Waarom is Rosberg eigenlijk gestopt?

Gestart door Sabai, 30 november 2017 - 09:49:09

« vorige - volgende »

Sabai

Ik snap niks van Rosberg. Eerst stopt hij onverwachts om meer bij zijn gezin te zijn. Vervolgens zien we hem elk weekend opdraven en ambieert hij nu de oude baan van Lauda bij RTL.  Schiet mij maar lek?  Maar 1 ding weet ik nu 100% zeker hij is gestopt voor Hamilton.  Eindelijk de eerste keer in zijn leven hem verslagen wetende dat dit eenmalig zou zijn.

Sphinx

Dat je stopt met racen hoeft niet automatisch te betekenen dat je met "het wereldje" er omheen stopt of moet stoppen? Als hij nu zou gaan roepen dat hij weer achter het stuur wil kruipen voor een bandentest dan krijg ik wel zoiets van : "schiet toch gauw op", maar hij is ook gewoon manager van Kubica tegenwoordig. Niks geks aan. En waarom hij gestopt is idd duidelijk. Doel bereikt, beter wordt het niet.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Pancake Shield

Volgens mij heeft Rosberg dat ook gezegd: Ik heb mijn doel gehaald, beter dan dit wordt het niet. En ik kan mij vaag herinneren dat hij ergens ook nog eens gezegd heeft dat 2016 mentaal en lichamelijk ook ontzettend veel van hem geëist heeft. Plus dat hij bij RTL Deutschland opduikt is ook niet zoveel dagen dat hij weg is van zijn familie als coureur. Hij kan makkelijk pas op zondag of zaterdag aanschuiven op het circuit. En hij heeft dan ook nauwelijks met promotie-evenementen enzo te maken, die hij wel moest doen bij een team.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Charrel

Het opdraven bij een race weekend om verslag te leggen, te netwerken en je een beetje in de paddock te bewegen is niets vergeleken met het actief F1 coureur zijn.

Je hoeft niet elke dag te sporten/op je voeding te letten, geen mentale druk, je hoeft niet alle media/pers meuk te doen, je kunt veel later op de circuits aankomen etc etc..

Het is natuurlijk niet zo dat Rosberg alleen maar gaat bankhangen met zijn vrouw en dochter.

Matthijs

Citaat van: Charrel op 30 november 2017 - 11:22:06
Het opdraven bij een race weekend om verslag te leggen, te netwerken en je een beetje in de paddock te bewegen is niets vergeleken met het actief F1 coureur zijn.

Je hoeft niet elke dag te sporten/op je voeding te letten, geen mentale druk, je hoeft niet alle media/pers meuk te doen, je kunt veel later op de circuits aankomen etc etc..

Het is natuurlijk niet zo dat Rosberg alleen maar gaat bankhangen met zijn vrouw en dochter.
Kunnen jullie de beelden van een jankende Hakkinen in Italië nog herinneren, toen hij door een fout van hemzelf uitviel? Later heeft hij in een interview aangegeven dat hij zichzelf megaveel druk oplegde, iets wat nog veel groter werd toen hij wereldkampioen werd. Hij kon de druk gewoon niet meer aan, daarom is hij zo vroeg gestopt. Misschien gold dat voor Rosberg ook.

Wings

Citaat van: Sabai op 30 november 2017 - 09:49:09
Ik snap niks van Rosberg. Eerst stopt hij onverwachts om meer bij zijn gezin te zijn. Vervolgens zien we hem elk weekend opdraven en ambieert hij nu de oude baan van Lauda bij RTL.  Schiet mij maar lek?  Maar 1 ding weet ik nu 100% zeker hij is gestopt voor Hamilton.  Eindelijk de eerste keer in zijn leven hem verslagen wetende dat dit eenmalig zou zijn.

Dat is wat Rosberg in andere woorden zei. De druk was (te) hoog.

Sabai

#6
Wat jullie schrijven had ik ook zo bedacht. Maar wat mij opvalt als hij over F1 praat. Dat het vuur in hem nog brand en hij nog volop passie heeft voor de sport. Had hij dan niet beter een jaar ertussen uit kunnen gaan? Prost deed het eigenlijk ook zo niet?

Wings

Alain Prost nam een gedwongen sabbatical. Hij bekritiseerde Ferrari en plein public. Ferrari greep de Fransman bij schouders en broekriem en mieterde de Fransman de straatkeien op. Prost keerde in 1993 terug maar met de garantie dat hij wereldkampioen zou worden. Dus in de beste auto en een uitgekozen teamgenoot. Een geregisseerd kampioenschap.