grote prijs van mexico

Gestart door robbert, 25 oktober 2017 - 13:31:03

« vorige - volgende »

Robbert65

er wordt nu gedelibereerd. Dat kan met een reprimande, een tot drie penaltypoints en een gridstraf of een boete worden afgedaan. Joe nevver no met die gasten...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

En gek genoeg denk ik dat de straf van vorige week meespeelt in het voordeel van Max. Anders gaat 'ie ziejenouwellen.

Wings

Overigens, Robbert, check Twitter als je op de hoogte wil blijven. Daar is het snel te lezen.

Robbert65

https://pbs.twimg.com/media/DNQDRgwVwAA2-Li.jpg
Max Verstappen in kennelijke staat van ontspanning onderweg naar The Stewards of the Meeting.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Robbert65 op 28 oktober 2017 - 22:15:37
https://pbs.twimg.com/media/DNQDRgwVwAA2-Li.jpg
Max Verstappen in kennelijke staat van ontspanning onderweg naar The Stewards of the Meeting.
Where else? :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

Citaat van: Wings op 28 oktober 2017 - 21:34:13
Mods:

Kunnen we dit topic samenvoegen met het ander topic. Anders zijn we dadelijk in twee topics aan het posten en wordt het onoverzichtelijk.

hehe was ook mijn voorstel, maar niemand luisterde :p

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Twittergerucht: Vettel zou DRS hebben openstaan buiten DRS zones...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: robbert op 28 oktober 2017 - 22:30:08
Citaat van: Wings op 28 oktober 2017 - 21:34:13
Mods:

Kunnen we dit topic samenvoegen met het ander topic. Anders zijn we dadelijk in twee topics aan het posten en wordt het onoverzichtelijk.

hehe was ook mijn voorstel, maar niemand luisterde :p

Tip: meld bericht aan de moderator. De boys lezen mogelijk niet elk bericht. ;)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 28 oktober 2017 - 22:35:16
Twittergerucht: Vettel zou DRS hebben openstaan buiten DRS zones...
is niet terug te zien op de onboard. Iemand heeft een screencap gemaakt met daarop een witte lijn waar Vettel nog niet over is maar al wel zn DRS open heeft. Anderen hebben dat blind overgenomen. De lijn op de screencap heeft echter niks met DRS te maken.
Mooie kwalificatie, eindelijk weer eens iemand anders op pole. Maar t valt nog te bezien wat het waard is, het is een enorm eind naar bocht 1. Ik denk dat Max nog steeds een hele goede kans op de overwinning heeft en dat Lewis ook nog lang niet gezien is. Wat betreft Max en Bottas; volgens mij deed Max het met de beste bedoelingen, maar het pakte voor Bottas een beetje ongelukkig uit. Verstappen had hem een paar meter meer kunnen geven. Tenzij uit data blijkt dat Bottas echt gehinderd werd lijkt een straf mij niet aan de orde.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 28 oktober 2017 - 22:15:37
https://pbs.twimg.com/media/DNQDRgwVwAA2-Li.jpg
Max Verstappen in kennelijke staat van ontspanning onderweg naar The Stewards of the Meeting.

Waarom zou hij zich druk maken?
De reactie van de Fin vond ik overigens ook niet heel sportief. Als hij zijn acties eerder dit seizoen in ogenschouw had genomen had hij het prima kunnen afdoen met een 'shit happens'. De hoogste tijd dat wat aan het strafbeleid wordt gedaan.

Mickey

Nu is dat een relatief smal en bochtig stuk van de baan. Als de ene coureur daar significant langzamer rijdt dan een ander, zal hij bijna altijd de snellere coureur in de weg zitten in zijn vliegende ronde. Mijn vraag is dus, mócht Max daar überhaupt zo langzaam rijden? De kans op hinderen van een andere coureur is dan immers heel groot en hij had dat kunnen voorkomen, door het stadiongedeelte op normale racesnelheid door te komen. Zijn snelheid was namelijk iets waar hij in dit geval wél invloed op had.

Natuurlijk zitten we niet op een straf te wachten, dus de uitkomst is prima. Maar ergens denk ik dat bij de weging hiervan heeft megespeeld dat Max vorige week gestraft is, met de nodige controverse tot gevolg. Zou dat incident niet hebben plaatsgevonden, zou hij dan ook ongestraft zijn gebleven voor dit incident? Zou de uitkomst zijn dat hij weer gestraft zou zijn (even daargelaten of dat wel of niet terecht is), dan zou dat weer tot een hoop controverse leiden en zou Max kunnen gaan roepen, 'zie je nou wel, ze moeten mij altijd hebben'.


Tuesday

Citaat van: Mickey op 29 oktober 2017 - 09:00:07
Nu is dat een relatief smal en bochtig stuk van de baan. Als de ene coureur daar significant langzamer rijdt dan een ander, zal hij bijna altijd de snellere coureur in de weg zitten in zijn vliegende ronde. Mijn vraag is dus, mócht Max daar überhaupt zo langzaam rijden? De kans op hinderen van een andere coureur is dan immers heel groot en hij had dat kunnen voorkomen, door het stadiongedeelte op normale racesnelheid door te komen. Zijn snelheid was namelijk iets waar hij in dit geval wél invloed op had.

Natuurlijk zitten we niet op een straf te wachten, dus de uitkomst is prima. Maar ergens denk ik dat bij de weging hiervan heeft megespeeld dat Max vorige week gestraft is, met de nodige controverse tot gevolg. Zou dat incident niet hebben plaatsgevonden, zou hij dan ook ongestraft zijn gebleven voor dit incident? Zou de uitkomst zijn dat hij weer gestraft zou zijn (even daargelaten of dat wel of niet terecht is), dan zou dat weer tot een hoop controverse leiden en zou Max kunnen gaan roepen, 'zie je nou wel, ze moeten mij altijd hebben'.
dat geloof ik niet. De achterste coureur moet ook een beetje anticiperen. Verkeer komt nooit goed uit (afgezien van een slipstream), Bottas had best iets eerder richting rechts kunnen sturen. Dat had m dan misschien een paar duizendsten gekost, van echt hinderen was geen sprake. Dat Bottas de schuld bij Max legt begrijp ik wel, 100% ideaal was het niet. Maar dat hij zn ronde moet afbreken heeft ie toch echt aan zichzelf te danken. Als je dit soort dingen gaat bestraffen is het einde echt zoek.

Mickey

Als iemand daar langzaam rijdt, kan je anticiperen wat je wilt, maar je ronde is niet ideaal. En dat gaat denk ik eerder over tienden dan over duizendsten.

Maar soit, het is prima zo.