grote prijs van mexico

Gestart door robbert, 25 oktober 2017 - 13:31:03

« vorige - volgende »

Mickey

Je kan het bagatelliseren, maar de ontwikkeling in vermogen is enorm. Neem ook vorige race waarin Max van achteren bijna naar het podium rijdt. Hamilton was hier gisteren niet toe bij machte.

En ik zou ze zeker loven en aanmoedigen om de betrouwbaarheid verder te verbeteren.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 07:46:10
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 22:33:33
Vettel heeft echt niet als een groot kampioen gereden dit seizoen. Maar dat kan ook gebeuren. Waar was Hamilton in 2011 en waar is hij nu? Wat een enorm verschil. Soms zit je gewoon in het hoekje waar de klappen vallen, en daar zit Vettel de voorbije 6 maanden (sinds Bakoe eigenlijk). Ik schrijf hem nog niet af.

De laatste keer dat ik hem als kampioen zag rijden, dateert wel alweer van zijn laatste titel in 2013. Dus het wordt wel tijd.

En volgend seizoen kan echt alle kanten uit. Voor het eerst in 3 jaar kan ik niet aan het eind van het seizoen met enig vertrouwen zeggen welk team volgend seizoen de titel(s) zal binnenrijven. Red Bull en Mercedes lijken zeker van de partij te zullen zijn, Ferrari waarschijnlijk ook en ik zou zelfs McLaren niet volledig willen uitsluiten (al hebben ze duidelijk minder kans dan de andere drie).
qua snelheid zat ie er het hele jaar goed bij en daar begint het toch mee. Verder zijn er nog genoeg verbeterpunten, maar dit jaar was het gewoon net ff teveel op de tenen lopen. Je kon voor de zomer al aan voelen komen dat het ergens mis zou gaan. Mensen kunnen het gaan dramatiseren (en een aantal doen dat maar al te graag), maar al met al hebben Vettel en Ferrari toch een vrij goed seizoen gedraaid waarvan je wel kunt zeggen dat de titel toch echt te hoog gegrepen was, toen Mercedes en later Hamilton hun zaakjes goed op orde hadden. Volgend jaar beter, al zijn RBR en Max dan misschien idd wel de grote uitdager. Vraag is alleen of Renault de betrouwbaarheid op orde kan krijgen, dr gingen er vandaag ook weer 4 kapot

Ferrari heeft het zelf verprutst. Als ze de eerste paar races geen fouten hadden gemaakt en Vettel in baku en Singapore zijn hoofd koel had gehouden was hij waarschijnlijk wk geweest

Tuesday

Citaat van: Mickey op 30 oktober 2017 - 09:10:07
Je kan het bagatelliseren, maar de ontwikkeling in vermogen is enorm. Neem ook vorige race waarin Max van achteren bijna naar het podium rijdt. Hamilton was hier gisteren niet toe bij machte.

En ik zou ze zeker loven en aanmoedigen om de betrouwbaarheid verder te verbeteren.
nee, maar dat heeft ook deels met het circuit te maken en maakt ook nogal verschil of je op P16 kunt starten en direct naar voren kunt ipv 20 seconden achter het hele veld belanden. Ik begrijp je optimisme, maar Red Bull en Renault zijn er nog volgens mij nog niet helemaal.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 09:10:37
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 07:46:10
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 22:33:33
Vettel heeft echt niet als een groot kampioen gereden dit seizoen. Maar dat kan ook gebeuren. Waar was Hamilton in 2011 en waar is hij nu? Wat een enorm verschil. Soms zit je gewoon in het hoekje waar de klappen vallen, en daar zit Vettel de voorbije 6 maanden (sinds Bakoe eigenlijk). Ik schrijf hem nog niet af.

De laatste keer dat ik hem als kampioen zag rijden, dateert wel alweer van zijn laatste titel in 2013. Dus het wordt wel tijd.

En volgend seizoen kan echt alle kanten uit. Voor het eerst in 3 jaar kan ik niet aan het eind van het seizoen met enig vertrouwen zeggen welk team volgend seizoen de titel(s) zal binnenrijven. Red Bull en Mercedes lijken zeker van de partij te zullen zijn, Ferrari waarschijnlijk ook en ik zou zelfs McLaren niet volledig willen uitsluiten (al hebben ze duidelijk minder kans dan de andere drie).
qua snelheid zat ie er het hele jaar goed bij en daar begint het toch mee. Verder zijn er nog genoeg verbeterpunten, maar dit jaar was het gewoon net ff teveel op de tenen lopen. Je kon voor de zomer al aan voelen komen dat het ergens mis zou gaan. Mensen kunnen het gaan dramatiseren (en een aantal doen dat maar al te graag), maar al met al hebben Vettel en Ferrari toch een vrij goed seizoen gedraaid waarvan je wel kunt zeggen dat de titel toch echt te hoog gegrepen was, toen Mercedes en later Hamilton hun zaakjes goed op orde hadden. Volgend jaar beter, al zijn RBR en Max dan misschien idd wel de grote uitdager. Vraag is alleen of Renault de betrouwbaarheid op orde kan krijgen, dr gingen er vandaag ook weer 4 kapot

Ferrari heeft het zelf verprutst. Als ze de eerste paar races geen fouten hadden gemaakt en Vettel in baku en Singapore zijn hoofd koel had gehouden was hij waarschijnlijk wk geweest
nou, dat dat laatste lijkt me sterk, de achterstand was 66 punten. En ja, Ferrari heeft het zelf verpruts, maar al met al staan ze toch hoger dan iedereen van tevoren had verwacht. Vettel en Ferrari hebben zelf misschien wel voor te hoge verwachtingen gezorgd en worden daar vervolgens op afgerekend. Ik vind dat niet geheel terecht.    Als ze komende winter nog weer een stap kunnen maken (met name motorisch) dan kunnen ze volgend jaar misschien echt meedoen. Mercedes was dit jaar gewoon te goed. Niet zo dominant als de afgelopen jaren, maar als je als team 4 wedstrijden voor het eind kampioen wordt kun je nog steeds wel van een bepaalde mate van dominantie spreken.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 30 oktober 2017 - 09:10:07
Je kan het bagatelliseren, maar de ontwikkeling in vermogen is enorm. Neem ook vorige race waarin Max van achteren bijna naar het podium rijdt. Hamilton was hier gisteren niet toe bij machte.

En ik zou ze zeker loven en aanmoedigen om de betrouwbaarheid verder te verbeteren.
Ik denk dat het moeilijker is om een betrouwbare motor snel te maken dan een snelle motor betrouwbaar. Dus ik vind de ontwikkeling van Renault bemoedigend. Maar zeg dat maar niet hardop tegen Hartley, Ricciardo, Sainz en Hülkenberg.

robbert

Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 09:28:23
Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 09:10:37
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 07:46:10
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 22:33:33
Vettel heeft echt niet als een groot kampioen gereden dit seizoen. Maar dat kan ook gebeuren. Waar was Hamilton in 2011 en waar is hij nu? Wat een enorm verschil. Soms zit je gewoon in het hoekje waar de klappen vallen, en daar zit Vettel de voorbije 6 maanden (sinds Bakoe eigenlijk). Ik schrijf hem nog niet af.

De laatste keer dat ik hem als kampioen zag rijden, dateert wel alweer van zijn laatste titel in 2013. Dus het wordt wel tijd.

En volgend seizoen kan echt alle kanten uit. Voor het eerst in 3 jaar kan ik niet aan het eind van het seizoen met enig vertrouwen zeggen welk team volgend seizoen de titel(s) zal binnenrijven. Red Bull en Mercedes lijken zeker van de partij te zullen zijn, Ferrari waarschijnlijk ook en ik zou zelfs McLaren niet volledig willen uitsluiten (al hebben ze duidelijk minder kans dan de andere drie).
qua snelheid zat ie er het hele jaar goed bij en daar begint het toch mee. Verder zijn er nog genoeg verbeterpunten, maar dit jaar was het gewoon net ff teveel op de tenen lopen. Je kon voor de zomer al aan voelen komen dat het ergens mis zou gaan. Mensen kunnen het gaan dramatiseren (en een aantal doen dat maar al te graag), maar al met al hebben Vettel en Ferrari toch een vrij goed seizoen gedraaid waarvan je wel kunt zeggen dat de titel toch echt te hoog gegrepen was, toen Mercedes en later Hamilton hun zaakjes goed op orde hadden. Volgend jaar beter, al zijn RBR en Max dan misschien idd wel de grote uitdager. Vraag is alleen of Renault de betrouwbaarheid op orde kan krijgen, dr gingen er vandaag ook weer 4 kapot

Ferrari heeft het zelf verprutst. Als ze de eerste paar races geen fouten hadden gemaakt en Vettel in baku en Singapore zijn hoofd koel had gehouden was hij waarschijnlijk wk geweest
nou, dat dat laatste lijkt me sterk, de achterstand was 66 punten. En ja, Ferrari heeft het zelf verpruts, maar al met al staan ze toch hoger dan iedereen van tevoren had verwacht. Vettel en Ferrari hebben zelf misschien wel voor te hoge verwachtingen gezorgd en worden daar vervolgens op afgerekend. Ik vind dat niet geheel terecht.    Als ze komende winter nog weer een stap kunnen maken (met name motorisch) dan kunnen ze volgend jaar misschien echt meedoen. Mercedes was dit jaar gewoon te goed. Niet zo dominant als de afgelopen jaren, maar als je als team 4 wedstrijden voor het eind kampioen wordt kun je nog steeds wel van een bepaalde mate van dominantie spreken.

idd, dat vind ik ook. Als je kijkt van hoe ver ferrari komt, kan je toch wel besluiten dat ze een zeer goed seizoen gehad hebben. Maar anderszijds als vettel idd in baku een beetje kalmer geweest was en in singapore de start niet gemist had, dan stond hij idd dichter bij hamilton. Maar WK worden, dat denk ik niet, want pech heb je niet in de hand...

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 09:28:23
Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 09:10:37
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 07:46:10
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 22:33:33
Vettel heeft echt niet als een groot kampioen gereden dit seizoen. Maar dat kan ook gebeuren. Waar was Hamilton in 2011 en waar is hij nu? Wat een enorm verschil. Soms zit je gewoon in het hoekje waar de klappen vallen, en daar zit Vettel de voorbije 6 maanden (sinds Bakoe eigenlijk). Ik schrijf hem nog niet af.

De laatste keer dat ik hem als kampioen zag rijden, dateert wel alweer van zijn laatste titel in 2013. Dus het wordt wel tijd.

En volgend seizoen kan echt alle kanten uit. Voor het eerst in 3 jaar kan ik niet aan het eind van het seizoen met enig vertrouwen zeggen welk team volgend seizoen de titel(s) zal binnenrijven. Red Bull en Mercedes lijken zeker van de partij te zullen zijn, Ferrari waarschijnlijk ook en ik zou zelfs McLaren niet volledig willen uitsluiten (al hebben ze duidelijk minder kans dan de andere drie).
qua snelheid zat ie er het hele jaar goed bij en daar begint het toch mee. Verder zijn er nog genoeg verbeterpunten, maar dit jaar was het gewoon net ff teveel op de tenen lopen. Je kon voor de zomer al aan voelen komen dat het ergens mis zou gaan. Mensen kunnen het gaan dramatiseren (en een aantal doen dat maar al te graag), maar al met al hebben Vettel en Ferrari toch een vrij goed seizoen gedraaid waarvan je wel kunt zeggen dat de titel toch echt te hoog gegrepen was, toen Mercedes en later Hamilton hun zaakjes goed op orde hadden. Volgend jaar beter, al zijn RBR en Max dan misschien idd wel de grote uitdager. Vraag is alleen of Renault de betrouwbaarheid op orde kan krijgen, dr gingen er vandaag ook weer 4 kapot

Ferrari heeft het zelf verprutst. Als ze de eerste paar races geen fouten hadden gemaakt en Vettel in baku en Singapore zijn hoofd koel had gehouden was hij waarschijnlijk wk geweest
nou, dat dat laatste lijkt me sterk, de achterstand was 66 punten. En ja, Ferrari heeft het zelf verpruts, maar al met al staan ze toch hoger dan iedereen van tevoren had verwacht. Vettel en Ferrari hebben zelf misschien wel voor te hoge verwachtingen gezorgd en worden daar vervolgens op afgerekend. Ik vind dat niet geheel terecht.    Als ze komende winter nog weer een stap kunnen maken (met name motorisch) dan kunnen ze volgend jaar misschien echt meedoen. Mercedes was dit jaar gewoon te goed. Niet zo dominant als de afgelopen jaren, maar als je als team 4 wedstrijden voor het eind kampioen wordt kun je nog steeds wel van een bepaalde mate van dominantie spreken.
Sabai heeft een punt.
Grof geschat natuurlijk:
Baku: Vettel verliest 13 punten door eigen toedoen.
Singapore: verliest hier 25 punten. Tevens krijgt Hamilton er 13 cadeau. Dat zijn 38 punten.
Maleisië: Vettel verliest potentieel 13 punten.
Mexico: Vettel verliest 13 punten.

In totaal zijn dat 77. Hij ligt er nu 56 achter en had dus 21 punten voor kunnen liggen.
Tel daar bij op dat Vettel Spanje, Rusland, Oostenrijk en Spa had kunnen winnen. Dat zijn weer 42 extra punten voor Vettel. 61 punten had hij voor kunnen liggen op Hamilton en had kampioen kunnen zijn.
De enige dominantie hier is Hamilton geweest. Ferrari en Vettel hebben te veel laten liggen. Hamilton is nagenoeg foutloos geweest.

Zelfs als je in Maleisië P2 achter Max had gezegd, verloor Vettel  6 puntn.
Zelfs als je in Singapore P4 achter Hamilton, Max en Daniel had gezegd, verloor Vettel 12 punten. Nog steeds 48 punten voor op Hamilton. Of zelfs nog 3 punten voor als je Spanje, Rusland, Oostenrijk en Spa niet mee telt.

Maar goed, wat Robbert zegt klopt, pech heb je niet in de hand. Dus Vettel had waarschijnlijk nog steeds 43 punten verloren. Maar aan aand e andere kant hebben zijn crashes misschien ook wel zijn auto meer beschadigd dan Ferrari had gezien.

Sabai

Ik heb trouwens net nog een keer de onboards bekeken van de start. Ik twijfel nu toch of vettel niet bewust op Hamilton inreed. Hij maakt overduidelijk een extra stuurbeweging wat geen overstuur is. Hij had een mindere start en reageerde weer erg agressief in de 1e bocht. Prachtig om te zien maar hij had er wel schuld aan.

Sabai

Ik vind het overigens ook dom van Ferrari om door te gaan met Kimi. Daar ga je namelijk geen constructeurs titel mee pakken. Hij is te wisselvallig en is aan snelheid verloren. Er staat ook een nieuwe generatie op de deur te beuken. Ik zou die als ik Ferrari was een kans geven.

Die ocon bijvoorbeeld daar heb ik echt waardering voor dat word ook een grote.

Wings

Ocon is ook een snel mannetje.
Overigens snap ik het ellebogenwerk van Seb wel. Zijn enige kans op wat dan ook was als hij na de eerste bochtenserie eerste zou liggen.

Sabai

Citaat van: Wings op 30 oktober 2017 - 17:47:18
Ocon is ook een snel mannetje.
Overigens snap ik het ellebogenwerk van Seb wel. Zijn enige kans op wat dan ook was als hij na de eerste bochtenserie eerste zou liggen.

Yup hij had alleen pech dat daar Verstappen reed die hhetzelfde doet :-)

Tuesday

Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 17:38:09
Ik heb trouwens net nog een keer de onboards bekeken van de start. Ik twijfel nu toch of vettel niet bewust op Hamilton inreed. Hij maakt overduidelijk een extra stuurbeweging wat geen overstuur is. Hij had een mindere start en reageerde weer erg agressief in de 1e bocht. Prachtig om te zien maar hij had er wel schuld aan.
waarom zou Vettel bewust op Hamilton insturen? waarom, waarom, waarom?

Sabai

Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 18:51:27
Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 17:38:09
Ik heb trouwens net nog een keer de onboards bekeken van de start. Ik twijfel nu toch of vettel niet bewust op Hamilton inreed. Hij maakt overduidelijk een extra stuurbeweging wat geen overstuur is. Hij had een mindere start en reageerde weer erg agressief in de 1e bocht. Prachtig om te zien maar hij had er wel schuld aan.
waarom zou Vettel bewust op Hamilton insturen? waarom, waarom, waarom?

Dat vroeg ik mij ook af in Baku. Waarom?  Dus waarom nu niet?

Tuesday

Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 18:56:31
Citaat van: Tuesday op 30 oktober 2017 - 18:51:27
Citaat van: Sabai op 30 oktober 2017 - 17:38:09
Ik heb trouwens net nog een keer de onboards bekeken van de start. Ik twijfel nu toch of vettel niet bewust op Hamilton inreed. Hij maakt overduidelijk een extra stuurbeweging wat geen overstuur is. Hij had een mindere start en reageerde weer erg agressief in de 1e bocht. Prachtig om te zien maar hij had er wel schuld aan.
waarom zou Vettel bewust op Hamilton insturen? waarom, waarom, waarom?

Dat vroeg ik mij ook af in Baku. Waarom?  Dus waarom nu niet?
dat had een voorgeschiedenis, die was er gisteren niet. Daarnaast was dat ook niet bedoeld om hem uit de race te rammen of er zelf voordeel uit te halen. Dat heeft Vettel nooit gedaan, dat was een andere Duitser in een rode auto. Ik begrijp de verwarring, maar Vettel heeft nooit iemand bewust een race uit gereden of schade willen toebrengen.

Jozef

Maar het zou niet de eerste keer zijn dat hij een moment van zinsverbijstering kende. Schumacher probeerde ook een wanhoopsactie op Villeneuve, waarmee hij zichzelf alleen maar in de voet schoot. Bij sommigen gaat het licht soms even uit. Ik geloof het nog altijd niet, maar ik begrijp wel waar de theorie vandaan komt.

Je zei trouwens dat je het "grappig" vond dat ik zei dat ik vond dat de actie bestraf zou moeten worden, zou je dat kunnen uitleggen want ik zie niet wat daar grappig aan is. ???