F1|2017|GP Hungaroring|Budapest

Gestart door Wings, 25 juli 2017 - 18:37:08

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 17:50:25
Citaat van: Franky R. op 30 juli 2017 - 17:39:18
Citaat van: Mickey op 30 juli 2017 - 17:19:36
Niet mee eens. Het nemen van risico's heeft 'm vaak belangrijke posities opgeleverd. De uitslag van Hongarije wordt daarnaast zo ongeveer in de eerste ronde bepaald, dus moet je wel ridico nemen wil je wat winnen. Dat het hier toevallig verkeerd uitpakt is dan jammer, maar helaas. Zou Ricciardo niet geraakt zijn en wel gepasseerd zijn, had iedereen hosanna geroepen. Vond dit een onhandig race-ongeluk, gebeurt elke race wel ergens.


Maar nu was zijn race meteen verpest, inclusief die van Ricciardo en het team(resultaat)...

Dat is knullig. Maar hoe stoer dat hij en plein public excuses maakt en de straf slikt. Die zelfreflectie ontbreekt wel eens bij coureurs. Een op en top sportman!

Dat is niet iedereen op het lijf geschreven. Blijkt.

Wings

Overigens credits voor Lewis! Was de snellere en betere maar kreeg de plaats van Bottas cadeau om Ferrari aan te vallen. Tevergeefs. Dus de gekregen positie keurig teruggeven. Ondanks dat hij sneller was en strijdt om het kampioenschap. Dan heb je een groot autosporthart! Hulde!

Matthijs

Natuurlijk 'kan het een keer gebeuren', maar als je zo vaak als Verstappen dit jaar betrokken bent bij incidenten bij de start dan gaat dat niet meer op. In veel gevallen kon hij er weinig aan doen of was het gedeelde schuld maar het is een optelsom. Idem voor Bottas, Sainz en Kvyat. Natuurlijk kun je zeggen: 'gewoon proberen' maar je rijdt gewoon je teamgenoot eraf. Bovendien was het niet nodig want de bocht ging naar links dus hoefde Verstappen dat gat niet helemaal dicht te rijden.

Vorig jaar was Verstappen fenomenaal in gevechten, dit jaar ben ik niet zo enthousiast. Ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goedkomt en dat dit een mindere periode is.

Franky R.

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 18:25:22
Overigens credits voor Lewis! Was de snellere en betere maar kreeg de plaats van Bottas cadeau om Ferrari aan te vallen. Tevergeefs. Dus de gekregen positie keurig teruggeven. Ondanks dat hij sneller was en strijdt om het kampioenschap. Dan heb je een groot autosporthart! Hulde!


Ik had het niet gedaan, als ik zo eerlijk mag zijn...Maar Ferrari is op dit gebied gigantisch in het voordeel. Kimi is nu definitief tweede rijder bij de Italianen.

ixjeer1300

Onze Max heeft het niet van een vreemde. Aggressief gedrag dat nergens toe leidt.
Ik hoop dat Ricciardo zijn mond vertimmert. Kan hij gelijk zijn paardegebit recht laten zetten.

Wings


Wings

Ik zag deze op Twitter. Ricciardo steekt de middelvinger op naar Max. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.


Wings

Citaat van: Franky R. op 30 juli 2017 - 18:55:59
Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 18:25:22
Overigens credits voor Lewis! Was de snellere en betere maar kreeg de plaats van Bottas cadeau om Ferrari aan te vallen. Tevergeefs. Dus de gekregen positie keurig teruggeven. Ondanks dat hij sneller was en strijdt om het kampioenschap. Dan heb je een groot autosporthart! Hulde!


Ik had het niet gedaan, als ik zo eerlijk mag zijn...Maar Ferrari is op dit gebied gigantisch in het voordeel. Kimi is nu definitief tweede rijder bij de Italianen.

Wat dan? Achter Bottas blijven hangen en niet langs kunnen om het te proberen. Daarbij oogst je wat je zaait. Als het er op aankomt geeft Kimi niet thuis, Bottas wel. Ferrari zou ook eens een zaadje moeten planten al denk ik dat de situatie anders is. Mercedes is intrinsiek sneller, beter en betrouwbaarder.

Mickey

Citaat van: ixjeer1300 op 30 juli 2017 - 19:15:06
Onze Max heeft het niet van een vreemde. Aggressief gedrag dat nergens toe leidt.
Ik hoop dat Ricciardo zijn mond vertimmert. Kan hij gelijk zijn paardegebit recht laten zetten.

Hee wat leuk. Een ouderwetse trol. Jullie bestaan nog.

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 19:23:17
Ik zag deze op Twitter. Ricciardo steekt de middelvinger op naar Max. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.



Ik wel. Ricciardo trekt het slecht dat hij op de baan door Max om de oren gereden wordt. En dit is dan een uiting van die frustraties. Alsof het opzet was.

Wings

Dan nog een middelvinger uitsteken naar je teamgenoot vind ik het laatste wat hij moet doen. Vind ik jammer om eerlijk te zijn.

Mickey

Helemaal eens uiteraard.

Vind Ricciardo niet zo'n toffe gast meer, om eerlijk te zijn.

Wings

Ik wel. En ik snap zijn boosheid ook. Volledig terecht maar blijf professioneel. Eerst even de beelden terugkijken en dan pas reageren. Voor het zelfde geldt was Max aangetikt. Dan stond hij er mooi op.

Fietser

#27
Heel vaak lees ik hier dat een coureur die vol emotie en boordevol adrenaline zit op begrip kan rekenen. Zeker als hij net uit zijn wagen stapt. En nu Ricciardo hiervan overliep is hij ineens de gebeten hond!
Afijn, ik snap de Australiƫr heel goed. Hij was woest nadat hij door een stomme actie van zijn teamgenoot werd uitgeschakeld. En een stomme actie was het. Verstappen (uitstekend gestart maar in de problemen door het vroege remmen van Raikkonen) was als een stier die een rode lap zag (=zijn teamgenoot die onverwachts ineens voor hem opdook). Hij ging daardoor over de limiet en verremde zich. Dat is op zich geen schande, komt in de beste families voor, zeker in het gedrang na de start. (Vraag het Kvyat). Maar fout was het en ik vond de straf dan ook meer dan verdiend. Het zou ook goed zijn als Verstappen hier stevig op werd aangesproken door de teamleiding. Of zijn vader.
Verder een puike race - daar gaat dit topic per slot over. Mooi die tweespalt binnen het Ferrari-team: gaan we voor het WK dan moet Vettel voorblijven, of gaan we voor de dagzege maar dan zou Raikkonen aan kop moeten komen. Uiteindelijk (wellicht durfden ze niet te beslissen) pakte het prima uit voor de roden.
Dat F1 ook nog steeds stijlvol en elegant kan zijn bewees Hamilton door zijn plek terug te geven aan Bottas. Hoe een saai circuit een spannende race kan opleveren.

Wings

Wie rekent Ricciardo af? Niemand toch.

max1102

Ik ben zeer zeker geen Hamilton fan maar respect dat hij deze actie deed.

Raikonnen is normaal niet snel genoeg om Vettel bij de houden dus de ideale 2e coureur en ik snap Ferrari ook wel dat ze hem niet voorbij Vettel lieten, Kimi kan praktisch gezien geen kampioen meer worden.

En het incident tussen Verstappen en Ricciardo; wat er gebeurde is vrij duidelijk maar de reactie van Ricciardo vind ik echt heel overdreven, na (in mijn ogen) een raceincident je o zo lieve teamgenoot amateur en slechte verliezer noemen en je middelvinger opsteken dan ben je in mijn ogen pas een 'loser' netjes van Verstappen dat hij zijn fout toegeeft.
Ik denk dat Ricciardo een beetje gefrustreerd raakt dat een 19 jarige hem het snot voor het ogen rijd.
Ben ook nooit fan geweest van deze Ricciardo met dat geforceerde 'iedereen moet mij leuk vinden' gedrag van hem