grote prijs van mexico

Gestart door robbert, 25 oktober 2017 - 13:31:03

« vorige - volgende »

robbert

Dit weekend gaat de grote prijs van mexico door. Hopelijk krijgen we terug een leuke race te zien  :)

Pancake Shield

Ik ben eerlijk. Ik vind het echt geen fijn circuit en de voorgaande races waren ook maar...eh. Natuurlijk was er vorig jaar wel die controverse tussen Verstappen, Vettel & Ricciardo. Maar buiten dat heb ik toch niet het idee dat ik de voorgaande twee jaar memorabele races gezien heb
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Met de verbeterde onderlinge strijd, verwacht ik meer spanning. Bottas lijkt het zwaar te hebben en RBR lijkt toch echt supersprongen te hebben gemaakt.

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 25 oktober 2017 - 15:17:44
Ik ben eerlijk. Ik vind het echt geen fijn circuit en de voorgaande races waren ook maar...eh. Natuurlijk was er vorig jaar wel die controverse tussen Verstappen, Vettel & Ricciardo. Maar buiten dat heb ik toch niet het idee dat ik de voorgaande twee jaar memorabele races gezien heb


Ik heb de races op het oude circuit nog gezien. Hard werken met die hobbels... Het kon ook niet anders met een bodemvrijheid van ca 3 cm, terwijl de hobbels 4 cm hoog waren (gemiddeld).. ;D

Wings

F1|2017|Grand Premio De México



Voorwoord
De strijd is gestreden. Hamilton wint en stelt daarmee zijn titel veilig. Officieus welteverstaan. Al verwacht ik niet dat het lang duurt vooraleer voordat de champagnefles wordt ontkurkt. Dus kunnen we kort terugblikken naar wat ons allemaal bezighoudt ten heden dage. Ik mag aannemen dat het geen verrassing is dat ik afzwaai naar het inconsequent bestraffen van de FIA en track limits. Lauda gaf te kennen dat hij de tijdstraf van Verstappen gaat aankaarten bij F1 Strategy Group dus het onderwerp hoeft nog niet veilig opgeborgen te worden.

Politieke belangen en persoonlijke meningen lijken tevens hoogtij te vieren als ik de fans mag geloven, en het racen in de kiem gesmoord aldus verschillende analisten, oud-coureurs en ambassadeurs van teams. Meer dan eens vielen fans, teams, analisten en de media over een besluit die de wedstrijdleiding / FIA nam. Unaniem.

Ik ben geen volger. Het is niet zo dat als iedereen de barricade op gaat, ik dat ook doe. Dit keer sluit ik mij echter wel aan bij de menigte. Ik roep dan ook heel wat jaren dat de FIA de boel, de boel moet laten. Daarnaast eens afstappen van het oubollige sanctioneringsmodel. Het track limit geneuzel kan makkelijk bestreden worden: geasfalteerde uitloopstroken vervangen door gras. Zorg dat een shortcut geen voordeel oplevert. Hoe moeilijk wil je het jezelf maken, FIA?

Los van dit krijg ik verschrikkelijke jeuk om het feit dat ieder contact op een goudschaaltje moet worden gewogen.  Als rechtstreeks gevolg krijg je het structureel klagen over de boordradio er als modeaccessoire bij. De wedstrijdleiding figureert als een soort van kleuterjuf die met een verwijtend vingertje overal een labeltje opplakt. Goed of niet goed. Dit gedrag past prima bij een balletvereniging waarbij een jury de dansperfectie bij het draaien van een pirouette beoordeelt en ieder detail in kaart brengt. Niet bij een high-end autosport als de Formule 1 waarbij rijders wiel aan wiel, 350 kilometer per uur over het asfalt jakkeren.

In het verlengde daarvan denk ik dat in het verlengde van het vervangen van uitloopstroken goed is om af te spreken dat er in de basis geen onderzoek wordt gestart naar een contact of actie bij een duel. Alleen als daar expliciet om wordt gevraagd door een team. Zo hoeft de FIA niet iedere actie onder de loep te nemen, neemt de frequentie van onderzoeken af waardoor er ruimte ontstaat om beter onderzoek te doen naar een gebeurtenis. Tel daarbij op dat shortcutten geen voordeel oplevert en klaar is Kees. Iedereen heppiedepeppie!

Mexico
De Grand Prix van Mexico is een race uit het Formule 1-kampioenschap en wordt gereden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico-Stad. De grand prix werd in 1963 voor de eerste keer gehouden en bleef op de kalender tot de race in 1970 een voorlopig laatste keer gehouden werd. De Formule 1 keerde in 1986 terug naar Mexico. In 1992 werd de grand prix voor de laatste keer georganiseerd. Jim Clark, Nigel Mansell en Alain Prost zijn met elk twee overwinningen recordhouder aantal gewonnen races van de Mexicaanse grand prix.

Tijdens de race van 1965 behaalde Richie Ginther de eerste overwinning voor Honda in de Formule 1. Gerhard Berger behaalde in 1986 zijn eerste overwinning tijdens de grand prix, het was ook de eerste overwinning voor Benetton.
De Grand Prix van Mexico zou in 2014 terugkeren op de Formule 1-kalender, opnieuw op het Autódromo Hermanos Rodríguez, maar de race stond uiteindelijk niet op de definitieve kalender. In 2015 is de grand prix weer verreden. Tevens is het circuit aangepast naar de huidige standaard.





Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Mexico

Wie gaat winnen?
Het lijkt me helder dat Mercedes heer en meester is. Maar Ferrari en Red Bull zitten niet heel ver. Ik denk dat bij een droge race, zonder rare dingen, Hamilton het meeste kans maakt. Daarachter vormt zich een leuk gevecht tussen Seb, Bottas en beide Red Bull-rijders.


Bron: www.express.co.uk

Vorige winnaars
2016 L. Hamilton (GBR) Mercedes
2015 N. Rosberg (GER) Mercedes

Tijdschema

27 oktober 2017
17:00-18:30   Eerste vrije training   
21:00-22:30   Tweede vrije training   

28 oktober 2017
17:00-18:00   Derde vrije training   
20:00-21:00   Kwalificatie   

29 oktober 2017       
20:00   Race

Veel kijkplezier en moge de beste winnen!

©Wings

Wings

https://racingnews365.nl/esteban-ocon-met-dood-bedreigd-door-mexicanen-na-conflict-met-perez

Het zijn dus niet alleen de Nederlandse racefans die zich niet weten te gedragen. ;)
Nee, alle gekkigheid op een stok, het slaat nergens op.
En in Mexico zou ik het ook nog serieus nemen ook.

Matthijs

De Mexicanen lijken dan ook net zo makkelijk in de slachtofferrol te vallen als Nederlanders. Ken je deze klucht nog?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/447456/knvb-knipoogt-op-twitter-naar-gefrustreerde-mexicaan-era-penal-.html

Zou me niks verbazen als er over twee jaar door Nederlanders gediscussieerd wordt of de straf voor Verstappen (vul maar in welke) terecht was of niet.

robbert

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,14165.0.html

zou deze topic dan samengegooid kunnen worden met die andere. We hebben nu 2 topics van de gp van mexico

Mickey

Ja jongens, RBR is weer erg competitief zo te zien. Belooft een leuke te worden. Mijn onderbuik zegt dat Max gaat winnen.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 28 oktober 2017 - 18:09:33
Ja jongens, RBR is weer erg competitief zo te zien. Belooft een leuke te worden. Mijn onderbuik zegt dat Max gaat winnen.


Tuurlijk, Kvyat is toch alweer uit het team gegooid...Natuurlijk gaat Max deze winnen... ;D
;)

robbert

amai, max is supergoed bezig zeg. Hamilton zal het nog moeilijk krijgen. Maar winnen moet hij niet doen, gewoon de race uitrijden in de punten en de buit is binnen. Verstappen zal vettel het nog moeilijk maken

Matthijs

Ik verwacht geen pole voor Red Bull vanwege de engine settings van Ferrari en vooral Mercedes, maar in de race kan Red Bull het nog leuk maken. Hopelijk Verstappen!

Wings

Citaat van: Mickey op 28 oktober 2017 - 18:09:33
Ja jongens, RBR is weer erg competitief zo te zien. Belooft een leuke te worden. Mijn onderbuik zegt dat Max gaat winnen.

Chauvinisme. Typisch Max-fans. :P :P

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 28 oktober 2017 - 18:22:17
Citaat van: Mickey op 28 oktober 2017 - 18:09:33
Ja jongens, RBR is weer erg competitief zo te zien. Belooft een leuke te worden. Mijn onderbuik zegt dat Max gaat winnen.


Tuurlijk, Kvyat is toch alweer uit het team gegooid...Natuurlijk gaat Max deze winnen... ;D
;)
;D

Mickey

Kijk maar uit voor ik jullie bedreig. ;D

Max z'n eerste pole?