Waar rijdt Max in 2018?

Gestart door Arthur, 25 juni 2017 - 21:28:02

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:15:29
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:00:18
Red Bull heeft Max juist naar het hoofdteam gehaald om de kapers op de kust voor te zijn. Denk maar dat dit de revue is gepasseerd. Daarnaast zijn Mercedes en Ferrari voorzien van bewezen kampioenen. Waarom zou je daar een rijder naast zetten die de verstandsverhoudingen op scherp zet en belangrijke punten wegkaapt? Zeker nu Ferrari en Mercedes beiden kans maken.
ik ken je standpunten en daar valt ook zeker wat voor te zeggen, maar de nieuwe motorenformule komt pas in 2021 en daar kan Max gewoon niet op wachten. En waarom zou je als Mercedes of Ferrari niet een beduidend snellere rijder in je team willen? Laat ze het gewoon lekker uitvechten en kies in de zomer een duidelijke nr 1. En je hebt ook gelijk de toekomst in huis.

Omdat zij reeds zijn voorzien van een snelle rijder en de punten hard nodig hebben. Daarbij moet blijken of Max beduidend sneller is dan de wereldkampioenen. Zo ver zijn we nog niet.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:22:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Dat gaat niet want Max staat tot en met 2019 onder contract bij Red Bull. Verder moet Max ook niet direct willen verkassen als het even niet lekker gaat. Ik geloof er in ieder geval niets van.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:28:32
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:22:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Dat gaat niet want Max staat tot en met 2019 onder contract bij Red Bull. Verder moet Max ook niet direct willen verkassen als het even niet lekker gaat. Ik geloof er in ieder geval niets van.
contracten zeggen niet alles en RBR gaat al sinds 2014 niet heel erg lekker. En er is ook weinig uitzicht op verbetering.

Van Wijk

Precies : Zowel Bottas als Raikonnen hebben nog geen contract voor 2018 dacht ik ?
Als RBR niet kan bewijzen / garanderen dat ze WK materiaal in handen hebben voor 2018 dan kan het nog alle kanten uit met Max.

Arthur

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:28:32
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:22:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Dat gaat niet want Max staat tot en met 2019 onder contract bij Red Bull. Verder moet Max ook niet direct willen verkassen als het even niet lekker gaat. Ik geloof er in ieder geval niets van.

Natuurlijk kan het wel, contract of niet! Of het verstandig is? Maar als je NU wilt winnen en de vooruitzichten met Renault lijken niet goed dan kan ik me voorstellen dat je niet wilt wachten en vooruit wil. Zeker, bij RBR mag hij ver gaan over zijn uitlatingen, in hoeverre dat bij bij Ferrari of Mercedes mag weet ik niet.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Volgens mij gaat Verstappen helemaal nergens heen. Ik denk zelfs dat hij daar zelf ook niet mee bezig is. Ik denk dat dit verhaal van een mogelijke verhuis vooral in de Nederlandse media opgeblazen wordt, waar Verstappen wel eens voorgesteld wordt als een godenkind waarvoor Mercedes en Ferrari graag Hamilton of Vettel aan de kant schuiven. Guess what, zo ver zijn we nog niet. Mercedes en Ferrari zijn voor dit moment meer dan tevreden met wat ze hebben.

Bovendien zegt het wel wat over een coureur, als hij zijn contract niet wil uitdoen bij wat toch wel een topteam mag heten, omdat hij in zijn eerste twee seizoenen bij dat team geen WK-winnende auto krijgt. Ik denk dat hij ook wel begrijpt dat waar hij ook heen gaat, hij altijd wel eens een auto kan krijgen die geen WK kan winnen. Vraag dat maar aan Hamilton (McLaren 2009-...), Vettel (2014-2016 bij twee verschillende teams) en natuurlijk vooral aan Fernando Alonso.

Ik zeg niet dat hij wereldkampioen zal (of moet) worden bij Red Bull. Maar dan meteen zeggen dat hij 2018 maar naar een ander team moet, is weer een ander uiterste.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 23:18:41
Volgens mij gaat Verstappen helemaal nergens heen. Ik denk zelfs dat hij daar zelf ook niet mee bezig is. Ik denk dat dit verhaal van een mogelijke verhuis vooral in de Nederlandse media opgeblazen wordt, waar Verstappen wel eens voorgesteld wordt als een godenkind waarvoor Mercedes en Ferrari graag Hamilton of Vettel aan de kant schuiven. Guess what, zo ver zijn we nog niet. Mercedes en Ferrari zijn voor dit moment meer dan tevreden met wat ze hebben.

Bovendien zegt het wel wat over een coureur, als hij zijn contract niet wil uitdoen bij wat toch wel een topteam mag heten, omdat hij in zijn eerste twee seizoenen bij dat team geen WK-winnende auto krijgt. Ik denk dat hij ook wel begrijpt dat waar hij ook heen gaat, hij altijd wel eens een auto kan krijgen die geen WK kan winnen. Vraag dat maar aan Hamilton (McLaren 2009-...), Vettel (2014-2016 bij twee verschillende teams) en natuurlijk vooral aan Fernando Alonso.

Ik zeg niet dat hij wereldkampioen zal (of moet) worden bij Red Bull. Maar dan meteen zeggen dat hij 2018 maar naar een ander team moet, is weer een ander uiterste.
ik denk dat het vooral om de vooruitzichten gaat en de continue beloften tot verbetering die keer op keer uitblijven. Beetje vergelijkbaar met McLaren dat geen geloof meer heeft in Honda. En als je denkt dat de media het opblaast dan heb je blijkbaar de interviews met Verstappen de afgelopen dagen gemist.

Matthijs

#23
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:30:26
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:28:32
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:22:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Dat gaat niet want Max staat tot en met 2019 onder contract bij Red Bull. Verder moet Max ook niet direct willen verkassen als het even niet lekker gaat. Ik geloof er in ieder geval niets van.
contracten zeggen niet alles en RBR gaat al sinds 2014 niet heel erg lekker. En er is ook weinig uitzicht op verbetering.
Red Bull staat bijna elke race dit seizoen op het podium. En ondanks alle uitvallen hebben ze dit jaar net zoveel punten als vorig jaar. Nou wat slecht. Het is Renault waar het probleem zit. Er zat ook een probleem bij Red Bull qua aerodynamica of chassis maar dat gat zijn ze aan het inlopen.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 26 juni 2017 - 09:19:17
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:30:26
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:28:32
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:22:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Dat gaat niet want Max staat tot en met 2019 onder contract bij Red Bull. Verder moet Max ook niet direct willen verkassen als het even niet lekker gaat. Ik geloof er in ieder geval niets van.
contracten zeggen niet alles en RBR gaat al sinds 2014 niet heel erg lekker. En er is ook weinig uitzicht op verbetering.
Red Bull staat bijna elke race dit seizoen op het podium. En ondanks alle uitvallen hebben ze dit jaar net zoveel punten als vorig jaar. Nou wat slecht. Het is Renault waar het probleem zit. Er zat ook een probleem bij Red Bull qua aerodynamica of chassis maar dat gat zijn ze aan het inlopen.
en het gat is er elk jaar opnieuw weer. Als Max tevreden is met hier en daar een podium, dan moet ie idd blijven.

Matthijs

Red Bull doet het net zo goed, zo niet beter dan 2016. Vorig jaar vonden we dat allemaal fantastisch, nu is het allemaal volkomen ruk? Natuurlijk was op meer gehoopt maar Red Bull doet het zeker niet slecht. Natuurlijk is de betrouwbaarheid belabberd en daar moet echt wat aan gedaan worden. Maar ik heb er vertrouwen in dat Red Bull en Renault een vergelijkbare ontwikkeling doormaken als in 2016 en dan krijgen we nog een leuke tweede seizoenshelft.

Los daarvan zit je wellicht beter bij Mercedes of Ferrari. De vraag is alleen, waarom zou je Raikkonen en Bottas willen inruilen voor Max? Deze twee rijders zitten hun kopman nauwelijks in de weg dus een ideaal scenario voor een rijderstitel voor Vettel of Hamilton.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 26 juni 2017 - 11:26:05
Red Bull doet het net zo goed, zo niet beter dan 2016. Vorig jaar vonden we dat allemaal fantastisch, nu is het allemaal volkomen ruk? Natuurlijk was op meer gehoopt maar Red Bull doet het zeker niet slecht. Natuurlijk is de betrouwbaarheid belabberd en daar moet echt wat aan gedaan worden. Maar ik heb er vertrouwen in dat Red Bull en Renault een vergelijkbare ontwikkeling doormaken als in 2016 en dan krijgen we nog een leuke tweede seizoenshelft.

Los daarvan zit je wellicht beter bij Mercedes of Ferrari. De vraag is alleen, waarom zou je Raikkonen en Bottas willen inruilen voor Max? Deze twee rijders zitten hun kopman nauwelijks in de weg dus een ideaal scenario voor een rijderstitel voor Vettel of Hamilton.
ze doen het niet beter en bovendien was het de bedoeling om de lijn van vorig jaar door te trekken. Dat is wederom niet gelukt en al met al is dit alweer het 4e seizoen op rij waarbij ze met een flinke achterstand beginnen.
Wat betreft de huidige rijders van Ferrari en Mercedes. Er valt zeker wat voor te zeggen om daar mee door te gaan, maar voor Max valt ook wel het één en ander te zeggen. Mercedes wil hem al veel langer en hebben er misschien wel belang bij om hun dominantie wat anders in te vullen. Ik geloof niet dat het gevaar heel groot is dat  je met Max titels gaat mislopen. Die kans is met Bottas misschien wel groter.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:30:26
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:28:32
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:22:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Dat gaat niet want Max staat tot en met 2019 onder contract bij Red Bull. Verder moet Max ook niet direct willen verkassen als het even niet lekker gaat. Ik geloof er in ieder geval niets van.
contracten zeggen niet alles en RBR gaat al sinds 2014 niet heel erg lekker. En er is ook weinig uitzicht op verbetering.

Ik vind dat te luchtig wordt gedaan over contracten. In beginsel kom je een contract na. Dat bewezen wereldkampioenen een optie hebben om te vertrekken als de auto niet winwaardig is, is vers twee. Datzelfde geldt als na jaren de verstandsverhoudingen spaaklopen en beiden profijt hebben van een breuk. Dat is in de verre verste niet te vergelijken met de situatie bij Red Bull. Maar ook de situatie bij Ferrari en Mercedes leent zich er niet voor. Dus die opening is er niet. Max rijdt vooralsnog gewoon voor Red Bull. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 juni 2017 - 18:42:10
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:30:26
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:28:32
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:22:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:20:20
Zie Ferrari.
dan moet ie dus naar Mercedes en ik denk ook dat ie daar de een goede kans heeft om binnen te komen.

Dat gaat niet want Max staat tot en met 2019 onder contract bij Red Bull. Verder moet Max ook niet direct willen verkassen als het even niet lekker gaat. Ik geloof er in ieder geval niets van.
contracten zeggen niet alles en RBR gaat al sinds 2014 niet heel erg lekker. En er is ook weinig uitzicht op verbetering.

Ik vind dat te luchtig wordt gedaan over contracten. In beginsel kom je een contract na. Dat bewezen wereldkampioenen een optie hebben om te vertrekken als de auto niet winwaardig is, is vers twee. Datzelfde geldt als na jaren de verstandsverhoudingen spaaklopen en beiden profijt hebben van een breuk. Dat is in de verre verste niet te vergelijken met de situatie bij Red Bull. Maar ook de situatie bij Ferrari en Mercedes leent zich er niet voor. Dus die opening is er niet. Max rijdt vooralsnog gewoon voor Red Bull.
ik weet niet wat RBR Verstappen allemaal heeft wijsgemaakt om hem te overtuigen het contract te tekenen. Als het plaatje dat ze toen geschetst hebben niet helemaal blijkt uit te komen vind ik dat Verstappen best eens verder mag kijken. Dat de situatie bij Ferrari of Mercedes zich er niet voor leent is voor mij geen gegeven. Beide teams hebben coureurs met aflopende contracten die nog niet zijn verlengd. Ik zie Verstappen volgend jaar wel bij Mercedes rijden. Bottas valt toch wel redelijk door de mand en Hamilton heeft al aangegeven dat ie er ook zo maar een keer mee kan stoppen. Dat moet Mercedes ook aan het denken zetten. Mercedes is sowieso ook minder een team dat zich volledig op 1 coureur focust, al doen ze dat dit seizoen natuurlijk wel.

Wings

Ik vind het allemaal gebakken lucht. Onlogisch. Ik weet dat het onmogelijk soms mogelijk is maar het wordt vanzelfsprekender geschilderd dan het is. Daarbij is het vervelend dat het bij Max even niet wil lukken maar dat opent nog geen deuren naar Mercedes. Ten eerste zit Lewis daar en zit hij in een winningflow en ten tweede heeft Max een contract bij Red Bull en ten derde staat geen opvolging te trappelen.