GP Engeland topic

Gestart door gloudiesaurus, 14 juli 2017 - 17:30:54

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Franky R. op 18 juli 2017 - 14:41:23
Ik zeg daar nog niets over, de vermeende dominantie van Mercedes en Hamilton. Zelfs als Ferrari verder wegzakt, dan is er nog altijd Bottas...

Die gaat Lewis geen pijn doen. Bottas is niet consistent. Bovendien mist hij pace ten opzichte van Lewis.

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 juli 2017 - 17:31:43
Citaat van: Franky R. op 18 juli 2017 - 14:41:23
Ik zeg daar nog niets over, de vermeende dominantie van Mercedes en Hamilton. Zelfs als Ferrari verder wegzakt, dan is er nog altijd Bottas...

Die gaat Lewis geen pijn doen. Bottas is niet consistent. Bovendien mist hij pace ten opzichte van Lewis.
dat gold voor Rosberg ook en daarnaast is Lewis dit jaar zelf ook niet consistent. Ik geef Bottas ook niet heel veel kans, maar als hij nog een stapje kan maken en Lewis hem zometeen ook een vervelende teamgenoot gaat vinden, dan vlak ik Bottas nog niet helemaal uit. Al met al heeft Lewis momenteel natuurlijk de beste papieren, maar er is nog niks beslist.

Wings

Dat is ook niet wat ik zeg. Maar intrinsiek is Lewis sneller en beter. Veel sneller en beter.

Jozef

Dat je kunt verliezen van een minderwaardige teamgenoot is in 2016 wel bewezen, maar daar waren toen, en dus ook in 2017, wel extreme omstandigheden voor nodig.

Bovendien wist Rosberg perfect hoe hij onder de huid van Lewis moest kruipen (hem een paar keer subtiel uit de race rijden bijvoorbeeld), en daar zie ik Bottas nooit toe in staat. Die is daar te braaf en eerlijk voor.

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 juli 2017 - 19:05:40
Dat is ook niet wat ik zeg. Maar intrinsiek is Lewis sneller en beter. Veel sneller en beter.
mwah, maximaal 2 tiende denk ik. Als Lewis een iets mindere dag heeft, wat ie geregeld heeft kan Bottas er gewoon voor staan. Is het andersom, dan lijkt het verschil soms heel groot, zoals afgelopen weekend. Ik denk dat Bottas wel richting het niveau van Rosberg kan komen en het Lewis geregeld lastig kan maken. Daarnaast is de strijd tussen Vettel en Hamilton nog niet gestreden en wellicht kan Bottas daar nog van profiteren. Nogmaals, ik zie het niet direct gebeuren, maar Bottas staat gewoon binnen één raceoverwinning van Vettel en Hamilton, die kun je dus niet helemaal uitvlakken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 juli 2017 - 19:32:27
Dat je kunt verliezen van een minderwaardige teamgenoot is in 2016 wel bewezen, maar daar waren toen, en dus ook in 2017, wel extreme omstandigheden voor nodig.

Bovendien wist Rosberg perfect hoe hij onder de huid van Lewis moest kruipen (hem een paar keer subtiel uit de race rijden bijvoorbeeld), en daar zie ik Bottas nooit toe in staat. Die is daar te braaf en eerlijk voor.
ik heb het al vaker gezegd, maar zo extreem waren die omstandigheden niet. Ja, Lewis had meer pech, maar pech is zelden eerlijk verdeeld over teamgenoten. Daarnaast heeft Lewis vorig jaar veel fouten gemaakt en dat is in Lewis zn carriere ook niet heel uitzonderlijk. Dit jaar heeft ook alweer een paar matige weekenden achter de rug.

Wings

Niet vergeten dat Nico een solide jaar achter de rug heeft. Hij is rustig gebleven en heeft zijn voorsprong geconsolideerd. Geen risico nemen en niet willen laten zien dat hij Lewis kan verslaan om fans en media tevreden te stellen maar gewoon zijn ding gedaan. Verder vond ik 2015 niet representatief voor het onderling snelheidsverschil. Ik heb dat altijd bijzonder gevonden. Nadat Hamilton kampioen werd hervond hij zijn snelheid plotsklaps en sindsdien kon hij weer mee met Lewis.

Matthijs

In 2016 stond al snel vast dat een coureur van Mercedes kampioen ging worden. Het stond alleen nog niet vast wie. Dan is het voor de teamleiding van Mercedes prima om je rijders te laten vechten. Maar ik kan me in 2017 niet voorstellen dat Mercedes hun beide rijders het elkaar écht lastig zouden maken als Vettel nog loert. Of zelfs het klassement aanvoert zoals nu. Idem voor Ferrari overigens. Denk aan 2007...

robbert

Citaat van: Matthijs op 19 juli 2017 - 15:53:00
In 2016 stond al snel vast dat een coureur van Mercedes kampioen ging worden. Het stond alleen nog niet vast wie. Dan is het voor de teamleiding van Mercedes prima om je rijders te laten vechten. Maar ik kan me in 2017 niet voorstellen dat Mercedes hun beide rijders het elkaar écht lastig zouden maken als Vettel nog loert. Of zelfs het klassement aanvoert zoals nu. Idem voor Ferrari overigens. Denk aan 2007...

hmm, ik denk toch dat het dit jaar toch ook een mercedespiloot zal worden hoor. Ze hebben heus terug een voorsprong genomen op ferrari

Tuesday

Citaat van: robbert op 19 juli 2017 - 15:59:00
Citaat van: Matthijs op 19 juli 2017 - 15:53:00
In 2016 stond al snel vast dat een coureur van Mercedes kampioen ging worden. Het stond alleen nog niet vast wie. Dan is het voor de teamleiding van Mercedes prima om je rijders te laten vechten. Maar ik kan me in 2017 niet voorstellen dat Mercedes hun beide rijders het elkaar écht lastig zouden maken als Vettel nog loert. Of zelfs het klassement aanvoert zoals nu. Idem voor Ferrari overigens. Denk aan 2007...

hmm, ik denk toch dat het dit jaar toch ook een mercedespiloot zal worden hoor. Ze hebben heus terug een voorsprong genomen op ferrari
dat denkt inmiddels bijna iedereen, ik ook, maar Mercedes kan daar niet zo maar even vanuit gaan. Sowieso is de voorsprong veel minder dan voorgaande jaren en is er in het klassement zelfs nog een achterstand. Als beide teamgenoten elkaar eraf gaan rijden of op een andere manier de finish niet gehaald wordt, dan kan het ineens wel penibel gaan worden. En Mercedes zal het ook niet op de laatste race aan willen laten komen, dus er moet gewoon een gat geslagen gaan worden in de komende races.

robbert

Citaat van: Tuesday op 19 juli 2017 - 16:25:57
Citaat van: robbert op 19 juli 2017 - 15:59:00
Citaat van: Matthijs op 19 juli 2017 - 15:53:00
In 2016 stond al snel vast dat een coureur van Mercedes kampioen ging worden. Het stond alleen nog niet vast wie. Dan is het voor de teamleiding van Mercedes prima om je rijders te laten vechten. Maar ik kan me in 2017 niet voorstellen dat Mercedes hun beide rijders het elkaar écht lastig zouden maken als Vettel nog loert. Of zelfs het klassement aanvoert zoals nu. Idem voor Ferrari overigens. Denk aan 2007...

hmm, ik denk toch dat het dit jaar toch ook een mercedespiloot zal worden hoor. Ze hebben heus terug een voorsprong genomen op ferrari
dat denkt inmiddels bijna iedereen, ik ook, maar Mercedes kan daar niet zo maar even vanuit gaan. Sowieso is de voorsprong veel minder dan voorgaande jaren en is er in het klassement zelfs nog een achterstand. Als beide teamgenoten elkaar eraf gaan rijden of op een andere manier de finish niet gehaald wordt, dan kan het ineens wel penibel gaan worden. En Mercedes zal het ook niet op de laatste race aan willen laten komen, dus er moet gewoon een gat geslagen gaan worden in de komende races.
idd, er kan veel gebeuren. Maar het is inmiddels ook geweten dat ferrari geen goeie snelheid heeft over 1 ronde, ze komen een halve seconde te kort op mercedes. En hun starts zijn ook niet zo goed, waardoor ze achter redbull kunnen vallen, en als een vettel achter verstappen aanzit, dan kan Hamilton plots veel punten winnen op vettel