GP Engeland topic

Gestart door gloudiesaurus, 14 juli 2017 - 17:30:54

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: robbert op 16 juli 2017 - 19:35:50
Citaat van: Tuesday op 16 juli 2017 - 19:34:16
Citaat van: robbert op 16 juli 2017 - 19:31:42
Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:18:04
Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

inderdaad, en dat kan al vanaf de volgende grote prijs gebeuren, dan heeft redbull een grote update. Maar ja, dat zijn we al enkele seizoenen gewoon, dat ferrari het moeten afgeven aan redbull. Enkel duurde het dit seizoen wel wat langer, maar dat komt ook door de pech dat redbull al gehad heeft.
nou, Raikkonen lag gewoon nog 30 seconden voor op Max hoor een paar rondjes voor het einde.
ja maar op verschillende circuits zal ferrari ferm mogen strijden met redbull. Stel dat max nog eens goeie starts maakt... Vettel geraakte er ook nie makkelijk voorbij é
nou, prima toch. Mooi laten gaan.

Wings

Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:36:40
Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 19:33:30
Bottas gaat Lewis geen pijn doen. Dat is duidelijk.
Ik vind Bottas anders wel de betere van de twee tot nu toe. En dit had ik totaal niet verwacht.  Hij is zelfs beter dan Rosberg vind ik. Minder emoties en minder fouten.

Meen je dat serieus? Ik vind Bottas solide maar qua rauwe snelheid komt hij absoluut niet in de buurt van Lewis. Daarnaast is hij niet consistent: Zaterdag bijna een seconde inboeten op Lewis en de Ferrari's niet verschalken in een superieure Mercedes vind ik echt te kort schieten. Als hij Lewis wil kloppen zal hij onder de huid van de Engelsman moeten kruipen en daartoe acht ik hem echt niet instaat.

Mickey

Zou het wel gek vinden als Mercedes 'ineens' weer een seconde gevonden heeft, structureel. Denk eigenlijk dat dit circuit beetje en uitzondering is qua voorsprong voor ze. Verwacht dat de komende races meer in lijn zijn met wat we de laatste tijd gezien hebben.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 16 juli 2017 - 19:57:28
Zou het wel gek vinden als Mercedes 'ineens' weer een seconde gevonden heeft, structureel. Denk eigenlijk dat dit circuit beetje en uitzondering is qua voorsprong voor ze. Verwacht dat de komende races meer in lijn zijn met wat we de laatste tijd gezien hebben.
een seconde hebben ze ook niet, misschien 3 a 4 tiende in kwalificatie. In racepace zit het volgens mij nog redelijk dicht op elkaar, alleen begint Mercedes dus bijna altijd vooraan, hebben ze betere starts en een hogere topsnelheid. Al met al maakt dat Mercedes inmiddels weer redelijk onverslaanbaar.

Wings

Citaat van: Mickey op 16 juli 2017 - 19:57:28
Zou het wel gek vinden als Mercedes 'ineens' weer een seconde gevonden heeft, structureel. Denk eigenlijk dat dit circuit beetje en uitzondering is qua voorsprong voor ze. Verwacht dat de komende races meer in lijn zijn met wat we de laatste tijd gezien hebben.

Mercedes was intrinsiek sneller maar had meer problemen de banden werkend te krijgen dan Ferrari. Dat lijkt nu opgelost en de updates lijken bij Mercedes beter te werken. Op zaterdag steady bovenaan en in de race kunnen ze Ferrari voorblijven zonder in de problemen te geraken. Het is altijd Ferrari die moeten jagen en Mercedes wat met voorsprong aanvangt. Dat geeft Lewis een comfortabel gevoel. Zeker als zo nu en dan een Red Bull zich mengt in het feestje en aan de racepace van Ferrari knaagt. Niet goed voor de bloeddruk van Seb. Die had vandaag een paar bar teveel op de leidingen. ;)

Fietser

Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 19:27:04
Citaat van: Fietser op 16 juli 2017 - 19:21:49De eerste 20 ronden een prachtig gevecht om plek 3, daarnaast een gevecht tussen de India-boys dat de hele race duurde.

Gevecht tussen de Force India-boys? Die heb ik gemist. Zijn er beelden van?

Ja hoor, overal en voortdurend, vanaf de start tot pakweg 2 rondes voor het eind toen Perez inzag dat het hem 'vandaag niet ging worden'. Vraag is hier is wat je onder 'gevecht' verstaat. Spektakel zoals bij Verstappen-Vettel of een duel waarbij men rondenlang aan mekaar gewaagd is wat resulteert in close racing, elkaar constant opstuwen hopend op een foutje van de ander of een goed/slecht uitpakkende pitstop? Van dat laatste - het rondenlang aan elkaar gewaagd zijn - was m.i. op Silverstone sprake. In feite is heel 2017 tot nu toe een fraai gevecht tussen de twee. In kwalificatie mag het dan 8-1 staan Perez, in races zijn ze vaak even snel wat Ocon in mijn ogen de beste nieuwkomer van dit seizoen maakt. De gevolgen zijn inmiddels merkbaar: er is spanning tussen die twee. Het teamduel binnen FA is er eentje om te volgen, voor wie daar oog voor heeft.

robbert

Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:36:40
Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 19:33:30
Bottas gaat Lewis geen pijn doen. Dat is duidelijk.
Ik vind Bottas anders wel de betere van de twee tot nu toe. En dit had ik totaal niet verwacht.  Hij is zelfs beter dan Rosberg vind ik. Minder emoties en minder fouten.
ja en hij is wel minder agressief dan rosberg, naar hamilton toe

Wings

Citaat van: Fietser op 17 juli 2017 - 09:02:30
Ja hoor, overal en voortdurend, vanaf de start tot pakweg 2 rondes voor het eind toen Perez inzag dat het hem 'vandaag niet ging worden'. Vraag is hier is wat je onder 'gevecht' verstaat. Spektakel zoals bij Verstappen-Vettel of een duel waarbij men rondenlang aan mekaar gewaagd is wat resulteert in close racing, elkaar constant opstuwen hopend op een foutje van de ander of een goed/slecht uitpakkende pitstop? Van dat laatste - het rondenlang aan elkaar gewaagd zijn - was m.i. op Silverstone sprake. In feite is heel 2017 tot nu toe een fraai gevecht tussen de twee. In kwalificatie mag het dan 8-1 staan Perez, in races zijn ze vaak even snel wat Ocon in mijn ogen de beste nieuwkomer van dit seizoen maakt. De gevolgen zijn inmiddels merkbaar: er is spanning tussen die twee. Het teamduel binnen FA is er eentje om te volgen, voor wie daar oog voor heeft.

Ik heb Checo geen enkele aanval zien plaatsen of echt druk zien zetten. Ik vond dit -met de beste wil van de wereld- geen gevecht. No offence verder. Prima om er anders tegenaan te kijken.

Wings

Citaat van: Mickey op 16 juli 2017 - 19:57:28
Zou het wel gek vinden als Mercedes 'ineens' weer een seconde gevonden heeft, structureel. Denk eigenlijk dat dit circuit beetje en uitzondering is qua voorsprong voor ze. Verwacht dat de komende races meer in lijn zijn met wat we de laatste tijd gezien hebben.

Het verschil fluctueert natuurlijk De intrinsieke eigenschappen van de auto in relatie tot die van het circuit en omstandigheden is daar debet aan. Dat laat onverlet dat Ferrari Mercedes niet verslaat op rauwe snelheid. Op zaterdag rijden zij achter de feiten aan en met een groter verschil dan begin van het seizoen. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Seb mee doet in de strijd om het kampioenschap maar ben er bang voor. Statistisch is natuurlijk een ander verhaal.

robbert

Citaat van: Wings op 17 juli 2017 - 13:00:14
Citaat van: Mickey op 16 juli 2017 - 19:57:28
Zou het wel gek vinden als Mercedes 'ineens' weer een seconde gevonden heeft, structureel. Denk eigenlijk dat dit circuit beetje en uitzondering is qua voorsprong voor ze. Verwacht dat de komende races meer in lijn zijn met wat we de laatste tijd gezien hebben.

Het verschil fluctueert natuurlijk De intrinsieke eigenschappen van de auto in relatie tot die van het circuit en omstandigheden is daar debet aan. Dat laat onverlet dat Ferrari Mercedes niet verslaat op rauwe snelheid. Op zaterdag rijden zij achter de feiten aan en met een groter verschil dan begin van het seizoen. Ik hoop dat ik het mis heb en dat Seb mee doet in de strijd om het kampioenschap maar ben er bang voor. Statistisch is natuurlijk een ander verhaal.

ja, ik heb ook het gevoel dat ferrari meer snelheid dan in het begin van het seizoen moet toegeven aan mercedes. Ferrari is nu nog een halve seconde trager dan mercedes, als je kijkt naar de tijden in de kwalificatie

Jozef

Inderdaad, en dat samen met het feit dat Vettel al aan zijn laatste turbo zit doet mij geloven dat Hamilton dit WK wint met nog twee races te gaan.

En indien niet, dan zal het zijn omdat Bottas nog te dicht in de buurt staat.

C.G. de Beaufort

(..)Dat hij over de boordradio doet alsof Sainz de schuldige is en ook nog denkt dat niemand door heeft dat hij liegt." "Kvyat verdient het om thuis te blijven."

http://www.telegraaf.nl/telesport/28667939/__Kampioen_kraakt_Kvyat__.html

Villeneuve heeft eindelijk... eens gelijk. Vorig jaar was het zo, nu dit jaar ook.

Groet,

C.G. de Beaufort


robbert

Citaat van: Jozef op 17 juli 2017 - 17:41:08
Inderdaad, en dat samen met het feit dat Vettel al aan zijn laatste turbo zit doet mij geloven dat Hamilton dit WK wint met nog twee races te gaan.

En indien niet, dan zal het zijn omdat Bottas nog te dicht in de buurt staat.

ja idd, hamilton zal weer dominant worden zoals voorgaande seizoenen. Ferrari heeft de afgelopen jaren telkens goeie starts genomen, maar naarmate het seizoen vordert, vallen ze achteruig

Franky R.

Ik zeg daar nog niets over, de vermeende dominantie van Mercedes en Hamilton. Zelfs als Ferrari verder wegzakt, dan is er nog altijd Bottas...

robbert

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2017 - 14:41:23
Ik zeg daar nog niets over, de vermeende dominantie van Mercedes en Hamilton. Zelfs als Ferrari verder wegzakt, dan is er nog altijd Bottas...
idd, maar ik denk dat bottas niet hetzelfe lef, als rosberg, heeft om hamilton te bedreigen