Belgian GP, the aftermath

Gestart door Mickey, 27 augustus 2017 - 19:45:30

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Van Wijk op 29 augustus 2017 - 20:01:06
Mag ik jullie oprechte visie inzake de straf die Kimi kreeg en de sancties die Force India kreeg ?
Zelf snap ik niets van de uitgedeelde straffen. ( ik ben reuze benieuwd naar Wings zijn visie :) )
Ik sta volledig achter de uitgedeelde straffen. Als ik door rood rij en word aangehouden door de politie, kom ik ook niet weg met 'ik had ingeschat dat het niet gevaarlijk was'.

Jensen89

Citaat van: Matthijs op 30 augustus 2017 - 09:55:43
Citaat van: Van Wijk op 29 augustus 2017 - 20:01:06
Mag ik jullie oprechte visie inzake de straf die Kimi kreeg en de sancties die Force India kreeg ?
Zelf snap ik niets van de uitgedeelde straffen. ( ik ben reuze benieuwd naar Wings zijn visie :) )
Ik sta volledig achter de uitgedeelde straffen. Als ik door rood rij en word aangehouden door de politie, kom ik ook niet weg met 'ik had ingeschat dat het niet gevaarlijk was'.
Eens, Marshalls stonden ook gewoon voor de vangrail en Raikkonen kon echt niet inschatten of het gevaarlijk was of niet. Meer dan terechte straf.
Check mijn Formule 1 kanaal op YouTube:

Jensen89

Mickey

Ik denk dat Kimi door op de situatie te focussen gewoon compleet het dubbel geel gemist heeft. Schat hem namelijk net iets intelligenter in dan bewust onder dubbel geel plankgas doorrijden. Achteraf vervolgens de beslissing betwisten is een wat kansloze poging om onder een straf uit te komen.

Matthijs

Citaat van: Mickey op 30 augustus 2017 - 12:09:07
Ik denk dat Kimi door op de situatie te focussen gewoon compleet het dubbel geel gemist heeft. Schat hem namelijk net iets intelligenter in dan bewust onder dubbel geel plankgas doorrijden. Achteraf vervolgens de beslissing betwisten is een wat kansloze poging om onder een straf uit te komen.
Kan zeker, maar het is een slecht teken als coureurs het dubbelgeel niet opmerken. Zelfde met Massa, die reed ook te hard onder dubbel geel en kreeg een straf. Legt vervolgens de schuld bij het team die aangaf dat het maar enkel geel was. Maar die marshalls staan toch op een plek dat je niet alleen het dubbel geel ziet, maar ook de tijd hebt om er nog op te reageren?

Wings

Citaat van: Mickey op 30 augustus 2017 - 12:09:07
Ik denk dat Kimi door op de situatie te focussen gewoon compleet het dubbel geel gemist heeft.

Dat zou een zeer kwalijke zaak zijn. Zie Bianchi.

Mickey

Mja, maar bewust het risico op een straf nemen is toch ook dom? In de herhaling zag je volgens mij ergens bij het opkomen Kemmel Straight de digitale dubbele vlag flikkeren. Ik zag nergens fysiek geel, maar misschien heb ik dat gemist. Zou me dus kunnen voorstellen dat je het over het hoofd ziet, zeker als je in de verte rechtsvoor een auto veilig gesteld ziet staan en je daarop focust.

robbert

Citaat van: Mickey op 30 augustus 2017 - 12:09:07
Ik denk dat Kimi door op de situatie te focussen gewoon compleet het dubbel geel gemist heeft. Schat hem namelijk net iets intelligenter in dan bewust onder dubbel geel plankgas doorrijden. Achteraf vervolgens de beslissing betwisten is een wat kansloze poging om onder een straf uit te komen.

ja en achteraf nog zeggen dat het niet gevaarlijk was. Geel=gevaar= gas loslaten. Zeker terechte straf, en raikkonen moet daarvoor niet janken, hij moet maar opletten en niet zoiets doms doen

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 augustus 2017 - 08:37:00
Een bougie of accu kan niet zomaar losschieten. De snelheid waarmee een auto door de bocht gaat mag geen invloed hebben en als dat wel invloed heeft -oliedruk dat wegvalt- is dat een ontwerpfout.
als het niet zomaar kan, wat is er dan gebeurd?

Mickey

Aanhakend; is de oorzaak nou al bekend? Ik las ergens dat ze een bougie losdraaiden, er weer in draaiden en toen startte de auto weer gewoon. Dus niet eens het vervangen van een bougie, geen softwareprobleem. Klinkt mij als een gevalletje bougie handvast monteren en vergeten na te trekken. Zou het zoiets knulligs zijn?

Sabai

Citaat van: Mickey op 30 augustus 2017 - 15:59:50
Aanhakend; is de oorzaak nou al bekend? Ik las ergens dat ze een bougie losdraaiden, er weer in draaiden en toen startte de auto weer gewoon. Dus niet eens het vervangen van een bougie, geen softwareprobleem. Klinkt mij als een gevalletje bougie handvast monteren en vergeten na te trekken. Zou het zoiets knulligs zijn?


Het was toch een defecte sensor in de 4e cilinder? Dat schrijven ze in auto und sport

Wings

Citaat van: Tuesday op 30 augustus 2017 - 15:56:35
Citaat van: Wings op 30 augustus 2017 - 08:37:00
Een bougie of accu kan niet zomaar losschieten. De snelheid waarmee een auto door de bocht gaat mag geen invloed hebben en als dat wel invloed heeft -oliedruk dat wegvalt- is dat een ontwerpfout.
als het niet zomaar kan, wat is er dan gebeurd?

Het materiaal gaat stuk. Een bougie kan gewoon stuk gaan. De motor komt dan in een noodloop.

Wings

Overigens (grappig zijsprongetje) heeft de 1600 16V Renault-motor -2000/2005- ook last van ontstekingsproblemen. De penbobines gaan vaak stuk waarna de motor in een noodloop beland. Kennelijk niet het sterkste punt van de Fransen. :P

Wings

Citaat van: Sabai op 30 augustus 2017 - 16:14:05
Citaat van: Mickey op 30 augustus 2017 - 15:59:50
Aanhakend; is de oorzaak nou al bekend? Ik las ergens dat ze een bougie losdraaiden, er weer in draaiden en toen startte de auto weer gewoon. Dus niet eens het vervangen van een bougie, geen softwareprobleem. Klinkt mij als een gevalletje bougie handvast monteren en vergeten na te trekken. Zou het zoiets knulligs zijn?


Het was toch een defecte sensor in de 4e cilinder? Dat schrijven ze in auto und sport

Bougie. Renault-motoren schijnen daar vaker problemen mee te hebben.

Sabai

Citaat van: Wings op 30 augustus 2017 - 17:43:01
Citaat van: Sabai op 30 augustus 2017 - 16:14:05
Citaat van: Mickey op 30 augustus 2017 - 15:59:50
Aanhakend; is de oorzaak nou al bekend? Ik las ergens dat ze een bougie losdraaiden, er weer in draaiden en toen startte de auto weer gewoon. Dus niet eens het vervangen van een bougie, geen softwareprobleem. Klinkt mij als een gevalletje bougie handvast monteren en vergeten na te trekken. Zou het zoiets knulligs zijn?


Het was toch een defecte sensor in de 4e cilinder? Dat schrijven ze in auto und sport

Bougie. Renault-motoren schijnen daar vaker problemen mee te hebben.

Het is toch belachelijk dat dit nu al een paar keer is gebeurt, Zo ingenieus is een bougie nou niet lijkt mij.

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 augustus 2017 - 17:37:34
Citaat van: Tuesday op 30 augustus 2017 - 15:56:35
Citaat van: Wings op 30 augustus 2017 - 08:37:00
Een bougie of accu kan niet zomaar losschieten. De snelheid waarmee een auto door de bocht gaat mag geen invloed hebben en als dat wel invloed heeft -oliedruk dat wegvalt- is dat een ontwerpfout.
als het niet zomaar kan, wat is er dan gebeurd?

Het materiaal gaat stuk. Een bougie kan gewoon stuk gaan. De motor komt dan in een noodloop.
maar dat gebeurd wel vrijwel altijd onder belasting, niet zo maar. Als de auto stilstaat en er zit niemand aan gaat er doorgaans weinig kapot