GP Engeland topic

Gestart door gloudiesaurus, 14 juli 2017 - 17:30:54

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het topic is er nog niet en de eerste twee vrije trainingen zijn alweer gereden!  ;)

Bottas voor Hamilton vandaag.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

En Verstappen weer ruim voor Kjardo.

Mickey

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/355787/hamilton-liet-f1-live-schieten-f1-seizoen-is-belangrijkste/

Ik was even vergeten waarom ik Hemmie af en toe zo'n lamstraal vind. Gelukkig frist hij mijn geheugen op. Werkelijk. Hoe kan je? Je thuisgrandprix. Je fans. Je als enige coureur buiten de groep plaatsen. En dan met zo'n lame excuse komen dat je het seizoen belangrijker vindt en je op je eigen manier wil voorbereiden. Alsof je buiten je raceweekends niet al elk weekend op een eiland te vinden bent. Wat een drol is het toch. Hoop dat Bottas zijn oren wast de rest van het seizoen.

robbert

Citaat van: Mickey op 14 juli 2017 - 21:21:51
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/355787/hamilton-liet-f1-live-schieten-f1-seizoen-is-belangrijkste/

Ik was even vergeten waarom ik Hemmie af en toe zo'n lamstraal vind. Gelukkig frist hij mijn geheugen op. Werkelijk. Hoe kan je? Je thuisgrandprix. Je fans. Je als enige coureur buiten de groep plaatsen. En dan met zo'n lame excuse komen dat je het seizoen belangrijker vindt en je op je eigen manier wil voorbereiden. Alsof je buiten je raceweekends niet al elk weekend op een eiland te vinden bent. Wat een drol is het toch. Hoop dat Bottas zijn oren wast de rest van het seizoen.

inderdaad, zijn eigen belangen zijn het belangrijkste. Hetgeen de fans vinden , vind hij zelf nutteloos. Stel je voor dat Verstappen dit deed in Nederland, das toch niet te voor te stellen... Maar toch, hij is een wereldkampioen, en zal dit jaar opnieuw wereldkampioen worden

Mickey

Ik ben er nog niet zo zeker van. Gelukkig.  ;)

gloudiesaurus

Citaat van: robbert op 15 juli 2017 - 08:11:03
Citaat van: Mickey op 14 juli 2017 - 21:21:51
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/355787/hamilton-liet-f1-live-schieten-f1-seizoen-is-belangrijkste/

Ik was even vergeten waarom ik Hemmie af en toe zo'n lamstraal vind. Gelukkig frist hij mijn geheugen op. Werkelijk. Hoe kan je? Je thuisgrandprix. Je fans. Je als enige coureur buiten de groep plaatsen. En dan met zo'n lame excuse komen dat je het seizoen belangrijker vindt en je op je eigen manier wil voorbereiden. Alsof je buiten je raceweekends niet al elk weekend op een eiland te vinden bent. Wat een drol is het toch. Hoop dat Bottas zijn oren wast de rest van het seizoen.

inderdaad, zijn eigen belangen zijn het belangrijkste. Hetgeen de fans vinden , vind hij zelf nutteloos. Stel je voor dat Verstappen dit deed in Nederland, das toch niet te voor te stellen... Maar toch, hij is een wereldkampioen, en zal dit jaar opnieuw wereldkampioen worden

Precies en waar praten we over, over een demonstratie die 3 uurtjes duurt... en dat nog wel in eigen land. Onbegrijpelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Stoffel! Eindelijk, dit zal wel een opluchting zijn voor hem. :)

gloudiesaurus

Jep nice, P9! En voor het eerst voor Alonso.
In Oostenrijk ging het al beter, nu de lijn door gezet.
Hopen dat die nieuwe Honda tech 3 motor de voorwaartse lijn heeft ingezet bij McLaren.

Nu hopen op WK-punten morgen!

Verstappen 5e, achterstand naar Mercedes en Ferrari is wel groot.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Mickey op 14 juli 2017 - 21:21:51
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/355787/hamilton-liet-f1-live-schieten-f1-seizoen-is-belangrijkste/

Ik was even vergeten waarom ik Hemmie af en toe zo'n lamstraal vind. Gelukkig frist hij mijn geheugen op. Werkelijk. Hoe kan je? Je thuisgrandprix. Je fans. Je als enige coureur buiten de groep plaatsen. En dan met zo'n lame excuse komen dat je het seizoen belangrijker vindt en je op je eigen manier wil voorbereiden. Alsof je buiten je raceweekends niet al elk weekend op een eiland te vinden bent. Wat een drol is het toch. Hoop dat Bottas zijn oren wast de rest van het seizoen.

Iets met een paard en tillen. Verder stevenen we af op een saaie race dus ik hoop op regen. Hamilton is een klasse apart, daarachter beslissen de Ferrari-boys (lees: Ferrari) wie P2 pakt. Daarachter is het Max Verstappen die in niemandsland zal rijden. Hij kan hooguit bezoek krijgen van Bottas.

De vraag van de race luidt: in welke ronde haalt Alonso Vandoorne in?

meatball


De vraag van de race luidt: in welke ronde haalt Alonso Vandoorne in?
[/quote]

Toch zeker minstens 10 ronden nadat Max is uitgevallen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

lieven

aiaiaiai wat was dat in de laatste ronde  :o

Jozef

Citaat van: Wings op 16 juli 2017 - 08:22:17De vraag van de race luidt: in welke ronde haalt Alonso Vandoorne in?
De leukste thuis zeker?

Zeer sterke race van Vandoorne, elfde plaats met nul uitvallers voor hem, veel meer kun je met een McLaren niet doen. Hij had tiende moeten eindigen, maar dan had McLaren z'n strategie niet moeten verprutsen. Hij had 4 seconden voorsprong op Massa voor de pitstops en toch slagen ze erin om hem achter Massa weer de baan op te sturen...

gloudiesaurus

Zonde net geen punten voor Vandoorne.

Verstappen wel netjes vierde  :) Het maximale vandaag.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Voor Hamilton was het alweer de derde grand slam van het jaar. Dat was erg nipt, want bij zijn pitstop was hij bijna de leiding kwijt aan Bottas, en in de allerlaatste ronde kwam Verstappen nog tot op een paar honderdsten van Hamiltons snelste ronde.

Maar het telt: van pole tot finish aan de leiding met de snelste ronde. Drie grand slams in één seizoen, dat is een evenaring van het record, dat hij nu deelt met:
Ascari in 1953
Clark in 1963 en 1965
Mansell in 1992

In de jaren '50 en '60 had je natuurlijk veel minder races in een seizoen, maar het was toen wel 'gemakkelijker' om een grand slam te halen omdat er geen pitstops waren. Dus als je dan duidelijk de beste was, reed je gewoon vanaf pole weg van het pak en zagen ze je pas terug aan de finish.

Kan Hamilton er vier in één seizoen voltrekken en zo alleen recordhouder worden? Hij heeft nog tien kansen...

Jozef

Vettel zowel zaterdag als zondag duidelijk verslagen door Räikkönen deze keer. Als het Hamilton overkomt een keer overkomt met zijn teamgenoot, dan horen we snel dat hij toch niet zo super is. Vandaag blijft het echter wel opvallend stil. :D