Waar rijdt Max in 2018?

Gestart door Arthur, 25 juni 2017 - 21:28:02

« vorige - volgende »

Arthur

Vandaag weer een enorme deceptie voor Verstappen. Met kansen op een [bijna] zeker podium en de uiteindelijke winst voor Ricciardo vandaag begin ik me af te vragen of Max Verstappen het onderhand niet helemaal gehad heeft met Renault [en dus RBR]! De geruchtenmolen [silly season is begonnen] draait volop en het zou mij niet verbazen dat Max in 2018 weleens niet meer voor RBR uitkomt maar voor Mercedes of Ferrari. Zeker, er ligt een contract maar niemand kent de inhoud. Volgens Helmut Marko is dat waterdicht maar contracten zijn er om open gebroken te worden en dus ook dat van Max. Max wil winnen en dus zie ik nog wel een situatie ontstaan waar Max vertrekt na dit seizoen bij RBR.

Wat denken jullie? Blijven met de hoop dat Renault met een betere machine komt of een move maken naar een team met een [op dit moment] betere/betrouwbare motor?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Red Bull. Max heeft een contract en waarom zouden Ferrari en Mercedes Max willen die punten komt wegkapen?
Dit onderwerp wordt trouwens al in het silly season topic besproken. ;)

Mickey

Max naar Mercedes of Ferrari. Ik zet m'n geld erop.

Wings

Ik wil er best geld opzetten! :)

Tuesday

Valt nu nog moeilijk te zeggen, maar ik denk dat de kans best groot is (>50%) dat Max volgend jaar niet meer bij RBR rijdt. Als het aan hem ligt is ie weg denk ik. Bottas lijkt me geen blijvertje en Raikkonen staat al langer ter discussie. Ik denk dat beide teams en met name Mercedes hem graag willen inlijven.

Wings

Red Bull heeft Max juist naar het hoofdteam gehaald om de kapers op de kust voor te zijn. Denk maar dat dit de revue is gepasseerd. Daarnaast zijn Mercedes en Ferrari voorzien van bewezen kampioenen. Waarom zou je daar een rijder naast zetten die de verstandsverhoudingen op scherp zet en belangrijke punten wegkaapt? Zeker nu Ferrari en Mercedes beiden kans maken.

Arthur

Juist om te voorkomen dat je in de nabije toekomst de plank mis slaat. Ik kan me voorstellen dat Max de gedachten krijgt dat hij bij RBR zijn doelstellingen niet waar kan maken met die Renault motor. Komt bij dat Renault inmiddels een fabrieksteam heeft dat altijd de verste motoren gaat krijgen. Qua chassis okay, qua motor, mwoah.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Als je na 4 uitvalbeurten toch al het vertrouwen in je team opzegt...
In mijn optiek heeft Red Bull vooruitgang geboekt. Max rijdt nu al twee races in de buurt van Ferrari. Dat de techniek hem in de steek laat is natuurlijk bout maar dat tij keert nog wel. Ik zou niet zo in paniek raken als ik Max was al begrijp ik zijn frustratie natuurlijk wel. Maar het is te dun om op basis daarvan te stellen dat hij weg wil. Zeker nu de topteams voorzien zijn van een wereldkampioen. Ik denk niet dat Mercedes en Ferrari dat risico nemen. Laat Max eerst maar rijpen bij Red Bull.

Arthur

Niet in het team maar in Renault. En wij hebben geen Verstappen bloed...  ;D Het zou me niets verbazen als Max het geduld niet op kan brengen te blijven bij RBR. Of het verstandig is? Dat is een ander verhaal. Ik zou het nog een seizoen geven maar ik ben dan ook geen racer die liever gisteren dan morgen nog in een winnende auto wil zitten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:00:18
Red Bull heeft Max juist naar het hoofdteam gehaald om de kapers op de kust voor te zijn. Denk maar dat dit de revue is gepasseerd. Daarnaast zijn Mercedes en Ferrari voorzien van bewezen kampioenen. Waarom zou je daar een rijder naast zetten die de verstandsverhoudingen op scherp zet en belangrijke punten wegkaapt? Zeker nu Ferrari en Mercedes beiden kans maken.
ik ken je standpunten en daar valt ook zeker wat voor te zeggen, maar de nieuwe motorenformule komt pas in 2021 en daar kan Max gewoon niet op wachten. En waarom zou je als Mercedes of Ferrari niet een beduidend snellere rijder in je team willen? Laat ze het gewoon lekker uitvechten en kies in de zomer een duidelijke nr 1. En je hebt ook gelijk de toekomst in huis.

Van Wijk

Natuurlijk zou Max even moeten "rijpen " bij RBR.
Ook zou hij een stukje loyaliteit naar RBR moeten hebben.
Echter vrees ik dat het " de familie " Verstappen niet snel genoeg gaat.
Ze zitten al jaren in de winning mode, dat moet nu weer gebeuren.
Al hij met RBR niet kan winnen, helaas voor RBR , dan gaan de deuren open voor andere opties.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:09:17
Als je na 4 uitvalbeurten toch al het vertrouwen in je team opzegt...
In mijn optiek heeft Red Bull vooruitgang geboekt. Max rijdt nu al twee races in de buurt van Ferrari. Dat de techniek hem in de steek laat is natuurlijk bout maar dat tij keert nog wel. Ik zou niet zo in paniek raken als ik Max was al begrijp ik zijn frustratie natuurlijk wel. Maar het is te dun om op basis daarvan te stellen dat hij weg wil. Zeker nu de topteams voorzien zijn van een wereldkampioen. Ik denk niet dat Mercedes en Ferrari dat risico nemen. Laat Max eerst maar rijpen bij Red Bull.
in Canada was het gat anders nog vrij groot met Ferrari en met name Mercedes. Gisteren ook weer. Voor een titel is ie totaal kansloos bij Red Bull. Waarom zou dat volgend jaar ineens anders zijn?

Wings


robbert

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 22:18:52
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 22:09:17
Als je na 4 uitvalbeurten toch al het vertrouwen in je team opzegt...
In mijn optiek heeft Red Bull vooruitgang geboekt. Max rijdt nu al twee races in de buurt van Ferrari. Dat de techniek hem in de steek laat is natuurlijk bout maar dat tij keert nog wel. Ik zou niet zo in paniek raken als ik Max was al begrijp ik zijn frustratie natuurlijk wel. Maar het is te dun om op basis daarvan te stellen dat hij weg wil. Zeker nu de topteams voorzien zijn van een wereldkampioen. Ik denk niet dat Mercedes en Ferrari dat risico nemen. Laat Max eerst maar rijpen bij Red Bull.
in Canada was het gat anders nog vrij groot met Ferrari en met name Mercedes. Gisteren ook weer. Voor een titel is ie totaal kansloos bij Red Bull. Waarom zou dat volgend jaar ineens anders zijn?

omdat redbull niet zo traag is zoals ze laten uitschijnen. Ze hebben gewoon veel te veel pech gehad, maar ze stonden toch al paar keer op het podium
Dit jaar zal het niet meer lukken, maar volgend jaar zal het zonder pech zeker lukken om te strijden om de titel met mercedes

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 25 juni 2017 - 22:16:42
Natuurlijk zou Max even moeten "rijpen " bij RBR.
Ook zou hij een stukje loyaliteit naar RBR moeten hebben.
Echter vrees ik dat het " de familie " Verstappen niet snel genoeg gaat.
Ze zitten al jaren in de winning mode, dat moet nu weer gebeuren.
Al hij met RBR niet kan winnen, helaas voor RBR , dan gaan de deuren open voor andere opties.
waar moet je op wachten dan? het enige dat ze kunnen doen is hopen dat het beter wordt, maar die kans is vrij klein en hebben ze bij RBR bovendien niet in eigen hand.