Bewierrook hier Hamilton: WDC 2017

Gestart door Mickey, 30 oktober 2017 - 09:03:47

« vorige - volgende »

Mickey

Petje af voor Hemmie!

Natuurlijk staan zijn rijderskwaliteiten buiten kijf. Heeft het zeker de tweede helft super gedaan, mede door het falen van Vettel en Ferrari. Op het moment dat hij bloed ruikt is hij ongenaakbaar.

De 'maar' laat ik maar even achterwege. Knappe prestatie al met al. Met vier WK's in het lijstje der allergrootsten. Moest ik nu voorspellen waar dit eindigt, zeg ik toch hier, bij vier kroontjes. Ik heb de indruk dat er een ommekeer aankomt voor RBR en ze volgend jaar echt voor de titel gaan. Afhankelijk van de mate van competitie zou het mij niet verbazen als Hamilton dan toch stopt.

Thoughts?



Tuesday

daar ga ik niet aan meedoen ;) er valt weinig op af te dingen, de eerste helft van het seizoen was niet altijd even goed, na de zomer was het zeer constant en van hoog niveau.

Matthijs

Als je het me een half jaar geleden had gevraagd, dan zou ik denken dat het tijdperk Red Bull definitief tot het verleden behoorde en dat ze er over een paar jaar de stekker uit zouden gooien, maar nu is alles anders.

Over Hamilton: gewoon de beste dit jaar dus verdiend kampioen. Qua snelheid op hetzelfde niveau als Vettel dit jaar, maar veel betrouwbaarder (zowel mens als machine).

robbert

oververdiende winnaar. Bleef tijdens het seizoen altijd rustig, en zo zie je maar, zo word je kampioen.
Volgend seizoen zal hij het stuk moeilijker hebben met redbull en ferrari

Fietser

#4
Verdiend kampioen. Was overall duidelijk de beste, zeker de tweede helft van het jaar. Had eigenlijk nauwelijks een kind aan Vettel omdat die aan te veel mentale en autotechnische akkefietjes leed.
Verder is Hamilton een echte topcoureur, ofschoon zijn 'cijfers' in mijn ogen wel ietwat geflatteerd zijn, aangezien hij immer het beste materiaal tot zijn beschikking had. Maar ondanks dat toch een hele grote die met een beetje goede wil bij de toptien aller tijden behoort.
Qua persoonlijkheid - maar da's een heel ander verhaal - heb ik he-le-maal niets met Hamilton. Vind hem een oninteressant en leeg figuur. Bewieroken lukt me dus niet erg. Sorry.

Fietser


Van Wijk

Hamilton is mijn "peace off cake " ook niet . ( misschien wordt ik oud ? )
Voor zijn rijders kwaliteiten: Een hele diepe buiging !

Matthijs

Citaat van: Fietser op 30 oktober 2017 - 11:46:47
Verder is Hamilton een echte topcoureur, ofschoon zijn 'cijfers' in mijn ogen wel ietwat geflatteerd zijn, aangezien hij immer het beste materiaal tot zijn beschikking had.
Maar hoeveel coureurs wisten kampioen te worden met een auto die niet tot het beste materiaal behoorde? Bovendien kun je erover twisten of zijn titel in 2008 behaald is met de beste auto. Ik vind van niet, volgens mij was de Ferrari van 2008 iets beter, wat ook 'blijkt' uit het feit dat Massa er bijna kampioen mee was geworden.

Wings

Niks anders dan lof voor de Engelsman. Jammer dat hij zijn vierde titel niet in stijl kon pakken. Maar wat een seizoen.

*Diepe buiging*

_0_

robbert

Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 12:56:27
Niks anders dan lof voor de Engelsman. Jammer dat hij zijn vierde titel niet in stijl kon pakken. Maar wat een seizoen.

*Diepe buiging*

_0_

inderdaad, in de eerste seizoenshelft heeft hij ervoor moeten vechten, maar tijdens de 2de helft had hij het toch makkelijker

Sabai

Citaat van: Fietser op 30 oktober 2017 - 11:46:47
Verdiend kampioen. Was overall duidelijk de beste, zeker de tweede helft van het jaar. Had eigenlijk nauwelijks een kind aan Vettel omdat die aan te veel mentale en autotechnische akkefietjes leed.
Verder is Hamilton een echte topcoureur, ofschoon zijn 'cijfers' in mijn ogen wel ietwat geflatteerd zijn, aangezien hij immer het beste materiaal tot zijn beschikking had. Maar ondanks dat toch een hele grote die met een beetje goede wil bij de toptien aller tijden behoort.
Qua persoonlijkheid - maar da's een heel ander verhaal - heb ik he-le-maal niets met Hamilton. Vind hem een oninteressant en leeg figuur. Bewieroken lukt me dus niet erg. Sorry.

Sluit ik mij bij aan

Wings

Ik snap de generatiekloof met Fietser, maar jij bent tocht nog niet zo 'oud' Sabai?

Sabai

Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 17:24:52
Ik snap de generatiekloof met Fietser, maar jij bent tocht nog niet zo 'oud' Sabai?

Ik word 37. Maar ik kan mij totaal niet identificeren met de persoon Hamilton. Ik heb dat al vanaf dag 1 dat hij d3 sport in kwam.

FolkertE

Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 17:24:52
Ik snap de generatiekloof met Fietser, maar jij bent tocht nog niet zo 'oud' Sabai?
Vriendin hebben en kinderen krijgen word je direct 4 keer zou oud ;D.

Wings

Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 17:32:46
Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 17:24:52
Ik snap de generatiekloof met Fietser, maar jij bent tocht nog niet zo 'oud' Sabai?

Ik word 37. Maar ik kan mij totaal niet identificeren met de persoon Hamilton. Ik heb dat al vanaf dag 1 dat hij d3 sport in kwam.

Dat hoeft ook verder niet. Maar oninteressant en leeg vind ik Lewis totaal niet. Zou je het anders eens willen toelichten wat je er mee bedoeld? Ik vind juist dat Hamilton sjeu heeft. Hij brengt iets en heeft persoonlijkheid. Dat spat aan alle kanten van hem af. Als er één coureur is die geen stereotype rijder is, is het Lewis wel.