Grand Prix van Amerika 2017

Gestart door Mickey, 20 oktober 2017 - 10:37:01

« vorige - volgende »

Mickey

#60
Over conspiracy gesproken. Weet Niki Lauda dingen die wij niet weten? 8)

Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 11:59:15
Je haalt de jongen wel uit het woonwagenkamp, maar het woonwagenkamp niet uit de jongen. :D

Moet inderdaad beter op gecoacht worden door zijn management.
vorig jaar heette het nog 'in diskrediet brengen van de sport'. Nu hoor je er niemand over. Over inconsequent gesproken.

Mickey

Een complete tirade op de boordradio van een viervoudig WK van een jaar of dertig wordt eenmaal anders beoordeeld dan een Hollands onderonsje met een jonge hond wiens bot is afgepakt achteraf. Desalniettemin niet goed hoor, van Verstappen, laat dat duidelijk zijn.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 12:15:57
Een complete tirade op de boordradio van een viervoudig WK van een jaar of dertig wordt eenmaal anders beoordeeld dan een Hollands onderonsje met een jonge hond wiens bot is afgepakt achteraf. Desalniettemin niet goed hoor, van Verstappen, laat dat duidelijk zijn.
het ging enkel om het zinnetje 'fuck off, Charlie', de rest van de tirade was Vettel zn goed recht. Verstappen zet daar mongool en idioot tegenover. Ik vind dat eerlijk gezegd nog wel een stuk verder gaan. En aangezien er vorig jaar is aangegeven dat het in toekomst niet meer onbestraft blijft en Verstappen en Connoly in tegenstelling tot Charlie en Vettel niet door 1 deur kunnen denk ik ook niet dat Verstappen hier mee weg gaat komen. Vettel maakte daarnaast ook nog eens direct na de race zijn excuses, die heb ik van Max ook nog niet gehoord.

Sabai

Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 09:22:46
Waarom dan onzin, Sabai?

Omdat ik hem op de beelden die ik gezien heb hem idd vol over de curb zie gaan maar net niet over de witte lijn.

Wings

#65
Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 08:50:36
Max sneed de bocht af, vier wielen buiten de baan. Daar kan je lang of kort over praten, het mág gewoon niet. Feitelijk is de straf dus terecht. Als de wedstrijdleiding echter consistent was geweest dan hadden ze hier het hele weekend voor straffen uit kunnen delen. Dat ze dat niet deden en op een cruciaal moment in de wedstrijd wel, is de bron van alle frustratie. Hadden ze daar namelijk wel het hele weekend streng op toegezien, dan was er nu niet zo veel ophef over.

Soms kan je er ook voor kiezen om een terechte straf niet uit te delen. Dat hadden ze hier beter kunnen doen denk ik, omwille van de sport.

Je bedoelt volgens de letters van de wet. Ik noem dat wel eens de flitspaal-methode of denkwijze. Dan bestaat er alleen goed of fout en zit er niks tussen. Als je zo een reglement moet handhaven zul je deze tot op detailniveau moeten uitwerken. Dan wordt een het onoverzichtelijk en onleesbaar.

Edit: Woordelijke aanpassing.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2017 - 12:24:18
Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 12:15:57
Een complete tirade op de boordradio van een viervoudig WK van een jaar of dertig wordt eenmaal anders beoordeeld dan een Hollands onderonsje met een jonge hond wiens bot is afgepakt achteraf. Desalniettemin niet goed hoor, van Verstappen, laat dat duidelijk zijn.
het ging enkel om het zinnetje 'fuck off, Charlie', de rest van de tirade was Vettel zn goed recht. Verstappen zet daar mongool en idioot tegenover. Ik vind dat eerlijk gezegd nog wel een stuk verder gaan. En aangezien er vorig jaar is aangegeven dat het in toekomst niet meer onbestraft blijft en Verstappen en Connoly in tegenstelling tot Charlie en Vettel niet door 1 deur kunnen denk ik ook niet dat Verstappen hier mee weg gaat komen. Vettel maakte daarnaast ook nog eens direct na de race zijn excuses, die heb ik van Max ook nog niet gehoord.

Je negeert de context.

Mickey

Citaat van: Sabai op 23 oktober 2017 - 12:38:21
Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 09:22:46
Waarom dan onzin, Sabai?

Omdat ik hem op de beelden die ik gezien heb hem idd vol over de curb zie gaan maar net niet over de witte lijn.


Wings

Citaat van: robbert op 23 oktober 2017 - 10:39:05
heeft er iemand gezien hoe hamilton startte? Dat was zo een beetje te vergelijken met de start van vettel in singapore  ;)

Alleen iets minder scherp en beter uitgevoerd.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 12:42:14
Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2017 - 12:24:18
Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 12:15:57
Een complete tirade op de boordradio van een viervoudig WK van een jaar of dertig wordt eenmaal anders beoordeeld dan een Hollands onderonsje met een jonge hond wiens bot is afgepakt achteraf. Desalniettemin niet goed hoor, van Verstappen, laat dat duidelijk zijn.
het ging enkel om het zinnetje 'fuck off, Charlie', de rest van de tirade was Vettel zn goed recht. Verstappen zet daar mongool en idioot tegenover. Ik vind dat eerlijk gezegd nog wel een stuk verder gaan. En aangezien er vorig jaar is aangegeven dat het in toekomst niet meer onbestraft blijft en Verstappen en Connoly in tegenstelling tot Charlie en Vettel niet door 1 deur kunnen denk ik ook niet dat Verstappen hier mee weg gaat komen. Vettel maakte daarnaast ook nog eens direct na de race zijn excuses, die heb ik van Max ook nog niet gehoord.

Je negeert de context.
ja, tuurlijk. Een f1 coureur is een f1 coureur, die moet je allemaal op dezelfde manier beoordelen. Voor de duidelijkheid, voor mij zou een excuus volstaan, maar ik bang dat hij het net tegen de verkeerde persoon heeft gezegd. Charlie staat veel meer tussen die gasten in, is een vriendelijke man en kan wel tegen een stootje. Die Conolly lijkt me precies het tegenovergestelde.

Tuesday

Citaat van: Wings op 23 oktober 2017 - 12:56:23
Citaat van: robbert op 23 oktober 2017 - 10:39:05
heeft er iemand gezien hoe hamilton startte? Dat was zo een beetje te vergelijken met de start van vettel in singapore  ;)

Alleen iets minder scherp en beter uitgevoerd.
het verschil is vooral dat er geen derde auto naast zat. In Monza hetzelfde. En Alonso deed in 2010 in Singapore het misschien nog wel een tikje feller dan Vettel dit jaar. Vettel deed niks uitzonderlijks in Singapore. Part of racing, niks meer niks minder.

Wings

#71
Citaat van: Matthijs op 23 oktober 2017 - 11:22:09
Vind ik eigenlijk niet zo relevant als ik eerlijk ben. Buiten de lijn rijden is wat anders als buiten de lijn inhalen.

De nadruk ligt op het voordeel van bijvoorbeeld het afsnijden van een bocht. In de praktijk plaats je het in het juiste perspectief. Dat gebeurde ook Bij Hamilton en Rosberg in Mexico. Soms dwingt een situatie een rijder om uit te wijken. Zo ook bij Max. Hij anticipeerde op het naar binnen snijden van Kimi en had op dat moment al meer snelheid. Hij zou Kimi hoe dan ook hebben gepakt. Doordat Kimi hem alsnog ziet en ruimte biedt ontstaat een vertekend beeld.

Ik vond het een fair and square gevecht dat zonder tussenkomst van de wedstrijdleiding beslecht had kunnen worden. Overigens complimenten voor de Fin die sportieve ruimte bood toen hij zag dat Max er zat. Racen in optima forma, om je vingers bij af te likken. In het verlengde daarvan heb ik -geheel los van het inconsequent optreden van de wedstrijdleiding- wel moeite met de tijdstraf. Ik kan hem best plaatsen maar als ik uitzoom en kijk naar het grote geheel vond ik het meer terecht dit onbestraft te laten. Het feit dat de boel direct na de race ontploft op internationaal niveau sterkt mij  in dit standpunt - zonder het als feit te bestempelen.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2017 - 13:18:44
Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 12:42:14
Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2017 - 12:24:18
Citaat van: Mickey op 23 oktober 2017 - 12:15:57
Een complete tirade op de boordradio van een viervoudig WK van een jaar of dertig wordt eenmaal anders beoordeeld dan een Hollands onderonsje met een jonge hond wiens bot is afgepakt achteraf. Desalniettemin niet goed hoor, van Verstappen, laat dat duidelijk zijn.
het ging enkel om het zinnetje 'fuck off, Charlie', de rest van de tirade was Vettel zn goed recht. Verstappen zet daar mongool en idioot tegenover. Ik vind dat eerlijk gezegd nog wel een stuk verder gaan. En aangezien er vorig jaar is aangegeven dat het in toekomst niet meer onbestraft blijft en Verstappen en Connoly in tegenstelling tot Charlie en Vettel niet door 1 deur kunnen denk ik ook niet dat Verstappen hier mee weg gaat komen. Vettel maakte daarnaast ook nog eens direct na de race zijn excuses, die heb ik van Max ook nog niet gehoord.

Je negeert de context.
ja, tuurlijk. Een f1 coureur is een f1 coureur, die moet je allemaal op dezelfde manier beoordelen.


Voor de duidelijkheid, voor mij zou een excuus volstaan, maar ik bang dat hij het net tegen de verkeerde persoon heeft gezegd. Charlie staat veel meer tussen die gasten in, is een vriendelijke man en kan wel tegen een stootje. Die Conolly lijkt me precies het tegenovergestelde.

Neemt niet weg dat men Max eerder iets op het gebied van zijn uitlatingen zal vergeven dan Vettel. Om eerder genoemde redenen.

Ik denk dat er dit keer wel een excuus komt. Heeft misschien nog even tijd nodig. Deze reactie is niet in lijn met zijn geestelijke ontwikkeling van de laatste tijd.

Wings

Het is niet met elkaar te vergelijken. Het vermakelijke bij Seb was dat hij als eerste slachtoffer werd van een regel waarvan hij nota bene ambassadeur was. Met brandende fakkels en hooivorken liep hij schreeuwend voorop. Het zou en moest veranderd worden. De race dat de regel wordt ingevoerd is het niemand minder dan Seb zelf die een stuurbeweging maakt in de remzone nadat hij zo boos was dat hij even vergat dat Ricciardo achter hem reed. De straf die hem boven het hoofd hing was koren op zijn molen. Wat was-ie boos! Seb kwam onder zware kritiek te staan. Op internationaal niveau maar zelfs Ferrari-beminnend Italië had er geen goed woord voor over. Iets heel anders is nu gaande.

Wings

Overigens vind ik dat de FIA een onderzoek mag starten tegen Garry Connely. Hij heeft vaker een afwijkende mening over Max. Subjectiviteit hoort niet thuis bij de handhavers van het reglement.