's schuld. ;).
Maar Alonso is in goede doen.

lieven

het begint beschamend te worden voor Mclaren.
Zou het dan toch ook een groot deel aan Mclaren gelegen hebben de vorige jaren?

JS JTD

Citaat van: lieven op 07 maart 2018 - 11:48:04
het begint beschamend te worden voor Mclaren.
Zou het dan toch ook een groot deel aan Mclaren gelegen hebben de vorige jaren?

Je zou het haast gaan denken... alhoewel feit blijft dat de Honda krachtbron ondermaats presteerde en ook nu in alle waarschijnlijkheid het minste pk's neerzet.
Het is de vraag hoe snel ze motor kunnen doorontwikkelen gedurende het jaar om het gat met de concurrentie te dichten. Het is ze in ieder geval gegund.

Robbert65

Citaat van: JS JTD op 07 maart 2018 - 14:24:50
Citaat van: lieven op 07 maart 2018 - 11:48:04
het begint beschamend te worden voor Mclaren.
Zou het dan toch ook een groot deel aan Mclaren gelegen hebben de vorige jaren?

Je zou het haast gaan denken... alhoewel feit blijft dat de Honda krachtbron ondermaats presteerde en ook nu in alle waarschijnlijkheid het minste pk's neerzet.
Het is de vraag hoe snel ze motor kunnen doorontwikkelen gedurende het jaar om het gat met de concurrentie te dichten. Het is ze in ieder geval gegund.

Het verschil tussen McLaren en RBR is onverwacht groot. STR lijkt het onverwacht goed te doen. Even afwachten hoe het in Australië loopt eind van de maand...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

Citaat van: lieven op 07 maart 2018 - 11:48:04
het begint beschamend te worden voor Mclaren.
Zou het dan toch ook een groot deel aan Mclaren gelegen hebben de vorige jaren?

ja dat denk ik toch. Honda vroeg vorig seizoen of dat mclaren hun chassis niet wat zou aanpassen naar hun motor, maar mclaren wou dat niet. En nu zijn er terug problemen, dus dat zal toch niet aan de motor liggen é

Sabai

Vooral de tijden die str rijd zijn bemoedigend. In de 1.20 op de softs

JS JTD

Holy f*ck! 1:17.182 gereden door Vettel! Wat een tijd! 8)

robbert

geen paniek, volgens een reporter die daar ter plaatse is, wil die tijd niks zeggen. Bottas was zelfs tijdens de long runs een seconde per ronde sneller dan vettel

Matthijs

#29
Citaat van: robbert op 08 maart 2018 - 21:04:01
geen paniek, volgens een reporter die daar ter plaatse is, wil die tijd niks zeggen. Bottas was zelfs tijdens de long runs een seconde per ronde sneller dan vettel
Als het waar is van Bottas, dan is dat juist reden tot paniek. Maar ik zie nergens het bewijs, alleen maar mensen die elkaar aanhalen. Kortom, ik geloof er helemaal niks van dat Mercedes in racetrim een seconde per ronde sneller is dan Ferrari (in identieke omstandigheden).

Edit, ik zie het hier: https://twitter.com/f1debrief
Ok, dan hou ik het erop dat ik niet geloof dat Ferrari in Melbourne in racetrim een seconde langzamer is.  ;)