Belgian GP, the aftermath

Gestart door Mickey, 27 augustus 2017 - 19:45:30

« vorige - volgende »

Mickey

Nog geen topic voor Spa? Dan maar even zo, om de stilte te doorbreken. Iedereen nog in de file? ;D

Meh, wéér een dnf door technisch malheur voor Max. Waar gaat dit heen?
Hoogte/dieptepunt: Ocon en Perez die elkaar wederom het leven zuur maken. Verder maar een saaie race eigenlijk, de herstart kon nog net mijn aandacht te trekken. Verder niet zoveel eigenlijk.

Shoot!


Mickey

Oh ja. En er zijn mensen die denken dat Max zijn eigen auto stukmaakt.  :-*

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 augustus 2017 - 19:49:14
Oh ja. En er zijn mensen die denken dat Max zijn eigen auto stukmaakt.  :-*
dat is wel het eerste wat ik dacht vanmiddag. Maar nee, in de eerste plaats is die Renault motor gewoon bagger. Toch denk ik ook niet dat alles pech is als het om Max gaat en ook niet dat Ricciardo alleen maar geluk heeft. Ricciardo is wel echt de perfecte kruimeltjesdief, rijdt rustig zn rondjes en als er wat te halen valt is ie altijd alert.

Mickey

Interessant Dinsdag. De ietwat perverse suggestie dat er kwade machten spelen. Vertel eens meer.

Ricky wel echt altijd er goed bij als Max uitvalt, valt niet te ontkennen. Zou haast zeggen dat hij Maximaliseert. ;D

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 augustus 2017 - 20:47:09
Interessant Dinsdag. De ietwat perverse suggestie dat er kwade machten spelen. Vertel eens meer.

Ricky wel echt altijd er goed bij als Max uitvalt, valt niet te ontkennen. Zou haast zeggen dat hij Maximaliseert. ;D
nee, ik heb het niet over kwade machten, maar een deel van de pech zou best met rijstijl te maken kunnen hebben. Dat zou niet zo mogen zijn, maar met kwetsbaar materiaal zou het een factor kunnen zijn. Maar het zou ook puur toeval kunnen zijn, ik weet het niet.
Ricky maximaliseert niet alleen wanneer Max uitvalt, maar sinds 2014 eigenlijk altijd als er wat te halen valt. En ja, het valt ook wel vaak net zijn kant op, maar toch krijgt ie het nooit helemaal cadeau. Als je zn podia en overwinningen terug kijkt, dan zit er geregeld een flinke dosis geluk in, maar ook mooie inhaalactie's of geweldige racepace.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2017 - 20:26:20
Citaat van: Mickey op 27 augustus 2017 - 19:49:14
Oh ja. En er zijn mensen die denken dat Max zijn eigen auto stukmaakt.  :-*
dat is wel het eerste wat ik dacht vanmiddag. Maar nee, in de eerste plaats is die Renault motor gewoon bagger. Toch denk ik ook niet dat alles pech is als het om Max gaat en ook niet dat Ricciardo alleen maar geluk heeft. Ricciardo is wel echt de perfecte kruimeltjesdief, rijdt rustig zn rondjes en als er wat te halen valt is ie altijd alert.
Die discussie is hardnekkig op diverse (internationale) fora. Ik vraag me af of je in het huidige tijdperk met een auto volgeladen met sensoren 'te hard' kan rijden.

Wel heel opvallend dat de auto van Verstappen meestal in het begin van de race stuk gaat. Hamilton moest na de SC 9 'kwalificatieronden' rijden om Vettel van zich af te houden, de auto van Max begaf het na 8 rondjes al.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2017 - 21:12:50
Citaat van: Mickey op 27 augustus 2017 - 20:47:09
Interessant Dinsdag. De ietwat perverse suggestie dat er kwade machten spelen. Vertel eens meer.

Ricky wel echt altijd er goed bij als Max uitvalt, valt niet te ontkennen. Zou haast zeggen dat hij Maximaliseert. ;D
nee, ik heb het niet over kwade machten, maar een deel van de pech zou best met rijstijl te maken kunnen hebben. Dat zou niet zo mogen zijn, maar met kwetsbaar materiaal zou het een factor kunnen zijn. Maar het zou ook puur toeval kunnen zijn, ik weet het niet.

Ricky maximaliseert niet alleen wanneer Max uitvalt, maar sinds 2014 eigenlijk altijd als er wat te halen valt. En ja, het valt ook wel vaak net zijn kant op, maar toch krijgt ie het nooit helemaal cadeau. Als je zn podia en overwinningen terug kijkt, dan zit er geregeld een flinke dosis geluk in, maar ook mooie inhaalactie's of geweldige racepace.

Ah, helder. Als ik de meeste deskundigen moet geloven dan is Max niets aan te rekenen. Mocht er ook maar iets van schuld bij hem liggen, dan zou ik dit als motorenleverancier toch wel naar buiten brengen en ook van Renault/Tag horen we niets.

Eens dat Ricciardo het verder gewoon heel goed doet. En er is als het kan en het nodig is.

BMW.WilliamsF1

Er zitten weet ik het hoeveel sensoren op die auto's die vanalles meten. Ook hoe hard je over curbstones knalt bijvoorbeeld. Als ie daar te hard overheen zou rijden, dan had ie al lang wat aan zijn rijstijl gedaan natuurlijk. Die ene keer in de kwali in Baku reed ie hard over een curb en toen ging de motor ook in 1 of andere modus. Alleen nu viel er 1 cilinder uit, dat is weer iets anders. En het is een raceauto. Die moeten daar gewoon tegen kunnen. En Hij reed niet zoveel harder dan Ricciardo, ze reden allebei ongeveer net zo snel dus het ligt niet aan Max. Die interviewer van de NOS vroeg dat ook aan Max, toen was ie heel snel klaar met het interview haha :D

Matthijs

Nouja, de discussie mag best gevoerd worden, zo lang het gebaseerd is op goed verstand en feiten. Het is natuurlijk ook opvallend. Helemaal 'mooi' vind ik de conspiracy theories dat de auto bewust gesaboteerd wordt.

robbert

Citaat van: Mickey op 28 augustus 2017 - 09:43:06
Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2017 - 21:12:50
Citaat van: Mickey op 27 augustus 2017 - 20:47:09
Interessant Dinsdag. De ietwat perverse suggestie dat er kwade machten spelen. Vertel eens meer.

Ricky wel echt altijd er goed bij als Max uitvalt, valt niet te ontkennen. Zou haast zeggen dat hij Maximaliseert. ;D
nee, ik heb het niet over kwade machten, maar een deel van de pech zou best met rijstijl te maken kunnen hebben. Dat zou niet zo mogen zijn, maar met kwetsbaar materiaal zou het een factor kunnen zijn. Maar het zou ook puur toeval kunnen zijn, ik weet het niet.

Ricky maximaliseert niet alleen wanneer Max uitvalt, maar sinds 2014 eigenlijk altijd als er wat te halen valt. En ja, het valt ook wel vaak net zijn kant op, maar toch krijgt ie het nooit helemaal cadeau. Als je zn podia en overwinningen terug kijkt, dan zit er geregeld een flinke dosis geluk in, maar ook mooie inhaalactie's of geweldige racepace.

Ah, helder. Als ik de meeste deskundigen moet geloven dan is Max niets aan te rekenen. Mocht er ook maar iets van schuld bij hem liggen, dan zou ik dit als motorenleverancier toch wel naar buiten brengen en ook van Renault/Tag horen we niets.

Eens dat Ricciardo het verder gewoon heel goed doet. En er is als het kan en het nodig is.

maar ik vraag mij af, hoe het komt dat het altijd bij max is dat de wagen stil valt. Ik kan mij niet zo goed herinneren dat ricciardo problemen had met de wagen

robbert

Wat mij ook opvalt dat raikkonen kritiek had op de stewards omdat hij een straf kreeg omdat de gele vlag uitzat terwijl hij niet van zijn gas afging. Ook hamilton had kritiek op de SC dat hij niet snel genoeg zou rijden omdat hij zijn banden niet op temperatuur zou krijgen. Dus het is niet alleen de heer Vettel die kan janken, maar ook raikkonen en hamilton kunnen goed een potje janken. Zijn dit nu echte piloten of zijn het allemaal zielige chauffeurkes die in de wagen zitten?

Matthijs

Citaat van: robbert op 28 augustus 2017 - 12:15:17
maar ik vraag mij af, hoe het komt dat het altijd bij max is dat de wagen stil valt. Ik kan mij niet zo goed herinneren dat ricciardo problemen had met de wagen
Bij Ricciardo waren er wel problemen maar in de races bijna nooit. Maar Kvyat en Palmer hebben, ook met een Renaultmotor, dit jaar al heel veel problemen gekend in races. Het is dus niet alleen Max.

Matthijs

Citaat van: robbert op 28 augustus 2017 - 12:17:51
Wat mij ook opvalt dat raikkonen kritiek had op de stewards omdat hij een straf kreeg omdat de gele vlag uitzat terwijl hij niet van zijn gas afging. Ook hamilton had kritiek op de SC dat hij niet snel genoeg zou rijden omdat hij zijn banden niet op temperatuur zou krijgen. Dus het is niet alleen de heer Vettel die kan janken, maar ook raikkonen en hamilton kunnen goed een potje janken. Zijn dit nu echte piloten of zijn het allemaal zielige chauffeurkes die in de wagen zitten?
Ik denk dat dit vroeger ook gebeurde maar dat je het niet hoorde omdat er nog geen radio werd uitgezonden.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 28 augustus 2017 - 09:19:51
Citaat van: Tuesday op 27 augustus 2017 - 20:26:20
Citaat van: Mickey op 27 augustus 2017 - 19:49:14
Oh ja. En er zijn mensen die denken dat Max zijn eigen auto stukmaakt.  :-*
dat is wel het eerste wat ik dacht vanmiddag. Maar nee, in de eerste plaats is die Renault motor gewoon bagger. Toch denk ik ook niet dat alles pech is als het om Max gaat en ook niet dat Ricciardo alleen maar geluk heeft. Ricciardo is wel echt de perfecte kruimeltjesdief, rijdt rustig zn rondjes en als er wat te halen valt is ie altijd alert.
Die discussie is hardnekkig op diverse (internationale) fora. Ik vraag me af of je in het huidige tijdperk met een auto volgeladen met sensoren 'te hard' kan rijden.

Wel heel opvallend dat de auto van Verstappen meestal in het begin van de race stuk gaat. Hamilton moest na de SC 9 'kwalificatieronden' rijden om Vettel van zich af te houden, de auto van Max begaf het na 8 rondjes al.


Een verschil tussen Das Haus en Createur de Automobile ... Aan artistiek gefoefel heeft niemand wat, gewoon een goede auto bouwen en de rest komt vanzelf. En dat is wat Mercedes doet, imho...


En volgens mij werkt men eerder aan de auto van Daniel, waardoor er te weinig tijd overblijft om eens goed naar de auto van Max te kijken. Is de ploeg van Max werkelijk zo achterlijk of die van Daniel zó slim?

ik zag het ook tussen Nico en Lewis, de laatste kreeg mensen die voorheen bij Nico zaten en...BAM...deed die auto c.q. motor van Lewis. Bizar dat er tussen monteurs zo'n verschil kan zitten, want ze werken toch aan auto's die in de basis hetzelfde zijn...

robbert

Citaat van: Matthijs op 28 augustus 2017 - 13:20:35
Citaat van: robbert op 28 augustus 2017 - 12:17:51
Wat mij ook opvalt dat raikkonen kritiek had op de stewards omdat hij een straf kreeg omdat de gele vlag uitzat terwijl hij niet van zijn gas afging. Ook hamilton had kritiek op de SC dat hij niet snel genoeg zou rijden omdat hij zijn banden niet op temperatuur zou krijgen. Dus het is niet alleen de heer Vettel die kan janken, maar ook raikkonen en hamilton kunnen goed een potje janken. Zijn dit nu echte piloten of zijn het allemaal zielige chauffeurkes die in de wagen zitten?
Ik denk dat dit vroeger ook gebeurde maar dat je het niet hoorde omdat er nog geen radio werd uitgezonden.

ja maar als het niet goed ging met ferrari, dan was het enkel vettel die jankte, maar nu kan hamilton en raikkonen ( de koele fin) er blijkbaar ook wat van