Maleisië: Man van de race

Gestart door FolkertE, 01 oktober 2017 - 11:40:59

« vorige - volgende »

Wie was de man van de wedstrijd.

Max Verstappen
Lewis Hamilton
Daniel Ricciardo
Sebastian Vettel
Valterie Bottas
Sergio Perez
Stoffel Vandoorne
Lance Stroll
Felippe Massa
Estaban Ocon

FolkertE

Standaard vraag: Wie was vandaag de beste?

Wings

Max. Gevolgd door Vandoorne. Zonder de domme actie van Seb was ik voor Seb gegaan.

Franky R.

Max Verstappen na onnodige pech...Maar Vandoorne zit er vlak achter.

Jozef

Vettel natuurlijk. Maar Verstappen en Vandoorne hebben ook goed gereden.

Wings

Seb heeft mogelijk zijn versnellingsbak aan gort gereden in de uitloopronde.

Fietser

Verstappen.
Vettels opmars is natuurlijk erg sterk en vooral spectaculair, maar met waarschijnlijk de snelste wagen van het veld is P4 ook weer niet zo heel uitzonderlijk.

Wings

Natuurlijk maar je moet ook het momentum omzetten naar resultaat. Een Sainz die zijn Toro Rosso ineens naar buiten laat lopen en Palmer die denkt het gevecht aan te moeten kunnen roet in het eten van de Duitser gooien. Seb reageerde daar goed op, bewaarde geduld en kalmte om vervolgens toe te slaan. Zijn opmars was indrukwekkend. Inherent aan een opmars of succes is dat het materiaal zich daarvoor leent. Dus flauw om het te nuanceren op basis van dat argument. Wat mij meer tegen de borst stoot is de actie in de uitloopronde. En nee, geen contact waarbij Seb alleen schuld heeft maar wel dingen die te te voorkomen zijn. Hij weet dat rijders in de uitloopronde andere lijnen rijden en buiten de ideale lijn rijden voor de pick-up. Gebruik dan de ruimte aan de buitenkant. Dat ontslaat Stroll natuurlijk niet van zijn plicht om in de spiegel te kijken. Dit soort dingen kun je vermijden. En als ervaren wereldkampioen moet je beter weten dan een rookie.

C.G. de Beaufort

Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang. Uiteraard verdienen Max, Vettel (niét zo handig gedurende de uitloopronde) ook een pluim.

Groet,

C.G. de Beaufort


   

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 12:51:35
Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang.

Volgens mij was er ook iemand die van 19 naar 4 reed en dus toch een iets grotere vooruitgang boekte.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 13:44:22
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 12:51:35
Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang.

Volgens mij was er ook iemand die van 19 naar 4 reed en dus toch een iets grotere vooruitgang boekte.

Oh, je bedoeld dat Ferrari hetzelfde is als de Williams? In dit geval heb jij 'gelijk'...

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:43:52
Max. Gevolgd door Vandoorne. Zonder de domme actie van Seb was ik voor Seb gegaan.

Technisch gezien was dat ná de race. ;)

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 13:53:12
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 13:44:22
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 12:51:35
Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang.

Volgens mij was er ook iemand die van 19 naar 4 reed en dus toch een iets grotere vooruitgang boekte.

Oh, je bedoeld dat Ferrari hetzelfde is als de Williams? In dit geval heb jij 'gelijk'...

Nee, ik bedoel wat er staat, namelijk dat Stroll niet de meeste vooruitgang boekte. ;D

robbert

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 12:51:35
Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang. Uiteraard verdienen Max, Vettel (niét zo handig gedurende de uitloopronde) ook een pluim.

Groet,

C.G. de Beaufort

ja en hij rijdt vettel van de baan, dus schitterend gedaan

Wings

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 13:44:22
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 12:51:35
Ik kies voor Stroll. Van de 13e op de grid, finishte als 8e. Goed gedaan van'm, hij boekte de meeste vooruitgang.

Volgens mij was er ook iemand die van 19 naar 4 reed en dus toch een iets grotere vooruitgang boekte.

In een veel betere auto. En met veel meer ervaring. Compleet andere context. 

Wings

Citaat van: Mickey op 01 oktober 2017 - 14:04:00
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 11:43:52
Max. Gevolgd door Vandoorne. Zonder de domme actie van Seb was ik voor Seb gegaan.

Technisch gezien was dat ná de race. ;)

Maar heeft dat mogelijk invloed op de startplek van de volgende race. Doel is het behalen van het kampioenschap. Als Seb direct na de race iets doet wat het negatief beïnvloedt neem ik dat mee in mijn eindoordeel. Dan is er geen maximaal resultaat gezien hij een straf meeneemt.