Massa stopt (weer)

Gestart door Edwinlzv, 04 november 2017 - 17:40:24

« vorige - volgende »

Felipe Massa stopt dan toch, maar wie volgt hem op?

Robert Kubica
2 (22.2%)
Paul di Resta
4 (44.4%)
Daniil Kvyat
2 (22.2%)
Pascal Wehrlein
1 (11.1%)
Iemand anders, namelijk...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 9

Poll gesloten: 10 november 2017 - 03:37:17

Edwinlzv

Massa heeft aangekondigd te stoppen met de F1

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/360641/massa-neemt-na-dit-seizoen-afscheid-van-de-formule-1/

Soms geniaal, soms een verwend mannetje die een beetje onzin uitkraamde maar altijd loyaal naar zijn werkgevers toe en in mijn ogen één van de beste coureurs die zich schikte in een nummer twee rol bij een team. Ik weet nog dat ik juichte voor hem toen hij kampioen werd, helaas voor hem was hij gelijk één van de kortste kampioenen ooit. Ik gunde hem die titel, vanwege zijn harde werk maar ook vanwege zijn loyaliteit naar het team en omdat ik het een toffe gast vind.

Ik ben benieuwd wat hij na zijn F1 avontuur gaat doen.

Jozef

Uiteindelijk zal hij een voetnoot zijn in de F1-geschiedenis en ik zal hem dan ook geen moment missen. Dat hij slechts in een periode van drie seizoenen races wist te winnen (2006-07-08), en alleen maar GP's won vanop de eerste startrij, zijn statistieken die toch aantonen dat we het hier niet hebben over een grootheid.

Inderdaad een uitstekende nummer twee zoals je zelf al zegt.

Mickey

Ik snap werkelijk niet dat die man het überhaupt zo lang heeft volgehouden. Om voornoemde.

Franky R.

Citaat van: Edwinlzv op 04 november 2017 - 17:40:24
Massa heeft aangekondigd te stoppen met de F1

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/360641/massa-neemt-na-dit-seizoen-afscheid-van-de-formule-1/

Soms geniaal, soms een verwend mannetje die een beetje onzin uitkraamde maar altijd loyaal naar zijn werkgevers toe en in mijn ogen één van de beste coureurs die zich schikte in een nummer twee rol bij een team. Ik weet nog dat ik juichte voor hem toen hij kampioen werd, helaas voor hem was hij gelijk één van de kortste kampioenen ooit. Ik gunde hem die titel, vanwege zijn harde werk maar ook vanwege zijn loyaliteit naar het team en omdat ik het een toffe gast vind.

Ik ben benieuwd wat hij na zijn F1 avontuur gaat doen.


Formule E


Ik zal hem niet missen...Inderdaad een perfecte tweede viool, maar een eersteklas zeurkous ...

Arthur

Barrichello 2! Voegt inmiddels [Massa] ook niets meer toe. Allang over de houdbaarheidsdatum [al jaren]...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Laatste overwinning in 2008, mind you.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 04 november 2017 - 20:15:22
Barrichello 2! Voegt inmiddels [Massa] ook niets meer toe. Allang over de houdbaarheidsdatum [al jaren]...
Barrichello versloeg in 2010 Hulkenberg nog ff. Die zogenaamde 2e rijders zoals Barichello, Webber en Massa waren dan misschien geen absolute toppers, maar ik vind wel dat er vaak iets te laatdunkend over gesproken wordt. Tuurlijk is Massa allang over zijn hoogtepunt heen en heeft hij sinds zijn ongeluk nooit meer zn oude niveau gehaald, maar hij heeft ook hele mooie dingen laten zien. Het is goed dat hij stopt, hij had ook beter niet meer terug kunnen komen na vorig jaar, is ook niet mijn favoriete coureur, maar er zijn maar weinig coureurs die met zo'n mooie erelijst op (F1)pensioen kunnen gaan. 

Mickey

Prima, maar laten we er eigenlijk vooral níet bij stilstaan. Hij heeft zijn afscheid en bijbehorende aandacht vorig jaar al gehad. Zit niet nog een keer op dat toneel te wachten.

Fietser

#8
Citaat van: Tuesday op 04 november 2017 - 22:23:35
Citaat van: Arthur op 04 november 2017 - 20:15:22
Barrichello 2! Voegt inmiddels [Massa] ook niets meer toe. Allang over de houdbaarheidsdatum [al jaren]...
Barrichello versloeg in 2010 Hulkenberg nog ff. Die zogenaamde 2e rijders zoals Barichello, Webber en Massa waren dan misschien geen absolute toppers, maar ik vind wel dat er vaak iets te laatdunkend over gesproken wordt. Tuurlijk is Massa allang over zijn hoogtepunt heen en heeft hij sinds zijn ongeluk nooit meer zn oude niveau gehaald, maar hij heeft ook hele mooie dingen laten zien. Het is goed dat hij stopt, hij had ook beter niet meer terug kunnen komen na vorig jaar, is ook niet mijn favoriete coureur, maar er zijn maar weinig coureurs die met zo'n mooie erelijst op (F1)pensioen kunnen gaan.
Geheel mee eens. Ook niet mijn favoriete coureur, bovendien te lang doorgegaan, maar in zijn hoogtijdagen wel een van de betere.
Laten we bij ons (harde) oordeel echter ook niet vergeten dat 90% van de F1-coureurs geen toppers was, slechts geschikt als nummer twee (bij een topteam) of slechts 'een voetnoot' vormden in de geschiedenis. Maar dat ze doorgaans wel bij de absolute top in de autosport behoorden.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 05 november 2017 - 01:11:05
Prima, maar laten we er eigenlijk vooral níet bij stilstaan. Hij heeft zijn afscheid en bijbehorende aandacht vorig jaar al gehad. Zit niet nog een keer op dat toneel te wachten.
dat zal ook wel meevallen. Mooie van vorig jaar was dat het spontaan ontstond, dat was nou juist geen toneel. Dit jaar dan maar die Braziliaanse vlag laten zien na de race, waar ie vorig jaar niet aan toe kwam. Lijkt mij meer dan voldoende voor dat jaartje extra.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 05 november 2017 - 08:57:31
Citaat van: Tuesday op 04 november 2017 - 22:23:35
Citaat van: Arthur op 04 november 2017 - 20:15:22
Barrichello 2! Voegt inmiddels [Massa] ook niets meer toe. Allang over de houdbaarheidsdatum [al jaren]...
Barrichello versloeg in 2010 Hulkenberg nog ff. Die zogenaamde 2e rijders zoals Barichello, Webber en Massa waren dan misschien geen absolute toppers, maar ik vind wel dat er vaak iets te laatdunkend over gesproken wordt. Tuurlijk is Massa allang over zijn hoogtepunt heen en heeft hij sinds zijn ongeluk nooit meer zn oude niveau gehaald, maar hij heeft ook hele mooie dingen laten zien. Het is goed dat hij stopt, hij had ook beter niet meer terug kunnen komen na vorig jaar, is ook niet mijn favoriete coureur, maar er zijn maar weinig coureurs die met zo'n mooie erelijst op (F1)pensioen kunnen gaan.
Geheel mee eens. Ook niet mijn favoriete coureur, bovendien te lang doorgegaan, maar in zijn hoogtijdagen wel een van de betere.
Laten we bij ons (harde) oordeel echter ook niet vergeten dat 90% van de F1-coureurs geen toppers waren, slechts geschikt als nummer twee (bij een topteam) of slechts 'een voetnoot' vormden in de geschiedenis. Maar dat ze doorgaans wel bij de absolute top in de autosport behoorden.
maar een nummer 2 bij een topteam wordt je ook niet zo maar en zeker niet voor langere tijd. Magnussen, Perez, Kvyat en zoals het nu lijkt ook Bottas zijn al te licht bevonden, coureurs als Hulkenberg en Grosjean worden vaak genoemd, maar toch steeds overgeslagen door de topteams.

Sabai

Ik hoop alleen dat ze voor de nieuwe generatie kiezen en niet voor halve invalide of afgeschreven coureur. Kubica was natuurlijk niet slecht maar imo ook geen wk in spe .

Wings

Citaat van: Mickey op 05 november 2017 - 01:11:05
Prima, maar laten we er eigenlijk vooral níet bij stilstaan. Hij heeft zijn afscheid en bijbehorende aandacht vorig jaar al gehad. Zit niet nog een keer op dat toneel te wachten.

Een applause van monteurs ligt zo zwaar op de maag vind je?

Wings

Citaat van: Edwinlzv op 04 november 2017 - 17:40:24
Massa heeft aangekondigd te stoppen met de F1

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/360641/massa-neemt-na-dit-seizoen-afscheid-van-de-formule-1/

Soms geniaal, soms een verwend mannetje die een beetje onzin uitkraamde maar altijd loyaal naar zijn werkgevers toe en in mijn ogen één van de beste coureurs die zich schikte in een nummer twee rol bij een team. Ik weet nog dat ik juichte voor hem toen hij kampioen werd, helaas voor hem was hij gelijk één van de kortste kampioenen ooit. Ik gunde hem die titel, vanwege zijn harde werk maar ook vanwege zijn loyaliteit naar het team en omdat ik het een toffe gast vind.

Ik ben benieuwd wat hij na zijn F1 avontuur gaat doen.

Eervolle aankondiging van zijn definitief vertrek. Ik had het niet beter kunnen doen.

Wings

Citaat van: Jozef op 04 november 2017 - 18:36:38
Uiteindelijk zal hij een voetnoot zijn in de F1-geschiedenis en ik zal hem dan ook geen moment missen. Dat hij slechts in een periode van drie seizoenen races wist te winnen (2006-07-08), en alleen maar GP's won vanop de eerste startrij, zijn statistieken die toch aantonen dat we het hier niet hebben over een grootheid.

Inderdaad een uitstekende nummer twee zoals je zelf al zegt.

Ik vraag mij serieus af waarom Massa naast de grootheden moet worden gehouden bij zijn vertrek. Los van het feit dat je kort door de bocht gaat. Verder ben ik benieuwd wat je vindt van rijders als Häkkinen. De tweevoudig wereldkampioen reed 11 seizoen in de Formule 1 waarbij hij in '97 (cadeau van Villeneuve / Williams) laatste race), '98, '99 en '01 wist te winnen.