grote prijs van japan

Gestart door robbert, 03 oktober 2017 - 21:53:51

« vorige - volgende »

Moet Felipe Massa met pensioen?

Ja, allang...
9 (81.8%)
Nee, hij kan Stroll nog wat leren...
0 (0%)
Helmut Marko moet niet zo huilen...
2 (18.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 16 oktober 2017 - 23:12:00

robbert

Voila, we zijn al geland in Japan.
Hier kan Hamilton terug zijn voorsprong vergroten op Vettel.
we kunnen bijna niet meer wachten

Wings

En Seb kan inlopen natuurlijk. Hij komt goed weg: versnellingsbak is niet stuk, geen straf voor het incident, geen straf voor het niet terugplaatsen van het stuur want niet gemeld.

Mickey

Hamilton die hopelijk nog uitvalt...  ;)

robbert

Citaat van: Mickey op 04 oktober 2017 - 07:33:08
Hamilton die hopelijk nog uitvalt...  ;)

ja idd, laten we hopen. Toch alleen voor het kampioenschap, want die is niet meer spannend, en we willen allemaal toch een spannend seizoen, toch?

Matthijs

Citaat van: Wings op 04 oktober 2017 - 07:05:51
En Seb kan inlopen natuurlijk. Hij komt goed weg: versnellingsbak is niet stuk, geen straf voor het incident, geen straf voor het niet terugplaatsen van het stuur want niet gemeld.
Waarom had hij het stuur eigenlijk meegenomen? Angst dat het zou worden gestolen door fans na de race?

FolkertE

Citaat van: robbert op 04 oktober 2017 - 12:01:09
Citaat van: Mickey op 04 oktober 2017 - 07:33:08
Hamilton die hopelijk nog uitvalt...  ;)

ja idd, laten we hopen. Toch alleen voor het kampioenschap, want die is niet meer spannend, en we willen allemaal toch een spannend seizoen, toch?
Of hopen dat RBR en Ferrari een betere auto hebben in Japan en dat Hamilton zonder problemen 5de word en Vettel 15 punten kan in lopen ;).

Met 4 races te gaan is 19 punten niet onoverbrugbaar.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2017 - 12:28:43
Citaat van: Wings op 04 oktober 2017 - 07:05:51
En Seb kan inlopen natuurlijk. Hij komt goed weg: versnellingsbak is niet stuk, geen straf voor het incident, geen straf voor het niet terugplaatsen van het stuur want niet gemeld.
Waarom had hij het stuur eigenlijk meegenomen? Angst dat het zou worden gestolen door fans na de race?
Vettel riep na de race dat zijn stuurstang was gebroken en hij het stuur er niet meer goed op kon krijgen. Hij wilde Pascal niet te lang laten wachten en was bang dat Fans het zouden stelen.
Persoonlijk vind ik het wat ongeloofwaardig.

Wat ik wel bizar vind is dat de FIA er echt niks over heeft los gelaten( Of ik heb wat gemist.). Vettel draait in mijn ogen 1 van zijn meeste opvallende seizoenen tot nu toe. En niet echt

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 04 oktober 2017 - 12:36:28
Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2017 - 12:28:43
Citaat van: Wings op 04 oktober 2017 - 07:05:51
En Seb kan inlopen natuurlijk. Hij komt goed weg: versnellingsbak is niet stuk, geen straf voor het incident, geen straf voor het niet terugplaatsen van het stuur want niet gemeld.
Waarom had hij het stuur eigenlijk meegenomen? Angst dat het zou worden gestolen door fans na de race?
Vettel riep na de race dat zijn stuurstang was gebroken en hij het stuur er niet meer goed op kon krijgen. Hij wilde Pascal niet te lang laten wachten en was bang dat Fans het zouden stelen.
Persoonlijk vind ik het wat ongeloofwaardig.

Wat ik wel bizar vind is dat de FIA er echt niks over heeft los gelaten( Of ik heb wat gemist.). Vettel draait in mijn ogen 1 van zijn meeste opvallende seizoenen tot nu toe. En niet echt
kun je een andere reden verzinnen dan, waarom hij het stuurtje mee zou nemen? het klopt iig precies met wat je op de beelden ziet.

Mickey

Zie er ook niet echt een andere reden voor. Vind de verklaring wel plausibel.

http://www.youtube.com/watch?v=a3hlnpZIQNk

Tuesday

in dit geval was het natuurlijk ook volledig zinloos. De race was over en de auto onbestuurbaar. Kom je tijdens een race stil te staan dan is het wel zo handig dat je je stuurtje terugzet en de auto eventueel weggeduwd kan worden en de race snel hervat. Puur volgens de regels moet je m dan een boete geven, maar dan handhaaf je een regel puur vanwege de regel en niet vanwege het beoogde doel.

robbert

ik denk dat er toch wel iets aan die stuurstang was hoor. Je ziet hem bij uit uitstappen (seconde 21 van filmpje), proberen om zijn stuur terug te plaatsen en daarna heeft hij hem dan gewoon in de wagen gelegd, en bij seconde 34 zie je vettel nog eens naar de wagen lopen om nog eens te proberen om zijn stuur te bevestigen. Dus dat ga je toch niet 2 keer proberen als je moedwillig je stuur niet wil bevestigen. En de FIA zal die wagen ook gezien hebben en ook zelf geprobeerd hebben en gezien hebben dat het niet lukte. Dus ik zie het probleem niet

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2017 - 15:59:51
Citaat van: FolkertE op 04 oktober 2017 - 12:36:28
Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2017 - 12:28:43
Citaat van: Wings op 04 oktober 2017 - 07:05:51
En Seb kan inlopen natuurlijk. Hij komt goed weg: versnellingsbak is niet stuk, geen straf voor het incident, geen straf voor het niet terugplaatsen van het stuur want niet gemeld.
Waarom had hij het stuur eigenlijk meegenomen? Angst dat het zou worden gestolen door fans na de race?
Vettel riep na de race dat zijn stuurstang was gebroken en hij het stuur er niet meer goed op kon krijgen. Hij wilde Pascal niet te lang laten wachten en was bang dat Fans het zouden stelen.
Persoonlijk vind ik het wat ongeloofwaardig.

Wat ik wel bizar vind is dat de FIA er echt niks over heeft los gelaten( Of ik heb wat gemist.). Vettel draait in mijn ogen 1 van zijn meeste opvallende seizoenen tot nu toe. En niet echt
kun je een andere reden verzinnen dan, waarom hij het stuurtje mee zou nemen? het klopt iig precies met wat je op de beelden ziet.
Ik kan wel een betere verzinnen, maar ik weet niet of aliens het beter of slechter maakt ;).

Maar de verklaring is wel geloofwaardig op zich, maar het voelt ook een beetje raar.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 04 oktober 2017 - 17:38:04
Ik kan wel een betere verzinnen, maar ik weet niet of aliens het beter of slechter maakt ;).

Maar de verklaring is wel geloofwaardig op zich, maar het voelt ook een beetje raar.
jij gaat toch voor een complottheorie?

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2017 - 17:49:47
Citaat van: FolkertE op 04 oktober 2017 - 17:38:04
Ik kan wel een betere verzinnen, maar ik weet niet of aliens het beter of slechter maakt ;).

Maar de verklaring is wel geloofwaardig op zich, maar het voelt ook een beetje raar.
jij gaat toch voor een complottheorie?
Jep, waarom niet?
Zou niet de eerste keer zijn dat teams valsspelen en het proberen te verbergen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 04 oktober 2017 - 19:48:49
Citaat van: Tuesday op 04 oktober 2017 - 17:49:47
Citaat van: FolkertE op 04 oktober 2017 - 17:38:04
Ik kan wel een betere verzinnen, maar ik weet niet of aliens het beter of slechter maakt ;).

Maar de verklaring is wel geloofwaardig op zich, maar het voelt ook een beetje raar.
jij gaat toch voor een complottheorie?
Jep, waarom niet?
Zou niet de eerste keer zijn dat teams valsspelen en het proberen te verbergen.
dat niet nee, maar wat valt er te verbergen aan zo'n stuurtje en wat was er gebeurd als Stroll niet tegen Vettel aan was gereden? of zit Stroll ook in het complot?