Wintertests Barcelona 2018

Gestart door Mickey, 26 februari 2018 - 16:10:27

« vorige - volgende »

Sabai

#60
Volgens mij hebben ze dat ook met de Renault motor gedaan. Daarom heet die nu tag heuer denk ik. Ze waren het zo zat dat ze bepaalde onderdelen zelf zijn gaan doorontwikkelen. Ik denk dat met de Honda ook gebeurt al zal Renault daarbovenop zitten dat het legitiem blijft.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 11 maart 2018 - 13:42:07
Is jullie opgevallen dat Haas het goed doet?

Dat is meerdere opgevallen, ze worden als de dark house voor 2018 genoemd:
http://www.onestopstrategy.com/article/31101-Haas+emerges+as+dark+horse+of+2018.html

Al blijft het natuurlijk koffiedik kijken met hoeveel benzine ze etc. hebben gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 12 maart 2018 - 08:39:10
Volgens mij hebben ze dat ook met de Renault motor gedaan. Daarom heet die nu tag heuer denk ik. Ze waren het zo zat dat ze bepaalde onderdelen zelf zijn gaan doorontwikkelen. Ik denk dat met de Honda ook gebeurt al zal Renault daarbovenop zitten dat het legitiem blijft.

Klopt, met samenwerking met Mario Ilien. Ging vooral om het ERS-systeem. Maar die samenwerking is gestopt.

Wat voor Red Bull denk ik het belangrijkste is, is dat ze inzicht hebben in alle data van Honda en Renault. Ze kunnen dus een mooie vergelijking maken en zien hoe Honda zich in de eerste seizoenshelft bij Toro Rosso ontwikkelt. De wintertests waren nog niet zo slecht voor Honda, de motor lijkt in ieder geval betrouwbaar. En dat is al heel wat als het vergelijkt met vorig jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

max1102

Citaat van: gloudiesaurus op 12 maart 2018 - 09:06:09
Citaat van: Sabai op 12 maart 2018 - 08:39:10
Volgens mij hebben ze dat ook met de Renault motor gedaan. Daarom heet die nu tag heuer denk ik. Ze waren het zo zat dat ze bepaalde onderdelen zelf zijn gaan doorontwikkelen. Ik denk dat met de Honda ook gebeurt al zal Renault daarbovenop zitten dat het legitiem blijft.

Klopt, met samenwerking met Mario Ilien. Ging vooral om het ERS-systeem. Maar die samenwerking is gestopt.

Wat voor Red Bull denk ik het belangrijkste is, is dat ze inzicht hebben in alle data van Honda en Renault. Ze kunnen dus een mooie vergelijking maken en zien hoe Honda zich in de eerste seizoenshelft bij Toro Rosso ontwikkelt. De wintertests waren nog niet zo slecht voor Honda, de motor lijkt in ieder geval betrouwbaar. En dat is al heel wat als het vergelijkt met vorig jaar.

Voor zover ik weet deed Red Bull zelf niets aan de motor maar  Mario Ilien ging op voorspraak van RBR bij Renault aan de slag ging om de motor te verbeteren, dit resulteerde in de introductie van de speciale brandstofinspuiting waar Ilien om bekend staat (TJI geloof ik?) met de ERS had Illien voor zover ik weet niets te maken

Bij RBR wachten ze al sinds begin 2017 op een nieuwe ERS maar zelfs in begin 2018 rijden alle Renault motoren nog met de 2016 ERS

gloudiesaurus

Wat Ilien precies heeft gedaan is altijd een beetje onduidelijk gebleven. Zo zou Red Bull samen met Ilien eigen onderdelen voor de motor willen ontwikkelen, maar dit werd later weer ontkent. Daarna kwam plots het bericht dat Renault geen externe adviseurs meer nodig had en stopte de samenwerking met Ilien.

Ilien zou daarna ook nog voor Honda hebben gewerkt, maar ook dat is volgens mij nooit officieel bevestigd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is