GP van Azerbeidzjan 2017

Gestart door Jozef, 25 juni 2017 - 16:08:43

« vorige - volgende »

Wings


Sabai

Wat een race  :D en wat een finish  :D

Wings

Heerlijk! In tegenstelling tot afgelopen jaar.

Jozef

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 17:07:38
Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 17:02:50
Opzettelijke aanrijdingen horen gewoon niet op een racecircuit thuis. Net zoals een voetballer rood krijgt als hij een zacht tikje uitdeelt aan een tegenstander. Heeft niets met sport te maken en moet zo zwaar als mogelijk bestraft worden.

Was niet opzettelijk. Vettel liet het stuur los en de Ferrari rolt tegen de Mercedes aan. Als je daar al van stuitert.... Verder is het bestraft en klaar. Het leven gaat verder Jozef!

Euhm, jij bent degene die begint te zeuren over iemand die wedstrijdleiding bewerkte, ik ben degene die zei dat de straf oké is. Dus kijk eerst naar jezelf, kleuter.

Wings

O en dat mag ik niet stoer vinden? Mafkees!

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 juni 2017 - 17:02:50
Opzettelijke aanrijdingen horen gewoon niet op een racecircuit thuis. Net zoals een voetballer rood krijgt als hij een zacht tikje uitdeelt aan een tegenstander. Heeft niets met sport te maken en moet zo zwaar als mogelijk bestraft worden.
maldonado kreeg er 5 plaatsen straf voor in 2011. Zo gevaarlijk was het nou ook weer niet. Een braketest (als het dat was) is net zo gevaarlijk. Maar goed, Vettel komt goed weg vandaag, domme actie. Geeft misschien wel aan dat hij doorheeft dat het kampioenschap uit zn handen glijdt.

Wings

Braketest wil ik op terugkomen. Viel achteraf mee. Lewis deed nadien op exact dezelfde wijze vertragen. Domme reactie van Seb dus. Verder jammer van Stroll. Ik denk niet dat hij Bottas daar had verwacht.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 16:14:41
Pérez en Räikkönen gaan rijden. Gaaf. Ik vind dit een top race en tot nu toe prima ingeschat van de wedstrijdleiding. Laat het de mannen maar uitzoeken op de baan.
ben ik op zich voor, maar dat is regeltechnisch niet haalbaar.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 17:25:39
Braketest wil ik op terugkomen. Viel achteraf mee. Lewis deed nadien op exact dezelfde wijze vertragen. Domme reactie van Seb dus. Verder jammer van Stroll. Ik denk niet dat hij Bottas daar had verwacht.
dat zegt natuurlijk niks, Vettel gaat er echt geen 2e keer opknallen op dezelfde plek. Ik wil ook niet zeggen dat het een braketest was, maar er zijn wel regels die voorkomen dat er aanrijdingen plaatsvinden onder een SC. Blijft altijd dubieus (voor discussie vatbaar). Sowieso een overdreven reactie van Vettel.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 17:26:53
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 16:14:41
Pérez en Räikkönen gaan rijden. Gaaf. Ik vind dit een top race en tot nu toe prima ingeschat van de wedstrijdleiding. Laat het de mannen maar uitzoeken op de baan.
ben ik op zich voor, maar dat is regeltechnisch niet haalbaar.

De straf kan gegeven worden en is vanuit dat oogpunt terecht maar als je Bottas en Ocon laat wegkomen houd die flow dan vast. Datzelfde geldt voor Seb. Los van het feit dat de reactie van Seb gewoon bout is: Dangerous driving vind ik overtrokken. De acties van de Fin en Fransman vond ik veel gevaarlijker en had consequenties.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 17:29:59
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 17:25:39
Braketest wil ik op terugkomen. Viel achteraf mee. Lewis deed nadien op exact dezelfde wijze vertragen. Domme reactie van Seb dus. Verder jammer van Stroll. Ik denk niet dat hij Bottas daar had verwacht.
dat zegt natuurlijk niks, Vettel gaat er echt geen 2e keer opknallen op dezelfde plek. Ik wil ook niet zeggen dat het een braketest was, maar er zijn wel regels die voorkomen dat er aanrijdingen plaatsvinden onder een SC. Blijft altijd dubieus (voor discussie vatbaar). Sowieso een overdreven reactie van Vettel.

Dat zeker. Vettel eigen. Ik heb zelden kritiek op de wedstrijdleiding en ook nu zijn de straffen volkomen terecht maar niet helemaal in lijn. Vooruit een kanttekening dan maar.

Jozef

Hoe kun je zomaar over het feit stappen dat die andere incidenten plaatsvinden in een strijd om positie terwijl Vettel gewoon opzettelijk naar Hamilton rijdt om hem een klap te verkopen terwijl ze niet eens aan het racen zijn? ???

C.G. de Beaufort

Het was de meest verrassende wedstrijd. Zoveel crashes, zoveel racers die uit vielen, zoveel coureurs die wisselden van hun positie in de race. Alleen was het wel klote van Max. Maar voor de rest, het was magnifiek.

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 17:33:07
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 17:26:53
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 16:14:41
Pérez en Räikkönen gaan rijden. Gaaf. Ik vind dit een top race en tot nu toe prima ingeschat van de wedstrijdleiding. Laat het de mannen maar uitzoeken op de baan.
ben ik op zich voor, maar dat is regeltechnisch niet haalbaar.

De straf kan gegeven worden en is vanuit dat oogpunt terecht maar als je Bottas en Ocon laat wegkomen houd die flow dan vast. Datzelfde geldt voor Seb. Los van het feit dat de reactie van Seb gewoon bout is: Dangerous driving vind ik overtrokken. De acties van de Fin en Fransman vond ik veel gevaarlijker en had consequenties.
qua dangerous driving viel het idd heel erg mee, maar je kunt zoiets ook moeilijk onbestraft laten. Als Hamilton en Vettel de enige coureurs zouden zijn die meedoen aan de race en het kampioenschap zou je kunnen zeggen dat ze het maar moeten uitvechten, maar dat had in dit geval wel RBR de overwinning gekost.

Tuesday

#29
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 17:35:40
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2017 - 17:29:59
Citaat van: Wings op 25 juni 2017 - 17:25:39
Braketest wil ik op terugkomen. Viel achteraf mee. Lewis deed nadien op exact dezelfde wijze vertragen. Domme reactie van Seb dus. Verder jammer van Stroll. Ik denk niet dat hij Bottas daar had verwacht.
dat zegt natuurlijk niks, Vettel gaat er echt geen 2e keer opknallen op dezelfde plek. Ik wil ook niet zeggen dat het een braketest was, maar er zijn wel regels die voorkomen dat er aanrijdingen plaatsvinden onder een SC. Blijft altijd dubieus (voor discussie vatbaar). Sowieso een overdreven reactie van Vettel.
idd Vettel eigen, dat is nu wel duidelijk geworden. Hij komt er deze keer goed mee weg.

Dat zeker. Vettel eigen. Ik heb zelden kritiek op de wedstrijdleiding en ook nu zijn de straffen volkomen terecht maar niet helemaal in lijn. Vooruit een kanttekening dan maar.