grote prijs van japan

Gestart door robbert, 03 oktober 2017 - 21:53:51

« vorige - volgende »

Moet Felipe Massa met pensioen?

Ja, allang...
9 (81.8%)
Nee, hij kan Stroll nog wat leren...
0 (0%)
Helmut Marko moet niet zo huilen...
2 (18.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 16 oktober 2017 - 23:12:00

Jozef

Citaat van: Fietser op 09 oktober 2017 - 08:55:25
Een mooie winnaar, maar vooral Verstappen maakte indruk door zijn vlijmscherpe eerste ronde en zijn aanhaken bij de leider. Wat mij echter het meeste opviel, was hoe snel deze jongeman volwassen is geworden. Niks geen hysterie omtrent achterliggers in de laatste ronde. En eerlijk toegeven dat een eventueel inhalen van Hamilton onmogelijk was. Een verademing.

Inderdaad ja. Zijn reacties na de GP van Singapore wezen ook al in die richting. Ik zie nu een Verstappen die klaar is om een titelgevecht aan te gaan. Een jaar geleden zag ik dat nog niet.

Matthijs

Ik vond het ook een verademing dat Verstappen geen fuss maakte om de achterblijvers. Gaf eerlijk toe dat hij zonder diezelfde achterblijvers ook nooit een kans had gemaakt op een inhaalactie.

Robbert65

Citaat van: Fietser op 09 oktober 2017 - 08:55:25
Van Suzuka verwacht ik nooit veel. Het is een prachtig en uitdagend circuit, maar het asfalt is smal en inhalen is - bij gelijkwaardigheid - vrijwel onmogelijk. En toch werd het een interessante race, ik zeg: 8.
Een mooie winnaar, maar vooral Verstappen maakte indruk door zijn vlijmscherpe eerste ronde en zijn aanhaken bij de leider. Wat mij echter het meeste opviel, was hoe snel deze jongeman volwassen is geworden. Niks geen hysterie omtrent achterliggers in de laatste ronde. En eerlijk toegeven dat een eventueel inhalen van Hamilton onmogelijk was. Een verademing.
Andere in het oog springende zaken waren: een Bottas die nu toch echt is verworden tot waterdrager; een Ocon die zich steeds meer als een toekomstige grootheid profileert; een Sainz die dat juist weer niet doet; een Hulkenberg die zoals zo vaak tegen hele stomme pech aanloopt; een stugge Magnussen waar Grosjean het steeds moeilijker mee heeft. Nogmaals: een interessante race.

Erg sterke samenvatting van de race in Japan, genau meine Gedanken, zoals de oosterbuur dan zegt.

Er is nog aantoe te voegen dat Ericsson langzaam maar zeker definitief terrein verliest bij Sauber, ook als zijn de eigenaren zijn sponsoren. Dat Wehrlein de bovenliggende partij is bij Sauber al is het niet met een land slide.

Grosjean zie ik ook niet zomaar terugkeren bij Haas volgend jaar, zijn contract schijnt af te lopen en hij wekt niet de indruk een stabiele factor te zijn bij Haas. Hij heeft nog vier races om dat te tonen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Haas heeft in juli al Magnussen en Grosjean bevestigd voor volgend seizoen. ;)

Robbert65

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2017 - 16:12:26
Haas heeft in juli al Magnussen en Grosjean bevestigd voor volgend seizoen. ;)
Yup, 21-7. je hebt gelijk. Nou, dan kunnen we Grosjean nog een paar keer een Haas zien afschrijven denk ik...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2017 - 09:56:25
Citaat van: Fietser op 09 oktober 2017 - 08:55:25
Een mooie winnaar, maar vooral Verstappen maakte indruk door zijn vlijmscherpe eerste ronde en zijn aanhaken bij de leider. Wat mij echter het meeste opviel, was hoe snel deze jongeman volwassen is geworden. Niks geen hysterie omtrent achterliggers in de laatste ronde. En eerlijk toegeven dat een eventueel inhalen van Hamilton onmogelijk was. Een verademing.

Inderdaad ja. Zijn reacties na de GP van Singapore wezen ook al in die richting. Ik zie nu een Verstappen die klaar is om een titelgevecht aan te gaan. Een jaar geleden zag ik dat nog niet.
een jaar geleden was ie daar ook al klaar voor. Het probleem is nu eerder dat als hij zo doorgaat niemand hem nog partij kan bieden. Klaar om mee te strijden voor het kampioenschap is hij al veel langer.

matthias1987

ja idd, hij is daar al langer klaar voor, maar had de juiste wagen daar niet voor. Ik zie nog gebeuren dat ze volgend seizoen samen met mercedes en ferrari kunnen strijden om de titel, en dan heeft verstappen wel een streepje voor. Ik vind hem persoonlijk, een betere rijstel hanteren dan vettel en hamilton.

robbert

mja, ik weet het niet, ik denk dat er ook moet rekening gehouden worden met ricciardo. Veel slechter dan verstappen is hij niet hoor

Wings

Veel slechter niet maar als hij hetzelfde materiaal heeft als Max kan hij Max niet verslaan in dezelfde omstandigheden.

C.G. de Beaufort

Japan GP 2017. De Britse WK-leider vloog zaterdag in een ronde van 1.27:31 naar de eerste startpositie. Een dag later deed hij precies 1 uur, 27 minuten en 31 seconden over de 53 ronden tellende race. Door zijn zege in de GP van Japan vergrootte Hamilton zijn voorsprong op Sebastian Vettel in de WK-stand bovendien tot 59 punten: 1 + 27 + 31 = 59...

https://www.telegraaf.nl/sport/674121/bizar-toeval-rond-zege-hamilton

Inderdaad, nogal raar.

Groet,

C,G, de Beaufort



Mickey

Inderdaad. Het einde der tijden is nabij.

Matthijs

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 oktober 2017 - 10:52:59
Japan GP 2017. De Britse WK-leider vloog zaterdag in een ronde van 1.27:31 naar de eerste startpositie. Een dag later deed hij precies 1 uur, 27 minuten en 31 seconden over de 53 ronden tellende race. Door zijn zege in de GP van Japan vergrootte Hamilton zijn voorsprong op Sebastian Vettel in de WK-stand bovendien tot 59 punten: 1 + 27 + 31 = 59...

https://www.telegraaf.nl/sport/674121/bizar-toeval-rond-zege-hamilton

Inderdaad, nogal raar.

Groet,

C,G, de Beaufort


Komt toevallig een keertje voor...knap dat iemand dat heeft opgemerkt, dat wel

Franky R.