F1 Monocoque -- Chassis

Gestart door C.G. de Beaufort, 29 september 2017 - 14:41:36

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Omdat de motoren reeds een topic hebben, nu dus de rest. Verklaring hier :

http://youtu.be/ZElHluXXrtU

Bij deze de eerste, Pirelli voegt een 6e toe aan de banden, t.w. de extra 'ultra soft'. Het gaat pas volgend jaar in. De 'soft' zal dan 'medium' heten.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/358991/pirelli-wil-zachtere-compound-dan-ultrasoft-introduceren/

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Ik vond het leuker toen het rubber wat harder sleet. De verschillen mogen wat opgerekt worden. Geef de zachtste band maar meer grip en een kortere levensduur.

Matthijs

Valt me mog mee dat ze niet de hyper-mega-ultrasoft hebben geïntroduceerd. Belachelijk die namen.

Tuesday

de banden zijn dit jaar wel aan de harde kant. Volgens mij hebben we de harde band (oranje) maar 1 race gezien, dus logisch dat ze de boel een beetje gaan doorschuiven.

Wings

Citaat van: Matthijs op 29 september 2017 - 17:01:38
Valt me mog mee dat ze niet de hyper-mega-ultrasoft hebben geïntroduceerd. Belachelijk die namen.

Lekker boeiend Matthijs. ;)

C.G. de Beaufort


Domojamana

Maar nu Porsche met slechts 2 auto's rijdt is die mogelijkheid er niet meer.

C.G. de Beaufort

Voor 2018 moet McLaren het chassis aanpassen aan de Renault V6-motor. De nieuwe krachtbron heeft compleet andere dimensies dan de aandrijflijn van Honda. Bij Renault zitten de turbine en compressor samen in een pakket aan de achterkant van de motor. Bij Honda is de turbine voor de cilinders geplaatst, terwijl de compressor en MGU-H aan de achterzijde van het motorblok zitten. Dat heeft consequenties gehad voor het ontwerp van de MCL33. Hoofdengineer Matt Morris: "We hebben de clutch bell en de versnellingsbak opnieuw moeten ontwerpen." Bovendien zijn de radiators bij Renault anders gepositioneerd dan bij Honda. McLaren gaat voorlopig niet experimenteren en vertrouwt op de adviezen van het fabrieksteam van Renault.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/233194/mclaren-moet-de-mcl33-aanpassen-voor-renault-v6

Nieuwe complicaties voor McLaren. Maar ik hoop dat zij eruit komen. Met Toro Rosso zal dit hetzelfde zijn, ik hoop dat ze iets kunnen overnemen van Mclaren...

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort

Met ingang van 2018 bevestigt Pirelli een zesde bandencompound die erbij gaat komen voor droog weer.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/233419/officieel-pirelli-bevestigt-komst-zesde-droogweer-compound

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Ik stel voor superdupersoft of gigasoft of googolsoft.

Zes compounds, waarvan de hardste nooit wordt gebruikt en er vier de naam 'soft' mogen dragen. Wat een onzin, maak van hard gewoon extra hard en schuif de boel een compound op.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 13 november 2017 - 15:21:49
Ik stel voor superdupersoft of gigasoft of googolsoft.

Zes compounds, waarvan de hardste nooit wordt gebruikt en er vier de naam 'soft' mogen dragen. Wat een onzin, maak van hard gewoon extra hard en schuif de boel een compound op.

Of nog beter schaf de hardste af en schuif de boel op , Scheelt weer kosten.

C.G. de Beaufort

De nieuwe, zachtste compound in het assortiment van bandenleverancier Pirelli is immers niet genomineerd voor de Grands Prix van Australië, Bahrein en China.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234396/geen-hyperzacht-voor-de-eerste-drie-races-van-2018

Groet,

C.G. de Beaufort



Franky R.

Citaat van: Matthijs op 13 november 2017 - 15:21:49
Ik stel voor superdupersoft of gigasoft of googolsoft.

Zes compounds, waarvan de hardste nooit wordt gebruikt en er vier de naam 'soft' mogen dragen. Wat een onzin, maak van hard gewoon extra hard en schuif de boel een compound op.


Boterzacht?
;)

Matthijs

Ik vind het goed dat er voor 2018 een brede range is aan banden waaruit gekozen kan worden. Ik vind de namen alleen idioot, that's all.

Jozef

Ik heb een keer horen opperen dat ze die namen beter gewoon helemaal afschaffen. Breng 3 compounds mee naar elke GP en noem die tijdens dat weekend soft, medium en hard, klaar. Het maakt voor de kijker geen ene moer uit dat de "soft" in de ene race een andere soort rubber bevat dan in de volgende race.