grote prijs van maleisie

Gestart door robbert, 26 september 2017 - 10:24:04

« vorige - volgende »

robbert

er is al een topic van de pole, maar nog geen van het weekend zelf. Hier de maleisie topic

BMW.WilliamsF1

Nice en al meteen een nieuwtje. Er gaan geruchten dat Kvyat er uit gaat en dat Gasly zijn debuut gaat maken.

Jozef

Zou het niet al een tijdje aangekondigd geweest zijn als het al voor dit weekend was?

Ach, de F1-pers. Een jaar lang zich beziggehouden met "Palmer verliest volgend weekend misschien zijn zitje", maar omdat die in Singapore een keer een leuke race heeft gereden, moet het gerucht nu even over iemand anders gaan. ::)

Het is blijkbaar wel Autosport dat het nu meldt, dat maakt het al meteen een beetje geloofwaardig. :)

Matthijs

Als voor 2018 beide rijders van STR exit zijn, dan wordt er vast een plaatsje gereserveerd voor een Honda-rijder. Al is Gasly dat momenteel ook toevallig.

Jozef

Aha, het is nu dan toch officieel aangekondigd. Hebben ze toch lang mee gewacht. Ben benieuwd naar Gasly!

In Austin weer Kvyats beurt?

Sphinx

Jep, want Gasly staat in de Super Formula maar een half punt achter op Hiroaki Ishiura en het laatste weekend is een double header op Suzuka, zelfde datum als dat er in Austin wordt gereden. Staat toch leuker om volgend jaar bij STR Honda aan de slag te gaan met een titel op zak ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Om een beetje in de stemming te komen:


Jozef

Vrijdag en zaterdag lijken behoorlijk nat te worden, ook zondagochtend nog veel regen verwacht, zondagmiddag weer minder. Maar dat kan nog opschuiven. Regenweekend behoort dus zeker nog te de mogelijkheden!

robbert

ja idd, en regen in maleisie is niet zomaar gedruppel. Zorgt dus terug dat de kans op rode vlag groot word

Mickey

Heb gisteren een groot deel van die race uit 2001 nog eens gekeken. Heerlijk, het geluid, het commentaar, Ferrari extreem dominant, alles. 8)

Schumacher en Barichello vliegen er samen vanuit leidende positie af, kunnen hun weg vervolgen en dan gaan de hemelpoorten open. Dan heerlijke chaos met pitstops en safetycar. Pitstop van Barichello die ongeveer anderhalve minuut duurt, Schumacher staat dan achter hem in de pitstraat al die tijd te wachten. Paar rondes verder liggen ze gewoon weer 7 en 8. Schumacher als een warm mes door de boter terug naar de leiding en wint uiteindelijk.

Heldenrace van Josj Versjteppen die lange tijd derde en zelfs even tweede ligt, maar uiteindelijk in een brakke Arrows moet afhaken en genoegen moet nemen met P7.

Moeite van het terugkijken waard, gents. :)

FolkertE

Half jaartje geleden nog terug gekeken. Heerlijke race. Het is eventjes geleden dat we een echte regenrace hebben gehad. Singapore was nat, maar de regen was gestopt, toch?

Jozef

Wat mij vooral opvalt is een Safety Car die veel te lang buiten blijft op een opdrogende baan (het is dus niet iets van alleen de laatste jaren), en "toevallig" was Ferrari het team dat al op intermediates stond en daar dus gigantisch van profiteerde. Als die SC twee ronden eerder was binnengekomen, zoals ook was aangekondigd, dan had ze dat zomaar 20-30 seconden kunnen kosten, omdat de baan echt nog wel nat was.

Races als deze vormen de reden waarom zoveel mensen geloofden dat Ferrari werd voorgetrokken in de F1.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 september 2017 - 18:51:28
Wat mij vooral opvalt is een Safety Car die veel te lang buiten blijft op een opdrogende baan (het is dus niet iets van alleen de laatste jaren), en "toevallig" was Ferrari het team dat al op intermediates stond en daar dus gigantisch van profiteerde. Als die SC twee ronden eerder was binnengekomen, zoals ook was aangekondigd, dan had ze dat zomaar 20-30 seconden kunnen kosten, omdat de baan echt nog wel nat was.

Races als deze vormen de reden waarom zoveel mensen geloofden dat Ferrari werd voorgetrokken in de F1.
je zegt zelf al dat het nog steeds gebeurd, dus dat die ene race Ferrari 'toevallig' op intermediates stond zal er dan wel niet zoveel mee te maken hebben gehad. Als de wedstrijdleiding daar uberhaupt al weet van had. Het zijn niet persé races als deze, maar commentatoren als Martin Brundle die dergelijke theoriën de wereld in helpen. 6 rondjes SC terwijl er een heel aantal auto's weggetakelt moest worden was op zich wel redelijk te voorspellen en het was bekend dat de baan in Maleisië erg snel opdroogt. Daarnaast maakte Ferrari de keus op het allerlaatste moment, waardoor ze uiteindelijk ruim een minuut stilstonden in de pits en veel posities verloren. Sowieso had 1 rondje meer of minder ze echt geen pijn gedaan, Ferrari en met name Schumacher begonnen direct al terrein goed te maken, het totaal niet aannemelijk dat ze een ronde eerder 10 seconden zouden hebben verloren.
Mensen die willen vinden altijd wel iets om een bepaalde theorie in de wereld te helpen of te ondersteunen.

Jozef

Weerupdate, nu lijkt het erop dat FP1 en FP2 nog droog blijven, maar dat het een paar uur later hard begint te regenen en eigenlijk het hele weekend nog nat blijft... Ik hoop erop! :)

Ben wel benieuwd wat een volledig natte zaterdag en zondag zou opleveren qua verhoudingen. De Ferrari heeft er nog niet al te best uitgezien in de regen, maar misschien dat ze het onder de knie krijgen met genoeg natte vrije trainingen. Indien niet, verwacht ik dat Mercedes (of toch vooral Hamilton) de overhand zal hebben, en dat Red Bull het tweede team wordt.

Ook McLaren kan misschien nog eens serieus meestrijden om de punten.