Stoffel Vandoorne topic

Gestart door Robbert65, 22 januari 2016 - 13:46:54

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Sphinx op 21 juli 2017 - 18:06:47
Citaat van: Wings op 21 juli 2017 - 14:09:42
Wehrlein en Ocon vond ik meer indruk maken in een inferieure Manor dan Vandoorne in een inferieure McLaren. Niet vergeten dat Vandoorne met de grote trom werd aangekondigd. Als ik de verwachting naast zijn optreden leg vind ik het bleekjes.

De inferieure Manor had een oude Ferrari-blok dat niet gemakkelijk stuk ging, de inferieure Maclaren (opzettelijke taalfout) hoef je de laatste tijd alleen boos aan te kijken en dan is de electronica al doorgebrand en gebakken als uienringen voor bij de hamburgers. Denk dat we hetzelfde hadden opgemerkt over Wehrlein/Ocon als die bij Mclaren hadden gereden en Stoffel bij Manor. Zodra Mclaren een auto heeft die het op volle snelheid een GP-weekend volhoudt zullen we wel zien, en dat gaat denk ik niet voor dit jaar meer zijn.

Volledig mee oneens: Ocon rijdt met veel meer sjeu en bravoure dan Vandoorne. Karakteristieke eigenschappen verschillen zodanig dat ik geen hout geloof dat ze hetzelfde laten zien met gelijk materiaal. Vandoorne vind ik meer stabiel, berekender, solide en met zijn hoofd rijden, Ocon is van het tot het gaatje gaan Een purist. Rijdt met zijn hart. In Vandoorne zie ik niet de trekken van een uitgesproken kampioen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 21 juli 2017 - 20:02:52
zeer bleekjes, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens kunnen zijn. Dit is duidelijk ver beneden de verwachting.

Vind ik ook. Ook als je de prestaties van Alonso loskoppelt zie ik Vandoorne zelden boven zichzelf uitstijgen. Het is zo-zo. Ik geloof best dat hij thuishoort in de Formule 1 maar dat dekt meteen alle lading. Toegegeven, mijn mening is enigszins gekleurd door de verwachting die werd geschept.

CitaatEn wat betreft zn prestaties dit jaar vind ik een vergelijking met Hulkenberg eigenlijk zwaar beledigend voor Hulkenberg. Het is momenteel meer niveau Ericsson/Palmer. Maar goed, ik zie het nog wel goedkomen met Stoffel.

Ericsson en Palmer noem je toch niet in één zin? Waar zit die verbinding? Ik kan me overigens wel vinden in het vergelijk met Ericsson. Solide en uitgebalanceerd.

Franky R.

Hoewel ik Wings wel begrijp, had ik sowieso mijn verwachtingen rondom Vandoorne al weggestopt nadat de Honda alweer een zeperd bleek.


Ik blijf erbij dat Stoffel potentie heeft, wat hij imho in Japan heeft bewezen. Gasly verzuipt in Super Formula, ik bedoel maar...

Wings

Ik bekijk het los van elkaar. Dat Honda onbetrouwbaar materiaal heeft afgeleverd en prestatie niet naar punten wordt vertaald is niet het verwijt. Wat ik mij Vandoorne mis is bite. Vechtlust. Hij rijdt zijn rondjes en dat is het. Als ik dan kijk naar Ocon en Wehrlein zit daar veel meer sjeu in. Ook afgelopen seizoen in een inferieure Manor. En nee die Manor had betrouwbaardere techniek onder de jas maar wel het aerodynamica-level van een Flinstone-auto. Linksom of rechtsom kwamen en komen zijn snelheid te kort. En toch was ik onder de indruk van de line-up en diens prestatie. Dat gold ook toen Alonso in de Minardi reed. Ik vind dat je juist kunt aflezen hoe goed een rijder is als het niet meezit. Dat Vandoorne met goed materiaal beter presteert en dichter bij Alonso zit, zoals Éric Boullier stellen, vind ik een open deur. En een drogreden om het verschil te verklaren.   


Arthur

Citaat van: Wings op 23 juli 2017 - 11:18:32
Ik bekijk het los van elkaar. Dat Honda onbetrouwbaar materiaal heeft afgeleverd en prestatie niet naar punten wordt vertaald is niet het verwijt. Wat ik mij Vandoorne mis is bite. Vechtlust. Hij rijdt zijn rondjes en dat is het. Als ik dan kijk naar Ocon en Wehrlein zit daar veel meer sjeu in. Ook afgelopen seizoen in een inferieure Manor. En nee die Manor had betrouwbaardere techniek onder de jas maar wel het aerodynamica-level van een Flinstone-auto. Linksom of rechtsom kwamen en komen zijn snelheid te kort. En toch was ik onder de indruk van de line-up en diens prestatie. Dat gold ook toen Alonso in de Minardi reed. Ik vind dat je juist kunt aflezen hoe goed een rijder is als het niet meezit. Dat Vandoorne met goed materiaal beter presteert en dichter bij Alonso zit, zoals Éric Boullier stellen, vind ik een open deur. En een drogreden om het verschil te verklaren.

Volgens mij was de motorsoftware van die Manor [na redding] niet aanwezig... Pas op het allerlaatste moment beschikbaar. Hoezo een inferieure Manor!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 juli 2017 - 11:18:32
Ik bekijk het los van elkaar. Dat Honda onbetrouwbaar materiaal heeft afgeleverd en prestatie niet naar punten wordt vertaald is niet het verwijt. Wat ik mij Vandoorne mis is bite. Vechtlust. Hij rijdt zijn rondjes en dat is het. Als ik dan kijk naar Ocon en Wehrlein zit daar veel meer sjeu in. Ook afgelopen seizoen in een inferieure Manor. En nee die Manor had betrouwbaardere techniek onder de jas maar wel het aerodynamica-level van een Flinstone-auto. Linksom of rechtsom kwamen en komen zijn snelheid te kort. En toch was ik onder de indruk van de line-up en diens prestatie. Dat gold ook toen Alonso in de Minardi reed. Ik vind dat je juist kunt aflezen hoe goed een rijder is als het niet meezit. Dat Vandoorne met goed materiaal beter presteert en dichter bij Alonso zit, zoals Éric Boullier stellen, vind ik een open deur. En een drogreden om het verschil te verklaren.
Wat het voor Vandoorne extra moeilijk maakt, is dat hij in een kut auto naast 1 van de beste rijders van de laatste 20 jaar moet debuteren. Die rijd al een paar jaartjes, dat is geen makkelijke opgave. En ik heb het idee dat sinds 2004-2006, Alonso een beetje nr 1 status wilt hebben.

Wings

Je noemt Alonso 1 van de beste. Gaat het met je Folkert? ;D ;D :-*

Wings

Overigens vond ik de tweede seizoenshelft iets beter dan de eerste. Prima en solide rijder. Geen rijder die groeven in het asfalt trekt maar in de huidige rol kan hij zich prima manifesteren.