Bewierrook hier Hamilton: WDC 2017

Gestart door Mickey, 30 oktober 2017 - 09:03:47

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2017 - 10:57:04
Kijk dit dan. Is dat kleurrijk, puur en authentiek of ben je dan een onfatsoenlijke boerenl*l als je gewoon je koptelefoon ophoudt tijdens de rijdersbriefing?

Lewis heeft de koptelefoon op zijn pet. En deed actief mee. Integenstelling tot Kimi, met een zonnebril op zijn pet:



CitaatDe race ervoor zat hij de hele tijd op zijn telefoon tijdens de rijdersbriefing. Ik snap niet dat hij niet op aangesproken wordt. Of word ik een ouwe vent?

Zeg jij het maar!


Wings

Citaat van: Jozef op 01 november 2017 - 18:32:32
Wat ik dan kwalijker vond, was dat hij weer zat te vragen "waarom kreeg Seb geen straf, hij ging wijd in bocht 9 en won zo volgens de GPS-data 3 tienden terwijl ik in de pits was". Daarom deed Vettel dat gebaar, dit was net toen Hamilton zat te miepen...

Valide vraag. Want 'gaining an advantage by leaving the track'.

Matthijs

#32
Citaat van: Wings op 01 november 2017 - 19:56:33
Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2017 - 10:57:04
Kijk dit dan. Is dat kleurrijk, puur en authentiek of ben je dan een onfatsoenlijke boerenl*l als je gewoon je koptelefoon ophoudt tijdens de rijdersbriefing?

Lewis heeft de koptelefoon op zijn pet. En deed actief mee. Integenstelling tot Kimi, met een zonnebril op zijn pet:



CitaatDe race ervoor zat hij de hele tijd op zijn telefoon tijdens de rijdersbriefing. Ik snap niet dat hij niet op aangesproken wordt. Of word ik een ouwe vent?

Zeg jij het maar!


Ik dacht te zien dat hij de koptelefoon op 1 oor had, schijnbaar zag ik dat verkeerd. Los daarvan heb ik beelden gezien dat ook Lewis in een andere briefing constant op zijn telefoon zat. Ik neem niet aan dat je punt is dat het normaal is dat de rijders zich zo gedragen. Maar je hebt gelijk, dit gaat niet alleen over Lewis.

Arthur

Citaat van: Fietser op 30 oktober 2017 - 19:24:21
Ik wil dat best toelichten, of althans een poging wagen, want mijn mening is louter op gevoel gebaseerd. Kennen doe ik hem en de andere rijders natuurlijk niet, dus ik lul maar wat.
Ik vind Hamilton een nogal lege huls. Ik heb hem horen zeveren over zijn geloof (daar is iedereen vrij in natuurlijk) wat doet vermoeden dat hij naar inhoud en 'waarheid' zoekt. Maar tegelijkertijd houdt hij zich voortdurend bezig met zijn uiterlijk en andere oppervlakkigheden, laat hij vlak voor de castratie het sperma van zijn hondje invriezen (voor later?), bezoekt hij nachtclubs, popsterren, artiesten, reist hij met zijn Learjet voortdurend van hot naar her, wil hij na zijn racecarrière filmacteur worden. Dat mag natuurlijk allemaal en dat kan men sjeu of kleurrijk vinden, ik zie vooral nikserigheid bij iemand die van gekkigheid niet meer weet wat te doen. (Overigens heb ik niets tegen nikserigheid, maar interessant? Nee) Sinds een maand is hij veganist, ook zoiets. Diep respect, maar er zijn weinig mensen die een grotere (verwoestende) afdruk op deze aardkloot achterlaten dan Lewis Hamilton. Beetje lastig uit te leggen, maar het komt op mij meer bedacht over dan puur. Daarnaast betrap ik hem nooit op mooie teksten, ik ontdek geen humor, geen snedige opmerkingen, nauwelijks gepassioneerde inzichten. Nogmaals, ik ken hem niet en ga slechts af op 'wat ik langs zie komen' dus wellicht dat de Brit onder vier ogen heel anders is. Maar dat geldt voor iedereen.
Laat ik het daarom anders stellen. Hamilton is waarschijnlijk best een interessant en kleurrijk figuur. Maar op de grid bevinden zich ongeveer 19 mannen die ik interessanter vind. Zo vind ik bijvoorbeeld de 'saaiheid' en de 'stilte' van zijn Finse teamgenoot veel intrigerender. Maar nogmaals, het is allemaal erg persoonlijk. Ik denk overigens wel dat Hamilton erg lief is voor zijn moeder, en da's ook wat waard.

Goed verhaal, kan ik me bij aansluiten, prestaties Hamilton? Klasse! Bewierroken? Neen! Ik ben meer van het Michael Schumacher type, nuchter, introvert. Maar dat kan voor een ieder anders/persoonlijk zijn.

Dus bewierroken, nee, prestaties, top!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Citaat van: Franky R. op 01 november 2017 - 18:01:46
Tja, ik snap het ook niet meer...Voorheen werd er vaak gezegd dat er geen karakters meer waren in de sport. Hamilton wijkt behoorlijk af van wat er rondloopt in de Paddock en dan is het weer niet goed?

Het is maar net wat je onder 'karakter' verstaat. Volgens mij staan er ieder jaar weer 20 verschillende karakters op de grid. De ene meer uitgesproken dan de andere. Maar karakter hebben ze allemaal: verstild, humoristisch, baldadig, opvliegend, kleurrijk, honderd-tinten-grijs, jongensachtig, geheimzinnig, keihard, bescheiden, et cetera.

'Afwijkend' vind ik iets anders dan 'karaktervol'. Zo kan ik met de hoed van Napoleon op mijn kop, een peniskoker uit mijn gulp en een (tamme) tapir aan mijn hand heel cool door de Kalverstraat kuieren, daar een paar selfies schieten en die vervolgens op Instagram mieteren. Maar ben ik dan een karakter?
Het verschil zit 'm m.i. in puurheid. Sommige mensen zijn van nature paradijsvogels. Echt en vol kleur, zeg maar. Anderen hebben meer een olie-achtige, imaginaire kleur zoals je die ook op zeepbellen ziet - waar dus lucht in zit. Welke kleuren Hamilton uitstraalt mag iedereen zelf bepalen.

robbert

ja ieder heeft zijn eigen karakter en van sommige zijn deze meer te verdragen dan van anderen. Vettel heeft een opvliegend karakter, en dat zie je dan tijdens de races en dat botst dan meer dan hamilton zijn karakter

Mickey

Heb nooit een under investigation gezien voor de karakters van Hamilton en Vettel.

robbert

Citaat van: Mickey op 02 november 2017 - 09:57:02
Heb nooit een under investigation gezien voor de karakters van Hamilton en Vettel.
ik bedoel het voorval van in baku, en zijn scheldpartijen vorig seizoen tegenover charlie.
Let op, verstappen kan er ook van, maar Vettel toch iets meer denk ik

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 november 2017 - 21:28:48
Ik dacht te zien dat hij de koptelefoon op 1 oor had, schijnbaar zag ik dat verkeerd. Los daarvan heb ik beelden gezien dat ook Lewis in een andere briefing constant op zijn telefoon zat. Ik neem niet aan dat je punt is dat het normaal is dat de rijders zich zo gedragen. Maar je hebt gelijk, dit gaat niet alleen over Lewis.

Het telefoongebruik is natuurlijk ook een afspiegeling van de maatschappij. Overal zie je tegenwoordig telefoons. In leslokalen, restaurant, vergaderzalen, ga zo maar even door.

C.G. de Beaufort

#39
Citaat van: WingsHet telefoongebruik is natuurlijk ook een afspiegeling van de maatschappij. Overal zie je tegenwoordig telefoons. In leslokalen, restaurant, vergaderzalen, ga zo maar even door.

Zelfs bij het 'kabinet' :



Groet,

C.G. de Beaufort





Wings

Planeet Rutte III. Volgens mij was Geert aan het woord. ;)

Franky R.

Citaat van: Fietser op 02 november 2017 - 09:01:09
Citaat van: Franky R. op 01 november 2017 - 18:01:46
Tja, ik snap het ook niet meer...Voorheen werd er vaak gezegd dat er geen karakters meer waren in de sport. Hamilton wijkt behoorlijk af van wat er rondloopt in de Paddock en dan is het weer niet goed?

Het is maar net wat je onder 'karakter' verstaat. Volgens mij staan er ieder jaar weer 20 verschillende karakters op de grid. De ene meer uitgesproken dan de andere. Maar karakter hebben ze allemaal: verstild, humoristisch, baldadig, opvliegend, kleurrijk, honderd-tinten-grijs, jongensachtig, geheimzinnig, keihard, bescheiden, et cetera.

'Afwijkend' vind ik iets anders dan 'karaktervol'. Zo kan ik met de hoed van Napoleon op mijn kop, een peniskoker uit mijn gulp en een (tamme) tapir aan mijn hand heel cool door de Kalverstraat kuieren, daar een paar selfies schieten en die vervolgens op Instagram mieteren. Maar ben ik dan een karakter?
Het verschil zit 'm m.i. in puurheid. Sommige mensen zijn van nature paradijsvogels. Echt en vol kleur, zeg maar. Anderen hebben meer een olie-achtige, imaginaire kleur zoals je die ook op zeepbellen ziet - waar dus lucht in zit. Welke kleuren Hamilton uitstraalt mag iedereen zelf bepalen.


Tja, wie bepaald wie karaktervol is, en wie niet?

Wings

Dat. En daarbij speelt Lewis geen rol maar is hij zo. In al de jaren dat hij in beeld is.

Franky R.

Citaat van: Wings op 05 november 2017 - 10:05:23
Dat. En daarbij speelt Lewis geen rol maar is hij zo. In al de jaren dat hij in beeld is.


Juist!
En dus is hij een 'karakter' in de sport, imho.

Sabai