GP Engeland topic

Gestart door gloudiesaurus, 14 juli 2017 - 17:30:54

« vorige - volgende »

Mickey

Geholpen door Stappie. Vastzitten heeft Seppie een seconde of tien gekost. Minstens.

Sabai

Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

Wings

Citaat van: Jozef op 16 juli 2017 - 16:00:55
Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 08:22:17De vraag van de race luidt: in welke ronde haalt Alonso Vandoorne in?
De leukste thuis zeker?

Zeer sterke race van Vandoorne, elfde plaats met nul uitvallers voor hem, veel meer kun je met een McLaren niet doen. Hij had tiende moeten eindigen, maar dan had McLaren z'n strategie niet moeten verprutsen. Hij had 4 seconden voorsprong op Massa voor de pitstops en toch slagen ze erin om hem achter Massa weer de baan op te sturen...

Zo sterk was zijn race niet. Hij is als negende gestart en als elfde geëindigd zonder noemenswaardige problemen. Solide race maar niet meer dan dat.

Fietser

Ik verwachtte er weinig van, maar vond het een redelijke race, een zeven waard. De eerste 20 ronden een prachtig gevecht om plek 3, daarnaast een gevecht tussen de India-boys dat de hele race duurde. En dan op de valreep ook nog die rubberproblemen bij Raikkonen, Vettel en Verstappen. Redelijk opwindend, zou ik zeggen.
Nadelig is natuurlijk de overmacht van Mercedes; zelden zag ik Hamilton het zo makkelijk hebben. En ook Bottas gleed als een warm mes door de boter. Wie ooit dacht dat dit jaar de overmacht van 'Zilver' voorbij zou zijn... Ik moet dan ook steeds gniffelen over de meldingen van teams (en ook van verwachtingsvolle fans) over een 'nieuwe spec-zus-of-zo die het gat zal gaan dichten'. Vergeten wordt dat ook Mercedes zich voortdurend ontwikkelt waardoor het op circuits als Silverstone nog steeds dominant is. Het is Das Haus zeer gegund, echter Hamilton een stuk minder, maar dat is persoonlijk.

Wings

Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:18:04
Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

Red Bull komt ook nog te kort op Ferrari. Max kon Kimi al niet bijhouden laat staan een Seb in een gunstige situatie en topvorm. Verder vind ik Seb bloed-irritant. Verdedigt woest is agressief in het aanvallen maar o wee als een concurrent niet direct schuift. Dan blèrt hij er schaapachtig op los.

Wings

Citaat van: Fietser op 16 juli 2017 - 19:21:49De eerste 20 ronden een prachtig gevecht om plek 3, daarnaast een gevecht tussen de India-boys dat de hele race duurde.

Gevecht tussen de Force India-boys? Die heb ik gemist. Zijn er beelden van?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 16 juli 2017 - 18:12:54
Vettel zowel zaterdag als zondag duidelijk verslagen door Räikkönen deze keer. Als het Hamilton overkomt een keer overkomt met zijn teamgenoot, dan horen we snel dat hij toch niet zo super is. Vandaag blijft het echter wel opvallend stil. :D
dat werd ook wel eens weer tijd, want de vorige keer dat ie dat op zondag deed was ook alweer ruim een jaar geleden. En wat valt er verder te zeggen? Het was blijkbaar een goede dag voor Hamilton en zn fans, geniet er maar gewoon van.

robbert

Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:18:04
Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

inderdaad, en dat kan al vanaf de volgende grote prijs gebeuren, dan heeft redbull een grote update. Maar ja, dat zijn we al enkele seizoenen gewoon, dat ferrari het moeten afgeven aan redbull. Enkel duurde het dit seizoen wel wat langer, maar dat komt ook door de pech dat redbull al gehad heeft.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 16 juli 2017 - 19:21:49
Ik verwachtte er weinig van, maar vond het een redelijke race, een zeven waard. De eerste 20 ronden een prachtig gevecht om plek 3, daarnaast een gevecht tussen de India-boys dat de hele race duurde. En dan op de valreep ook nog die rubberproblemen bij Raikkonen, Vettel en Verstappen. Redelijk opwindend, zou ik zeggen.
Nadelig is natuurlijk de overmacht van Mercedes; zelden zag ik Hamilton het zo makkelijk hebben. En ook Bottas gleed als een warm mes door de boter. Wie ooit dacht dat dit jaar de overmacht van 'Zilver' voorbij zou zijn... Ik moet dan ook steeds gniffelen over de meldingen van teams (en ook van verwachtingsvolle fans) over een 'nieuwe spec-zus-of-zo die het gat zal gaan dichten'. Vergeten wordt dat ook Mercedes zich voortdurend ontwikkelt waardoor het op circuits als Silverstone nog steeds dominant is. Het is Das Haus zeer gegund, echter Hamilton een stuk minder, maar dat is persoonlijk.
de overmacht was begin van het jaar toch wel ff weg, maar inmiddels begint het weer enigzins de oude vormen aan te nemen idd. Misschien moeten we zometeen onze hoop wel op Bottas vestigen ipv Vettel en Ferrari.

Wings

Bottas gaat Lewis geen pijn doen. Dat is duidelijk.

robbert

Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 19:25:25
Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:18:04
Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

Red Bull komt ook nog te kort op Ferrari. Max kon Kimi al niet bijhouden laat staan een Seb in een gunstige situatie en topvorm. Verder vind ik Seb bloed-irritant. Verdedigt woest is agressief in het aanvallen maar o wee als een concurrent niet direct schuift. Dan blèrt hij er schaapachtig op los.

ja idd, en dat is kampioenonwaardig. Als er iets niet gaat, dan begint hij te klagen en te zagen. En dat zie je bij hamilton zelden. Wacht maar, als we enkele races verder zijn en redbull ferrari heeft voorbijgegaan, dan zal je hem terug horen janken hoor, zoals vorig seizoen. Maar ja, wie weet, in 2018 bij mercedes é

Tuesday

Citaat van: robbert op 16 juli 2017 - 19:31:42
Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:18:04
Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

inderdaad, en dat kan al vanaf de volgende grote prijs gebeuren, dan heeft redbull een grote update. Maar ja, dat zijn we al enkele seizoenen gewoon, dat ferrari het moeten afgeven aan redbull. Enkel duurde het dit seizoen wel wat langer, maar dat komt ook door de pech dat redbull al gehad heeft.
nou, Raikkonen lag gewoon nog 30 seconden voor op Max hoor een paar rondjes voor het einde.

robbert

Citaat van: Tuesday op 16 juli 2017 - 19:34:16
Citaat van: robbert op 16 juli 2017 - 19:31:42
Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:18:04
Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

inderdaad, en dat kan al vanaf de volgende grote prijs gebeuren, dan heeft redbull een grote update. Maar ja, dat zijn we al enkele seizoenen gewoon, dat ferrari het moeten afgeven aan redbull. Enkel duurde het dit seizoen wel wat langer, maar dat komt ook door de pech dat redbull al gehad heeft.
nou, Raikkonen lag gewoon nog 30 seconden voor op Max hoor een paar rondjes voor het einde.
ja maar op verschillende circuits zal ferrari ferm mogen strijden met redbull. Stel dat max nog eens goeie starts maakt... Vettel geraakte er ook nie makkelijk voorbij é

Tuesday

Citaat van: robbert op 16 juli 2017 - 19:34:03
Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 19:25:25
Citaat van: Sabai op 16 juli 2017 - 19:18:04
Ferrari lijkt Mercedes niet te kunnen volgen qua upgrades . Zie RBR ze nog bijhalen binnen enkele races. Dit is wat hun overigens al jaren parten speelt.

Red Bull komt ook nog te kort op Ferrari. Max kon Kimi al niet bijhouden laat staan een Seb in een gunstige situatie en topvorm. Verder vind ik Seb bloed-irritant. Verdedigt woest is agressief in het aanvallen maar o wee als een concurrent niet direct schuift. Dan blèrt hij er schaapachtig op los.

ja idd, en dat is kampioenonwaardig. Als er iets niet gaat, dan begint hij te klagen en te zagen. En dat zie je bij hamilton zelden. Wacht maar, als we enkele races verder zijn en redbull ferrari heeft voorbijgegaan, dan zal je hem terug horen janken hoor, zoals vorig seizoen. Maar ja, wie weet, in 2018 bij mercedes é
nee, Hamilton laat dan zn kop hangen. t is maar net wat je voorkeur heeft.

Sabai

Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 19:33:30
Bottas gaat Lewis geen pijn doen. Dat is duidelijk.
Ik vind Bottas anders wel de betere van de twee tot nu toe. En dit had ik totaal niet verwacht.  Hij is zelfs beter dan Rosberg vind ik. Minder emoties en minder fouten.