grote prijs van brazilie

Gestart door robbert, 09 november 2017 - 09:52:36

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 10 november 2017 - 17:12:22
Citaat van: FolkertE op 10 november 2017 - 11:01:09
Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.
Vettel had in Japan vanaf de eerste meter een probleem. Wat betreft de beste auto de laatste races; dat roepen nu 3 teams. Hamilton en Verstappen wonnen er beiden 2, bij Ferrari kwam de potentie er niet uit, maar die hadden in Maleisie en Mexico misschien wel de beste auto. Overall lijkt Mercedes mij nog steeds de beste auto.
Heb je toevallig een artikel waar in dat word benoemd, want ik dacht dat het probleem pas echt ontstond na de SC/VSC.

Maar je hebt gelijk, Ferrari, Merecedes en RBR roepen dat inderdaad allemaal. Zelfs Alonso roept dat Mclaren de beste auto is :P

Wings

Citaat van: FolkertE op 10 november 2017 - 11:01:09
Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.

Het is niet relevant. Red Bull is voornamelijk sterk op de longruns. Max reed in de race een halve minuut bij Kimi weg en zat Lewis in de slotfase op de hielen. Dus Red Bull is gewoon competitief. Die inhaalactie op Seb was gewoon een kwestie van later remmen en had niets te maken met motorvermogen.

Wings

Renault is overigens lekker aan het klootvioolen. Zij hebben te weinig onderdelen bij om de afnemers te bedienen. Dat is toch niet meer van deze tijd?

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 11 november 2017 - 13:53:38
Renault is overigens lekker aan het klootvioolen. Zij hebben te weinig onderdelen bij om de afnemers te bedienen. Dat is toch niet meer van deze tijd?

http://www.gppits.net/nieuws/over_toro_rosso_en_renault/

Het lijkt zo langzamerhand een vechtscheiding te worden tussen Toro Rosso en Renault. Volgens het wildste gerucht is zelfs de race in Abu Dhabi voor Toro Rosso onzeker, dat zou extreem zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Wings op 11 november 2017 - 13:52:23
Citaat van: FolkertE op 10 november 2017 - 11:01:09
Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.

Het is niet relevant. Red Bull is voornamelijk sterk op de longruns. Max reed in de race een halve minuut bij Kimi weg en zat Lewis in de slotfase op de hielen. Dus Red Bull is gewoon competitief. Die inhaalactie op Seb was gewoon een kwestie van later remmen en had niets te maken met motorvermogen.
Dat is waar. RBR is zeker goed uit de verf gekomen de laatste 4 races. Max heeft zelfs de meeste punten gescoord in de laatste 4 races.
Max: 80 pnt
Hamilton : 70 pnt.
Vettel: 42 pnt
Bottas: 40 pnt
Kimi: 40 pnt
Ricciardo: 36 pnt.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 11 november 2017 - 14:20:10
Citaat van: Wings op 11 november 2017 - 13:53:38
Renault is overigens lekker aan het klootvioolen. Zij hebben te weinig onderdelen bij om de afnemers te bedienen. Dat is toch niet meer van deze tijd?

http://www.gppits.net/nieuws/over_toro_rosso_en_renault/

Het lijkt zo langzamerhand een vechtscheiding te worden tussen Toro Rosso en Renault. Volgens het wildste gerucht is zelfs de race in Abu Dhabi voor Toro Rosso onzeker, dat zou extreem zijn.

Bijzondere vaststelling. Ten eerste ploffen meer Renault-motoren en eerder had ik niet het idee dat bij Toro Rosso meer motoren ploffen dan bij anderen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 11 november 2017 - 15:08:06
Citaat van: gloudiesaurus op 11 november 2017 - 14:20:10
Citaat van: Wings op 11 november 2017 - 13:53:38
Renault is overigens lekker aan het klootvioolen. Zij hebben te weinig onderdelen bij om de afnemers te bedienen. Dat is toch niet meer van deze tijd?

http://www.gppits.net/nieuws/over_toro_rosso_en_renault/

Het lijkt zo langzamerhand een vechtscheiding te worden tussen Toro Rosso en Renault. Volgens het wildste gerucht is zelfs de race in Abu Dhabi voor Toro Rosso onzeker, dat zou extreem zijn.

Bijzondere vaststelling. Ten eerste ploffen meer Renault-motoren en eerder had ik niet het idee dat bij Toro Rosso meer motoren ploffen dan bij anderen.
Dat komt omdat de afstandbediening voor het laten ploffen van de STR Renault motoren verkeerd was gekalibreerd en alle Renault motoren willekeurig liet ploffen.
Als ik STR was, zou ik ook pissed zijn.

Wings

Dat bedoel ik. Er worden tientallen miljoenen betaald dus niet kĂșnnen leveren vind ik geen eens een optie.

FolkertE

Oefff, Hamilton, wat een fout. Hoop nu meer op regen morgen. Dat zou helemaal super zijn. Max en Lewis in de regen van achteraan zou het mooiste zijn.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2017 - 12:30:24
Citaat van: Tuesday op 10 november 2017 - 17:12:22
Citaat van: FolkertE op 10 november 2017 - 11:01:09
Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.
Vettel had in Japan vanaf de eerste meter een probleem. Wat betreft de beste auto de laatste races; dat roepen nu 3 teams. Hamilton en Verstappen wonnen er beiden 2, bij Ferrari kwam de potentie er niet uit, maar die hadden in Maleisie en Mexico misschien wel de beste auto. Overall lijkt Mercedes mij nog steeds de beste auto.
Heb je toevallig een artikel waar in dat word benoemd, want ik dacht dat het probleem pas echt ontstond na de SC/VSC.
Vettel viel na 2 ronden al uit. Bij de start kon je al zien dat hij na de eerste meters power tekort kwam, een ronde later lag ie al op P6.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 november 2017 - 17:47:21
Citaat van: FolkertE op 11 november 2017 - 12:30:24
Citaat van: Tuesday op 10 november 2017 - 17:12:22
Citaat van: FolkertE op 10 november 2017 - 11:01:09
Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.
Vettel had in Japan vanaf de eerste meter een probleem. Wat betreft de beste auto de laatste races; dat roepen nu 3 teams. Hamilton en Verstappen wonnen er beiden 2, bij Ferrari kwam de potentie er niet uit, maar die hadden in Maleisie en Mexico misschien wel de beste auto. Overall lijkt Mercedes mij nog steeds de beste auto.
Heb je toevallig een artikel waar in dat word benoemd, want ik dacht dat het probleem pas echt ontstond na de SC/VSC.
Vettel viel na 2 ronden al uit. Bij de start kon je al zien dat hij na de eerste meters power tekort kwam, een ronde later lag ie al op P6.
Het was na 4 ronden, maar ik heb nergens gelezen dat hij van af de start al problemen had.
Vlak nadat hij door Max werd in gehaald, kon hij toch nog een paar bochten goed mee komen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2017 - 17:53:34
Citaat van: Tuesday op 11 november 2017 - 17:47:21
Citaat van: FolkertE op 11 november 2017 - 12:30:24
Citaat van: Tuesday op 10 november 2017 - 17:12:22
Citaat van: FolkertE op 10 november 2017 - 11:01:09
Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.
Vettel had in Japan vanaf de eerste meter een probleem. Wat betreft de beste auto de laatste races; dat roepen nu 3 teams. Hamilton en Verstappen wonnen er beiden 2, bij Ferrari kwam de potentie er niet uit, maar die hadden in Maleisie en Mexico misschien wel de beste auto. Overall lijkt Mercedes mij nog steeds de beste auto.
Heb je toevallig een artikel waar in dat word benoemd, want ik dacht dat het probleem pas echt ontstond na de SC/VSC.
Vettel viel na 2 ronden al uit. Bij de start kon je al zien dat hij na de eerste meters power tekort kwam, een ronde later lag ie al op P6.
Het was na 4 ronden, maar ik heb nergens gelezen dat hij van af de start al problemen had.
Vlak nadat hij door Max werd in gehaald, kon hij toch nog een paar bochten goed mee komen.
tja, t is maar net wat je goed meekomen wilt noemen; het ging nog steeds hard, maar het was meer niveautje Sauber.

FolkertE

nou, eerder niveautje er vlak achterblijven. Max liep niet uit, dus het probleem was nog niet dusdanig dat hij er veel last van had.

Maar nogmaals, heb jij een artikel waarin staat dat hij van af de start al een probleem had, want als dat echt zo was, lag hij na de start al 10de.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 november 2017 - 18:06:15
nou, eerder niveautje er vlak achterblijven. Max liep niet uit, dus het probleem was nog niet dusdanig dat hij er veel last van had.

Maar nogmaals, heb jij een artikel waarin staat dat hij van af de start al een probleem had, want als dat echt zo was, lag hij na de start al 10de.
hij verloor meer dan 3 seconden per ronde, waar hebben we het over?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 november 2017 - 18:15:25
Citaat van: FolkertE op 11 november 2017 - 18:06:15
nou, eerder niveautje er vlak achterblijven. Max liep niet uit, dus het probleem was nog niet dusdanig dat hij er veel last van had.

Maar nogmaals, heb jij een artikel waarin staat dat hij van af de start al een probleem had, want als dat echt zo was, lag hij na de start al 10de.
hij verloor meer dan 3 seconden per ronde, waar hebben we het over?
Van af ronde 2 verloor hij ineens 3 seconde per ronde ja, niet van af de start. Als hij van af de start 3 seconde per ronde verloor, lag hij 10de voor het einde van de eerste ronde. Dat lag hij dus niet.

Maar nogmaals, waar is je bewijs? Je roept alleen maar wat. Max en Hamilton hadden gigantische problemen met de motor en miste 2 wielen en toch versloegen ze Vettel.