Bewierrook hier Hamilton: WDC 2017

Gestart door Mickey, 30 oktober 2017 - 09:03:47

« vorige - volgende »

Fietser

#15
Ik wil dat best toelichten, of althans een poging wagen, want mijn mening is louter op gevoel gebaseerd. Kennen doe ik hem en de andere rijders natuurlijk niet, dus ik lul maar wat.
Ik vind Hamilton een nogal lege huls. Ik heb hem horen zeveren over zijn geloof (daar is iedereen vrij in natuurlijk) wat doet vermoeden dat hij naar inhoud en 'waarheid' zoekt. Maar tegelijkertijd houdt hij zich voortdurend bezig met zijn uiterlijk en andere oppervlakkigheden, laat hij vlak voor de castratie het sperma van zijn hondje invriezen (voor later?), bezoekt hij nachtclubs, popsterren, artiesten, reist hij met zijn Learjet voortdurend van hot naar her, wil hij na zijn racecarrière filmacteur worden. Dat mag natuurlijk allemaal en dat kan men sjeu of kleurrijk vinden, ik zie vooral nikserigheid bij iemand die van gekkigheid niet meer weet wat te doen. (Overigens heb ik niets tegen nikserigheid, maar interessant? Nee) Sinds een maand is hij veganist, ook zoiets. Diep respect, maar er zijn weinig mensen die een grotere (verwoestende) afdruk op deze aardkloot achterlaten dan Lewis Hamilton. Beetje lastig uit te leggen, maar het komt op mij meer bedacht over dan puur. Daarnaast betrap ik hem nooit op mooie teksten, ik ontdek geen humor, geen snedige opmerkingen, nauwelijks gepassioneerde inzichten. Nogmaals, ik ken hem niet en ga slechts af op 'wat ik langs zie komen' dus wellicht dat de Brit onder vier ogen heel anders is. Maar dat geldt voor iedereen.
Laat ik het daarom anders stellen. Hamilton is waarschijnlijk best een interessant en kleurrijk figuur. Maar op de grid bevinden zich ongeveer 19 mannen die ik interessanter vind. Zo vind ik bijvoorbeeld de 'saaiheid' en de 'stilte' van zijn Finse teamgenoot veel intrigerender. Maar nogmaals, het is allemaal erg persoonlijk. Ik denk overigens wel dat Hamilton erg lief is voor zijn moeder, en da's ook wat waard. 

Van Wijk

Mooi geschreven Fietser....kan ik mij in vinden.
Zoals je schrijft: ik ken ook niemand persoonlijk, dus wie ben ik om iemand te (be) oordelen.

Mickey

Hehehe. Ik vind 't een mooi verhaal, Fietser. In grote lijnen eens. Even met de billen bloot. Misschien had ik het topic moeten noemen 'bewierrook hier de prestaties van Hamilton van dit seizoen'. Die zijn gewoon goed, vandaar liet ik de 'maar' achterwege.

Wat mij bij de persoon Hamilton tegenstaat is zijn kinderachtige houding als hij zich door iets benadeeld voelt. Houding op het podium, tegen dingen aanrijden enzo. En zijn voortdurende zenuwachtigheid op de boordradio, over vibratietjes enzo. Maar goed, zo heeft Vettel ook z'n dingetjes. Eigenlijk is die hele generatie stuk. ;D

Jozef

Ik vind het allemaal best. Ik ben een Hamilton-fan, maar ook alleen maar van de Hamilton op de baan. Die naast de baan kan mij ook weinig boeien, ik vind het ook een beetje leeg allemaal. Punt is, ik kijk F1 omwille van wat er op de baan gebeurt.

En één ding naast de baan vind ik wel belangrijk: hij zit tenminste niet bij elke gelegenheid zichzelf de hemel in te prijzen (*kuch*Alonso*kuch*).

Naar mijn gevoel heeft Hamilton niet meer oprecht zijn gedacht gezegd voor de camera, sinds hij die grap van Ali G vertelde in Monaco 2011 ("waarom ik zo vaak naar de stewards moet? misschien omdat ik zwart ben, dat zou Ali G zeggen"). Daar is hij toen zo hard op aangepakt, sinds dat ene moment zie ik een Hamilton die alleen maar zegt wat hij denkt dat de media en fans willen horen. En dat is dus inderdaad niet zo boeiend.

Wings

Dank voor je toelichting Fietser. Het blijft bijzonder hoe anders mensen dingen kunnen zien. Hamilton vind ik juist één van de meest kleurrijke rijders van de paddock. Hij draagt een overwinning op aan de overleden Muhammad Ali of doet dab met Usain Bolt. Dezelfde Usain Bolt gilt het uit als Lewis hem een rondje mee neemt over het circuit. De enige rijder die een selfie maakt met het publiek, met zijn hond over de paddock loopt, of de boe-roepende menigte toespreekt en challenged. Zijn punt maakt en dat doet als een gentlemen, zonder fatsoen te veinzen, zonder te roepen wat de fans willen horen. Daarnaast is hij druk doende op social media en het boegbeeld van de laatste mode, muziek en trends. En doet hij dingen als samenwerken met MV Augusta waaruit de MV Augusta F4 LH44 is voortgekomen. Niet voor niets en vaak genoeg de James Hunt van nu genoemd. Daarmee hoef je het vanzelfsprekend niet eens te zijn maar ik vraag me serieus af wat mensen dan interessanter vinden aan de Scandinaviërs, Duitsers* en Russen. Qua persoonlijkheid.


*1. Op Seb na, die bezit wel een dosis droge (Engelse) humor. :P
*2. Hülkenberg vind ik dan wel weer sympathiek. Een lieve knul.

Wings

Ik denk dat Folkert van zijn stoel is gekukeld na het lezen van mijn lofzang. Sorry for that mate!

Fietser

Jij ook bedankt voor je toelichting, Wings.
Overigens vind ik in z'n algemeenheid Scandinaviërs, Duitsers en Russen niet per se interessanter dan Britten. Ik durf mezelf zelfs wel een beetje Anglofiel te noemen. O wat mis ik die BBC-uitzendingen met dat pakkende gitaar-intro van Fleetwood Mac! Engelse/Schotse coureurs hebben vaak tot mijn favorieten behoord, ook als ze later commentator werden.

Geheel met je eens omtrent Vettel en Hulkenberg.

P.S. Bij dit alles telt natuurlijk ook dat bij grote kampioenen, als Hamilton en Vettel, alles wat ze doen enorm wordt uitvergroot. Voor de Brit pakt dat - wat mij betreft - niet zo heel gunstig uit. Tja.

FolkertE

Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 21:56:36
Ik denk dat Folkert van zijn stoel is gekukeld na het lezen van mijn lofzang. Sorry for that mate!
Ik ik ik ik...... Wings, blijf rustig op je plek zitten of liggen, de spoed eisende hulp is onderweg. Of de politie, want misschien is je laptop of telefoon wel gejat en zit iemand anders op jou naam de waarheid te verkondigen. ;D ;D

Matthijs

#23
Kijk dit dan. Is dat kleurrijk, puur en authentiek of ben je dan een onfatsoenlijke boerenl*l als je gewoon je koptelefoon ophoudt tijdens de rijdersbriefing?

https://twitter.com/Teammatestoon/status/925004129826754561

De race ervoor zat hij de hele tijd op zijn telefoon tijdens de rijdersbriefing. Ik snap niet dat hij niet op aangesproken wordt. Of word ik een ouwe vent?

Mickey

Vroeger mocht er niemand een petje op in de klas.

Wings

Citaat van: FolkertE op 31 oktober 2017 - 08:54:20
Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 21:56:36
Ik denk dat Folkert van zijn stoel is gekukeld na het lezen van mijn lofzang. Sorry for that mate!
Ik ik ik ik...... Wings, blijf rustig op je plek zitten of liggen, de spoed eisende hulp is onderweg. Of de politie, want misschien is je laptop of telefoon wel gejat en zit iemand anders op jou naam de waarheid te verkondigen. ;D ;D

:P :-*

Wings

Citaat van: Mickey op 31 oktober 2017 - 11:03:01
Vroeger mocht er niemand een petje op in de klas.

Vroeger waren guldens van hout en gingen arbeiders met de paardentram naar het werk Wel moest je uitkijken voor dinosaurussen met oversteken.

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 31 oktober 2017 - 08:54:20
Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 21:56:36
Ik denk dat Folkert van zijn stoel is gekukeld na het lezen van mijn lofzang. Sorry for that mate!
Ik ik ik ik...... Wings, blijf rustig op je plek zitten of liggen, de spoed eisende hulp is onderweg. Of de politie, want misschien is je laptop of telefoon wel gejat en zit iemand anders op jou naam de waarheid te verkondigen. ;D ;D
;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2017 - 10:57:04
Kijk dit dan. Is dat kleurrijk, puur en authentiek of ben je dan een onfatsoenlijke boerenl*l als je gewoon je koptelefoon ophoudt tijdens de rijdersbriefing?

[tweet]925004129826754561[/tweet]

De race ervoor zat hij de hele tijd op zijn telefoon tijdens de rijdersbriefing. Ik snap niet dat hij niet op aangesproken wordt. Of word ik een ouwe vent?


Tja, ik snap het ook niet meer...Voorheen werd er vaak gezegd dat er geen karakters meer waren in de sport. Hamilton wijkt behoorlijk af van wat er rondloopt in de Paddock en dan is het weer niet goed?

En het lijkt mij dat hij het gesprek prima kon volgen...

Jozef

Wat ik dan kwalijker vond, was dat hij weer zat te vragen "waarom kreeg Seb geen straf, hij ging wijd in bocht 9 en won zo volgens de GPS-data 3 tienden terwijl ik in de pits was". Daarom deed Vettel dat gebaar, dit was net toen Hamilton zat te miepen...

Voor alle duidelijkheid, het hele gesprek ging op dat moment over track limits in Austin dus de vraag van Hamilton kwam niet geheel uit de lucht gevallen, maar hij ging er behoorlijk op door.