Baku Man van de race?

Gestart door Sabai, 25 juni 2017 - 20:16:25

« vorige - volgende »

wie is de man van de race?

Ric
Bot
Str
Vet
Ham
Alo
iemand anders namelijk. ....

Jozef

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 21:14:46
Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 20:32:26
In de poll van F1.com heb ik op Bottas gestemd omdat hij van achteraan terugkwam naar P2.

Bottas maakt een fout is de eerste bocht en vergooit daarmee een zege.

Ik heb Bottas geen fout zien maken in de eerste bocht (en ook niet in de tweede).

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 23:05:19
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 21:14:46
Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 20:32:26
In de poll van F1.com heb ik op Bottas gestemd omdat hij van achteraan terugkwam naar P2.

Bottas maakt een fout is de eerste bocht en vergooit daarmee een zege.

Ik heb Bottas geen fout zien maken in de eerste bocht (en ook niet in de tweede).
http://www.youtube.com/watch?v=rWD0CWFSeQU

hij stuitert van de kerbs af en raakt Kimi in de zijkant. En zo te zien had ie toch wel de ruimte om de kerbs te ontwijken. Een fout kun je het misschien niet noemen, maar als je iemand aan moet wijzen is het toch wel Bottas. Maar goed, waarschijnlijk dacht hij dat het Vettel was, dus vanuit zijn perspectief was dit eigenlijk precies wat hij moest doen.

Jozef

Inderdaad maar zoiets gebeurt gewoon af en toe bij de start. Bovendien reed hij hierna een vlekkeloze en koelbloedige race met maximaal resultaat. Ik ben er niet zo voor om iemand man van de race te noemen als hij terugkomt van een uitzichtloze situatie die hij zelf veroorzaakt heeft. Maar in dit geval vind ik dat het om een race-incident gaat waar Bottas wel meer schuld treft dan Räikkönen, maar niet om te zeggen dat hij door slecht te rijden zijn kansen vergooit.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 23:21:08
Inderdaad maar zoiets gebeurt gewoon af en toe bij de start. Bovendien reed hij hierna een vlekkeloze en koelbloedige race met maximaal resultaat. Ik ben er niet zo voor om iemand man van de race te noemen als hij terugkomt van een uitzichtloze situatie die hij zelf veroorzaakt heeft. Maar in dit geval vind ik dat het om een race-incident gaat waar Bottas wel meer schuld treft dan Räikkönen, maar niet om te zeggen dat hij door slecht te rijden zijn kansen vergooit.
nee, maar je kunt achteraf wel zeggen dat ie door dit incident de zege vergooit. Verder vond ik m ook niet spectaculair of indrukwekkend.

Franky R.

Bottas kwam in die situatie vanwege wielspin...dat zou je een foutje kunnen noemen of weer niet...Er gebeuren een hoop dingen deze GP... :)

Jozef

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 23:27:59
Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 23:21:08
Inderdaad maar zoiets gebeurt gewoon af en toe bij de start. Bovendien reed hij hierna een vlekkeloze en koelbloedige race met maximaal resultaat. Ik ben er niet zo voor om iemand man van de race te noemen als hij terugkomt van een uitzichtloze situatie die hij zelf veroorzaakt heeft. Maar in dit geval vind ik dat het om een race-incident gaat waar Bottas wel meer schuld treft dan Räikkönen, maar niet om te zeggen dat hij door slecht te rijden zijn kansen vergooit.
nee, maar je kunt achteraf wel zeggen dat ie door dit incident de zege vergooit. Verder vond ik m ook niet spectaculair of indrukwekkend.

Ja, dat kun je zeggen hoor, maar het gaat toch in dit topic toch om meningen. Mijn mening is dat hij in bocht 2 hoogstens een klein foutje maakt, bijna de naam niet waardig, en dat dit niet voldoende is om afbreuk te doen aan zijn verder uitstekende race. Geen probleem als iemand daar een andere mening over heeft. En zoals ik al zei, uiteindelijk zet ik Ricciardo nog wel boven Bottas.

Hamilton was ook wel erg goed, bleef eigenlijk heel koelbloedig met al die SC's en zo die nooit leuk zijn voor de raceleider. Elke herstart was perfect, ik denk zelfs dat hij er bewust een spel van maakte om Vettel zoveel mogelijk in de problemen te brengen en Vettel verloor ook twee keer bijna zijn positie (bij de eerste herstart was hij volgens mij zelfs even P2 kwijt aan Massa). Maar geen man van de race omdat ik op het einde nog een aanval had verwacht op Vettel, en die kwam er niet. Blijkbaar zijn ze elkaar wat race pace betreft toch min of meer waard, al sloeg Hamilton in de beginfase wel een klein kloofje toen hij vrije baan had.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 23:36:56
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 23:27:59
Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 23:21:08
Inderdaad maar zoiets gebeurt gewoon af en toe bij de start. Bovendien reed hij hierna een vlekkeloze en koelbloedige race met maximaal resultaat. Ik ben er niet zo voor om iemand man van de race te noemen als hij terugkomt van een uitzichtloze situatie die hij zelf veroorzaakt heeft. Maar in dit geval vind ik dat het om een race-incident gaat waar Bottas wel meer schuld treft dan Räikkönen, maar niet om te zeggen dat hij door slecht te rijden zijn kansen vergooit.
nee, maar je kunt achteraf wel zeggen dat ie door dit incident de zege vergooit. Verder vond ik m ook niet spectaculair of indrukwekkend.

Ja, dat kun je zeggen hoor, maar het gaat toch in dit topic toch om meningen. Mijn mening is dat hij in bocht 2 hoogstens een klein foutje maakt, bijna de naam niet waardig, en dat dit niet voldoende is om afbreuk te doen aan zijn verder uitstekende race. Geen probleem als iemand daar een andere mening over heeft. En zoals ik al zei, uiteindelijk zet ik Ricciardo nog wel boven Bottas.

Hamilton was ook wel erg goed, bleef eigenlijk heel koelbloedig met al die SC's en zo die nooit leuk zijn voor de raceleider. Elke herstart was perfect, ik denk zelfs dat hij er bewust een spel van maakte om Vettel zoveel mogelijk in de problemen te brengen en Vettel verloor ook twee keer bijna zijn positie (bij de eerste herstart was hij volgens mij zelfs even P2 kwijt aan Massa). Maar geen man van de race omdat ik op het einde nog een aanval had verwacht op Vettel, en die kwam er niet. Blijkbaar zijn ze elkaar wat race pace betreft toch min of meer waard, al sloeg Hamilton in de beginfase wel een klein kloofje toen hij vrije baan had.
Hamilton zou ook mijn keuze zijn (over het hele weekend) , maar met uiteindelijk Stroll op P3 en Hamilton op P5 ben ik toch voor Stroll gegaan.

Fietser

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 21:40:04
Citaat van: Fietser op 25 juni 2017 - 20:33:43
Hij is bepaald niet mijn favoriet, maar in Baku wel de snelste en de meest overtuigende. En volgens mij was hij ook nog eens foutloos (waar vast niet iedereen het mee eens is). Het enige minpuntje was dat zijn hoofdsteuntje los zat. Hamilton dus.

Hoezo zou iemand het oneens zijn? Hij was toch ook foutloos?

Er zijn nogal wat mensen, zo lees en hoor ik, die hem in Baku beschuldigen van een braketest, wat, als dat zo was, toch een foute actie is.

BMW.WilliamsF1

Ik ga voor Stroll. Dit weekend geen fouten zien maken en goed in de race. Helaas kon ie Bottas net niet achter zich houden.

Wings

Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 23:21:08
Inderdaad maar zoiets gebeurt gewoon af en toe bij de start. Bovendien reed hij hierna een vlekkeloze en koelbloedige race met maximaal resultaat. Ik ben er niet zo voor om iemand man van de race te noemen als hij terugkomt van een uitzichtloze situatie die hij zelf veroorzaakt heeft. Maar in dit geval vind ik dat het om een race-incident gaat waar Bottas wel meer schuld treft dan Räikkönen, maar niet om te zeggen dat hij door slecht te rijden zijn kansen vergooit.

Er zijn een boel rijders voor hem weggevallen en niet vergeten dat de eerste Safety Car situatie hem naar voren geholpen heeft. Ik vind het raar om Bottas voor Hamilton te verkiezen. Hamilton was het hele weekend sneller en foutloos.

Bovendien kwam Vettel ook fantastisch terug maar dat compliment zal nog wel komen.

Jozef

Nee, want dat van Vettel is nu net wél een schoolvoorbeeld van een coureur die eerst zijn eigen ruiten ingooit en dan wel nog redt wat er te redden valt. Zoals ik al zei, ben ik er niet zo voor om dat dan te belonen met een stem voor man van de race.

Hamilton was inderdaad sneller dan Bottas en foutloos, maar reed wel vooral gewoon vanaf pole aan de leiding (met uitstekend uitgevoerde herstarts, dat is al gezegd). Bottas moest toch harder werken voor resultaat.

Wings

Viel ook wel mee hoor. Hij werd geholpen door de Safety Car situaties en op topsnelheid een Williams pakken is ook weer niet heel bijzonder. Maar hoe het ook zij, Lewis heeft Bottas in de kwalificatie en race ruimschoots verslagen en was bovendien foutloos. Zeer bijzonder om zijn mazzelende teamgenoot boven hem te verkiezen.

Jozef

Het was dan ook een zeer bijzondere race!

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 juni 2017 - 19:01:09
Nee, want dat van Vettel is nu net wél een schoolvoorbeeld van een coureur die eerst zijn eigen ruiten ingooit en dan wel nog redt wat er te redden valt. Zoals ik al zei, ben ik er niet zo voor om dat dan te belonen met een stem voor man van de race.

Hamilton was inderdaad sneller dan Bottas en foutloos, maar reed wel vooral gewoon vanaf pole aan de leiding (met uitstekend uitgevoerde herstarts, dat is al gezegd). Bottas moest toch harder werken voor resultaat.
Bottas gooide toch ook wel echt zn eigen ruiten in en gaf daarmee ook nog eens P2 cadeau aan de grote rivaal van Hamilton.

Jozef

#29
Daar heb ik al een keer op gereageerd, die cirkel ga ik liever niet opnieuw tekenen. ;)