Nieuwe F1 logo

Gestart door gloudiesaurus, 29 november 2017 - 21:17:01

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie van het nieuwe F1 logo?

Mooi
5 (35.7%)
Lelijk
9 (64.3%)

Totaal aantal stemmen: 14

gloudiesaurus



Wat vinden jullie van het nieuwe logo? Ik vind het persoonlijk geen verbetering.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Het is lelijk maar ik snap wel dat het beter werkt op kleine mobiele displays. Het oude logo was echt een icoon geworden, maar ja, the times they are a-changing.

robbert

nog nooit zo'n lelijk ding gezien

BMW.WilliamsF1

Er was niks mis met de oude. Misschien hadden ze de oude in een nieuw jasje kunnen steken ofzo, maar dit vind ik echt een onding.

Arthur

Als je niet weet dat het F1 betekent heb je geen fuckin' clue.... Maar, goed als ze zo graag willen, prima hoor!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Arthur op 29 november 2017 - 23:52:41
Als je niet weet dat het F1 betekent heb je geen fuckin' clue.... Maar, goed als ze zo graag willen, prima hoor!

idd, het logo vind ik toch persoonlijk niet belangrijk, we zitten er niet uren op te kijken. Het is het racen dat het telt en de spanning om de strijd om de titel. Ze zouden beter daar wat aan doen. En ook kijken dat er minder piloten beginnen te huilen achter blauwe vlaggen of piloten moedwillig aantikken...

Mickey

Ik vind het geen lelijk logo, maar vond de oude wel duidelijker. De "1" is hier niet duidelijk genoeg imo. En dat men eens in de zoveel tijd zijn logo vervangt is niet heel raar. Je ziet dat F1 nu volgens nieuwere wetten vermarkt wordt. Dit past daar prima bij.

En de aversie past ook bij de natuurlijke angst voor verandering. :) Het vermogen om te kunnen veranderen zorgt ervoor dat je altijd relevant kan zijn.

Pancake Shield

Ik vind het allemaal wel mee vallen. Het is wennen, maar het is niet spuuglelijk.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Van Wijk

Heeft in de verte iets weg van de Senna S, verder weinig boeiend.
( ik hoop dat ik niemand beledig, waarschijnlijk zijn hier designers dagen/maanden mee bezig geweest )

robbert

Citaat van: Van Wijk op 30 november 2017 - 14:37:50
Heeft in de verte iets weg van de Senna S, verder weinig boeiend.
( ik hoop dat ik niemand beledig, waarschijnlijk zijn hier designers dagen/maanden mee bezig geweest )

ja en het rood trekt op het rood van ferrari  ;D

Wings

Ik mis de optie 'niet mooi, niet lelijk'. Dus gestemd op mooi. Het glas is halfvol. Het verwondert mij keer op keer hoe de wereld van de F1 zich stort op dit soort dingen. Een stormvloed van kritiek op een logo. We raken steeds verder verwijderd van waar het om gaat. Racen.

Verder een prima eigentijds logo. Strak, zonder poespas, prima!

Matthijs

Citaat van: Wings op 30 november 2017 - 23:06:42
Ik mis de optie 'niet mooi, niet lelijk'. Dus gestemd op mooi. Het glas is halfvol. Het verwondert mij keer op keer hoe de wereld van de F1 zich stort op dit soort dingen. Een stormvloed van kritiek op een logo. We raken steeds verder verwijderd van waar het om gaat. Racen.

Verder een prima eigentijds logo. Strak, zonder poespas, prima!

Je hebt helemaal gelijk, maar jouw kritiek zou ook geadresseerd kunnen worden aan de FIA en/of Liberty. Er zijn in de F1 wel belangrijkere dingen te fixen dan het logo.

Jozef

Citaat van: Wings op 30 november 2017 - 23:06:42
Ik mis de optie 'niet mooi, niet lelijk'. Dus gestemd op mooi. Het glas is halfvol. Het verwondert mij keer op keer hoe de wereld van de F1 zich stort op dit soort dingen. Een stormvloed van kritiek op een logo. We raken steeds verder verwijderd van waar het om gaat. Racen.

Het is echt wel bon ton geworden om alles wat met F1 te maken heeft af te breken op sociale media, ja. De halo, de gridstraffen, het nieuwe logo, het moet allemaal met ze groot mogelijke woorden bekritiseerd worden. De luidste schreeuwers krijgen de meeste aandacht. De stille meerderheid vindt het waarschijnlijk allemaal best.

robbert

wil zeggen dat het niet zo de goeie kant opgaat met de f1. Wil toch iets zeggen, dat er veel kritiek is é.
Dat is zo begonnen met de drs, is ook geen goed systeem, en ze kunnen maar geen oplossingen vinden

Sphinx

Citaat van: robbert op 01 december 2017 - 15:06:30
wil zeggen dat het niet zo de goeie kant opgaat met de f1. Wil toch iets zeggen, dat er veel kritiek is é.
Dat is zo begonnen met de drs, is ook geen goed systeem, en ze kunnen maar geen oplossingen vinden

Wat Nigel Roebuck op autosport stelt klopt m.i. aardig. Iedereen vond de race in Abu Dhabi saai, wat vooral kwam door de aerodynamica op de auto's. Rij binnen 2 tellen en je kan niet zoveel meer. Bij de F2 races met die oude Dallara GP2 chassis zag je heel duidelijk wat simpele aerodynamica kan leveren: veel meer spanning, veel meer inhaalacties (soms teveel door die dubbele DRS maar alla). Versimpel gewoon die aerodynamica, versimpel ook de motorentechnologie, hou met die flauwekul op dat de boel zo duurzaam moet zijn of versoepel iig die absurde limiet van drie motoren die ze nu voorstellen.

Maar het punt is, wij als fans zien het als simpel, maar de F1 is meer dan een sport: het is big business en tevens politiek op topnivo:
- Mercedes gaat gewoon alles blokkeren wat er qua motoren gaat wijzigen, want hun motor is nu de sterkste
- Force India en Williams hebben flink moeten sappelen als onafhankelijk constructeurs, die zullen standaardisering zoveel mogelijk blokkeren
- Ferrari zal alles blokkeren waar of RBR of Mercedes voordeel bij kan hebben
- Mclaren heeft een prima chassis zonder sharkfin (denken ze) dus gooien ze hun veto tegen die sharkfin op "sponsorruimte" waar andere teams dan weer kwaad op zijn.

Ze kunnen best een oplossing vinden, ze kunnen heel veel oplossingen vinden. De teans WILLEN het alleen niet omdat het hun nadelen op zou kunnen leveren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!