Waar rijdt Max in 2018?

Gestart door Arthur, 25 juni 2017 - 21:28:02

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juni 2017 - 19:29:12
Ik vind het allemaal gebakken lucht. Onlogisch. Ik weet dat het onmogelijk soms mogelijk is maar het wordt vanzelfsprekender geschilderd dan het is. Daarbij is het vervelend dat het bij Max even niet wil lukken maar dat opent nog geen deuren naar Mercedes. Ten eerste zit Lewis daar en zit hij in een winningflow en ten tweede heeft Max een contract bij Red Bull en ten derde staat geen opvolging te trappelen.
dat is jouw mening, ik vind een vertrek inmiddels een vrij realistische optie. Een half jaar geleden was dat nog ondenkbaar, had iedereen er vertrouwen in dat RBR dit jaar echt weer voor de titel kon gaan, maar niets is minder waar. En als Marko na een kwallificatie met een raar verhaal met de vinger naar Max gaat wijzen en Max op zijn beurt weer over problemen met zn auto klaagt dan denk ik dat de eerste scheurtjes toch echt wel duidelijk beginnen te worden. Maar goed, anderen (waaronder jij) hebben er blijkbaar een heel ander gevoel over, ik denk dat Max zn zinnen heeft gezet op een vertrek en dat RBR zich daar inmiddels ook van bewust begint te worden.

Wings

Ik houd de feiten er op na. En zie daarnaast geen ingang. Wat overblijft is hoop.

Mickey

Eens met dinsdag, ook al is het pas maandag.  :P

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juni 2017 - 20:18:25
Ik houd de feiten er op na. En zie daarnaast geen ingang. Wat overblijft is hoop.
de feiten zijn dat er 2 of zelfs 3 contracten aflopen bij de topteams, dus een ingang moet je dan sowieso wel zien. Een uitgang is een ander verhaal, feit is idd Max een lopend contract heeft.  Maar het is ook een feit dat een contract niet altijd wordt uitgediend.

Arthur

Een contract wordt gesloten om wederzijds gemaakte afspraken vast te leggen zodat een ieder weet waar hij/zij aan toe is. Om zekerheid aan de contracten te geven worden sanctiebepalingen opgenomen bij contractbreuk zodat partijen zich aan het contract houden. Mocht een partij eenzijdig besluiten het contract te verbreken dan treden deze bepalingen in werking. Dat kan bijvoorbeeld een stevige afkoopsom zijn. Het kan ook dat het contract geen ontsnappingsclausule kent en beide partijen gebonden blijven tot de einddatum van het contract. In hoeverre het contract dan beëindigd kan worden hangt af van de bereidheid van partijen. Blijkt dat bij het vasthouden aan het contract dat de andere partij zijn verplichtingen niet meer na zal komen zoals de bedoeling was [demotivatie] dan kun je je afvragen in hoeverre je je poot stijf houdt dan wel meewerkt aan beëindiging tegen een vergoeding/compensatie. Als die naar genoegen is kan het contract in overleg beëindigd worden.

In dit kader kan het zomaar zijn dat Max in 2018 niet meer bij RBR rijdt. Saillant detail zou natuurlijk zijn dat RBR mee zou willen werken tegen een stevige afkoopsom i.c.m. een motorendeal van Ferrari/Mercedes.... Tja, dat wordt dan weer een lastige  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Tuesday op 26 juni 2017 - 21:00:53
Citaat van: Wings op 26 juni 2017 - 20:18:25
Ik houd de feiten er op na. En zie daarnaast geen ingang. Wat overblijft is hoop.
de feiten zijn dat er 2 of zelfs 3 contracten aflopen bij de topteams, dus een ingang moet je dan sowieso wel zien. Een uitgang is een ander verhaal, feit is idd Max een lopend contract heeft.  Maar het is ook een feit dat een contract niet altijd wordt uitgediend.

Die van Max niet. Laten we niet vergeten dat Max amper een jaar geleden een meerjarige overeenkomst heeft gesloten. Die kun je niet zomaar verbreken omdat het even tegenzit. Daarbij zei Max al dat de auto goed is en een prima ontwikkeling doormaakt maar dat hij onfortuinlijk is.

Daarbij is het nog maar de vraag of en hoeveel beter Ferrari en Mercedes volgend seizoen zijn. Ondertussen maakt Red Bull stappen en vinden zij langzaam aansluiting bij Ferrari. Ik doe niet mee aan deze paniekvoetbal.

Max zit komend seizoen bij Red Bull. Punt.

Mark these words.   

robbert

Citaat van: Wings op 27 juni 2017 - 07:08:35
Citaat van: Tuesday op 26 juni 2017 - 21:00:53
Citaat van: Wings op 26 juni 2017 - 20:18:25
Ik houd de feiten er op na. En zie daarnaast geen ingang. Wat overblijft is hoop.
de feiten zijn dat er 2 of zelfs 3 contracten aflopen bij de topteams, dus een ingang moet je dan sowieso wel zien. Een uitgang is een ander verhaal, feit is idd Max een lopend contract heeft.  Maar het is ook een feit dat een contract niet altijd wordt uitgediend.

Die van Max niet. Laten we niet vergeten dat Max amper een jaar geleden een meerjarige overeenkomst heeft gesloten. Die kun je niet zomaar verbreken omdat het even tegenzit. Daarbij zei Max al dat de auto goed is en een prima ontwikkeling doormaakt maar dat hij onfortuinlijk is.

Daarbij is het nog maar de vraag of en hoeveel beter Ferrari en Mercedes volgend seizoen zijn. Ondertussen maakt Red Bull stappen en vinden zij langzaam aansluiting bij Ferrari. Ik doe niet mee aan deze paniekvoetbal.

Max zit komend seizoen bij Red Bull. Punt.

Mark these words.

inderdaad, ze gaan zeker ferrari nog inhalen. Dus tegen volgend seizoen strijden ze terug om de titel. Het zou idd beter voor max zijn dat hij bij redbull blijft.

Tuesday

Citaat van: robbert op 27 juni 2017 - 12:54:00
Citaat van: Wings op 27 juni 2017 - 07:08:35
Citaat van: Tuesday op 26 juni 2017 - 21:00:53
Citaat van: Wings op 26 juni 2017 - 20:18:25
Ik houd de feiten er op na. En zie daarnaast geen ingang. Wat overblijft is hoop.
de feiten zijn dat er 2 of zelfs 3 contracten aflopen bij de topteams, dus een ingang moet je dan sowieso wel zien. Een uitgang is een ander verhaal, feit is idd Max een lopend contract heeft.  Maar het is ook een feit dat een contract niet altijd wordt uitgediend.

Die van Max niet. Laten we niet vergeten dat Max amper een jaar geleden een meerjarige overeenkomst heeft gesloten. Die kun je niet zomaar verbreken omdat het even tegenzit. Daarbij zei Max al dat de auto goed is en een prima ontwikkeling doormaakt maar dat hij onfortuinlijk is.

Daarbij is het nog maar de vraag of en hoeveel beter Ferrari en Mercedes volgend seizoen zijn. Ondertussen maakt Red Bull stappen en vinden zij langzaam aansluiting bij Ferrari. Ik doe niet mee aan deze paniekvoetbal.

Max zit komend seizoen bij Red Bull. Punt.

Mark these words.

inderdaad, ze gaan zeker ferrari nog inhalen. Dus tegen volgend seizoen strijden ze terug om de titel. Het zou idd beter voor max zijn dat hij bij redbull blijft.
ze hebben vorig seizoen Ferrari ook ingehaald maar beginnen elk jaar weer met een achterstand. Verder is Ferrari niet de benchmark maar Mercedes.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 14:00:30Verder is Ferrari niet de benchmark maar Mercedes.
Dit jaar niet. Dit jaar is Ferrari net zo goed de benchmark.

Wings

Citaat van: robbert op 27 juni 2017 - 12:54:00
inderdaad, ze gaan zeker ferrari nog inhalen. Dus tegen volgend seizoen strijden ze terug om de titel. Het zou idd beter voor max zijn dat hij bij redbull blijft.

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Ik geloof ook niet dat Max weg wil. Renault heeft aangegeven te gaan werken aan de betrouwbaarheid en Newey gaat zich weer bemoeien met het chassis en aerodynamica. Ik geef Red Bull evenveel kans als Ferrari. En de dominantie bij Mercedes houdt een keer op.

Wings

Citaat van: Matthijs op 27 juni 2017 - 14:45:07
Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 14:00:30Verder is Ferrari niet de benchmark maar Mercedes.
Dit jaar niet. Dit jaar is Ferrari net zo goed de benchmark.

Mercedes is regerend wereldkampioen en lijkt weer dominant. Natuurlijk maakt één zwaluw geen zomer maar Ferrari heeft niet de reputatie om sterker te worden tijdens een seizoen. Daarnaast zijn zij niet zo betrouwbaar als Mercedes. Afwachten of Ferrari de lijn kan doortrekken.

Tuesday

Citaat van: Wings op 27 juni 2017 - 16:39:34
Citaat van: robbert op 27 juni 2017 - 12:54:00
inderdaad, ze gaan zeker ferrari nog inhalen. Dus tegen volgend seizoen strijden ze terug om de titel. Het zou idd beter voor max zijn dat hij bij redbull blijft.

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Ik geloof ook niet dat Max weg wil. Renault heeft aangegeven te gaan werken aan de betrouwbaarheid en Newey gaat zich weer bemoeien met het chassis en aerodynamica. Ik geef Red Bull evenveel kans als Ferrari. En de dominantie bij Mercedes houdt een keer op.
dat zijn precies dezelfde teksten als vorig jaar.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 27 juni 2017 - 14:45:07
Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 14:00:30Verder is Ferrari niet de benchmark maar Mercedes.
Dit jaar niet. Dit jaar is Ferrari net zo goed de benchmark.
nou, de laatste races neemt Mercedes toch wel weer wat afstand. Red Bull zat afgelopen weekend kort op Ferrari, maar Mercedes was nog steeds ver buiten bereik. Leuk dat je Ferrari denkt in te halen, maar ze zitten keer op keer een seconde of meer van de poletijd af.


Tuesday

Citaat van: Wings op 27 juni 2017 - 20:01:22
Citaat van: Tuesday op 27 juni 2017 - 18:37:40
dat zijn precies dezelfde teksten als vorig jaar.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/353282/newey-ontfermt-zich-over-rb13-als-bezoekje-aan-de-dokter/
toch werd dat vorig jaar ook geroepen, Newey zou zich er weer mee gaan bemoeien en de nieuwe reglementen zouden hem op het lijf zijn geschreven. Toen het tegen bleek te vallen begin van het seizoen kwamen ineens dit soort excuses naar boven. Verder is Newey maar een deel van het verhaal, de achilleshiel blijft de Renault motor.