Gasly wel/Gasly niet

Gestart door Pancake Shield, 09 oktober 2017 - 15:12:38

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Ter herinnering op zijn eerste seizoen in 2017 :

In 2017 maakte De Vries de overstap naar het hernieuwde Formule 2-kampioenschap, waarin hij voor het team Rapax rijdt. Hij won op het Circuit de Monaco zijn eerste race in het kampioenschap. Daarnaast behaalde hij nog een podiumplaats op het Baku City Circuit en behaalde een dubbel podium op de Hungaroring...

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 11 oktober 2017 - 12:06:18
Ter herinnering op zijn eerste seizoen in 2017 :

In 2017 maakte De Vries de overstap naar het hernieuwde Formule 2-kampioenschap, waarin hij voor het team Rapax rijdt. Hij won op het Circuit de Monaco zijn eerste race in het kampioenschap. Daarnaast behaalde hij nog een podiumplaats op het Baku City Circuit en behaalde een dubbel podium op de Hungaroring...

Groet,

C.G. de Beaufort
En hij werd in zijn debuutseizoen in de autosport direct vijfde in het FR2.0-kampioenschap, ruim voor zijn teamgenoot Pierre Gasly (om maar even on-topic te worden ;)). Alleen is de afgelopen jaren zijn ster wel wat gedoofd. Ik zie hem niet meer aan de bak komen bij McLaren en bij Toro Rosso (ontopic) zie ik het al helemaal niet.

P.S. Wat betekent het eerste seizoen in 2017? ;)

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

BMW.WilliamsF1

Nou, nog niet bevestigd door het team. Maar wss skipt ie idd Austin. Alleen wie zal hem vervangen? De naam van Buemi gaat al rond iig.

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Zat in de lichting van Bourdais, Buemi en co. Toen al te licht gebleken dus na 10 jaar nog maar eens proberen.

Sabai

#22
Ze hebben niks beters denk ik. Kvyat is ook die geen topper is mag ook nog blijven. Ik vind sainz trouwens dit jaar ook tegenvallen ik denk de Hulk weinig moeite met hem zal hebben. Ocon das een goeie.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 14 oktober 2017 - 10:14:21
Ze hebben niks beters denk ik. Kvyat is ook die geen topper is mag ook nog blijven. Ik vind sainz trouwens dit jaar ook tegenvallen ik denk de Hulk weinig moeite met hem zal hebben. Ocon das een goeie.
Als zowel Sainz als Kvyat dit jaar zouden tegenvallen dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. Misschien zijn ze wel allebei goed.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 14 oktober 2017 - 11:18:13
Citaat van: Sabai op 14 oktober 2017 - 10:14:21
Ze hebben niks beters denk ik. Kvyat is ook die geen topper is mag ook nog blijven. Ik vind sainz trouwens dit jaar ook tegenvallen ik denk de Hulk weinig moeite met hem zal hebben. Ocon das een goeie.
Als zowel Sainz als Kvyat dit jaar zouden tegenvallen dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. Misschien zijn ze wel allebei goed.
als ik naar de stand kijk zie ik Sainz toch keurig op plek 9 staan, met 48 punten tegenover 4 voor Kvyat. Wel zitten er nog te veel slechte races tussen. Lastig inschatten hoe hij het tov Hulkenberg gaat doen en hoe snel Sainz aan de auto kan wennen. Ik denk dat hij het Hulkenberg wel eens heel lastig kan gaan maken.


Wings

Citaat van: Sabai op 14 oktober 2017 - 10:14:21
Ze hebben niks beters denk ik. Kvyat is ook die geen topper is mag ook nog blijven. Ik vind sainz trouwens dit jaar ook tegenvallen ik denk de Hulk weinig moeite met hem zal hebben. Ocon das een goeie.

Meen je dat serieus? Sainz heeft 48 punten en staat in de top 10 (P9). Kvyat staat 19de met 4 punten en moet zelfs Wehrlein in de inferieure Sauber punttechnisch voor zich dulden. Het kwalificatieduel is ook beslist in het voordeel van Sainz.

Sabai

Citaat van: Wings op 14 oktober 2017 - 19:55:24
Citaat van: Sabai op 14 oktober 2017 - 10:14:21
Ze hebben niks beters denk ik. Kvyat is ook die geen topper is mag ook nog blijven. Ik vind sainz trouwens dit jaar ook tegenvallen ik denk de Hulk weinig moeite met hem zal hebben. Ocon das een goeie.

Meen je dat serieus? Sainz heeft 48 punten en staat in de top 10 (P9). Kvyat staat 19de met 4 punten en moet zelfs Wehrlein in de inferieure Sauber punttechnisch voor zich dulden. Het kwalificatieduel is ook beslist in het voordeel van Sainz.

Tegenover zijn teamgenoot wel. Maar heb hem veel foutjes zien maken dit jaar.

Wings

Dat is ook logisch. Seb maakt ook meer fouten dan in de jaren bij Red Bull, toen alles op rolletjes liep.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Pancake Shield op 14 oktober 2017 - 00:11:23
En het is inderdaad Hartley geworden: http://www.scuderiatororosso.com/en_IT/article/brendon-hartley-race-us-austin

Brendon Hartley zal tijdens zijn Formule 1-debuut tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten starten met nummer 39. Dit is één van de nummers door Toro Rosso gereserveerd voor test- en reservecoureurs.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/232461/brendon-hartley-gaat-in-austin-met-nummer-39-van-start

Oh, dat is hetzelfde als Otto Stuppacher... kennelijk doen ze niet aan bijgeloof bij TR.

Groet,

C.G. de Beaufort