grote prijs van singapore

Gestart door robbert, 15 september 2017 - 09:41:51

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Mickey op 16 september 2017 - 16:18:02
Voelt wel dubbel, waanzinnige prestatie van Max, maar hij geeft zelf al aan dat hij geen ideale laatste ronde kende. Door het resultaat van FP3, Q1 en Q2 heb ik echt het vermoeden dat pole erin zat.

Natuurlijk een anti-climax. Red Bull domineert de vrije trainingen en Q1 en Q2. Maar dat Ferrari en Mercedes een tandje bijzetten in Q3 is niet het meest beste bewaarde geheim. Volgens mij had Seb trouwens een slechte laatste sector in Q2. Vermoedelijk een stuurfout. Dus ik had al het donkerbruin vermoeden dat er meer in het vat zat. Het was ook te mooi om waar te zijn en niet in lijn met het seizoen, al hoopte ik natuurlijk dat de situatie Max z'n kant uit zou komen. Maar P2 is natuurlijk fantastisch, laten we dat niet vergeten. En wederom sneller dan Danny. Ik denk dat Seb, ondanks zijn pole, geen goede nacht heeft. De mannen achter hem starten doorgaans goed en hebben niets te verliezen. Voor hen staat niets op het spel en het is misschien wel de laatste keer, dit seizoen, dat zij -op eigen kracht- kunnen strijden om een overwinning.

Fietser

Anti-climax? Het is maar net voor welke kleur je bent. In de vrije trainingen was Ferrari nergens en ook in Q1 en Q2 leek het nog steeds een Red Bull-onderonsje te worden, met een mogelijke (opgeschroefde) verrassing van Hamilton. Maar ineens komt daar Vettel bovendrijven met een formidabele ronde: een climax voor iedereen met rood bloed. Het zal voor de Duitser inderdaad een pakkende start worden vanmiddag, want vanuit koppositie is in Singapore een goede regie mogelijk. En die Nederlander naast hem op de eerste rij? Die is bloedsnel en levensgevaarlijk en heeft bovendien minder te verliezen. Alhoewel...

Sabai

Max moet zich niet gaan blindstaren op de overwinning.  Eerst maar eens goed starten en de race uitrijden.

Wings

Citaat van: Fietser op 17 september 2017 - 09:24:55
Anti-climax? Het is maar net voor welke kleur je bent. In de vrije trainingen was Ferrari nergens en ook in Q1 en Q2 leek het nog steeds een Red Bull-onderonsje te worden, met een mogelijke (opgeschroefde) verrassing van Hamilton. Maar ineens komt daar Vettel bovendrijven met een formidabele ronde: een climax voor iedereen met rood bloed. Het zal voor de Duitser inderdaad een pakkende start worden vanmiddag, want vanuit koppositie is in Singapore een goede regie mogelijk. En die Nederlander naast hem op de eerste rij? Die is bloedsnel en levensgevaarlijk en heeft bovendien minder te verliezen. Alhoewel...

Ik plemp hier mijn eigen opvatting neer, niet die van anderen. Dus ja, ik vond het een anti-climax.

Wings

Citaat van: Sabai op 17 september 2017 - 10:04:53
Max moet zich niet gaan blindstaren op de overwinning.  Eerst maar eens goed starten en de race uitrijden.

De start zit er onlosmakelijk aan verbonden. Verder denk ik wel dat hij een full-focus heeft op de overwinning. Zijn enige kans op een dagsucces op eigen kracht. Hierna komt geen circuit waar Red Bull kan excelleren dus het is 'now-or-never.' Vergeet niet dat inhalen nagenoeg onmogelijk is. Max gaf zelf al te kennen dat als het niet in de eerste ronde lukt, de kans op een overwinning klein wordt. Hell ja dat hij alles op alles gaat zetten. Dat Seb maar op zijn hoede is en niet zijn kampioenschap te grabbel gooit in bocht 1.

Van Wijk

Citaat van: Sabai op 17 september 2017 - 10:04:53
Max moet zich niet gaan blindstaren op de overwinning.  Eerst maar eens goed starten en de race uitrijden.
Precies, dat zal hij zelf ook wel begrijpen hoop ik, maar ja...in het heetst van de strijd, hartslag 180, de addrenaline die  hoog oploopt ,een Ferrari naast je waarvan je weet, de eerste bocht, daarna is hij weg.......we zullen het zien.

Mickey

Eens dat hij het moet pakken als het kan voor de eerste bocht. Maar ik schat zijn winkansen ook goed in als dat niet lukt. RBR is het hele weekend al het snelste en Sebs fiat stond gisteren maximaal afgestemd. Vandaag long runs.  :)

Fietser

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 10:53:08
Citaat van: Fietser op 17 september 2017 - 09:24:55
Anti-climax? Het is maar net voor welke kleur je bent. In de vrije trainingen was Ferrari nergens en ook in Q1 en Q2 leek het nog steeds een Red Bull-onderonsje te worden, met een mogelijke (opgeschroefde) verrassing van Hamilton. Maar ineens komt daar Vettel bovendrijven met een formidabele ronde: een climax voor iedereen met rood bloed. Het zal voor de Duitser inderdaad een pakkende start worden vanmiddag, want vanuit koppositie is in Singapore een goede regie mogelijk. En die Nederlander naast hem op de eerste rij? Die is bloedsnel en levensgevaarlijk en heeft bovendien minder te verliezen. Alhoewel...

Ik plemp hier mijn eigen opvatting neer, niet die van anderen. Dus ja, ik vond het een anti-climax.

Dat begrijp ik. Maar jouw 'natuurlijk' bracht mij in verwarring.

Wings

Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 11:08:15
Eens dat hij het moet pakken als het kan voor de eerste bocht. Maar ik schat zijn winkansen ook goed in als dat niet lukt. RBR is het hele weekend al het snelste en Sebs fiat stond gisteren maximaal afgestemd. Vandaag long runs.  :)

Op een circuit waar inhalen nagenoeg onmogelijk is, heeft dat weinig om het lijf. Als Ferrari de strategie van Red Bull kopieert wordt het knap lastig voor Max om voorbij aan de Ferrari te komen. Op motorvermogen lukt het zeker niet en uitremmen? Waar dan?

Jozef

Verstappen heeft anders wel al behoorlijke inhaalraces gereden in Singapore, vooral in zijn debuutjaar geloof ik. Maar dat zullen wel vooral inhaalmanoeuvres geweest zijn op tragere auto's, als hij maar net sneller is dan de Ferrari dan zal het niet zomaar lukken.

Wings

Gaf hij zelf ook al aan. Daarnaast is bekend dat inhalen dit jaar lastiger is. Dat gezegd hebbende, het regent pijpenstelen in Singapore. Ben benieuwd of de baan nog nat is bij de start.

Sabai

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 12:06:16
Gaf hij zelf ook al aan. Daarnaast is bekend dat inhalen dit jaar lastiger is. Dat gezegd hebbende, het regent pijpenstelen in Singapore. Ben benieuwd of de baan nog nat is bij de start.

Voordeel voor max  :D

robbert

en het regent momenteel in singapore. dus nog meer kansen voor verstappen om te winnen. vettel is kansloos tegen een regenrijder in een snellere redbull. vettel zal weer klagen over de radio over hoe verstappen hem zal inhalen

Mickey

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 12:06:16
Gaf hij zelf ook al aan. Daarnaast is bekend dat inhalen dit jaar lastiger is. Dat gezegd hebbende, het regent pijpenstelen in Singapore. Ben benieuwd of de baan nog nat is bij de start.

Echt? Cool!

Citaat van: Wings op 17 september 2017 - 11:21:42
Citaat van: Mickey op 17 september 2017 - 11:08:15
Eens dat hij het moet pakken als het kan voor de eerste bocht. Maar ik schat zijn winkansen ook goed in als dat niet lukt. RBR is het hele weekend al het snelste en Sebs fiat stond gisteren maximaal afgestemd. Vandaag long runs.  :)

Op een circuit waar inhalen nagenoeg onmogelijk is, heeft dat weinig om het lijf. Als Ferrari de strategie van Red Bull kopieert wordt het knap lastig voor Max om voorbij aan de Ferrari te komen. Op motorvermogen lukt het zeker niet en uitremmen? Waar dan?

Proberen via de undercut ervoor te komen. Zie Ferrari niet als een team dat doorgaans vlot anticipeert op wat anderen doen.

robbert

ik denk dat verstappen nu hulp krijgt van de weergoden. en ferrari staat bekend om hun mindere strategieen. daar kan redbull van profiteren. word een mooie race. de vraag is, hoe laat zal hij starten want kdenk niet dat de fia de race zal laten starten in de regen