grote prijs van abu dhabi

Gestart door robbert, 22 november 2017 - 12:01:09

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tuesday op 26 november 2017 - 19:09:29
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 17:53:20
Citaat van: Wings op 26 november 2017 - 17:37:41
Volgens mij is dat een standaard straf.

Zeker, maarin de tunnel reed'ie zowat tegen beton aan, daarna viel hij uit de race. Dat was ook nog in de pitsstraat. Hij heeft daarna niets meer gereden in de race. Dus wat bedoelen ze nu met 'de onveilige situatie'? Altijd wéér een boete. FIA, gestoord zijn ze.

Groet,

C.G. de Beaufort
jij wil gewoon wat te zeiken hebben, of niet?

Neen.

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 19:34:14
Citaat van: Tuesday op 26 november 2017 - 19:09:29
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 17:53:20
Citaat van: Wings op 26 november 2017 - 17:37:41
Volgens mij is dat een standaard straf.

Zeker, maarin de tunnel reed'ie zowat tegen beton aan, daarna viel hij uit de race. Dat was ook nog in de pitsstraat. Hij heeft daarna niets meer gereden in de race. Dus wat bedoelen ze nu met 'de onveilige situatie'? Altijd wéér een boete. FIA, gestoord zijn ze.

Groet,

C.G. de Beaufort
jij wil gewoon wat te zeiken hebben, of niet?

Neen.

Groet,

C.G. de Beaufort
hoeveel gevaarlijker wil je het hebben dan?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tuesday op 26 november 2017 - 19:57:12
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 19:34:14
Citaat van: Tuesday op 26 november 2017 - 19:09:29
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 17:53:20
Citaat van: Wings op 26 november 2017 - 17:37:41
Volgens mij is dat een standaard straf.

Zeker, maarin de tunnel reed'ie zowat tegen beton aan, daarna viel hij uit de race. Dat was ook nog in de pitsstraat. Hij heeft daarna niets meer gereden in de race. Dus wat bedoelen ze nu met 'de onveilige situatie'? Altijd wéér een boete. FIA, gestoord zijn ze.

Groet,

C.G. de Beaufort
jij wil gewoon wat te zeiken hebben, of niet?

Neen.

Groet,

C.G. de Beaufort
hoeveel gevaarlijker wil je het hebben dan?

(..)Door die uitvalbeurt konden de stewards geen straf tijdens de race opleggen en besloten ze een boete van vijfduizend euro uit te delen aan Renault.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/233922/boete-voor-renault-na-onveilig-wegsturen-van-carlos-sainz

Dit is mijn laatste commentaar aan jou.

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 18:24:00
Citaat van: Jozef op 26 november 2017 - 18:16:16
Het is onveilig voor de talloze mensen die in de pitstraat rondlopen. Zo werd een cameraman geveld door een wiel van Webbers auto.

Wiel liep er niet vanaf. Zelfs toen'ie stil stond zat'ie er steeds op de wielnaaf.

Groet,

C.G. de Beaufort

Dat klopt. Maar het is in potentie onveilig. Dat het goed is gegaan is geluk en geen wijsheid. Vandaar de geldstraf. Ik ben geen voorstander van straffen maar kan met deze wel leven.

robbert

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 november 2017 - 18:24:00
Citaat van: Jozef op 26 november 2017 - 18:16:16
Het is onveilig voor de talloze mensen die in de pitstraat rondlopen. Zo werd een cameraman geveld door een wiel van Webbers auto.

Wiel liep er niet vanaf. Zelfs toen'ie stil stond zat'ie er steeds op de wielnaaf.

Groet,

C.G. de Beaufort

het blijft toch gevaarlijk, gelukkig bleef hij op de wielnaaf. Stel je rijdt door het rood en je krijgt een boete daarvoor. Ga je dan ook zeggen, er is niks gebeurd, dus ik verdien die boete niet. Ik denk het niet éé

BMW.WilliamsF1

Volgens mij staat het gewoon in de reglementen. Als je iemand met een los wiel weg stuurt krijgt het team een boete.

C.G. de Beaufort

Mijn laatste opmerking : de bureaucratie van FIA en stewards. Ik heb een ontzettende hekel aan ze. Ook in onze maatschappij. Nu ook, er is totaal niets gebeurd, maar toch een boete... Waarom? Omdat het kan. Getverderrie.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Omdat er in een maatschappij en ook in een sport zoiets bestaat als 'regels' waar zulke dingen in beschreven staan. Het is een veiligheidsrisico, en elk team dat een wagen wegstuurt met een los wiel krijgt deze zelfde boete. Of ze nu het geluk hebben dat het wiel op de naaf blijft zitten of niet, doet er niet toe. Ik snap met de beste wil van de wereld niet waar je je druk om maakt, het gaat tenslotte niet om een sportieve sanctie dus jij en ik als kijkers gaaner helemaal niks van merken. Of heb je aandelen in Renault en ben je bang dat die nu zullen zakken?

Als je een hekel hebt aan regels en de handhaving ervan, verhuis dan toch naar Congo of zo...

Fietser

Even wat anders.
Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor Bottas en dit had hij ook echt nodig. De stille Fin deed niets fout en zeker gezien zijn fraaie pole verdiende hij de overwinning. (Hij zou om die reden dan ook mijn rijder van de dag zijn geweest.) Maar toch had ik het idee dat Hamilton - die dondersgoed weet dat hij Bottas als ideale teamgenoot te vriend moet houden - een spelletje speelde. Hij reed ineens vrij snel naar de Fin toe om dan weer plots het touw te laten vieren, maar tot vuurwerk kwam het niet, wat Mercedes natuurlijk ook niet gewild had. Daarom drop ik hier toch maar de stelling (of inkoppertje) dat dit een geregisseerde overwinning was.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 27 november 2017 - 11:47:33
Omdat er in een maatschappij en ook in een sport zoiets bestaat als 'regels' waar zulke dingen in beschreven staan. Het is een veiligheidsrisico, en elk team dat een wagen wegstuurt met een los wiel krijgt deze zelfde boete. Of ze nu het geluk hebben dat het wiel op de naaf blijft zitten of niet, doet er niet toe.
Ik weet niet of De Beaufort wel zit te wachten op een genuanceerd en onderbouwd antwoord.

Jozef

Trouwens, iemand die weet wie de race engineer van Carlos Sainz bij Renault is? De man die "stop the car please" zei over de boordradio, had volgens mij een behoorlijk Hollands accent.

Mickey

Eens Fietser. Hamilton leek hem uiteindelijk zonder heel veel moeite binnen te hengelen. Ik denk ook dat aan hem gevraagd is om posities te houden. Als beloning en motivatie voor Bottas.

Jozef

Ik weet niet, ik denk dat 'geregisseerd' overdreven is. Bottas heeft die pole en leiderspositie in elk geval op eigen kracht gepakt. Dat Hamilton op een gegeven moment de cadans verhoogde en het neus aan het venster stak, is ook niet meer dan normaal. Maar inhalen is nog wel wat anders. Ik denk niet dat hij zich expres bijzonder heeft ingehouden. Als de wereldtitel in het spel was, dan zou hij wel harder geprobeerd hebben ja.

robbert

Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 november 2017 - 11:21:17
Mijn laatste opmerking : de bureaucratie van FIA en stewards. Ik heb een ontzettende hekel aan ze. Ook in onze maatschappij. Nu ook, er is totaal niets gebeurd, maar toch een boete... Waarom? Omdat het kan. Getverderrie.

Groet,

C.G. de Beaufort

tja, het is levensgevaarlijk om iemand met een los wiel te laten vertrekken. Er is in het verleden al genoeg gebeurd met slachtoffers tot gevolg. Als je in het verkeer te snel rijdt, krijg je ook een boete, en er mag ook niks gebeurd zijn. Regels zijn regels.
Dus ik snap ook niet wat jou probleem is hoor

robbert

Citaat van: Fietser op 27 november 2017 - 11:54:48
Even wat anders.
Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor Bottas en dit had hij ook echt nodig. De stille Fin deed niets fout en zeker gezien zijn fraaie pole verdiende hij de overwinning. (Hij zou om die reden dan ook mijn rijder van de dag zijn geweest.) Maar toch had ik het idee dat Hamilton - die dondersgoed weet dat hij Bottas als ideale teamgenoot te vriend moet houden - een spelletje speelde. Hij reed ineens vrij snel naar de Fin toe om dan weer plots het touw te laten vieren, maar tot vuurwerk kwam het niet, wat Mercedes natuurlijk ook niet gewild had. Daarom drop ik hier toch maar de stelling (of inkoppertje) dat dit een geregisseerde overwinning was.
idd, dat denk ik ook. En dan zegt hamilton dat hij er gewoon niet langs kon. Dus hij geeft ergens toe dat Bottas de betere is van de 2

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/361422/