grote prijs van brazilie

Gestart door robbert, 09 november 2017 - 09:52:36

« vorige - volgende »

robbert

We hebben al een topic van de pole voor de grote prijs van brazilie, zie hier de eerste topic van de grote prijs van brazilie. Verstappen zal hier grote kans hebben om terug te winnen, aangezien de redbulls sterk verbeterd zijn. Benieuwd wat mercedes zal doen, met hun test met onderdelen voor het seizoen 2018.
En hoe zal Vettel deze keer starten?

Tuesday

Citaat van: robbert op 09 november 2017 - 09:52:36
We hebben al een topic van de pole voor de grote prijs van brazilie, zie hier de eerste topic van de grote prijs van brazilie. Verstappen zal hier grote kans hebben om terug te winnen, aangezien de redbulls sterk verbeterd zijn. Benieuwd wat mercedes zal doen, met hun test met onderdelen voor het seizoen 2018.
En hoe zal Vettel deze keer starten?
die grote kans voor Verstappen waag ik te betwijfelen. Mexico was ongunstig voor Mercedes, Brazilië zal hen een stuk beter liggen. Vettel kwalificeert zich dit seizoen eigenlijk altijd voor Red Bull en vanaf P4 of P5 winnen wordt zelfs voor Verstappen lastig. Uiteraard zijn er altijd kansen, maar met het lange rechte stuk heuvel op weet ik niet of dit wel zo'n typisch Red Bull baantje is als sommigen denken.

Franky R.

In Brazilië kunnen we echt zien of Red Bull stappen heeft gemaakt, IMHO.


Voorlopig is Red Bull nog altijd het derde team na Mercedes en Ferrari. Het is wel zo dat zowel Mercedes als Ferrari al bezig zijn met 2018...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 09 november 2017 - 16:59:05
In Brazilië kunnen we echt zien of Red Bull stappen heeft gemaakt, IMHO.


Voorlopig is Red Bull nog altijd het derde team na Mercedes en Ferrari. Het is wel zo dat zowel Mercedes als Ferrari al bezig zijn met 2018...
Dat zal Red Bull ook wel zijn. Ferrari en Red Bull zullen sowieso wel doorgaan met hun huidige concept, ontwikkelingen voor 2018 zullen hen misschien nu al wel voordeel opleveren. Bij Mercedes schijnen ze te overwegen om het volgend jaar over een andere boeg te gooien en meer richting het concept van Ferrari en Red Bull te gaan, misschien dat daar de ontwikkeling van de 2017 auto wat stil is komen te vallen. Maar al met al zal dat geen grote verschuivingen gaan geven denk ik.

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 09 november 2017 - 16:59:05
In Brazilië kunnen we echt zien of Red Bull stappen heeft gemaakt, IMHO.


Voorlopig is Red Bull nog altijd het derde team na Mercedes en Ferrari. Het is wel zo dat zowel Mercedes als Ferrari al bezig zijn met 2018...

Ik vraag me af in hoeverre je bezig kunt zijn met 2018. De reglementen veranderen nauwelijks, alles wat je nu vindt kun je meenemen naar 2018...
Natuurlijk krijg je een nieuw chassis maar dat zal niet radicaal anders zijn van dit jaar.

Ik denk wel dat Brazilië Red Bull minder goed zal liggen dan Mexico.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Daarnaast is er de invloed van het weer. Sowieso wordt er voor vrijdag en zaterdag wel wat regen voorspelt. Een race zoals vorig jaar zou leuk zijn!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Voor Mexico was de voorspelling tot de vrijdag ook niet dat ze zouden winnen, laat staan domineren. Ze hebben imo echt grote stappen gezet. Max gaat deze ook pakken. Mits geen plof.

robbert

Citaat van: Franky R. op 09 november 2017 - 16:59:05
In Brazilië kunnen we echt zien of Red Bull stappen heeft gemaakt, IMHO.


Voorlopig is Red Bull nog altijd het derde team na Mercedes en Ferrari. Het is wel zo dat zowel Mercedes als Ferrari al bezig zijn met 2018...
mercedes is idd al bezig met 2018, maar van ferrari heb ik nog niks gelezen dat ze al bezig zijn met 2018, waar heb je dat gelezen????

robbert

Citaat van: Mickey op 09 november 2017 - 19:26:55
Voor Mexico was de voorspelling tot de vrijdag ook niet dat ze zouden winnen, laat staan domineren. Ze hebben imo echt grote stappen gezet. Max gaat deze ook pakken. Mits geen plof.

idd, daarom dat ik ook denk dat redbull de favoriet is voor de overwinning in brazilie. Nog meer dan ferrari, die zullen het weer verpesten denk ik

Tuesday

Citaat van: Mickey op 09 november 2017 - 19:26:55
Voor Mexico was de voorspelling tot de vrijdag ook niet dat ze zouden winnen, laat staan domineren. Ze hebben imo echt grote stappen gezet. Max gaat deze ook pakken. Mits geen plof.
De winst was uiteraard terecht, maar dat domineren moet je wel in de juist context zien. Bottas en Raikkonen die 2e en 3e werden lijken mij wat dat betreft niet echt de juiste graadmeters. Bottas op 20 seconden rijden is op zich niet zo'n kunst.

Mickey

Net als dat je moet meewegen dat Max nog over had.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 09 november 2017 - 20:36:43
Net als dat je moet meewegen dat Max nog over had.
zeker, maar dat gold voor Bottas net zo goed. Ze kwamen er vrij snel achter dat ze Max niet bij konden houden en zijn toen ook in de spaarstand gegaan. Als Max nou pole had gepakt en Vettel en Hamilton op een halve minuut had gereden dan was het een ander verhaal geweest. Nogmaals, zeer terechte overwinning en ook volledig op eigen kracht, maar ik denk dat het beeld ietwat vertekend is en dat RBR het dit weekend moeilijker gaat hebben.

Wings

Citaat van: Mickey op 09 november 2017 - 19:26:55
Voor Mexico was de voorspelling tot de vrijdag ook niet dat ze zouden winnen, laat staan domineren. Ze hebben imo echt grote stappen gezet. Max gaat deze ook pakken. Mits geen plof.

Sinds Newey zich met de RB13 bemoeit heeft Red Bull stappen gezet. Red Bull bezit een competitief aerodynamisch pakket. De dominantie in Mexico was ongekend groot. Max reed een minuut weg bij Kimi en 20 seconden bij de Mercedes-coureur. De Finnen zijn een prima maatstaf om de ontwikkeling tegenaan te houden, zo kon Max in Australië beide Finnen met geen mogelijkheid bijhouden en eindigde hij 20 seconden áchter diezelfde Bottas. Wel denk ik dat winnen tever tevoert. Ik snap het enthousiasme en Brazilië ligt Red Bull wel maar ik vrees een Mercedes one-man-show.

FolkertE

Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 10 november 2017 - 11:01:09
Horner heeft zelf gezegd dat RBR de beste auto was in de laatste 4 races. Zal wel een deel grootspraak zijn, maar Mexico gewonnen, Japan p2, Amerika van p16 naar een p3/4 en Mexico gewonnen.

In Japan weet ik niet wanneer Vettel zijn probleem kreeg, maar na dat Max hem inhaalde kin hij nog goed volgen.
Vettel had in Japan vanaf de eerste meter een probleem. Wat betreft de beste auto de laatste races; dat roepen nu 3 teams. Hamilton en Verstappen wonnen er beiden 2, bij Ferrari kwam de potentie er niet uit, maar die hadden in Maleisie en Mexico misschien wel de beste auto. Overall lijkt Mercedes mij nog steeds de beste auto.