Maleisië: Man van de race

Gestart door FolkertE, 01 oktober 2017 - 11:40:59

« vorige - volgende »

Wie was de man van de wedstrijd.

Max Verstappen
Lewis Hamilton
Daniel Ricciardo
Sebastian Vettel
Valterie Bottas
Sergio Perez
Stoffel Vandoorne
Lance Stroll
Felippe Massa
Estaban Ocon

C.G. de Beaufort

Citaat van: robbert op 01 oktober 2017 - 15:15:28
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 12:51:35
Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang. Uiteraard verdienen Max, Vettel (niét zo handig gedurende de uitloopronde) ook een pluim.

Groet,

C.G. de Beaufort

ja en hij rijdt vettel van de baan, dus schitterend gedaan

Nee. Stroll week een beetje uit naar rechts, Vettel naar links.. De stewards beschreven het volgende :

"After a stewards meeting, it was decided that no further action was required as neither driver was fully at fault. "On the approach to Turn 5 during the slow down lap after the end of the race, Car 18 (STR) was towards the middle of the track, Car 8 (GRO) was closing from behind on the inside of Car 18 and at the same time, Car 5 (VET) overtook Car 18 on the outside and in doing so, turned in slightly towards the apex of Turn 5," read the official FIA report. "Simultaneously Car 18 was moving slight away from the apex. This resulted in contact between the left rear tyre of Car 5 and the right front tyre of Car 18."

https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/10/vettel-stroll-clash-malaysia-no-action.html

Groet,

C.G. de Beaufort




Jozef

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 15:48:34
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 13:44:22
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 12:51:35
Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang.

Volgens mij was er ook iemand die van 19 naar 4 reed en dus toch een iets grotere vooruitgang boekte.

In een veel betere auto. En met veel meer ervaring. Compleet andere context.

Dat weet ik wel, maar dat vertelde CG er dus niet bij, dus vond ik het een rare opmerking.

Tuesday

Lastig kiezen tussen Vettel en Verstappen. Vandoorne ook erg goed. En niet te vergeten, Bottas natuurlijk ;)

Sabai

#18
Ik vind deze overwinning trouwens mooier dan zijn 1e. Deze is igg op eigen snelheid gewonnen

Jozef

Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 17:26:21
Ik deze overwinning trouwens mooier dan zijn 1e. Deze is igg op eigen snelheid gewonnen
Verstappen reed een puike race en heeft deze overwinning dubbel en dik verdiend, maar wat dat laatste betreft wil ik toch heel even advocaat van de duivel spelen als dat mag: er hebben vandaag geen Ferrari's meegestreden om de zege. Als Vettel gewoon de kwalificatie had kunnen rijden, had ik het nog wel eens willen zien. ;)

Tuesday

Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 17:26:21
Ik deze overwinning trouwens mooier dan zijn 1e. Deze is igg op eigen snelheid gewonnen
tov Mercedes wel, we weten natuurlijk niet wat Ferrari had kunnen doen. k vind ze allebei mooi, bepaalde dingen zaten mee, maar hij heeft het toch zeker niet cadeau gekregen.

Fietser

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 12:34:38
Inherent aan een opmars of succes is dat het materiaal zich daarvoor leent. Dus flauw om het te nuanceren op basis van dat argument.

Bijna Cruyffiaans dit.
Wat is er zo flauw aan om (genuanceerd) te argumenteren dat ik de prestatie van Verstappen (mijn 'man van de race') op Sepang hoger inschat dan die van Vettel (waarvan ik schreef dat ik hem erg sterk vond, maar...)? Een kwestie van inzicht en/of smaak, toch? Zo zou ik persoonlijk een coureur niet al te hard afrekenen op wat hem overkomt in de uitloopronde. In die ronde is alles anders: bij de ene coureur giert de adrenaline nog door, de ander is doodop en verslapt extreem, een derde is naarstig op zoek naar losliggend rubber, weer een ander maakt zelfs zijn riemen los om beter naar het publiek te kunnen zwaaien. Als een rookie onder die omstandigheden een ervaren coureur aanrijdt - wat gebeurde - dan speelt dat bij mij nauwelijks mee in de beoordeling van de man van de race.

Van Wijk

Vettel, het incident met Stroll was mij betreft na de race.
Het zou mij overigens niets verbazen als Ferrari  zonder consequenties de auto mag repareren.

Matthijs

Vergeet ook Perez niet. Hing gister nog aan het infuus vanwege een virus en moest na de race naar de dokter. Toch zesde worden gewoon, best of the rest.

Wings

Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 17:26:21
Ik vind deze overwinning trouwens mooier dan zijn 1e. Deze is igg op eigen snelheid gewonnen

Zijn eerste was wel onder constante druk en daardoor spannend. Nu was het vooral spannend of de boel heel bleef.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 01 oktober 2017 - 17:31:36
Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 17:26:21
Ik deze overwinning trouwens mooier dan zijn 1e. Deze is igg op eigen snelheid gewonnen
tov Mercedes wel, we weten natuurlijk niet wat Ferrari had kunnen doen. k vind ze allebei mooi, bepaalde dingen zaten mee, maar hij heeft het toch zeker niet cadeau gekregen.

Maar ja, de Ferrari's deden niet mee om de overwinning. Mechanische pech is nu eenmaal onderdeel van de autosport en nu had RBR het beter voor elkaar dan Ferrari. Dus wat dat betreft vind ik dat geen valide argument. Wat als... Tja, "als", daar koop je niets voor.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 02 oktober 2017 - 17:30:05
Citaat van: Tuesday op 01 oktober 2017 - 17:31:36
Citaat van: Sabai op 01 oktober 2017 - 17:26:21
Ik deze overwinning trouwens mooier dan zijn 1e. Deze is igg op eigen snelheid gewonnen
tov Mercedes wel, we weten natuurlijk niet wat Ferrari had kunnen doen. k vind ze allebei mooi, bepaalde dingen zaten mee, maar hij heeft het toch zeker niet cadeau gekregen.

Maar ja, de Ferrari's deden niet mee om de overwinning. Mechanische pech is nu eenmaal onderdeel van de autosport en nu had RBR het beter voor elkaar dan Ferrari. Dus wat dat betreft vind ik dat geen valide argument. Wat als... Tja, "als", daar koop je niets voor.
dat geldt net zo goed voor Barcelona, daar hadden de Mercedes coureurs het niet voor elkaar. Ik wil ook helemaal niks afdoen aan Max zn zege's, juist op dit soort momenten moet je er staan en profiteren.