grote prijs van mexico

Gestart door robbert, 25 oktober 2017 - 13:31:03

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Mickey op 29 oktober 2017 - 22:13:03
Komt alvast die voorspelling. Max gaat Brazilië en Habbie Babbie ook winnen.

ja ik denk ook dat max de rest van het seizoen kan winnen. Heeft nu bewezen dat redbull naar het einde van het seizoen een topwagen heeft. Wat ging dat gegeven hebben moesten ze dat van de eerste race gehad hebben

Wings

Citaat van: robbert op 29 oktober 2017 - 22:15:39
Citaat van: Wings op 29 oktober 2017 - 22:00:01
https://pbs.twimg.com/media/DNVB2DxWsAEcJh8.jpg:large

hmm, stel dat max nu in de plaats van vettel was  ;)

Verandert niks aan de bewegende beelden. Wel typisch dat dit soort pics op Twitter staan. Opruierij. Zoals Jozef al aangaf was het een moment van overstuur.

Matthijs

Vettel deed absoluut niets expres. Geen twijfel over mogelijk.

Mickey

Citaat van: Wings op 29 oktober 2017 - 22:14:49
Dat denk ik niet. Maar wat een comeback van Red Bull! Ik denk niet dat Mercedes relaxt de winter ingaat.

Sterkste auto. Vettel gedemotiveerd, is klaar. Loewie nog zwevende van het gewonnen wk, heeft ook niets meer te halen.

Jozef

Vettel heeft echt niet als een groot kampioen gereden dit seizoen. Maar dat kan ook gebeuren. Waar was Hamilton in 2011 en waar is hij nu? Wat een enorm verschil. Soms zit je gewoon in het hoekje waar de klappen vallen, en daar zit Vettel de voorbije 6 maanden (sinds Bakoe eigenlijk). Ik schrijf hem nog niet af.

De laatste keer dat ik hem als kampioen zag rijden, dateert wel alweer van zijn laatste titel in 2013. Dus het wordt wel tijd.

En volgend seizoen kan echt alle kanten uit. Voor het eerst in 3 jaar kan ik niet aan het eind van het seizoen met enig vertrouwen zeggen welk team volgend seizoen de titel(s) zal binnenrijven. Red Bull en Mercedes lijken zeker van de partij te zullen zijn, Ferrari waarschijnlijk ook en ik zou zelfs McLaren niet volledig willen uitsluiten (al hebben ze duidelijk minder kans dan de andere drie).

Wings

Vettel is de nieuwe 'this guy' van Lewis. ;D

Pancake Shield

Was een saaie race. Niks bijzonders gebeurd toch?  :P
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 29 oktober 2017 - 22:01:47
:DMooi feestje daar in meixco ;D

Ja leuk gedaan met Hardwell en dat podium. Eindelijk meer entertainment in de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 29 oktober 2017 - 23:06:51
Was een saaie race. Niks bijzonders gebeurd toch?  :P

Klopt maar races die Verstappen wint en waarbij een coureur wereldkampioen wordt zijn toch altijd speciaal... Althans dat vind ik  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 29 oktober 2017 - 23:07:25
Citaat van: Sabai op 29 oktober 2017 - 22:01:47
:DMooi feestje daar in meixco ;D

Ja leuk gedaan met Hardwell en dat podium. Eindelijk meer entertainment in de Formule 1.

ja idd. Die nieuwe eigenaars doen het meer dan goed hoor

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 22:09:34
Citaat van: Wings op 29 oktober 2017 - 22:00:01https://pbs.twimg.com/media/DNVB2DxWsAEcJh8.jpg:large
Ik wil nog best geloven dat hij even snap oversteer had en dus een correctie moest maken. Dat het dus niet opzettelijk was. Zo'n beschuldiging vind ik nogal verregaand wanneer de bewijslast klein is.

Maar opzettelijk of niet, het was wel 'causing a collision' en volgens het FIA-beleid van dit seizoen moeten die worden bestraft als één coureur volledig of overwegend de schuldige was. En dat was hier toch duidelijk het geval, en met grote schade voor Hamilton.

Het is een beetje zeuren om niks want de titel is toch binnen voor Hamilton, maar mij lijkt het toch duidelijk dat ze Vettel een cadeautje hebben gegeven om de strijd niet helemáál te beslechten. Regelneef die ik ben, vind ik dat toch een beetje kwalijk...
bij de start gelden andere regels, althans, ze worden minder strikt gehanteerd. Als je een echte regelneef bent moet je dat weten. Het was een klein tikje met grote gevolgen voor beiden. Ze hadden Vettel ook gerust 10 seconden straf kunnen geven, dat had weinig invloed gehad. Grappig dat je Hamilton zn beschuldiging afkeurt en dan vervolgens zelf met zoiets op de proppen komt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2017 - 22:33:33
Vettel heeft echt niet als een groot kampioen gereden dit seizoen. Maar dat kan ook gebeuren. Waar was Hamilton in 2011 en waar is hij nu? Wat een enorm verschil. Soms zit je gewoon in het hoekje waar de klappen vallen, en daar zit Vettel de voorbije 6 maanden (sinds Bakoe eigenlijk). Ik schrijf hem nog niet af.

De laatste keer dat ik hem als kampioen zag rijden, dateert wel alweer van zijn laatste titel in 2013. Dus het wordt wel tijd.

En volgend seizoen kan echt alle kanten uit. Voor het eerst in 3 jaar kan ik niet aan het eind van het seizoen met enig vertrouwen zeggen welk team volgend seizoen de titel(s) zal binnenrijven. Red Bull en Mercedes lijken zeker van de partij te zullen zijn, Ferrari waarschijnlijk ook en ik zou zelfs McLaren niet volledig willen uitsluiten (al hebben ze duidelijk minder kans dan de andere drie).
qua snelheid zat ie er het hele jaar goed bij en daar begint het toch mee. Verder zijn er nog genoeg verbeterpunten, maar dit jaar was het gewoon net ff teveel op de tenen lopen. Je kon voor de zomer al aan voelen komen dat het ergens mis zou gaan. Mensen kunnen het gaan dramatiseren (en een aantal doen dat maar al te graag), maar al met al hebben Vettel en Ferrari toch een vrij goed seizoen gedraaid waarvan je wel kunt zeggen dat de titel toch echt te hoog gegrepen was, toen Mercedes en later Hamilton hun zaakjes goed op orde hadden. Volgend jaar beter, al zijn RBR en Max dan misschien idd wel de grote uitdager. Vraag is alleen of Renault de betrouwbaarheid op orde kan krijgen, dr gingen er vandaag ook weer 4 kapot

Tuesday

Citaat van: Mickey op 29 oktober 2017 - 22:13:03
Komt alvast die voorspelling. Max gaat Brazilië en Habbie Babbie ook winnen.
valt zeker niet uit te sluiten, maar denk dat sowieso Mercedes daar wel weer wat sterker gaat zijn dan in Mexico. 1 week geleden kwalificeerde Max zich nog als 6e, dat kan in de komende races ook zo maar weer het geval zijn. Valt lastig te voorspellen hoe de verhoudingen in de komende races gaan zijn. En dat is ook wel weer eens leuk (al vrees ik dat het gewoon weer 2x Hamilton wordt).

Mickey

^Race pace is bizar. Rijdt 20 seconden weg bij Bottas en heeft relatief rustig aan gedaan.

Credits voor Renault ook, jammer van het uitvallen van Ricciardo. RBR mag Renault ook wel loven nu trouwens, successen bouw je ook samen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 30 oktober 2017 - 08:50:52
^Race pace is bizar. Rijdt 20 seconden weg bij Bottas en heeft relatief rustig aan gedaan.

Credits voor Renault ook, jammer van het uitvallen van Ricciardo. RBR mag Renault ook wel loven nu trouwens, successen bouw je ook samen.
ja, maar wel op een baan waar Mercedes in kwalificatie al een halve seconde tekort kwam. Ik verwacht niet dat dat op de komende banen zo maar weer gebeurd. Verder is Bottas qua racepace sowieso geen geweldenaar. Wat betreft Renault; daar betalen ze 25 miljoen euro per jaar voor en er gingen er vielen er gisteren weer 4 uit. Ik zou erg voorzichtig zijn met lovende woorden. Het is nog steeds zeer matig wat ze afleveren.