Grid girls verdwijnen

Gestart door Mickey, 31 januari 2018 - 15:04:54

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 25 maart 2018 - 20:01:12
Citaat van: Fietser op 25 maart 2018 - 19:15:58
Ik heb de gridgirls ook niet echt gemist, pfff, een hele opluchting. We kunnen klaarblijkelijk makkelijk zonder. Persoonlijk zou ik nou ook graag zien dat het spuiten met champagne wordt verboden, want dat hedonistische gedoe is nogal stuitend aangezien de halve wereld nauwelijks over schoon drinkwater beschikt. Ook zou ik graag die volksliederen en vlaggen zien verdwijnen, want het zijn allemaal potsierlijke uitingen van ouderwetse nationalistische gevoelens waarvan we weten wat voor ellende daaruit is voortgekomen, de afgelopen eeuwen. Daarnaast zie ik graag dat die benzinemotoren zo snel mogelijk worden vervangen door geluidloze, elektrische aandrijvingen, de F1 dient immers als voorbeeld voor een betere, schonere en minder lawaaiierige wereld. En in navolging van die halo's stel ik voor om een superveilige, schokabsorberende rubberen rand om de wagens aan te brengen, net zoals huurkarts of de botsautootjes op de kermis, want een mensenleven is uiterst kostbaar. Voorts ben ik van mening dat minstens de helft van de F1-coureurs vrouw dient te zijn - een quotum dus - en dat bij eventueel vaderschap de mannelijke coureurs 12 weken verplicht zorgverlof moeten opnemen. Kortom: nu even goed ethisch doorpakken na die ban van de gridgirls. Als we zo graag correct willen zijn, laten we het dan goed doen.

Fietser! eindelijk iemand die het hardop durft te zeggen! dank je wel hoor. (eerlijk gezegd miste ik die grietjes echt niet, ik dacht er ook pas na de race aan :D )
te flauw voor woorden. Ik hou ook niet van dat politiek correcte gedoe, maar om nou alle veranderingen op 1 hoopje te gooien....

Arthur

Nou, zo flauw [voor woorden] vind ik het niet hoor! Ik vind die regel van grid girls ook vreselijk hypocriet [er zijn betere zaken om je druk over te maken, zoals motorgeluid o.a.]. Kijk eens naar die halo bij voorbeeld, maar daar mag niets over gezegd worden want dat betreft [schijn]veiligheid.... dus is [schijn]heilig. Dus als je het verhaal over die grid girls doorvoert snap ik Fietser wel. Als je over iets knulligs gaat liggen mieren moet je ook consequent zijn over andere zaken. Als je dan direct gaat roepen dat het te flauw voor woorden is... tja?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

C.G. de Beaufort



Pirelli, dat is pas een goede band...

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

#48


Jaren '40 en '50 : dat is nu al verkeerd en wordt dus verboden in de F1 want het 'past' niet goed bij ze...

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Ik pleit voor meer relevant beeldmateriaal in dit topic. Puur ter meningsvorming natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 maart 2018 - 13:14:03
Ik pleit voor meer relevant beeldmateriaal in dit topic. Puur ter meningsvorming natuurlijk.
ha ha. Je kunt je afvragen hoe relevant deze foto's zijn voor de F1, volgens mij liepen de gridgirls er al jaren heel erg braaf en weinig uitdagend bij. Wat dat betreft stelde de F1 sowieso al weinig voor als je het bv vergelijkt met moto gp of andere raceklassen.

Mickey

#51
Ja ach, ze kunnen er ook niet naakt bij gaan lopen natuurlijk.

Hier, de moeder aller pitspoezen:




Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 maart 2018 - 19:24:05
Ja ach, ze kunnen er ook niet naakt bij gaan lopen natuurlijk.
nee, dat hoeft ook niet, maar zoals gezegd was het de afgelopen jaren sowieso al erg braafjes allemaal (zie bv onderstaande foto)

Wings

Citaat van: Fietser op 25 maart 2018 - 19:15:58
Ik heb de gridgirls ook niet echt gemist, pfff, een hele opluchting. We kunnen klaarblijkelijk makkelijk zonder. Persoonlijk zou ik nou ook graag zien dat het spuiten met champagne wordt verboden, want dat hedonistische gedoe is nogal stuitend aangezien de halve wereld nauwelijks over schoon drinkwater beschikt. Ook zou ik graag die volksliederen en vlaggen zien verdwijnen, want het zijn allemaal potsierlijke uitingen van ouderwetse nationalistische gevoelens waarvan we weten wat voor ellende daaruit is voortgekomen, de afgelopen eeuwen. Daarnaast zie ik graag dat die benzinemotoren zo snel mogelijk worden vervangen door geluidloze, elektrische aandrijvingen, de F1 dient immers als voorbeeld voor een betere, schonere en minder lawaaiierige wereld. En in navolging van die halo's stel ik voor om een superveilige, schokabsorberende rubberen rand om de wagens aan te brengen, net zoals huurkarts of de botsautootjes op de kermis, want een mensenleven is uiterst kostbaar. Voorts ben ik van mening dat minstens de helft van de F1-coureurs vrouw dient te zijn - een quotum dus - en dat bij eventueel vaderschap de mannelijke coureurs 12 weken verplicht zorgverlof moeten opnemen. Kortom: nu even goed ethisch doorpakken na die ban van de gridgirls. Als we zo graag correct willen zijn, laten we het dan goed doen.

Kansloos: hypocrisie en inconsequentie zijn namelijk inherent aan Formule 1. Dat betekent dat je het één wel doet en het andere niet. De situatie is dus prima zoals deze nu is. Laten we het gemeengoed nu niet helemaal te grabbel gooien, zodat de goegemeente reden heeft tot klagen!

Fietser toch! :)

Fietser

Dank voor je begrip, Wings ;), waarbij ik hoop dat je me niet al te serieus nam.
Ik moest gewoon ff m'n gal kwijt omtrent de heersende correctheid, hypocrisie en inconsequentie. Overigens geldt dat niet alleen F1, maar het hele bestaan. We doen vaak maar wat, en niet zelden slechts voor de bühne. En zolang er mensen zijn die dit soort overduidelijke schijnmaatregelen verdedigen, blijf ik ageren, hoewel met een knipoog, maar dat wordt niet altijd begrepen.  ::)

Wings

Het sarcasme droop er vanaf Fietser. Datzelfde geldt voor mijn post. Met een dikke vette knipoog naar de realiteit. ;)

Jozef

Citaat van: Fietser op 29 maart 2018 - 15:06:04En zolang er mensen zijn die dit soort overduidelijke schijnmaatregelen verdedigen, blijf ik ageren, hoewel met een knipoog, maar dat wordt niet altijd begrepen.  ::)

Maar ik verdedigde de maatregel helemaal niet. De maatregel laat mij gewoon koud.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 29 maart 2018 - 15:06:04
Dank voor je begrip, Wings ;), waarbij ik hoop dat je me niet al te serieus nam.
Ik moest gewoon ff m'n gal kwijt omtrent de heersende correctheid, hypocrisie en inconsequentie. Overigens geldt dat niet alleen F1, maar het hele bestaan. We doen vaak maar wat, en niet zelden slechts voor de bühne. En zolang er mensen zijn die dit soort overduidelijke schijnmaatregelen verdedigen, blijf ik ageren, hoewel met een knipoog, maar dat wordt niet altijd begrepen.  ::)
komt ook doordat je dingen door elkaar haalt. De FIA komt gewoon met een set technische en sportieve regels die samen de klasse F1 vormen. Volgens mij zitten daar weinig schijnmaatregelen tussen. Eén en ander moet echter wel voldoen aan bepaalde wettelijke eisen, daarbij hoort ook dat je het aspect veiligheid zeer serieus moet nemen. Met het afschaffen van de gridgirls heeft de FIA weinig van doen, dat is het idee van Liberty.

Fietser

#58
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2018 - 16:52:55
Citaat van: Fietser op 29 maart 2018 - 15:06:04
Dank voor je begrip, Wings ;), waarbij ik hoop dat je me niet al te serieus nam.
Ik moest gewoon ff m'n gal kwijt omtrent de heersende correctheid, hypocrisie en inconsequentie. Overigens geldt dat niet alleen F1, maar het hele bestaan. We doen vaak maar wat, en niet zelden slechts voor de bühne. En zolang er mensen zijn die dit soort overduidelijke schijnmaatregelen verdedigen, blijf ik ageren, hoewel met een knipoog, maar dat wordt niet altijd begrepen.  ::)
komt ook doordat je dingen door elkaar haalt. De FIA komt gewoon met een set technische en sportieve regels die samen de klasse F1 vormen. Volgens mij zitten daar weinig schijnmaatregelen tussen. Eén en ander moet echter wel voldoen aan bepaalde wettelijke eisen, daarbij hoort ook dat je het aspect veiligheid zeer serieus moet nemen. Met het afschaffen van de gridgirls heeft de FIA weinig van doen, dat is het idee van Liberty.
Ik haal niks door elkaar. De insteek is hier nml. heel simpel: 'Grid girls verdwijnen', zie de titel van dit topic. Een m.i. paranoïde actie die wellicht z'n oorsprong vond in het #MeToo tumult (en bedacht in een land waar schoolkinderen detectiepoortjes dienen te passeren en kogelvrije rugtassen moeten dragen...). Daar ageerde ik tegen d.m.v een aantal ridicule voorbeelden die net zo belachelijk en overcorrect zijn als het onderwerp van dit topic: het verdwijnen van hupse grid-meiden waar niemand last van had en die (kennelijk?) nauwelijks opvielen - wat de maatregel extra laf en schijnheilig maakt.
Jouw FIA-verhaal over 'wettelijke eisen, regels en veiligheid' is een heel ander hoofdstuk (ofschoon ook daarin, zoals blijkt, oneindig veel voer voor discussie zit). Er bestaat voor dit soort zaken dan ook een ander topic. Kortom: wie haalt hier dingen door elkaar?

Tuesday

Citaat van: Fietser op 29 maart 2018 - 23:04:26
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2018 - 16:52:55
Citaat van: Fietser op 29 maart 2018 - 15:06:04
Dank voor je begrip, Wings ;), waarbij ik hoop dat je me niet al te serieus nam.
Ik moest gewoon ff m'n gal kwijt omtrent de heersende correctheid, hypocrisie en inconsequentie. Overigens geldt dat niet alleen F1, maar het hele bestaan. We doen vaak maar wat, en niet zelden slechts voor de bühne. En zolang er mensen zijn die dit soort overduidelijke schijnmaatregelen verdedigen, blijf ik ageren, hoewel met een knipoog, maar dat wordt niet altijd begrepen.  ::)
komt ook doordat je dingen door elkaar haalt. De FIA komt gewoon met een set technische en sportieve regels die samen de klasse F1 vormen. Volgens mij zitten daar weinig schijnmaatregelen tussen. Eén en ander moet echter wel voldoen aan bepaalde wettelijke eisen, daarbij hoort ook dat je het aspect veiligheid zeer serieus moet nemen. Met het afschaffen van de gridgirls heeft de FIA weinig van doen, dat is het idee van Liberty.
Ik haal niks door elkaar. De insteek is hier nml. heel simpel: 'Grid girls verdwijnen', zie de titel van dit topic. Een m.i. paranoïde actie die wellicht z'n oorsprong vond in het #MeToo tumult (en bedacht in een land waar schoolkinderen detectiepoortjes dienen te passeren en kogelvrije rugtassen moeten dragen...). Daar ageerde ik tegen d.m.v een aantal ridicule voorbeelden die net zo belachelijk en overcorrect zijn als het onderwerp van dit topic: het verdwijnen van hupse grid-meiden waar niemand last van had en die (kennelijk?) nauwelijks opvielen - wat de maatregel extra laf en schijnheilig maakt.
Jouw FIA-verhaal over 'wettelijke eisen, regels en veiligheid' is een heel ander hoofdstuk (ofschoon ook daarin, zoals blijkt, oneindig veel voer voor discussie zit). Er bestaat voor dit soort zaken dan ook een ander topic. Kortom: wie haalt hier dingen door elkaar?
je mixed in je eerste post toch echt gridgirls (waar Liberty over gaat) met veiligheidsaspecten (waar de FIA overgaat). Je kunt het er niet mee eens zijn en de sport te veilig vinden, maar als het misgaat moet de FIA zich verantwoorden en jij niet. De laatste keer dat er een F1 coureur is verongelukt hebben de nabestaanden een rechtzaak aangespannen. Dan kun je veiligheidsmaatregelen gaan wegzetten als politiek correct, maar helaas ligt dat toch iets anders.