Auteur Topic: grote prijs van brazilie  (gelezen 1489 keer)

Mickey

  • GPPits held
  • *****
  • Berichten: 1215
    • Bekijk profiel
Re: grote prijs van brazilie
« Reactie #90 Gepost op: 13 november 2017 - 22:03:37 »
'Tenenkrommend', 'niveau', 'weinig diepgang'? Je gaat lekker Wings. Jammer dat je het zo persoonlijk maakt. Ik sta bepaald niet alleen in mijn zienswijze, ik ben hooguit wat hoekig in mijn kritiek. En nogmaals, het is iedere keer wel wat, dit theater is wr zo typerend. Het ligt er weer zo dik bovenop dat je het onmogelijk 'spijkers op laag water zoeken' kan noemen. Bij iedere andere coureur ja, niet bij hem. Dat je het niet wl zien, is een tweede.
Mickey, volgens mij reageren Wings en robbert meer op mij dan op jou. Ik ben het zeer met ze oneens over wat ze van me vinden, maar dat kan gebeuren. Laten we het maar rusten.

Ik denk het niet, omdat ik gequote word. Maar het is mij ook om het even hoor. Heb m'n zegje ook wel weer gedaan. Ook geen hard feelings verder aan Wings of Robbert, ik ben niet van suiker. ;)

Fietser

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 702
    • Bekijk profiel
Re: grote prijs van brazilie
« Reactie #91 Gepost op: 14 november 2017 - 09:16:41 »
De Brit ging er, ondersteund door een hagelnieuwe aandrijving, weer eens vol voor waarbij hij (geheel onbedoeld) toonde dat het vermeende idee dat een Mercedes matig-in-verkeer-is naar Fabeltjesland kan.

Daar is dan wl weer wat op af te dingen, niemand heeft 'm ook maar een strobreed in de weg gelegd.

Dat is waar. Het ging inderdaad allemaal erg makkelijk. De concurrentie voelde - en was - kansloos tegenover Hamilton, waardoor men weinig moeite deed zich te verdedigen. (Bovendien benadeel je jezelf dan.)
En ik geloof best dat die Mercedes gevoelig is voor 'verkeer voor'. Maar daar wordt altijd zo ontzettend de nadruk op gelegd - althans bij RTL Germania waar ik naar kijk - dat ik dat graag mag relativeren. Het lijkt mij, als leek, namelijk dat alle wagens last hebben van vuile lucht, niet alleen Mercedes. Hier en daar zal er qua luchtstroming best verschil zitten, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Zilveren Pijlen daar zo veel meer onder gebukt gaan dan de concurrentie. Toegegeven, ik heb de ballen verstand van aerodynamica en techniek, dus als iemand mij op dit gebied het grote verschil tussen Mercedes en de rest wil uitleggen, dan graag.

Ik weet het ook niet precies, maar de allerbeste auto in schone lucht (Mercedes) heeft automatisch een groter nadeel in vuile lucht dan een auto die niet zo sterk is in schone lucht (een Sauber of een Haas bijvoorbeeld).

Daar zit logica in, Matthijs. Dank je.

Tuesday

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 5979
    • Bekijk profiel
Re: grote prijs van brazilie
« Reactie #92 Gepost op: 14 november 2017 - 17:58:36 »
De Brit ging er, ondersteund door een hagelnieuwe aandrijving, weer eens vol voor waarbij hij (geheel onbedoeld) toonde dat het vermeende idee dat een Mercedes matig-in-verkeer-is naar Fabeltjesland kan.

Daar is dan wl weer wat op af te dingen, niemand heeft 'm ook maar een strobreed in de weg gelegd.

Dat is waar. Het ging inderdaad allemaal erg makkelijk. De concurrentie voelde - en was - kansloos tegenover Hamilton, waardoor men weinig moeite deed zich te verdedigen. (Bovendien benadeel je jezelf dan.)
En ik geloof best dat die Mercedes gevoelig is voor 'verkeer voor'. Maar daar wordt altijd zo ontzettend de nadruk op gelegd - althans bij RTL Germania waar ik naar kijk - dat ik dat graag mag relativeren. Het lijkt mij, als leek, namelijk dat alle wagens last hebben van vuile lucht, niet alleen Mercedes. Hier en daar zal er qua luchtstroming best verschil zitten, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Zilveren Pijlen daar zo veel meer onder gebukt gaan dan de concurrentie. Toegegeven, ik heb de ballen verstand van aerodynamica en techniek, dus als iemand mij op dit gebied het grote verschil tussen Mercedes en de rest wil uitleggen, dan graag.

Ik weet het ook niet precies, maar de allerbeste auto in schone lucht (Mercedes) heeft automatisch een groter nadeel in vuile lucht dan een auto die niet zo sterk is in schone lucht (een Sauber of een Haas bijvoorbeeld).

Daar zit logica in, Matthijs. Dank je.
ik denk niet dat dat het enige is, dan zouden RBR en Ferrari, die aerodynamisch toch wel gelijkwaardig zijn daar ook meer last van moeten hebben. Mercedes had met name in het begin van het seizoen een klein operating window waarin de auto en de banden optimaal werkten. Een klein beetje verstoring van de aerodynamica had soms grote gevolgen. Mercedes heeft ook een wat ander concept dan RBR en Ferrari, met minder rake en een langere wielbasis. Daarnaast hebben ze volgens mij ook veel meer flapjes en tierelantijntjes dan Ferrari en RBR. Blijkbaar maakt dat de auto ook kwetsbaarder voor vuile lucht. Misschien is Mercedes ook wel het enige team dat  bewust geen of amper rekening houd met hoe de auto in verkeer werkt aangezien ze toch vrijwel altijd op pole staan. En zo zijn er vast nog wel meer redenen te verzinnen waarom de Mercedes minder lekker gaat in verkeer. Dat het de ene keer minder is dan de andere keer maakt het iig niet direct een fabeltje.

Sabai

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 3815
    • Bekijk profiel
Re: grote prijs van brazilie
« Reactie #93 Gepost op: 14 november 2017 - 18:17:16 »
De Brit ging er, ondersteund door een hagelnieuwe aandrijving, weer eens vol voor waarbij hij (geheel onbedoeld) toonde dat het vermeende idee dat een Mercedes matig-in-verkeer-is naar Fabeltjesland kan.

Daar is dan wl weer wat op af te dingen, niemand heeft 'm ook maar een strobreed in de weg gelegd.

Dat is waar. Het ging inderdaad allemaal erg makkelijk. De concurrentie voelde - en was - kansloos tegenover Hamilton, waardoor men weinig moeite deed zich te verdedigen. (Bovendien benadeel je jezelf dan.)
En ik geloof best dat die Mercedes gevoelig is voor 'verkeer voor'. Maar daar wordt altijd zo ontzettend de nadruk op gelegd - althans bij RTL Germania waar ik naar kijk - dat ik dat graag mag relativeren. Het lijkt mij, als leek, namelijk dat alle wagens last hebben van vuile lucht, niet alleen Mercedes. Hier en daar zal er qua luchtstroming best verschil zitten, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Zilveren Pijlen daar zo veel meer onder gebukt gaan dan de concurrentie. Toegegeven, ik heb de ballen verstand van aerodynamica en techniek, dus als iemand mij op dit gebied het grote verschil tussen Mercedes en de rest wil uitleggen, dan graag.

Ik weet het ook niet precies, maar de allerbeste auto in schone lucht (Mercedes) heeft automatisch een groter nadeel in vuile lucht dan een auto die niet zo sterk is in schone lucht (een Sauber of een Haas bijvoorbeeld).

Daar zit logica in, Matthijs. Dank je.
ik denk niet dat dat het enige is, dan zouden RBR en Ferrari, die aerodynamisch toch wel gelijkwaardig zijn daar ook meer last van moeten hebben. Mercedes had met name in het begin van het seizoen een klein operating window waarin de auto en de banden optimaal werkten. Een klein beetje verstoring van de aerodynamica had soms grote gevolgen. Mercedes heeft ook een wat ander concept dan RBR en Ferrari, met minder rake en een langere wielbasis. Daarnaast hebben ze volgens mij ook veel meer flapjes en tierelantijntjes dan Ferrari en RBR. Blijkbaar maakt dat de auto ook kwetsbaarder voor vuile lucht. Misschien is Mercedes ook wel het enige team dat  bewust geen of amper rekening houd met hoe de auto in verkeer werkt aangezien ze toch vrijwel altijd op pole staan. En zo zijn er vast nog wel meer redenen te verzinnen waarom de Mercedes minder lekker gaat in verkeer. Dat het de ene keer minder is dan de andere keer maakt het iig niet direct een fabeltje.

Ik denk dat het niet anders is dan bij anderen. Biij hun valt het gewoon meer op omdat ze normaal nooit in verkeer rijden.

Tuesday

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 5979
    • Bekijk profiel
Re: grote prijs van brazilie
« Reactie #94 Gepost op: 14 november 2017 - 18:47:10 »