grote prijs van japan

Gestart door robbert, 03 oktober 2017 - 21:53:51

« vorige - volgende »

Moet Felipe Massa met pensioen?

Ja, allang...
9 (81.8%)
Nee, hij kan Stroll nog wat leren...
0 (0%)
Helmut Marko moet niet zo huilen...
2 (18.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 16 oktober 2017 - 23:12:00

robbert

Citaat van: Mickey op 08 oktober 2017 - 11:46:15
Een vraag die bij me opkomt, had Max ook voor Vettel geƫindigd als zijn auto heel was gebleven? Ik denk het wel. De snelheid van Kimi was bepaald niet indrukwekkend vandaag.

ja ik denk het wel, de redbulls zijn sterk verbeterd hoor. Verstappen kon hier perfect winnen

C.G. de Beaufort

In Japan heef McLaren-coureur Fernando Alonso een waarschuwing en twee strafpunten op zijn licentie gekregen vanwege het negeren van blauwe vlaggen.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/232242/twee-strafpunten-voor-fernando-alonso-wegens-negeren-blauwe-vlaggen

Groet,

C.G. de Beaufort



Wings

Citaat van: Jozef op 08 oktober 2017 - 12:51:58
Citaat van: Wings op 08 oktober 2017 - 12:46:24Hoe dan ook, Alonso liet Lewis voorbij en sloot de deur voor Max.

Ja hij liet hem voorbij, na hem een halve ronde lang opgehouden te hebben. ;D Dus hoe dan ook, Alonso zorgde ervoor dat Verstappen eventjes in Hamiltons buurt kwam en daarna stelde hij weer orde op zaken. Ik vind het flauw om te doen alsof Alonso Verstappen een kans op winst heeft gekost, dat is gewoon echt zwaar verdraaien van de feiten.

Wat snap je niet aan het momentum wegnemen? Ik snap niet dat je het zo verschrikkelijk groot maakt. En verder heeft 'wat had kunnen gebeuren' helemaal niets te maken met feiten.

Mickey

Hij heeft in elk geval belet dat er een gevecht tussen die twee kon ontstaan.

Jozef

Citaat van: Mickey op 08 oktober 2017 - 15:21:43
Hij heeft in elk geval belet dat er een gevecht tussen die twee kon ontstaan.

Hij heeft er ook voor gezorgd dat er een gevecht tussen die twee dreigde te ontstaan.

Mickey

Dat is zoals al eerder gezegd is, inherent aan in verkeer terechtkomen. Rijders die met elkaar in gevecht zijn splijten, is van een andere orde.

Jozef

Kom op jongens, wees eens effe serieus. ::) Alonso blokkeerde Hamilton in die mate dat hij ervoor bestraft is. Dan heb je het niet over "inherent aan racen" maar over iemand die gedupeerd wordt door de overtreding van een ander. Dat is niet mijn mening, dat is een juridisch feit.

Mickey

Waar is de officiƫle uitspraak van de stewards? Daar wil ik me wel bij neerleggen.


Mickey

Tja, akkoord hoor. Maar toch zat hij Max ook in de weg. Kennelijk niet genoeg.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 08 oktober 2017 - 12:51:58
Citaat van: Wings op 08 oktober 2017 - 12:46:24Hoe dan ook, Alonso liet Lewis voorbij en sloot de deur voor Max.

Ja hij liet hem voorbij, na hem een halve ronde lang opgehouden te hebben. ;D Dus hoe dan ook, Alonso zorgde ervoor dat Verstappen eventjes in Hamiltons buurt kwam en daarna stelde hij weer orde op zaken. Ik vind het flauw om te doen alsof Alonso Verstappen een kans op winst heeft gekost, dat is gewoon echt zwaar verdraaien van de feiten.
k heb in the heat of the moment ook ff flink op Alonso lopen schelden, maar helemaal terecht is dat natuurlijk niet ;) wel mooi dat het nog ff spannend werd.

robbert

Citaat van: Tuesday op 08 oktober 2017 - 18:17:35
Citaat van: Jozef op 08 oktober 2017 - 12:51:58
Citaat van: Wings op 08 oktober 2017 - 12:46:24Hoe dan ook, Alonso liet Lewis voorbij en sloot de deur voor Max.

Ja hij liet hem voorbij, na hem een halve ronde lang opgehouden te hebben. ;D Dus hoe dan ook, Alonso zorgde ervoor dat Verstappen eventjes in Hamiltons buurt kwam en daarna stelde hij weer orde op zaken. Ik vind het flauw om te doen alsof Alonso Verstappen een kans op winst heeft gekost, dat is gewoon echt zwaar verdraaien van de feiten.
k heb in the heat of the moment ook ff flink op Alonso lopen schelden, maar helemaal terecht is dat natuurlijk niet ;) wel mooi dat het nog ff spannend werd.

wie? Verstappen? Dat kan niet, want Verstappen doet dit nooit. Het is enkel Vettel die dat kan ;) ;D ;D

Wings

Citaat van: Mickey op 08 oktober 2017 - 15:21:43
Hij heeft in elk geval belet dat er een gevecht tussen die twee kon ontstaan.

Dat ja. En wat er aan vooraf gaat boeit niks. Zonder cadeau van Bottas had Max mogelijk eerder achter Hamilton gezeten. Alonso hield de boel op en vormde een wig tussen Alonso en Verstappen waardoor hij hem het momentum ontnam. Meer dan dat zeg ik niet.

Fietser

Van Suzuka verwacht ik nooit veel. Het is een prachtig en uitdagend circuit, maar het asfalt is smal en inhalen is - bij gelijkwaardigheid - vrijwel onmogelijk. En toch werd het een interessante race, ik zeg: 8.
Een mooie winnaar, maar vooral Verstappen maakte indruk door zijn vlijmscherpe eerste ronde en zijn aanhaken bij de leider. Wat mij echter het meeste opviel, was hoe snel deze jongeman volwassen is geworden. Niks geen hysterie omtrent achterliggers in de laatste ronde. En eerlijk toegeven dat een eventueel inhalen van Hamilton onmogelijk was. Een verademing.
Andere in het oog springende zaken waren: een Bottas die nu toch echt is verworden tot waterdrager; een Ocon die zich steeds meer als een toekomstige grootheid profileert; een Sainz die dat juist weer niet doet; een Hulkenberg die zoals zo vaak tegen hele stomme pech aanloopt; een stugge Magnussen waar Grosjean het steeds moeilijker mee heeft. Nogmaals: een interessante race.

Mickey

Bottas begint wel echt blijk te geven van zijn beperkingen ja.