Formula 1 Gran Premio Heineken d'Italia

Gestart door Mickey, 31 augustus 2017 - 07:43:39

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 06:59:30
De slechte starts kwamen vooral door de nieuwe koppeling van Mercedes. Ook Rosberg had er veel moeite en slechte starts mee.
Mercedes heeft dit zelf ook al bevestigd.
Rosberg had er toch een stuk minder moeite mee. Sowieso is het allemaal onderdeel van het spelletje. Lewis heeft de afgelopen jaren zo ongelofelijk veel profijt van zn materiaal gehad, maar als er eens iets mis gaat dan deugd het in eens niet meer. Hamilton zelf is gelukkig soms nog wel schuldbewust zoals in Japan waar hij de slechte start toch echt zn eigen schuld vond. En dat was nou net een key-moment in het kampioenschap, vanaf daar had Hamilton het niet meer in eigen hand.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 september 2017 - 11:26:44
Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 06:59:30
De slechte starts kwamen vooral door de nieuwe koppeling van Mercedes. Ook Rosberg had er veel moeite en slechte starts mee.
Mercedes heeft dit zelf ook al bevestigd.
Rosberg had er toch een stuk minder moeite mee. Sowieso is het allemaal onderdeel van het spelletje. Lewis heeft de afgelopen jaren zo ongelofelijk veel profijt van zn materiaal gehad, maar als er eens iets mis gaat dan deugd het in eens niet meer. Hamilton zelf is gelukkig soms nog wel schuldbewust zoals in Japan waar hij de slechte start toch echt zn eigen schuld vond. En dat was nou net een key-moment in het kampioenschap, vanaf daar had Hamilton het niet meer in eigen hand.
Rosberg had er net zoveel moeite mee als Hamilton. Australië, Duitsland, Hongarije, Amerika, China, Canada. Zijn er behoorlijk wat. Ja Lewis heeft veel profijt gehad van de auto, maar dat heeft Vettel daarvoor gehad.
Maar wie zegt dat het niet meer deugd als het eens mis gaat?
Er ging bij Hamilton het hele jaar een hele hoop mis. Australië, China, Sochi, Bahrain, Spanje, Monaco Kwalificatie, Singapore, Maleisië, Spa. Dat is nog al een lijst en noem ik nog niet eens alles.
Hamilton heeft natuurlijk ook wel wat steekjes laten vallen en is hier en daar ook wel wat schuldig geweest, maar over het geheel was het vooral de auto die hem in de steek liet.

Wings

Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 18:37:14
Citaat van: Tuesday op 04 september 2017 - 17:41:08
Citaat van: Jozef op 04 september 2017 - 17:28:37
Hij heeft 2016 zo al verloren. Twee jaar na mekaar is me net te veel pret voor de Hamilton-haters...

dat was slechts een deel van het verhaal. Al met al heeft ie vorig seizoen en dit seizoen toch heel wat steekjes laten vallen. Dan kan een dnf je duur komen te staan. Maar goed, laat ze het lekker op de baan uitvechten. Zou wel wat zijn als 2 titelkandidaten elke race punten kunnen scoren.

Hoe vaak is iemand wereldkampioen geworden zonder een seizoen lang een steekje te laten vallen? En hoeveel steken heeft de wereldkampioen van 2016 laten vallen? Het is allemaal onderdeel van het spel. Ook de motorplof in Maleisië is onderdeel van het spel. Maar om het iemand twee jaar na mekaar toe te wensen, dat gaat toch vrij ver?

Mee eens. Daarom wordt het ook tijd dat nu een ander wint. Je wenst Ferrari toch niet weer de pech dat Mercedes er na een prima seizoenstart wederom met de titel vandoor gaat?

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 20:19:41
Citaat van: Tuesday op 06 september 2017 - 11:26:44
Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 06:59:30
De slechte starts kwamen vooral door de nieuwe koppeling van Mercedes. Ook Rosberg had er veel moeite en slechte starts mee.
Mercedes heeft dit zelf ook al bevestigd.
Rosberg had er toch een stuk minder moeite mee. Sowieso is het allemaal onderdeel van het spelletje. Lewis heeft de afgelopen jaren zo ongelofelijk veel profijt van zn materiaal gehad, maar als er eens iets mis gaat dan deugd het in eens niet meer. Hamilton zelf is gelukkig soms nog wel schuldbewust zoals in Japan waar hij de slechte start toch echt zn eigen schuld vond. En dat was nou net een key-moment in het kampioenschap, vanaf daar had Hamilton het niet meer in eigen hand.
Rosberg had er net zoveel moeite mee als Hamilton. Australië, Duitsland, Hongarije, Amerika, China, Canada. Zijn er behoorlijk wat. Ja Lewis heeft veel profijt gehad van de auto, maar dat heeft Vettel daarvoor gehad.
Maar wie zegt dat het niet meer deugd als het eens mis gaat?
Er ging bij Hamilton het hele jaar een hele hoop mis. Australië, China, Sochi, Bahrain, Spanje, Monaco Kwalificatie, Singapore, Maleisië, Spa. Dat is nog al een lijst en noem ik nog niet eens alles.
Hamilton heeft natuurlijk ook wel wat steekjes laten vallen en is hier en daar ook wel wat schuldig geweest, maar over het geheel was het vooral de auto die hem in de steek liet.
ja, dat lijstje kennen we inmiddels wel. Dat je iets als de Monaco kwallificatie er uberhaupt inzet zegt al genoeg; allereerst won ie uiteindelijk met het nodige geluk en de medewerking van Rosberg de race en een paar races later liet Rosberg zien dat slechts 1 run in Q3 helemaal geen probleem is. Nogmaals, het is maar net waar je de nadruk op wilt leggen. Hij had in die auto gewoon WK moeten worden, ook al zat niet alles mee.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 06 september 2017 - 21:14:10
Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 20:19:41
Citaat van: Tuesday op 06 september 2017 - 11:26:44
Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 06:59:30
De slechte starts kwamen vooral door de nieuwe koppeling van Mercedes. Ook Rosberg had er veel moeite en slechte starts mee.
Mercedes heeft dit zelf ook al bevestigd.
Rosberg had er toch een stuk minder moeite mee. Sowieso is het allemaal onderdeel van het spelletje. Lewis heeft de afgelopen jaren zo ongelofelijk veel profijt van zn materiaal gehad, maar als er eens iets mis gaat dan deugd het in eens niet meer. Hamilton zelf is gelukkig soms nog wel schuldbewust zoals in Japan waar hij de slechte start toch echt zn eigen schuld vond. En dat was nou net een key-moment in het kampioenschap, vanaf daar had Hamilton het niet meer in eigen hand.
Rosberg had er net zoveel moeite mee als Hamilton. Australië, Duitsland, Hongarije, Amerika, China, Canada. Zijn er behoorlijk wat. Ja Lewis heeft veel profijt gehad van de auto, maar dat heeft Vettel daarvoor gehad.
Maar wie zegt dat het niet meer deugd als het eens mis gaat?
Er ging bij Hamilton het hele jaar een hele hoop mis. Australië, China, Sochi, Bahrain, Spanje, Monaco Kwalificatie, Singapore, Maleisië, Spa. Dat is nog al een lijst en noem ik nog niet eens alles.
Hamilton heeft natuurlijk ook wel wat steekjes laten vallen en is hier en daar ook wel wat schuldig geweest, maar over het geheel was het vooral de auto die hem in de steek liet.
ja, dat lijstje kennen we inmiddels wel. Dat je iets als de Monaco kwallificatie er uberhaupt inzet zegt al genoeg; allereerst won ie uiteindelijk met het nodige geluk en de medewerking van Rosberg de race en een paar races later liet Rosberg zien dat slechts 1 run in Q3 helemaal geen probleem is. Nogmaals, het is maar net waar je de nadruk op wilt leggen. Hij had in die auto gewoon WK moeten worden, ook al zat niet alles mee.
Tja, dat lijstje is gewoon een lijst met feiten. Dat jij roept dat hij gewoon kampioen had moeten worden zegt ook al weer genoeg. Ik noem gewoon alle races op waar Hamilton problemen had, of het nou vrijdag, zaterdag of zondag was maakt dan niet uit.
Er is volgens mij geen enkele kampioen die het hele jaar volledig foutloos heeft gereden. Vettel niet, Alonso niet, Schumacher niet, Senna niet.

Of had Vettel ook gewoon maar Kampioen moeten worden in 2009 of 2014 ook al zat het ff niet mee met de auto? Daarnaast kon Rosberg van af Japan gewoon 2de worden en was er geen probleem voor hem. Er waren meer weekende waar Hamilton problemen met de auto had, dan dat Hamilton fouten maakte.

Jozef

Citaat van: Wings op 06 september 2017 - 20:41:34Mee eens. Daarom wordt het ook tijd dat nu een ander wint. Je wenst Ferrari toch niet weer de pech dat Mercedes er na een prima seizoenstart wederom met de titel vandoor gaat?

Ik weet dat dit sarcastisch bedoeld is, maar een team heeft het toch echt in eigen hand hoe snel de auto is die ze bouwen. En hoe betrouwbaar. Dus voor de constructeurstitel spreek ik op dit gebied niet over geluk of pech. Voor een rijder wel, als die significant meer mechanische problemen heeft dan zijn teamgenoten dan kun je wel van pech spreken (zo ook voor Verstappen dit seizoen).

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 21:34:26
Citaat van: Tuesday op 06 september 2017 - 21:14:10
Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 20:19:41
Citaat van: Tuesday op 06 september 2017 - 11:26:44
Citaat van: FolkertE op 06 september 2017 - 06:59:30
De slechte starts kwamen vooral door de nieuwe koppeling van Mercedes. Ook Rosberg had er veel moeite en slechte starts mee.
Mercedes heeft dit zelf ook al bevestigd.
Rosberg had er toch een stuk minder moeite mee. Sowieso is het allemaal onderdeel van het spelletje. Lewis heeft de afgelopen jaren zo ongelofelijk veel profijt van zn materiaal gehad, maar als er eens iets mis gaat dan deugd het in eens niet meer. Hamilton zelf is gelukkig soms nog wel schuldbewust zoals in Japan waar hij de slechte start toch echt zn eigen schuld vond. En dat was nou net een key-moment in het kampioenschap, vanaf daar had Hamilton het niet meer in eigen hand.
Rosberg had er net zoveel moeite mee als Hamilton. Australië, Duitsland, Hongarije, Amerika, China, Canada. Zijn er behoorlijk wat. Ja Lewis heeft veel profijt gehad van de auto, maar dat heeft Vettel daarvoor gehad.
Maar wie zegt dat het niet meer deugd als het eens mis gaat?
Er ging bij Hamilton het hele jaar een hele hoop mis. Australië, China, Sochi, Bahrain, Spanje, Monaco Kwalificatie, Singapore, Maleisië, Spa. Dat is nog al een lijst en noem ik nog niet eens alles.
Hamilton heeft natuurlijk ook wel wat steekjes laten vallen en is hier en daar ook wel wat schuldig geweest, maar over het geheel was het vooral de auto die hem in de steek liet.
ja, dat lijstje kennen we inmiddels wel. Dat je iets als de Monaco kwallificatie er uberhaupt inzet zegt al genoeg; allereerst won ie uiteindelijk met het nodige geluk en de medewerking van Rosberg de race en een paar races later liet Rosberg zien dat slechts 1 run in Q3 helemaal geen probleem is. Nogmaals, het is maar net waar je de nadruk op wilt leggen. Hij had in die auto gewoon WK moeten worden, ook al zat niet alles mee.
Tja, dat lijstje is gewoon een lijst met feiten. Dat jij roept dat hij gewoon kampioen had moeten worden zegt ook al weer genoeg. Ik noem gewoon alle races op waar Hamilton problemen had, of het nou vrijdag, zaterdag of zondag was maakt dan niet uit.
Er is volgens mij geen enkele kampioen die het hele jaar volledig foutloos heeft gereden. Vettel niet, Alonso niet, Schumacher niet, Senna niet.

Of had Vettel ook gewoon maar Kampioen moeten worden in 2009 of 2014 ook al zat het ff niet mee met de auto? Daarnaast kon Rosberg van af Japan gewoon 2de worden en was er geen probleem voor hem. Er waren meer weekende waar Hamilton problemen met de auto had, dan dat Hamilton fouten maakte.
helemaal foutloos zal wellicht niemand lukken, maar als je puur naar Hamilton zelf kijkt dan was het voor zijn doen een matig seizoen. De weekenden waarin problemen met de auto Hamilton (mogelijk) punten hebben gekost zijn China, Sochi, Spa en Maleisië. Races waarin Hamilton het zelf liet liggen: Australië, Bahrein, Baku, Monza en Japan.

FolkertE

Australië was volgens Mercedes zelf ook gewoon een slippende koppeling
Bahrain was volgens Mercedes ook een slippende koppeling. Daar boven op werd hij er ook nog bijna uit gekegeld door Bottas.
Baku: Had hij het inderdaad zelf laten liggen in de kwalificatie. Maar ook in die race had hij weer een issue met de auto.
Monza: Volgens Mercedes was dat ook weer de koppeling.
Japan: Stond op water. Grootste deel van de rechter kant had een slechte start.

Ik vind het toch geloofwaardiger dat de koppeling van de Mercedes gewoon heel erg wispelturig was, dan dat een bewezen coureur en kampioen zo veel starts verprutst. Zeker als je kijkt dat het hem dit jaar nauwelijks overkomt.
Zeker als je ziet dat zijn teamgenoot ook 5 of 6 races heeft waar hij posities verliest.
2016 was niet zijn beste jaar misschien, maar hij had wel heel veel problemen met de auto, waar Rosberg dat amper had.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 07 september 2017 - 17:01:16
Australië was volgens Mercedes zelf ook gewoon een slippende koppeling
Bahrain was volgens Mercedes ook een slippende koppeling. Daar boven op werd hij er ook nog bijna uit gekegeld door Bottas.
Baku: Had hij het inderdaad zelf laten liggen in de kwalificatie. Maar ook in die race had hij weer een issue met de auto.
Monza: Volgens Mercedes was dat ook weer de koppeling.
Japan: Stond op water. Grootste deel van de rechter kant had een slechte start.

Ik vind het toch geloofwaardiger dat de koppeling van de Mercedes gewoon heel erg wispelturig was, dan dat een bewezen coureur en kampioen zo veel starts verprutst. Zeker als je kijkt dat het hem dit jaar nauwelijks overkomt.
Zeker als je ziet dat zijn teamgenoot ook 5 of 6 races heeft waar hij posities verliest.
2016 was niet zijn beste jaar misschien, maar hij had wel heel veel problemen met de auto, waar Rosberg dat amper had.
ja, volgens Mercedes had Rosberg in Monaco ook een probleem met zn auto. Als we alles wat ze daar roepen maar moeten slikken als zoete koek dan wordt het wel heel verwarrend allemaal. De start waren vorig jaar idd lastiger dan dit jaar. 2014 heeft Lewis er veel baat bij gehad, vorig jaar heeft het m veel gekost. Ik laat het hier verder bij, deze discussie is volgens mij al wel vaker gevoerd hier.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 07 september 2017 - 19:01:20
Citaat van: FolkertE op 07 september 2017 - 17:01:16
Australië was volgens Mercedes zelf ook gewoon een slippende koppeling
Bahrain was volgens Mercedes ook een slippende koppeling. Daar boven op werd hij er ook nog bijna uit gekegeld door Bottas.
Baku: Had hij het inderdaad zelf laten liggen in de kwalificatie. Maar ook in die race had hij weer een issue met de auto.
Monza: Volgens Mercedes was dat ook weer de koppeling.
Japan: Stond op water. Grootste deel van de rechter kant had een slechte start.

Ik vind het toch geloofwaardiger dat de koppeling van de Mercedes gewoon heel erg wispelturig was, dan dat een bewezen coureur en kampioen zo veel starts verprutst. Zeker als je kijkt dat het hem dit jaar nauwelijks overkomt.
Zeker als je ziet dat zijn teamgenoot ook 5 of 6 races heeft waar hij posities verliest.
2016 was niet zijn beste jaar misschien, maar hij had wel heel veel problemen met de auto, waar Rosberg dat amper had.
ja, volgens Mercedes had Rosberg in Monaco ook een probleem met zn auto. Als we alles wat ze daar roepen maar moeten slikken als zoete koek dan wordt het wel heel verwarrend allemaal. De start waren vorig jaar idd lastiger dan dit jaar. 2014 heeft Lewis er veel baat bij gehad, vorig jaar heeft het m veel gekost. Ik laat het hier verder bij, deze discussie is volgens mij al wel vaker gevoerd hier.
Mercedes heeft toegegeven dat Rosberg de banden niet op temperatuur kon krijgen en daarom zo langzaam was. Tja, we moeten natuurlijk niet alles geloven, maar sommige uitspraken zijn gewoon logisch. Als Mercedes zegt dat beide coureurs veel plaatsen hebben verloren door de koppeling, kan je er toch wel vanuit gaan dat het klopt.
2014 was anders, had er veel baat bij maar daar was niks mis met de koppeling. in 2017 wel.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 07 september 2017 - 19:11:39
Citaat van: Tuesday op 07 september 2017 - 19:01:20
Citaat van: FolkertE op 07 september 2017 - 17:01:16
Australië was volgens Mercedes zelf ook gewoon een slippende koppeling
Bahrain was volgens Mercedes ook een slippende koppeling. Daar boven op werd hij er ook nog bijna uit gekegeld door Bottas.
Baku: Had hij het inderdaad zelf laten liggen in de kwalificatie. Maar ook in die race had hij weer een issue met de auto.
Monza: Volgens Mercedes was dat ook weer de koppeling.
Japan: Stond op water. Grootste deel van de rechter kant had een slechte start.

Ik vind het toch geloofwaardiger dat de koppeling van de Mercedes gewoon heel erg wispelturig was, dan dat een bewezen coureur en kampioen zo veel starts verprutst. Zeker als je kijkt dat het hem dit jaar nauwelijks overkomt.
Zeker als je ziet dat zijn teamgenoot ook 5 of 6 races heeft waar hij posities verliest.
2016 was niet zijn beste jaar misschien, maar hij had wel heel veel problemen met de auto, waar Rosberg dat amper had.
ja, volgens Mercedes had Rosberg in Monaco ook een probleem met zn auto. Als we alles wat ze daar roepen maar moeten slikken als zoete koek dan wordt het wel heel verwarrend allemaal. De start waren vorig jaar idd lastiger dan dit jaar. 2014 heeft Lewis er veel baat bij gehad, vorig jaar heeft het m veel gekost. Ik laat het hier verder bij, deze discussie is volgens mij al wel vaker gevoerd hier.
Mercedes heeft toegegeven dat Rosberg de banden niet op temperatuur kon krijgen en daarom zo langzaam was. Tja, we moeten natuurlijk niet alles geloven, maar sommige uitspraken zijn gewoon logisch. Als Mercedes zegt dat beide coureurs veel plaatsen hebben verloren door de koppeling, kan je er toch wel vanuit gaan dat het klopt.
2014 was anders, had er veel baat bij maar daar was niks mis met de koppeling. in 2017 wel.

Rosberg zag ik prima starts maken. Dus met die koppeling zal weinig mis mee zijn geweest. Zal eerder aan Lewis zelf gelegen hebben.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 07 september 2017 - 19:11:39
Citaat van: Tuesday op 07 september 2017 - 19:01:20
Citaat van: FolkertE op 07 september 2017 - 17:01:16
Australië was volgens Mercedes zelf ook gewoon een slippende koppeling
Bahrain was volgens Mercedes ook een slippende koppeling. Daar boven op werd hij er ook nog bijna uit gekegeld door Bottas.
Baku: Had hij het inderdaad zelf laten liggen in de kwalificatie. Maar ook in die race had hij weer een issue met de auto.
Monza: Volgens Mercedes was dat ook weer de koppeling.
Japan: Stond op water. Grootste deel van de rechter kant had een slechte start.

Ik vind het toch geloofwaardiger dat de koppeling van de Mercedes gewoon heel erg wispelturig was, dan dat een bewezen coureur en kampioen zo veel starts verprutst. Zeker als je kijkt dat het hem dit jaar nauwelijks overkomt.
Zeker als je ziet dat zijn teamgenoot ook 5 of 6 races heeft waar hij posities verliest.
2016 was niet zijn beste jaar misschien, maar hij had wel heel veel problemen met de auto, waar Rosberg dat amper had.
ja, volgens Mercedes had Rosberg in Monaco ook een probleem met zn auto. Als we alles wat ze daar roepen maar moeten slikken als zoete koek dan wordt het wel heel verwarrend allemaal. De start waren vorig jaar idd lastiger dan dit jaar. 2014 heeft Lewis er veel baat bij gehad, vorig jaar heeft het m veel gekost. Ik laat het hier verder bij, deze discussie is volgens mij al wel vaker gevoerd hier.
Mercedes heeft toegegeven dat Rosberg de banden niet op temperatuur kon krijgen en daarom zo langzaam was. Tja, we moeten natuurlijk niet alles geloven, maar sommige uitspraken zijn gewoon logisch. Als Mercedes zegt dat beide coureurs veel plaatsen hebben verloren door de koppeling, kan je er toch wel vanuit gaan dat het klopt.
2014 was anders, had er veel baat bij maar daar was niks mis met de koppeling. in 2017 wel.
ok, iedereen moet maar geloven wat hij of zij wil. En vergeet vooral ook niet het lijstje met pech van Rosberg en het geluk dat Hamilton ook hier en daar had.

Jozef

Jongens, toen ik zei dat het toch jammer zou zijn dat Hamilton twee jaar na elkaar met veel pech de titel zou verliezen, had ik niet de bedoeling om dan pagina's aan een stuk de oude koe genaamd "2016" uit de sloot te halen... ::)

Let it go, let it go...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 07 september 2017 - 22:34:18
Jongens, toen ik zei dat het toch jammer zou zijn dat Hamilton twee jaar na elkaar met veel pech de titel zou verliezen, had ik niet de bedoeling om dan pagina's aan een stuk de oude koe genaamd "2016" uit de sloot te halen... ::)

Let it go, let it go...
ach ja, volgens mij weet je best waar je aan begint als je dat soort dingen zelf gechargeerd aanhaalt.. en een beetje levendigheid hier kan ook geen kwaad.

robbert

inderdaad, en off topic moet zeker kunnen, de grand prix van italie is trouwens toch al voorbij. Weet er eigenlijk iemand of honda en mclaren nu uit elkaar gaan of niet? En zo ja, gaat mclaren dan met renaultmotoren rijden? Wie weet gaat honda volledig de f1 uit, nu porche intresse heeft in de f1