grote prijs van brazilie

Gestart door robbert, 09 november 2017 - 09:52:36

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Fietser op 13 november 2017 - 09:40:01
De Brit ging er, ondersteund door een hagelnieuwe aandrijving, weer eens vol voor waarbij hij (geheel onbedoeld) toonde dat het vermeende idee dat een Mercedes matig-in-verkeer-is naar Fabeltjesland kan.

Dat ben ik oneens. Als Lewis vooraan rijdt is het alsof die Mercedes op rails rijdt. In verkeer vind ik de Mercedes vaak erg nerveus en heeft hij opvallend meer onderstuur. Daarnaast domineerde Mercedes in snelheid. Kijk eens naar het snelheidsverschil tussen hem en Max, als voorbeeld. Ik denk dat we hier te maken hebben met een uitzondering die de regel bevestigt.

Wings

Citaat van: robbert op 13 november 2017 - 10:14:12
het is idd belachelijk dat men kritiek geeft op het feit dat een piloot eens blijft zitten in zijn wagen. Straks krijgt hij kritiek omdat hij met zijn telefoon staat te zwaaien

Die hebben we al gehad. Zou me niets verbazen als dezelfde mensen daar over vielen. ;)

Mickey

Citaat van: Wings op 13 november 2017 - 13:23:32
Citaat van: Matthijs op 13 november 2017 - 08:32:54
Tuurlijk, trek het maar het belachelijke. Het is toch algemeen bekend dat Hamilton zo doet als het tegenzit? Net als de keer dat hij de winst in Monaco verloor en toen tegen het bordje van n2 aanreed en lang bleef zitten. Mag hij doen hoor, maar het valt toch op dat alleen hij dat doet?

Ik snap best als mensen een kanttekening plaatsen bij het weigeren deel te nemen aan een podiumceremonie. Datzelfde geldt voor rijders die persverplichtingen aan hun voorbij laten gaan maar een coureur bekritiseren die een moment voor zichzelf neemt is mij een brug te ver. Laat ik hopen dat we niet afzakken tot dat niveau.

Is het bekritiseren van zijn gedrag te relateren aan het niveau hier? Die kan ik even niet plaatsen.

Het gedrag van Hamilton van afgelopen zaterdag (kan ik tot zekere hoogte begrip voor opbrengen) én zondag, past prima in je eerdere opsomming. En dat rijtje kunnen we met meerdere voorvallen aanvullen. Het is pure aanstellerij. Instrumenteel gedrag. Voor mij is de zondag daar wederom het bewijs van. Rijdt een toprace, maar is voor de camera extreem teleurgesteld in zichzelf. Schei toch uit. Ik geloof er geen reet van.




robbert

Citaat van: Wings op 13 november 2017 - 13:23:32
Citaat van: Matthijs op 13 november 2017 - 08:32:54
Tuurlijk, trek het maar het belachelijke. Het is toch algemeen bekend dat Hamilton zo doet als het tegenzit? Net als de keer dat hij de winst in Monaco verloor en toen tegen het bordje van n2 aanreed en lang bleef zitten. Mag hij doen hoor, maar het valt toch op dat alleen hij dat doet?

Ik snap best als mensen een kanttekening plaatsen bij het weigeren deel te nemen aan een podiumceremonie. Datzelfde geldt voor rijders die persverplichtingen aan hun voorbij laten gaan maar een coureur bekritiseren die een moment voor zichzelf neemt is mij een brug te ver. Laat ik hopen dat we niet afzakken tot dat niveau.

we zijn wel goed op weg om tot zo'n niveau af te zakken hier op dit forum. Snap niet dat er mensen zijn die een probleem van maken, dat piloten een momentje willen nemen voor zichzelf. Maar als piloten verplichtingen aan hun laars vegen, dan zou ik de kritiek zeker begrijpen. Er heeft zelfs al een piloot de verplichte interview, geweigerd om te geven....

Mickey

Nog iemand die het niveau van het forum relateert aan het bekritiseren van het gedrag van een coureur. Heel bijzonder.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 14:46:48
Nog iemand die het niveau van het forum relateert aan het bekritiseren van het gedrag van een coureur. Heel bijzonder.
Er zijn nu eenmaal ontzettend veel verschillende niveaus. Je doet er niks aan. Helemaal niks...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Wings op 13 november 2017 - 13:30:21
Citaat van: robbert op 13 november 2017 - 10:14:12
het is idd belachelijk dat men kritiek geeft op het feit dat een piloot eens blijft zitten in zijn wagen. Straks krijgt hij kritiek omdat hij met zijn telefoon staat te zwaaien

Die hebben we al gehad. Zou me niets verbazen als dezelfde mensen daar over vielen. ;)
Klopt! En een koptelefoon ophouden tijdens de rijdersbriefing  :)

Mickey

Hoho, geen stemmingmakerij jongens. Slechts op één oor hè.


Citaat van: Robbert65 op 13 november 2017 - 14:58:55
Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 14:46:48
Nog iemand die het niveau van het forum relateert aan het bekritiseren van het gedrag van een coureur. Heel bijzonder.
Er zijn nu eenmaal ontzettend veel verschillende niveaus. Je doet er niks aan. Helemaal niks...

Hehehe!

Fietser

Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 12:16:56
Citaat van: Fietser op 13 november 2017 - 09:40:01
De Brit ging er, ondersteund door een hagelnieuwe aandrijving, weer eens vol voor waarbij hij (geheel onbedoeld) toonde dat het vermeende idee dat een Mercedes matig-in-verkeer-is naar Fabeltjesland kan.

Daar is dan wél weer wat op af te dingen, niemand heeft 'm ook maar een strobreed in de weg gelegd.

Dat is waar. Het ging inderdaad allemaal erg makkelijk. De concurrentie voelde - en was - kansloos tegenover Hamilton, waardoor men weinig moeite deed zich te verdedigen. (Bovendien benadeel je jezelf dan.)
En ik geloof best dat die Mercedes gevoelig is voor 'verkeer voor'. Maar daar wordt altijd zo ontzettend de nadruk op gelegd - althans bij RTL Germania waar ik naar kijk - dat ik dat graag mag relativeren. Het lijkt mij, als leek, namelijk dat alle wagens last hebben van vuile lucht, niet alleen Mercedes. Hier en daar zal er qua luchtstroming best verschil zitten, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Zilveren Pijlen daar zo veel meer onder gebukt gaan dan de concurrentie. Toegegeven, ik heb de ballen verstand van aerodynamica en techniek, dus als iemand mij op dit gebied het grote verschil tussen Mercedes en de rest wil uitleggen, dan graag.

Wings

Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 13:40:26
Citaat van: Wings op 13 november 2017 - 13:23:32
Citaat van: Matthijs op 13 november 2017 - 08:32:54
Tuurlijk, trek het maar het belachelijke. Het is toch algemeen bekend dat Hamilton zo doet als het tegenzit? Net als de keer dat hij de winst in Monaco verloor en toen tegen het bordje van n2 aanreed en lang bleef zitten. Mag hij doen hoor, maar het valt toch op dat alleen hij dat doet?

Ik snap best als mensen een kanttekening plaatsen bij het weigeren deel te nemen aan een podiumceremonie. Datzelfde geldt voor rijders die persverplichtingen aan hun voorbij laten gaan maar een coureur bekritiseren die een moment voor zichzelf neemt is mij een brug te ver. Laat ik hopen dat we niet afzakken tot dat niveau.

Is het bekritiseren van zijn gedrag te relateren aan het niveau hier? Die kan ik even niet plaatsen.

Het gedrag van Hamilton van afgelopen zaterdag (kan ik tot zekere hoogte begrip voor opbrengen) én zondag, past prima in je eerdere opsomming. En dat rijtje kunnen we met meerdere voorvallen aanvullen. Het is pure aanstellerij. Instrumenteel gedrag. Voor mij is de zondag daar wederom het bewijs van. Rijdt een toprace, maar is voor de camera extreem teleurgesteld in zichzelf. Schei toch uit. Ik geloof er geen reet van.

Iemand afbranden omdat-ie een paar tellen in de auto blijft zitten vind ik inderdaad tenenkrommend. Spijkers zoeken op laag water. Dat er verder weinig diepgang in zit ga ik geeneens toelichten. En verder vind ik het zonde van mijn tijd en hou ik erover op.

Wings

Citaat van: Matthijs op 13 november 2017 - 15:17:34
Citaat van: Wings op 13 november 2017 - 13:30:21
Citaat van: robbert op 13 november 2017 - 10:14:12
het is idd belachelijk dat men kritiek geeft op het feit dat een piloot eens blijft zitten in zijn wagen. Straks krijgt hij kritiek omdat hij met zijn telefoon staat te zwaaien

Die hebben we al gehad. Zou me niets verbazen als dezelfde mensen daar over vielen. ;)
Klopt! En een koptelefoon ophouden tijdens de rijdersbriefing  :)

O ja. Die was het. Bweeehhh!! :'(

:-* ;D

Iemand net het interview met Max gezien? Red Bull had nog puf over voor het geval dat zij konden bijblijven. Dat verklaart het grote snelheidsverschil enigszins. Al zal het geen tienden opleveren. Overigens ga ik wel eens letten op codetaal. Max wilde niet uitwijden. Ben wel eens benieuwd of iemand een boordradio voor de geest kan halen uit de categorie 'Multi 21'.

Mickey

#86
Citaat van: Wings op 13 november 2017 - 20:38:08
Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 13:40:26
Citaat van: Wings op 13 november 2017 - 13:23:32
Citaat van: Matthijs op 13 november 2017 - 08:32:54
Tuurlijk, trek het maar het belachelijke. Het is toch algemeen bekend dat Hamilton zo doet als het tegenzit? Net als de keer dat hij de winst in Monaco verloor en toen tegen het bordje van n2 aanreed en lang bleef zitten. Mag hij doen hoor, maar het valt toch op dat alleen hij dat doet?

Ik snap best als mensen een kanttekening plaatsen bij het weigeren deel te nemen aan een podiumceremonie. Datzelfde geldt voor rijders die persverplichtingen aan hun voorbij laten gaan maar een coureur bekritiseren die een moment voor zichzelf neemt is mij een brug te ver. Laat ik hopen dat we niet afzakken tot dat niveau.

Is het bekritiseren van zijn gedrag te relateren aan het niveau hier? Die kan ik even niet plaatsen.

Het gedrag van Hamilton van afgelopen zaterdag (kan ik tot zekere hoogte begrip voor opbrengen) én zondag, past prima in je eerdere opsomming. En dat rijtje kunnen we met meerdere voorvallen aanvullen. Het is pure aanstellerij. Instrumenteel gedrag. Voor mij is de zondag daar wederom het bewijs van. Rijdt een toprace, maar is voor de camera extreem teleurgesteld in zichzelf. Schei toch uit. Ik geloof er geen reet van.

Iemand afbranden omdat-ie een paar tellen in de auto blijft zitten vind ik inderdaad tenenkrommend. Spijkers zoeken op laag water. Dat er verder weinig diepgang in zit ga ik geeneens toelichten. En verder vind ik het zonde van mijn tijd en hou ik erover op.

'Tenenkrommend', 'niveau', 'weinig diepgang'? Je gaat lekker Wings. Jammer dat je het zo persoonlijk maakt. Ik sta bepaald niet alleen in mijn zienswijze, ik ben hooguit wat hoekig in mijn kritiek. En nogmaals, het is iedere keer wel wat, dit theater is wéér zo typerend. Het ligt er weer zo dik bovenop dat je het onmogelijk 'spijkers op laag water zoeken' kan noemen. Bij iedere andere coureur ja, niet bij hem. Dat je het niet wíl zien, is een tweede.

Mickey

Citaat van: Fietser op 13 november 2017 - 18:50:04
Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 12:16:56
Citaat van: Fietser op 13 november 2017 - 09:40:01
De Brit ging er, ondersteund door een hagelnieuwe aandrijving, weer eens vol voor waarbij hij (geheel onbedoeld) toonde dat het vermeende idee dat een Mercedes matig-in-verkeer-is naar Fabeltjesland kan.

Daar is dan wél weer wat op af te dingen, niemand heeft 'm ook maar een strobreed in de weg gelegd.

Dat is waar. Het ging inderdaad allemaal erg makkelijk. De concurrentie voelde - en was - kansloos tegenover Hamilton, waardoor men weinig moeite deed zich te verdedigen. (Bovendien benadeel je jezelf dan.)
En ik geloof best dat die Mercedes gevoelig is voor 'verkeer voor'. Maar daar wordt altijd zo ontzettend de nadruk op gelegd - althans bij RTL Germania waar ik naar kijk - dat ik dat graag mag relativeren. Het lijkt mij, als leek, namelijk dat alle wagens last hebben van vuile lucht, niet alleen Mercedes. Hier en daar zal er qua luchtstroming best verschil zitten, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Zilveren Pijlen daar zo veel meer onder gebukt gaan dan de concurrentie. Toegegeven, ik heb de ballen verstand van aerodynamica en techniek, dus als iemand mij op dit gebied het grote verschil tussen Mercedes en de rest wil uitleggen, dan graag.

Gisteren kon je bij Hamilton twee keer zien dat hij blokkeerde toen hij aandrong bij Raikonen. Dat lijkt te onderschrijven dat die auto wat licht wordt op de voorwielen als hij in vuile lucht zit. Aannemende dat Hamilton zich daar niet twee keer zomaar verremd.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 21:41:52
'Tenenkrommend', 'niveau', 'weinig diepgang'? Je gaat lekker Wings. Jammer dat je het zo persoonlijk maakt. Ik sta bepaald niet alleen in mijn zienswijze, ik ben hooguit wat hoekig in mijn kritiek. En nogmaals, het is iedere keer wel wat, dit theater is wéér zo typerend. Het ligt er weer zo dik bovenop dat je het onmogelijk 'spijkers op laag water zoeken' kan noemen. Bij iedere andere coureur ja, niet bij hem. Dat je het niet wíl zien, is een tweede.
Mickey, volgens mij reageren Wings en robbert meer op mij dan op jou. Ik ben het zeer met ze oneens over wat ze van me vinden, maar dat kan gebeuren. Laten we het maar rusten.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 13 november 2017 - 18:50:04
Citaat van: Mickey op 13 november 2017 - 12:16:56
Citaat van: Fietser op 13 november 2017 - 09:40:01
De Brit ging er, ondersteund door een hagelnieuwe aandrijving, weer eens vol voor waarbij hij (geheel onbedoeld) toonde dat het vermeende idee dat een Mercedes matig-in-verkeer-is naar Fabeltjesland kan.

Daar is dan wél weer wat op af te dingen, niemand heeft 'm ook maar een strobreed in de weg gelegd.

Dat is waar. Het ging inderdaad allemaal erg makkelijk. De concurrentie voelde - en was - kansloos tegenover Hamilton, waardoor men weinig moeite deed zich te verdedigen. (Bovendien benadeel je jezelf dan.)
En ik geloof best dat die Mercedes gevoelig is voor 'verkeer voor'. Maar daar wordt altijd zo ontzettend de nadruk op gelegd - althans bij RTL Germania waar ik naar kijk - dat ik dat graag mag relativeren. Het lijkt mij, als leek, namelijk dat alle wagens last hebben van vuile lucht, niet alleen Mercedes. Hier en daar zal er qua luchtstroming best verschil zitten, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Zilveren Pijlen daar zo veel meer onder gebukt gaan dan de concurrentie. Toegegeven, ik heb de ballen verstand van aerodynamica en techniek, dus als iemand mij op dit gebied het grote verschil tussen Mercedes en de rest wil uitleggen, dan graag.

Ik weet het ook niet precies, maar de allerbeste auto in schone lucht (Mercedes) heeft automatisch een groter nadeel in vuile lucht dan een auto die niet zo sterk is in schone lucht (een Sauber of een Haas bijvoorbeeld).