grote prijs van japan

Gestart door robbert, 03 oktober 2017 - 21:53:51

« vorige - volgende »

Moet Felipe Massa met pensioen?

Ja, allang...
9 (81.8%)
Nee, hij kan Stroll nog wat leren...
0 (0%)
Helmut Marko moet niet zo huilen...
2 (18.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 16 oktober 2017 - 23:12:00

Wings


Jozef

Mercedes is terug. Vettel mag van geluk spreken dat Bottas een gridstraf heeft (en hijzelf niet). Al heb ik geen flauw idee van de racepace van de verschillende teams.

Mickey

Ben er nog niet zeker van. Zo groot is het gat niet, misschien zelfs precies het verschil tussen Q mode van MB en Ferrari.

robbert

normaalgezien zou de racepace van ferrari beter moeten zijn dan in de kwalificaties. Maar suzuka is een hoge snelheidscircuit, dus voordeel voor mercedes. Wie weet krijgen we een spannende strijd tussen vettel en hamilton.

Franky R.

Wereldtijd van Hamilton...toch zie ik hem niet zomaar wegrijden morgen.


En opvallend dat Kimi wel een nieuwe bak krijgt -en daardoor gridstraf-, maar Vettel niet? Het verschil zal wel zitten in het feit dat de bak van Vettel in de fabriek is nagekeken...

Jozef

#35
Zou best kunnen, was ook een ander soort impact. Toch verbaast het een beetje dat Kimi's bak die redelijk zachte crash niet overleefd heeft.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 07 oktober 2017 - 10:48:58
Räikkönen mag toch sowieso een nieuwe bak omdat hij in Maleisië de finish niet haalde?


Ha! Hij ging niet eens van start... ;)  ...Misschien is dat het pijnpunt.

Jozef

Nee ik vergiste mij, ik had nog niet meegekregen dat hij gecrasht was in FP3. ;D Voor de versnellingsbakkenregel geldt dat je 6 opeenvolgende weekends met één bak moet rijden, waarbij een 'weekend' alle sessies op zaterdag en zondag omvat. Op vrijdag mag je een andere bak gebruiken (dit om teams niet te ontmoedigen om veel kilometers te rijden), maar de bak waar je FP3 mee aanvangt moet je bak voor de race zijn.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 oktober 2017 - 10:48:58
Zou best kunnen, was ook een ander soort impact. Toch verbaast het een beetje dat Kimi's bak die redelijk zachte crash niet overleefd heeft.
bij Vettel brak het af als een luciferstokje, misschien was dat wel zn geluk. Crashes zoals die van kimi zijn volgens mij juist de typische crashes die funest zijn voor de versnellingsbak, een zijwaartse impact.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 07 oktober 2017 - 09:55:59
Ben er nog niet zeker van. Zo groot is het gat niet, misschien zelfs precies het verschil tussen Q mode van MB en Ferrari.
dat schijnt tov Ferrari ongeveer 0.15 te zijn (zag ik op Sky langskomn). Het gat is toch vrij groot, maar Hamilton gaf zelf in een interview ook aan dat de kwalificatie het sterkste punt van Mercedes is en dat ze zondag in de race een stapje minder zijn. En hopelijk spelen de hogere temperaturen morgen Ferrari wat meer in de kaart. Hoe dan ook is inhalen op Suzuka haast niet te doen, dus het zal bij de start of tijdens de pitstops moeten gebeuren, anders is de race ook gewoon voor Lewis.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 07 oktober 2017 - 17:54:20
Citaat van: Mickey op 07 oktober 2017 - 09:55:59
Ben er nog niet zeker van. Zo groot is het gat niet, misschien zelfs precies het verschil tussen Q mode van MB en Ferrari.
dat schijnt tov Ferrari ongeveer 0.15 te zijn (zag ik op Sky langskomn). Het gat is toch vrij groot, maar Hamilton gaf zelf in een interview ook aan dat de kwalificatie het sterkste punt van Mercedes is en dat ze zondag in de race een stapje minder zijn. En hopelijk spelen de hogere temperaturen morgen Ferrari wat meer in de kaart. Hoe dan ook is inhalen op Suzuka haast niet te doen, dus het zal bij de start of tijdens de pitstops moeten gebeuren, anders is de race ook gewoon voor Lewis.


Als de temperaturen flink stijgen, dan is het eerder Red Bull die profiteert dan Ferrari. Maar Japan is in deze periode niet echt een warm land. Ik verwacht dus redelijk koel weer. Wel droog.
http://www.gppits.net/nieuws/gp_japan_weersvoorspelling/

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2017 - 18:31:40
Citaat van: Tuesday op 07 oktober 2017 - 17:54:20
Citaat van: Mickey op 07 oktober 2017 - 09:55:59
Ben er nog niet zeker van. Zo groot is het gat niet, misschien zelfs precies het verschil tussen Q mode van MB en Ferrari.
dat schijnt tov Ferrari ongeveer 0.15 te zijn (zag ik op Sky langskomn). Het gat is toch vrij groot, maar Hamilton gaf zelf in een interview ook aan dat de kwalificatie het sterkste punt van Mercedes is en dat ze zondag in de race een stapje minder zijn. En hopelijk spelen de hogere temperaturen morgen Ferrari wat meer in de kaart. Hoe dan ook is inhalen op Suzuka haast niet te doen, dus het zal bij de start of tijdens de pitstops moeten gebeuren, anders is de race ook gewoon voor Lewis.


Als de temperaturen flink stijgen, dan is het eerder Red Bull die profiteert dan Ferrari. Maar Japan is in deze periode niet echt een warm land. Ik verwacht dus redelijk koel weer. Wel droog.
http://www.gppits.net/nieuws/gp_japan_weersvoorspelling/
kan toch zo maar 5 graden schelen met vandaag. Daarnaast kan de asfalttemperatuur nog harder oplopen als de zon flink schijnt.

robbert

ja idd, ik denk ook dat redbull sterk voor de dag zal komen. Het zal een spannende strijd zijn tussen mercedes, ferrari en redbull. Maar ik denk dat mercedes wel het voordeel heeft van de lange rechte stukken in suzuka

Wings

Zoals ik al zei is Mercedes betrouwbaarder dan Ferrari. Lewis stevent af 59 punten voorsprong.

robbert

Citaat van: Wings op 08 oktober 2017 - 07:34:37
Zoals ik al zei is Mercedes betrouwbaarder dan Ferrari. Lewis stevent af 59 punten voorsprong.

idd, mercedes is al heel het seizoen betrouwbaarder dan ferrari. Er waren anders problemen in de trainingen, waardoor ze net voor de kwalificatie nog dingen moesten veranderen aan de wagen. Maar nu komen de problemen voor in de races. Hamilton wint nu niet de titel door de fratsen van vettel, maar door de onbetrouwbaarheid van ferrari