Grand Prix van Amerika 2017

Gestart door Mickey, 20 oktober 2017 - 10:37:01

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Mickey op 26 oktober 2017 - 06:12:17
https://www.telegraaf.nl/sport/929346/fia-steward-salo-met-dood-bedreigd-vanuit-nederland

Je zou je er haast voor schamen om Nederlandse raceliefhebber te zijn. Manmanman.
en dan hebben we het nog maar over Salo; t is voor Connely te hopen dat ie geen openbare accounts oid heeft.

C.G. de Beaufort

Dat  kan je verwachten. Er zijn altijd wat gasten die zich over de streep van een normale reactie zetten. Eigenlijk, niks bijzonders, leef er mee...

Groet,

C.G. de Beaufort





Mickey

Voor mij is dit anders vrij nieuw in deze sport hoor.

robbert

ja voor mij ook. Maar het gebeurd in de voetbal ook, kan door de pers uitvergroot zijn. En als het maar bij bedreigingen blijven, is er niks aan de hand. Zijn gewoon een stelletje slechte verliezers

Pancake Shield

Citaat van: Mickey op 26 oktober 2017 - 10:07:17
Voor mij is dit anders vrij nieuw in deze sport hoor.

Er is een reden dat het Verstappen-hooligans ook wel genoemd worden. In de tijd van Jos Verstappen was dit namelijk vrij normaal. Tom Walkinshaw heeft ondergedoken gezeten toen hij het contract van Verstappen afgebroken heeft. En afgelopen jaar op Spa heb ik van verschillende mensen te horen gekregen dat Verstappen-supporters zich echt schandalig gedragen hebben richting supporters van andere coureurs. Gooien met dingen, schelden, intimideren etc. Begrijp me niet verkeerd ik ga niet zeggen dat Verstappen hier schuld aan heeft, al zou het hem wel sieren als hij hier iets over zegt en het veroordeelt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: robbert op 26 oktober 2017 - 10:58:04
En als het maar bij bedreigingen blijven, is er niks aan de hand.

Ik ben absoluut geen moraalridder, maar hier ben ik het niet mee eens. Elke bedreiging gaat te ver. Neanderthalers zijn het.

Vind het nou ook niet direct een taak voor Max om het een halt toe te roepen, Pannenkoekschild. Eerst iemand een idioot en mongool noemen en dan afwijzend staan tegenover bedreigingen aan zijn adres is niet heel geloofwaardig. Eerst misschien maar excuses maken en daarna je hooligan-fans terecht wijzen zou wel een idee zijn.

matthias1987

Citaat van: Mickey op 26 oktober 2017 - 11:25:28
Citaat van: robbert op 26 oktober 2017 - 10:58:04
En als het maar bij bedreigingen blijven, is er niks aan de hand.

Ik ben absoluut geen moraalridder, maar hier ben ik het niet mee eens. Elke bedreiging gaat te ver. Neanderthalers zijn het.

Vind het nou ook niet direct een taak voor Max om het een halt toe te roepen, Pannenkoekschild. Eerst iemand een idioot en mongool noemen en dan afwijzend staan tegenover bedreigingen aan zijn adres is niet heel geloofwaardig. Eerst misschien maar excuses maken en daarna je hooligan-fans terecht wijzen zou wel een idee zijn.
ik ben er ook niet mee eens, met robbert. Je mag niemand bedreigen, ook al meen je het niet. Je weet nooit wat je psychologisch doet met die persoon. Hetgeen die nederlandse fans doen, is 100% fout en dat noem ik dus geen echte supporters van verstappen. Maar Verstappen mag zelf ook niemand uitmaken voor mongool, toont een beetje aan dat hij een slechte verliezer is, aangezien hij zich niet wil excuseren....

Robbert65

Citaat van: robbert op 26 oktober 2017 - 10:58:04
ja voor mij ook. Maar het gebeurd in de voetbal ook, kan door de pers uitvergroot zijn. En als het maar bij bedreigingen blijven, is er niks aan de hand. Zijn gewoon een stelletje slechte verliezers

Dat kun je niet menen? Iemand bedreigen is overigens ook gewoon hartstikke strafbaar...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Los van strafbaar of niet, ik kots ervan dat in de tijd van social media iedereen maar zonder nadenken hun verbale diarree denkt te moeten uiten. Prima dat je een mening hebt, maar moet die per sé geuit worden? Of zou je niet even eerst tot 10 (of 100) tellen voordat je het op internet stort?

Mickey

Inderdaad, beperk je lekker tot een besloten forum. ;D






;)

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 oktober 2017 - 15:16:20
In 28 races was Connelly géén Steward en heeft Verstappen geen enkele keer een penalty gehad. Connelly heeft in die periode 11 races steward mogen spelen. Max heeft er daar 8 van uitgereden. Van de uitgereden races kreeg hij 5 keer een penalty van Connelly:

2015 Abu Dhabi: track limits (5s + 1p)
2015 Abu Dhabi: blue flag (drive through + 2p)
2016 Mexico: track limits (5s + 1p)
2017 Hongarije: botsing 1e ronde Ric (10s + 2p)
2017 US: track limits (5s +1p)

Groet,

C.G. de Beaufort

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/78goei/steward_connoly_vs_verstappen_something_fishy/

Jozef

Het stemt mij tevreden dat er op Reddit mensen zitten die nuchter kunnen concluderen dat Connely tegen iederéén streng is, en zich dus niet in een slachtofferrol wentelen alsof Verstappen geviseerd wordt.

Wat mij betreft mag hij best streng zijn, zolang hij maar consistent is. In het voetbal heb je ook strenge en minder strenge scheidsrechters, daar doe je weinig aan.

Pancake Shield

Wat mij overigens ook verschrikkelijk irriteert is dat na dit bericht de social media en dergelijke ineens uitbarst met het feit dat mensen denken dat Salo aan het liegen is. Mensen denken dat hij de aandacht wil afleiden. Daarom vind ik deze situatie zo belachelijk...ze geven Nederlandse fans ook gewoon een slechte naam. Ik heb echt plaatsvervangende schaamte onderhand.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

De afkeer tegen Max-fans is minstens zo groot, structureel, kortzichtig en beschamend als de liefde voor de rijder. Ruimte voor oprechte opinie is er niet. Je krijgt direct een stempel. Laat me denken aan de Schumacher-periode: You love him or you hate him. Daar tussen zit niks. Nederland en België heeft nu eenmaal een klaagcultuur. Moeten overal wat van vinden en hebben een uitgesproken mening. Samenpakken, liefhebben, fan zijn en genieten kan gewoon niet. Ergeren en discussiëren zit teveel in ons systeem.


robbert

Citaat van: Wings op 27 oktober 2017 - 00:43:15
De afkeer tegen Max-fans is minstens zo groot, structureel, kortzichtig en beschamend als de liefde voor de rijder. Ruimte voor oprechte opinie is er niet. Je krijgt direct een stempel. Laat me denken aan de Schumacher-periode: You love him or you hate him. Daar tussen zit niks. Nederland en België heeft nu eenmaal een klaagcultuur. Moeten overal wat van vinden en hebben een uitgesproken mening. Samenpakken, liefhebben, fan zijn en genieten kan gewoon niet. Ergeren en discussiëren zit teveel in ons systeem.

ja idd, en dat vind ik persoonlijk zeer spijtig