Ferrari - Race to Immortality

Gestart door Fietser, 07 februari 2018 - 11:14:06

« vorige - volgende »

Fietser

Onlangs zag ik de dvd Ferrari – Race to Immortality (2017, Universal, 90 minuten). Prachtige authentieke (ook gruwelijke!) beelden die met moderne technieken uiterst fraai zijn gestileerd. Alles draait vanzelfsprekend om de rode bolides van Enzo Ferrari, die dan ook vaak aan het woord is. Maar misschien gaat het nog wel meer om de coureurs (als Fangio, Moss, Musso en Castellotti) uit de jaren vijftig, de geboortetijd van de F1. Met name de Britse vrienden Mike Hawthorn en Peter Collins komen uitvoerig in beeld en aan het woord. Anderhalf uur genieten, vond ik.
Nu kent iedere tijd zijn eigen 'helden', maar na het zien van deze film bedenk je je wel twee keer voordat je dat stempel op een huidige F1-piloot durft te plakken. Want je kunt toch moeilijk met droge ogen beweren dat bijvoorbeeld Hamilton en Verstappen net zo hun hoofd uitsteken (ook letterlijk) als die kleurrijke en bezeten coureurs van destijds. Het is alsof je Elvis en Chuck Berry wilt vergelijken met Nick & Simon. Of dat je de lachebekjes Gijp en Derksen net zo dapper vindt als de Vlaamse transgender Van Spilbeeck. Maar oké, dat terzijde, want een persoonlijke visie.
Toch durf ik te stellen dat Ferrari – Race to Immortality een must is voor F1-volgers.

Zie de filmtrailer.

http://youtu.be/g3e5hGgeNoQ

Mickey

Lijkt me een must see inderdaad. Maar waar? Heb al een tijd überhaupt geen DVD-speler meer in huis. Is er een legale streamingdienst die 'm aanbiedt?

Robbert65

5 euro in de iTunes Apple store, is dat wat voor je?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey