Grid girls verdwijnen

Gestart door Mickey, 31 januari 2018 - 15:04:54

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 29 maart 2018 - 23:27:06De laatste keer dat er een F1 coureur is verongelukt hebben de nabestaanden een rechtzaak aangespannen.
En precies daar ligt volgens mij de crux in het 'overhaast' brengen van 'halfslachtige' hoofdbescherming. Misschien is er in de rechtszaak wel geëist dat er direct vaart werd gemaakt met het invoeren ervan. Het tragische is alleen dat Bianchi mogelijk niet gered had kunnen worden met welke hoofdbescherming dan ook.

Fietser

#61
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2018 - 23:27:06
Citaat van: Fietser op 29 maart 2018 - 23:04:26
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2018 - 16:52:55
Citaat van: Fietser op 29 maart 2018 - 15:06:04
Dank voor je begrip, Wings ;), waarbij ik hoop dat je me niet al te serieus nam.
Ik moest gewoon ff m'n gal kwijt omtrent de heersende correctheid, hypocrisie en inconsequentie. Overigens geldt dat niet alleen F1, maar het hele bestaan. We doen vaak maar wat, en niet zelden slechts voor de bühne. En zolang er mensen zijn die dit soort overduidelijke schijnmaatregelen verdedigen, blijf ik ageren, hoewel met een knipoog, maar dat wordt niet altijd begrepen.  ::)
komt ook doordat je dingen door elkaar haalt. De FIA komt gewoon met een set technische en sportieve regels die samen de klasse F1 vormen. Volgens mij zitten daar weinig schijnmaatregelen tussen. Eén en ander moet echter wel voldoen aan bepaalde wettelijke eisen, daarbij hoort ook dat je het aspect veiligheid zeer serieus moet nemen. Met het afschaffen van de gridgirls heeft de FIA weinig van doen, dat is het idee van Liberty.
Ik haal niks door elkaar. De insteek is hier nml. heel simpel: 'Grid girls verdwijnen', zie de titel van dit topic. Een m.i. paranoïde actie die wellicht z'n oorsprong vond in het #MeToo tumult (en bedacht in een land waar schoolkinderen detectiepoortjes dienen te passeren en kogelvrije rugtassen moeten dragen...). Daar ageerde ik tegen d.m.v een aantal ridicule voorbeelden die net zo belachelijk en overcorrect zijn als het onderwerp van dit topic: het verdwijnen van hupse grid-meiden waar niemand last van had en die (kennelijk?) nauwelijks opvielen - wat de maatregel extra laf en schijnheilig maakt.
Jouw FIA-verhaal over 'wettelijke eisen, regels en veiligheid' is een heel ander hoofdstuk (ofschoon ook daarin, zoals blijkt, oneindig veel voer voor discussie zit). Er bestaat voor dit soort zaken dan ook een ander topic. Kortom: wie haalt hier dingen door elkaar?
je mixed in je eerste post toch echt gridgirls (waar Liberty over gaat) met veiligheidsaspecten (waar de FIA overgaat). Je kunt het er niet mee eens zijn en de sport te veilig vinden, maar als het misgaat moet de FIA zich verantwoorden en jij niet. De laatste keer dat er een F1 coureur is verongelukt hebben de nabestaanden een rechtzaak aangespannen. Dan kun je veiligheidsmaatregelen gaan wegzetten als politiek correct, maar helaas ligt dat toch iets anders.
Dat wat jij 'mixen' noemt is mijn opsomming van evidente F1-malligheid gericht op ons hedendaagse hedonisme, nationalisme, eco-gevoeligheid, verlangen naar onsterfelijkheid en, jawel, vrouwenongelijkheid. (Lees het maar terug.) Daartegen afgezet is het verbod op een stelletje babes op de grid - het onderwerp van dit topic - onzinnig en vooral schijnheilig. Maar dat had ik al gezegd, dus I rest my case, althans voorlopig...

Jozef

Citaat van: Matthijs op 30 maart 2018 - 07:59:53
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2018 - 23:27:06De laatste keer dat er een F1 coureur is verongelukt hebben de nabestaanden een rechtzaak aangespannen.
En precies daar ligt volgens mij de crux in het 'overhaast' brengen van 'halfslachtige' hoofdbescherming. Misschien is er in de rechtszaak wel geëist dat er direct vaart werd gemaakt met het invoeren ervan. Het tragische is alleen dat Bianchi mogelijk niet gered had kunnen worden met welke hoofdbescherming dan ook.

Het invoeren van de halo heeft dan ook niks te maken met het ongeval van Bianchi, al houden tegenstanders er wel enorm val om smalend te doen alsof dit wel het geval is.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 30 maart 2018 - 07:59:53
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2018 - 23:27:06De laatste keer dat er een F1 coureur is verongelukt hebben de nabestaanden een rechtzaak aangespannen.
En precies daar ligt volgens mij de crux in het 'overhaast' brengen van 'halfslachtige' hoofdbescherming. Misschien is er in de rechtszaak wel geëist dat er direct vaart werd gemaakt met het invoeren ervan. Het tragische is alleen dat Bianchi mogelijk niet gered had kunnen worden met welke hoofdbescherming dan ook.
mogelijk niet, maar mogelijk ook wel. Zn hoofd was dan iig veel geleidelijker afgeremd. Maar goed, dat was mijn punt nog geen eens. Ik wilde alleen maar zeggen dat de FIA met meerdere dingen rekening moet houden, terwijl de fans vanaf de zijkant natuurlijk van alles kunnen roepen zonder ook maar ergens voor verantwoordelijk te zijn.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tuesday(..)Ik wilde alleen maar zeggen dat de FIA met meerdere dingen rekening moet houden, terwijl de fans vanaf de zijkant natuurlijk van alles kunnen roepen zonder ook maar ergens voor verantwoordelijk te zijn.

Uh... de FIA kan dit afkopen door het in reglement op te nemen. Halo òf geen halo. Maar, dat willen ze niet. Iedereen moet een halo op z'n F1 bak bezitten. En dat is dictatuur.

Groet,

C.G. de Beaufort



Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 31 maart 2018 - 10:39:33
Citaat van: Tuesday(..)Ik wilde alleen maar zeggen dat de FIA met meerdere dingen rekening moet houden, terwijl de fans vanaf de zijkant natuurlijk van alles kunnen roepen zonder ook maar ergens voor verantwoordelijk te zijn.

Uh... de FIA kan dit afkopen door het in reglement op te nemen. Halo òf geen halo. Maar, dat willen ze niet. Iedereen moet een halo op z'n F1 bak bezitten. En dat is dictatuur.

Groet,

C.G. de Beaufort
afkopen? hoe gaat dat precies in zn werk dan?

C.G. de Beaufort

Nou voor één keer dan. Iemand die geen halo heeft is verantwoordelijk voor z'n hoofdletsel. En, zo'n 80% van de rijders zal dit accepteren.

Groet,

C.G. de Beaufort

   

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 31 maart 2018 - 17:10:09
Nou voor één keer dan. Iemand die geen halo heeft is verantwoordelijk voor z'n hoofdletsel. En, zo'n 80% van de rijders zal dit accepteren.

Groet,

C.G. de Beaufort


en die andere 20% gaat dan wel gewoon met de Halo rijden?? Dat gaat ze wel een paar tienden per ronde kosten dan.

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 31 maart 2018 - 17:10:09
Nou voor één keer dan. Iemand die geen halo heeft is verantwoordelijk voor z'n hoofdletsel. En, zo'n 80% van de rijders zal dit accepteren.
100% want de halo maakt de auto trager. Dus heeft vrijwilligheid geen zin.

C.G. de Beaufort

Ahum, de halo maakt hen trager? Dat is dan iets waar de teams een oplossing voor moeten vinden.

Groet,

C.G. de Beaufort



Jozef

Tuurlijk, de hele halo-installatie weegt 15 kilo dus de teams moeten maar iets vinden om 15 kilogram ongedaan te maken. Gewoon wat antimaterie of zo. Toch?

Fietser

Uhh, volgens mij gaat dit topic over (het verdwijnen van) deze dames...

Wings

Yeah! 8)
Overigens is dit een voorbode van wat nog allemaal komen gaat. Het huidige format gaat op de schop.

C.G. de Beaufort

De organisatie van de Grand Prix van Monaco trekt zich niets aan van het feit dat Formule 1-eigenaar Liberty Media begin dit jaar besloot om het fenomeen 'grid girls' in de ban te doen. Bij de race in het prinsdom zullen in mei gewoon mooie dames op de startopstelling staan.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237505/monaco-heeft-lak-aan-verbod-op-grid-girls-in-de-f1

Fijn! Nu nog de doodskist op de F1...

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is