Formula 1 Gran Premio Heineken d'Italia

Gestart door Mickey, 31 augustus 2017 - 07:43:39

« vorige - volgende »

Mickey

Als hij zich na volgende race van 20 punten achterstand terugknokt en nog WK wordt, maakt hij zich onsterfelijk.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 17:28:37
Hij heeft 2016 zo al verloren. Twee jaar na mekaar is me net te veel pret voor de Hamilton-haters...
dat was slechts een deel van het verhaal. Al met al heeft ie vorig seizoen en dit seizoen toch heel wat steekjes laten vallen. Dan kan een dnf je duur komen te staan. Maar goed, laat ze het lekker op de baan uitvechten. Zou wel wat zijn als 2 titelkandidaten elke race punten kunnen scoren.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 17:41:08
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 17:28:37
Hij heeft 2016 zo al verloren. Twee jaar na mekaar is me net te veel pret voor de Hamilton-haters...

dat was slechts een deel van het verhaal. Al met al heeft ie vorig seizoen en dit seizoen toch heel wat steekjes laten vallen. Dan kan een dnf je duur komen te staan. Maar goed, laat ze het lekker op de baan uitvechten. Zou wel wat zijn als 2 titelkandidaten elke race punten kunnen scoren.

Hoe vaak is iemand wereldkampioen geworden zonder een seizoen lang een steekje te laten vallen? En hoeveel steken heeft de wereldkampioen van 2016 laten vallen? Het is allemaal onderdeel van het spel. Ook de motorplof in Maleisië is onderdeel van het spel. Maar om het iemand twee jaar na mekaar toe te wensen, dat gaat toch vrij ver?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 18:37:14
Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 17:41:08
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 17:28:37
Hij heeft 2016 zo al verloren. Twee jaar na mekaar is me net te veel pret voor de Hamilton-haters...

dat was slechts een deel van het verhaal. Al met al heeft ie vorig seizoen en dit seizoen toch heel wat steekjes laten vallen. Dan kan een dnf je duur komen te staan. Maar goed, laat ze het lekker op de baan uitvechten. Zou wel wat zijn als 2 titelkandidaten elke race punten kunnen scoren.

Hoe vaak is iemand wereldkampioen geworden zonder een seizoen lang een steekje te laten vallen? En hoeveel steken heeft de wereldkampioen van 2016 laten vallen? Het is allemaal onderdeel van het spel. Ook de motorplof in Maleisië is onderdeel van het spel. Maar om het iemand twee jaar na mekaar toe te wensen, dat gaat toch vrij ver?
nou, volgens mij hoopte Mickey op een fout van Hamilton, niet op een mechanisch defect. Ik lees dat soort dingen ook liever niet, maar t is wel eerljk. De mensen in Engeland stonden ook op de banken toen Vettel een lekke band kreeg.
En ja, de WK van 2016 liet ook veel steken vallen, dat maakt het des te pijnlijker voor Hamilton. Als ie iets scherper was geweest had ie alsnog makkelijk de titel kunnen pakken ondanks de mechanische pech.

Mickey

Valt toch niet te ontkennen, dat het leuk of spannend is om hem zich terug te zien knokken?
Het is niet dat ik hem iets naars toewens of zo. Beetje gedramatiseerde reactie van Jozef.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 04 september 2017 - 17:01:16
Zou voor het spelletje wel weer leuk zijn als Hemmie 'm in de vangrail zet of zo, in Singapore. Zachtjes hoor, gewoon een dnf'je zonder kleerscheuren. :P


Hamilton had deze drie punten nog tegoed van Hongarije.. :P

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 04 september 2017 - 23:13:44
Citaat van: Mickey op 04 september 2017 - 17:01:16
Zou voor het spelletje wel weer leuk zijn als Hemmie 'm in de vangrail zet of zo, in Singapore. Zachtjes hoor, gewoon een dnf'je zonder kleerscheuren. :P


Hamilton had deze drie punten nog tegoed van Hongarije.. :P
als Verstappen Ricciardo er niet uit had gereden was Hamilton waarschijnlijk 6e geworden. Het is maar net hoe je het wilt bekijken dus.

robbert

Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 15:03:38
Citaat van: robbert op 04 september 2017 - 13:21:50
ja maar dat had te maken met dat mercedes de banden niet begreep, maar nu begrijpen ze ook beter de banden, dus nu zijn ze helemaal compleet om hamilton terug kampioen te maken
dat was in Hongarije nog en in België kon Ferrari ook prima volgen. Ik denk dat ze een heel eind kunnen komen met die auto, alleen heeft het geen echte wapens zoals Mercedes dat wel heeft met hun extra kwalificatiesnelheid en topsnelheid op de rechte stukken. Mercedes heeft de beste papieren, maar er is nog helemaal niks beslist.

ja idd, maar in spa kon je zien dat hamilton gewoon de race kon controleren. Het verschil was nooit meer dan een seconde. En dat kan je met een wagen die de snelste is van allemaal

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 19:50:56
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 18:37:14
Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 17:41:08
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 17:28:37
Hij heeft 2016 zo al verloren. Twee jaar na mekaar is me net te veel pret voor de Hamilton-haters...

dat was slechts een deel van het verhaal. Al met al heeft ie vorig seizoen en dit seizoen toch heel wat steekjes laten vallen. Dan kan een dnf je duur komen te staan. Maar goed, laat ze het lekker op de baan uitvechten. Zou wel wat zijn als 2 titelkandidaten elke race punten kunnen scoren.

Hoe vaak is iemand wereldkampioen geworden zonder een seizoen lang een steekje te laten vallen? En hoeveel steken heeft de wereldkampioen van 2016 laten vallen? Het is allemaal onderdeel van het spel. Ook de motorplof in Maleisië is onderdeel van het spel. Maar om het iemand twee jaar na mekaar toe te wensen, dat gaat toch vrij ver?
nou, volgens mij hoopte Mickey op een fout van Hamilton, niet op een mechanisch defect. Ik lees dat soort dingen ook liever niet, maar t is wel eerljk. De mensen in Engeland stonden ook op de banken toen Vettel een lekke band kreeg.
En ja, de WK van 2016 liet ook veel steken vallen, dat maakt het des te pijnlijker voor Hamilton. Als ie iets scherper was geweest had ie alsnog makkelijk de titel kunnen pakken ondanks de mechanische pech.
Zo heel veel steken liet hij ook niet vallen. Het was vooral de mechanisch pech die hem van de titel hield. Baku natuurlijk wel, maar verder zou je hem alleen  Japanse kwalificatie en Singapore kunnen aan rekenen. En in Singapore had hij nog een weekend met prolemen met de auto.
Hij was niet foutloos, maar gezien het hele jaar zijn die foutjes niet eens onlogisch.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 september 2017 - 18:47:15
Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 19:50:56
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 18:37:14
Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 17:41:08
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 17:28:37
Hij heeft 2016 zo al verloren. Twee jaar na mekaar is me net te veel pret voor de Hamilton-haters...

dat was slechts een deel van het verhaal. Al met al heeft ie vorig seizoen en dit seizoen toch heel wat steekjes laten vallen. Dan kan een dnf je duur komen te staan. Maar goed, laat ze het lekker op de baan uitvechten. Zou wel wat zijn als 2 titelkandidaten elke race punten kunnen scoren.

Hoe vaak is iemand wereldkampioen geworden zonder een seizoen lang een steekje te laten vallen? En hoeveel steken heeft de wereldkampioen van 2016 laten vallen? Het is allemaal onderdeel van het spel. Ook de motorplof in Maleisië is onderdeel van het spel. Maar om het iemand twee jaar na mekaar toe te wensen, dat gaat toch vrij ver?
nou, volgens mij hoopte Mickey op een fout van Hamilton, niet op een mechanisch defect. Ik lees dat soort dingen ook liever niet, maar t is wel eerljk. De mensen in Engeland stonden ook op de banken toen Vettel een lekke band kreeg.
En ja, de WK van 2016 liet ook veel steken vallen, dat maakt het des te pijnlijker voor Hamilton. Als ie iets scherper was geweest had ie alsnog makkelijk de titel kunnen pakken ondanks de mechanische pech.
Zo heel veel steken liet hij ook niet vallen. Het was vooral de mechanisch pech die hem van de titel hield. Baku natuurlijk wel, maar verder zou je hem alleen  Japanse kwalificatie en Singapore kunnen aan rekenen. En in Singapore had hij nog een weekend met prolemen met de auto.
Hij was niet foutloos, maar gezien het hele jaar zijn die foutjes niet eens onlogisch.
en een reeks slechte starten. 2014 won ie op de starts, 2016 verloor ie ermee.

Sabai

Het wordt tijd dat ze net als in de wtc met succes gewicht gaan werken en 2 races van 45 min met de 2e een omgekeerde grid van de top 10. Dat zou het weer een stuk intresanter maken om te kijken i.p.v telkens dezelfde te zien winnen

Matthijs

Als diezelfde ook de beste is, dan is het misschien niet altijd interessant maar wel eerlijk. Het is entertainment maar ook een sport. De beste straffen voelt niet goed. Net alsof Usain Bolt niet meer met spikes mag rennen om het eerlijk te houden voor de concurrentie.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 05 september 2017 - 21:39:53
Als diezelfde ook de beste is, dan is het misschien niet altijd interessant maar wel eerlijk. Het is entertainment maar ook een sport. De beste straffen voelt niet goed. Net alsof Usain Bolt niet meer met spikes mag rennen om het eerlijk te houden voor de concurrentie.
mwah, het coureurskampioenschap wordt er juist eerlijker op. Als je het met atletiek wilt vergelijken dan zou je kunnen zeggen dat de Sauber coureurs op hoge hakken lopen, McLaren met laarzen, een hele hoop teams op gewone schoenen, RBR op hardloopschoenen en Ferrari en Mercedes op spikes. De verschillen mogen wat mij betreft ook wel een tikje kleiner eerlijk gezegd.

Arthur

Citaat van: Sabai op 05 september 2017 - 21:25:28
Het wordt tijd dat ze net als in de wtc met succes gewicht gaan werken en 2 races van 45 min met de 2e een omgekeerde grid van de top 10. Dat zou het weer een stuk intresanter maken om te kijken i.p.v telkens dezelfde te zien winnen

Beide voelt voor mij niet goed. Succesgewicht bedoel je strafgewicht voor de snelste? Hoe dan ook, voor- of nadeel met gewichtsverschil vind ik helemaal niets. Omgekeerde grid voelt voor mij ook niet goed. Gridstraffen door vervanging technische onderdelen ook niet. Iets moet er anders maar de huidige opties vind ik niets.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 05 september 2017 - 19:25:36
Citaat van: FolkertE op 05 september 2017 - 18:47:15
Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 19:50:56
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 18:37:14
Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 17:41:08
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 17:28:37
Hij heeft 2016 zo al verloren. Twee jaar na mekaar is me net te veel pret voor de Hamilton-haters...

dat was slechts een deel van het verhaal. Al met al heeft ie vorig seizoen en dit seizoen toch heel wat steekjes laten vallen. Dan kan een dnf je duur komen te staan. Maar goed, laat ze het lekker op de baan uitvechten. Zou wel wat zijn als 2 titelkandidaten elke race punten kunnen scoren.


Hoe vaak is iemand wereldkampioen geworden zonder een seizoen lang een steekje te laten vallen? En hoeveel steken heeft de wereldkampioen van 2016 laten vallen? Het is allemaal onderdeel van het spel. Ook de motorplof in Maleisië is onderdeel van het spel. Maar om het iemand twee jaar na mekaar toe te wensen, dat gaat toch vrij ver?
nou, volgens mij hoopte Mickey op een fout van Hamilton, niet op een mechanisch defect. Ik lees dat soort dingen ook liever niet, maar t is wel eerljk. De mensen in Engeland stonden ook op de banken toen Vettel een lekke band kreeg.
En ja, de WK van 2016 liet ook veel steken vallen, dat maakt het des te pijnlijker voor Hamilton. Als ie iets scherper was geweest had ie alsnog makkelijk de titel kunnen pakken ondanks de mechanische pech.
Zo heel veel steken liet hij ook niet vallen. Het was vooral de mechanisch pech die hem van de titel hield. Baku natuurlijk wel, maar verder zou je hem alleen  Japanse kwalificatie en Singapore kunnen aan rekenen. En in Singapore had hij nog een weekend met prolemen met de auto.
Hij was niet foutloos, maar gezien het hele jaar zijn die foutjes niet eens onlogisch.
en een reeks slechte starten. 2014 won ie op de starts, 2016 verloor ie ermee.
De slechte starts kwamen vooral door de nieuwe koppeling van Mercedes. Ook Rosberg had er veel moeite en slechte starts mee.
Mercedes heeft dit zelf ook al bevestigd.