F1|2017|GP Hungaroring|Budapest

Gestart door Wings, 25 juli 2017 - 18:37:08

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 19:59:34
Wie rekent Ricciardo af? Niemand toch.
Gewoon even teruglezen.

Wings

Citaat van: Fietser op 30 juli 2017 - 19:58:21Maar fout was en ik vond de straf dan ook meer dan verdiend.

Dat zou best kunnen maar een straf moet wel in lijn liggen met het wel of niet bestraffen van vergelijkbare situaties.

Wings

Citaat van: Fietser op 30 juli 2017 - 20:04:13
Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 19:59:34
Wie rekent Ricciardo af? Niemand toch.
Gewoon even teruglezen.

Gedaan.
Wie rekent Ricciardo af? Niemand toch.

Mickey

Andere belangrijke randzaken. Raikkonen DotD? Heb ik iets gemist? Had volgens mij duidelijk Alonso moeten zijn.

Wings

Mee eens. Een heldenrit van de Spanjaard!

ixjeer1300

Citaat van: Mickey op 30 juli 2017 - 19:28:04
Citaat van: ixjeer1300 op 30 juli 2017 - 19:15:06
Onze Max heeft het niet van een vreemde. Aggressief gedrag dat nergens toe leidt.
Ik hoop dat Ricciardo zijn mond vertimmert. Kan hij gelijk zijn paardegebit recht laten zetten.

Hee wat leuk. Een ouderwetse trol. Jullie bestaan nog.

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 19:23:17
Ik zag deze op Twitter. Ricciardo steekt de middelvinger op naar Max. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.

Het is niet zo belangrijk wat jij ervan moet vinden. Ieder zijn eigen mening. Dus ik de mijne.
Dat jullie zo op Max geilen is OK. Een teammaatje van de baan rammen vinden jullie blijkbaar ok.
Max moet inbinden dat is mijn mening. En ik ben geen trol vriend.




Ik wel. Ricciardo trekt het slecht dat hij op de baan door Max om de oren gereden wordt. En dit is dan een uiting van die frustraties. Alsof het opzet was.

Pancake Shield

Als Ricciardo op deze manier Verstappen had uitgeschakeld, had Verstappen waarschijnlijk veel heftiger gereageerd gezien zijn reacties dit jaar op een aantal uitvalbeurten. En dan hadden de 'fans' van de Nederlanders bovenop de banken gestaan om zijn reactie te applaudisseren en vervolgens om het hoofd van Ricciardo te eisen. Nu het omgekeerde gebeurd is (Verstappen schakelt door een domme actie zijn teamgenoot uit) is alsnog Ricciardo de kwade.

Het verhaal is simpel: Verstappen was veel te enthousiast en wild om zijn plek terug te halen en ramt daarbij Ricciardo van de baan. Ricciardo geeft een geïrriteerde reactie, wat logisch was, omdat Red Bull zich hier, gezien de verloop van de rest van de race, makkelijk in de strijd om het podium had kunnen mengen. Verstappen heeft zoals het hoort zijn excuses aangeboden bij Ricciardo en daarmee is het verhaal uit.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Precies Pancake. En uitlatingen van rijders 'in the heat of the moment' moet je altijd met een korreltje zout nemen. Als Ricciardo een dag later zich nog steeds zo zou uiten is het een heel ander verhaal.

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 17:48:21
Wat anders en los van dit incident, wat is Kimi toch aan het doen bij de starts? Ik vind hem vroeg remmen. Dat zag ik tijdens de race op Silverstone en nu weer.
Kimi remt omdat ie anders tegen Vettel aanrijdt. Vind ik ook zich wel een goed excuus.

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 20:08:36
Citaat van: Fietser op 30 juli 2017 - 20:04:13
Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 19:59:34
Wie rekent Ricciardo af? Niemand toch.
Gewoon even teruglezen.

Gedaan.
Wie rekent Ricciardo af? Niemand toch.
nog een keer terug lezen dan.

Jozef

De straf voor Verstappen was veel te licht. Iemand uit de race rijden en zelf zonder schade en zonder tijdverlies door kunnen, daar zou m.i. minstens een drive through op moeten staan.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 31 juli 2017 - 10:43:46
Als Ricciardo op deze manier Verstappen had uitgeschakeld, had Verstappen waarschijnlijk veel heftiger gereageerd gezien zijn reacties dit jaar op een aantal uitvalbeurten. En dan hadden de 'fans' van de Nederlanders bovenop de banken gestaan om zijn reactie te applaudisseren en vervolgens om het hoofd van Ricciardo te eisen. Nu het omgekeerde gebeurd is (Verstappen schakelt door een domme actie zijn teamgenoot uit) is alsnog Ricciardo de kwade.

Dat wordt Max-fans toegedicht maar merk ik -zeker op fora- niet zo.
Verder heb ik ook niet het idee dat Ricciardo tot op de schoenveters wordt afgebrand.

Wings

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2017 - 10:25:47
De straf voor Verstappen was veel te licht. Iemand uit de race rijden en zelf zonder schade en zonder tijdverlies door kunnen, daar zou m.i. minstens een drive through op moeten staan.

Heb ik dat even gemist toen Bottas tegen de Ferrari van Kimi aanreed en hij en anderen uitvielen.
Wat mij betreft was dit onbestraft gebleven. Ik begrijp die hunkering naar straffen niet zo.
Ik ben blij dat er ruimte is om een fout te maken en vind zelfs dat die ruimte opgerekt mag worden.
Racen en duelleren moet je stimuleren en dat doe je niet door talloze regels en een streng sanctiebeleid.
En verder moet de wedstrijdleiding wel consistent zijn met het uitdelen van straffen. Max bestraffen vind ik prima. Hij raakt iemand die uitvalt dus prima om daar de vinger op te leggen. Maar dan wel consequent.

Jozef

Citaat van: Wings op 01 augustus 2017 - 10:43:55
Citaat van: Jozef op 01 augustus 2017 - 10:25:47
De straf voor Verstappen was veel te licht. Iemand uit de race rijden en zelf zonder schade en zonder tijdverlies door kunnen, daar zou m.i. minstens een drive through op moeten staan.

Heb ik dat even gemist toen Bottas tegen de Ferrari van Kimi aanreed en hij en anderen uitvielen.

Over welke race heb je het nu? In Azerbaijan had Bottas zelf enorm te lijden onder de crash en in Barcelona deed hij weinig fout, daar was gewoon weinig plaats voor hem omdat ze 3 breed de bocht in gingen. In elk geval minder duidelijk zijn fout dan nu bij Verstappen in Hongarije. ;)

Wings

Meer en minder fout is emotie. Feit is fout of niet fout. Daarnaast benoem je een criterium dat ik nergens teruglees in het reglement en bovenal mee oneens ben. Het gaat zich om het nadeel wat een ander heeft, niet het nadeel wat de pleger ondervindt. Zou nogal mooi zijn als ik iemand een beuk geef dat de rechter verzachtende omstandigheden toepast omdat ik mijn hand in het gips heb.